abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:51:52 #1
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_62362867
En nog een talentenshow. Wel één die op het eerste gezicht de moeite waard is.

Edwin Jansen, ontdekker van onder andere Kane, DI-RECT en Anouk, en zijn raadsman Dennis Weening (bekend van MTV en 3FM) gaan op zoek naar talentvolle muzikanten om een super rockband te formeren. Vanaf zondag 7 september volgt RTL 5 acht weken lang het rauwe, realistische proces dat getalenteerde rockmuzikanten moeten doorlopen op weg naar een carrière in de muziek. Tijdens een uitgebreide selectieprocedure overvallen Edwin en Dennis de kandidaten die zich hebben aangemeld met een bezoek op locatie, om hen te testen op hun individuele kwaliteiten. Uiteindelijk maken zij per discipline (gitaar, bas, toetsen, drums en zang) een keus en blijven er twintig muzikanten over die kans maken op een plaats in de nieuwe rockband van Nederland.Met die twintig potentiële bandleden gaan Edwin en Dennis samenwerken in Den Haag, waar de muzikanten ook tijdelijk gaan wonen. Zo worden zij in de gelegenheid gesteld om elkaar beter te leren kennen en kunnen zij inschatten wie serieuze concurrenten zijn en wie zeker niet. Ze moeten diverse workshops volgen, waaronder songwriting en teambuilding, maar ook wordt er gekeken naar expressie, uithoudingsvermogen en styling.

Uiteindelijk blijven er na verschillende eliminatierondes tien muzikanten over die het tegen elkaar op moeten nemen. Zij moeten zichzelf klaarstomen voor hun eerste concert dat zij in de laatste aflevering gaan houden voor vrienden, familie en bekende rockartiesten, een laatste kans op een verpletterend optreden waarmee ze Edwin en Dennis moeten overtuigen van hun kwaliteiten. Wie wil er nou niet samenwerken met een grote platenmaatschappij en singles uitbrengen, fotoshoots doen, videoclips maken, een album opnemen en een clubtour en een festivaltour meemaken? Daarnaast krijgt deze nieuwe rockband gegarandeerd een plek op het Beatstad Festival in het najaar van 2009.

Rock Nation is vanaf zondag 7 september tussen 21.30 uur en 22.30 uur te zien bij RTL 5.

Bron

http://www.rtl.nl/shows/rocknation/
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:58:43 #2
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_62363118
In de finale:

Band Anouk:
Anouk (zang)
Maurits (drums)
Noah (bas)
Daan (gitaar)
Thijs (toetsen)

Band Astrid:
Astrid (zang)
Stephan (drums)
Jaap (bas)
Jean Baptiste (gitaar)
Huub (toetsen)
  Redactie Frontpage maandag 13 oktober 2008 @ 22:00:19 #3
197197 Moozze
Plugged
pi_62363171
Niet in de finale:

Stijn
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:04:24 #4
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_62363296
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:00 schreef Moozze het volgende:
Niet in de finale:

Stijn
zondag, oktober 12, 2008

Stijn zoekt band

Niet alles is te plannen in het leven en als het gaat om muzikanten is dat al helemaal zo. Mijn favoriete bassist heeft het Rock Nation huis verlaten. Stijn. Wat heeft hij een ontwikkeling doorgemaakt zeg! Ongelooflijk! Hij kwam binnen op zijn slippers en in zijn rode broek. Met zijn bolhoed op was hij een bijzondere verschijning en was hij direct gebombardeerd tot hippie van de groep, maar was daar zelf ook niet gelukkig mee.

Hij werd tot zijn eigen vreugde opnieuw gestijld en de lange haren gingen er van af. Daarnaast stopte hij direct met blowen toen Edwin hem duidelijk maakte dat dat te veel invloed had op zijn positie binnen de groep. Echt een sterke persoonlijkheid en daarbij een super getalenteerde muzikant. Toen ik sprak met verschillende muzikanten uit de haagse scene hoorde ik dat ook. Deze jongen heeft alles, is slim, heeft een hele stoere performance op het podium en kan ook nog zingen.

Inmiddels is duidelijk geworden dat Stijn ook uit zijn oude band gezet is en er is nog veel meer gebeurd waar ik me echt klote over voel. Daarom willen wij Stijn helpen en hebben we een website gelanceerd, waarop je een beeld kan krijgen wie Stijn is en is het direct een portaal naar andere websites waar je meer informatie over van Stijn kunt vinden. Ik wil alle bands die nog een bassist zoeken of van hun oude bassist af willen uit nodigen om een kijkje te nemen op www.stijnzoektband.nl of www.atproductions.com/stijnzoektband en zoek contact met hem. Hij is echt een meerwaarde voor je band en speelt de sterren van de hemel.

Ik wacht op de dag dat ik Stijn zie staan met een topband op het grote podium van Pinkpop, want op een dag zal hij daar zeker staan!

Rock on!

Dennis

bron
  Redactie Frontpage maandag 13 oktober 2008 @ 22:35:32 #5
197197 Moozze
Plugged
pi_62364250
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:04 schreef peaceman het volgende:

[..]

zondag, oktober 12, 2008

Stijn zoekt band

Niet alles is te plannen in het leven en als het gaat om muzikanten is dat al helemaal zo. Mijn favoriete bassist heeft het Rock Nation huis verlaten. Stijn. Wat heeft hij een ontwikkeling doorgemaakt zeg! Ongelooflijk! Hij kwam binnen op zijn slippers en in zijn rode broek. Met zijn bolhoed op was hij een bijzondere verschijning en was hij direct gebombardeerd tot hippie van de groep, maar was daar zelf ook niet gelukkig mee.

Hij werd tot zijn eigen vreugde opnieuw gestijld en de lange haren gingen er van af. Daarnaast stopte hij direct met blowen toen Edwin hem duidelijk maakte dat dat te veel invloed had op zijn positie binnen de groep. Echt een sterke persoonlijkheid en daarbij een super getalenteerde muzikant. Toen ik sprak met verschillende muzikanten uit de haagse scene hoorde ik dat ook. Deze jongen heeft alles, is slim, heeft een hele stoere performance op het podium en kan ook nog zingen.

Inmiddels is duidelijk geworden dat Stijn ook uit zijn oude band gezet is en er is nog veel meer gebeurd waar ik me echt klote over voel. Daarom willen wij Stijn helpen en hebben we een website gelanceerd, waarop je een beeld kan krijgen wie Stijn is en is het direct een portaal naar andere websites waar je meer informatie over van Stijn kunt vinden. Ik wil alle bands die nog een bassist zoeken of van hun oude bassist af willen uit nodigen om een kijkje te nemen op www.stijnzoektband.nl of www.atproductions.com/stijnzoektband en zoek contact met hem. Hij is echt een meerwaarde voor je band en speelt de sterren van de hemel.

Ik wacht op de dag dat ik Stijn zie staan met een topband op het grote podium van Pinkpop, want op een dag zal hij daar zeker staan!

Rock on!

Dennis

bron
Wat tof!
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:03:38 #6
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_62365070
Toch had Stijn erin moeten blijven!
0 topics op naam. 14.gif
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:04:53 #7
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_62365108
svp
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:39:00 #8
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62365902
Heb ook even het begin gekeken. (Dat had ik gemist)
Die mensen vooral de twee vrouwen, die over Stijn hadden lopen klagen, waren wel hypocriet toen die ook daadwerkelijk naar huis moest. Anouk zat er echt bij of ze heel diep geschrokken was. Deed of ze het echt zonde vond. Wat had je dan verwacht dat er ging gebeuren.
pi_62368212
Mja, de reactie van de dames was wel hypocriet inderdaad.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:12:11 #10
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_62375116
Als Dennis en Edwin Stijn zo goed, tof en geweldig vinden, waarom gooien ze hem er dan uit? Omdat de zangeresjes en toetsenzwiebels hem niet goed vinden?

Oké het is misschien een 'andere' persoonlijkheid, maar je hoeft toch ook niet dikke vrienden te worden privé? Als het muzikaal maar klikt! De meeste grote acts zien elkaar een uur voor het optreden en weten na hun gig niet hoe snel ze weer weg moeten bijelkaar!
Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:13:25 #11
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62376824
Dat is dus juist niet de bedoeling. Dennis en Edwin vinden het heel duidelijk ook heel belangrijk dat er meer is dan alleen een goede muzikale samenwerking en het dus ook moet klikken in de band.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:28:34 #12
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_62378745
Dus het moet een soort gezellig EO-praise the lord hallelujah-wat zijn we toch lief voor elkaar-bandje worden? Dat gaat nooit lang goed...
pi_62379098
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:35 schreef Moozze het volgende:

[..]

Wat tof!
Iets te gehypt alleen
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:29:35 #14
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62381941
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:28 schreef para909 het volgende:
Dus het moet een soort gezellig EO-praise the lord hallelujah-wat zijn we toch lief voor elkaar-bandje worden? Dat gaat nooit lang goed...
Alsof er maar twee uitersten zijn

Denk ook niet dat het bandje sowieso lang zal blijven bestaan. (Tenzij ze opeens natuurlijk heel succesvol zijn) Volgens mij zien de meeste van de kandidaten het ook als een opstapje voor hun verdere carriere en niet als einddoel.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:49:14 #15
197197 Moozze
Plugged
pi_62382482
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:28 schreef para909 het volgende:
Dat statement slaat natuurlijk nergens op, denk na. Als je in een band zit en iedereen vindt elkaar een klootzak dan heb je een goede band? Bands die het het langst volhouden zijn bands met leden die al vrienden met elkaar waren voor ze begonnen, of het gewoon goed met elkaar kunnen vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Moozze op 14-10-2008 17:57:13 ]
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:30:41 #16
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_62388194
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:49 schreef Moozze het volgende:

[..]

Dat statement slaat natuurlijk nergens op, denk na. Als je in een band zit en iedereen vindt elkaar een klootzak dan heb je een goede band? Bands die het het langst volhouden zijn bands met leden die al vrienden met elkaar waren voor ze begonnen, of het gewoon goed met elkaar kunnen vinden.
Ik zeg niet dat je elkaar een klootzak moet vinden, maar ik vind dat de nadruk op het verkeerde aspect wordt gelegd. Mijn mening is dat een goede band gemaakt wordt door muzikanten waar het op muzikaal vlak mee klikt. Daarbij vind ik dat je geen beste maatjes hoeft te zijn.

Ik ben het niet met je eens dat vrienden zijn in een band een voorwaarde is voor de houdbaarheidsdatum. Soms werkt 'vrienden zijn' juist averechts. Een voorbeeld is Kane, waarbij Dennis en Dinand zo close zijn met elkaar dat het voor andere muzikanten lastig is om 'part of the group' te worden.

RHCP, U2, Metallica (Some kind of monster, need i say more), zijn slechts enkele voorbeelden van bands die openlijk toegeven buiten het optreden om weinig tot geen contact te onderhouden met elkaar. Vinden ze elkaar dan klootzakken? Dat hoor je mij niet zeggen, maar een hechte vriendschapsband is het wellicht ook niet.

Voor je je straks weer afvraagt of ik over dit statement heb nagedacht: ja, dat heb ik gedaan (over de vorige ook trouwens en waarschijnlijk over de volgende weer).

dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:32:42 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62388263
Leuk voor je dat dat jouw mening is. Maar als je opgelet had, wist je dat het is dus duidelijk niet de mening van Edwin is.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:32:46 #18
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_62388267
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]Volgens mij zien de meeste van de kandidaten het ook als een opstapje voor hun verdere carriere en niet als einddoel.
Eens! Ik had dat idee ook bij Dave die volgens mij in een goedlopende band (Backfire) zit. Vond het wel leuk hoe hij tactisch Backfire-longsleeves droeg voor de camera. Erg slim.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:42:07 #19
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_62388551
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Leuk voor je dat dat jouw mening is. Maar als je opgelet had, wist je dat het is dus duidelijk niet de mening van Edwin is.
fo·rum het; o -s, fora 1 groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: ~discussie 2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd

dis·cus·sie de; v -s uitwisseling van gedachten, meningen: ter ~ staan niet vaststaan, onderwerp van gedachtewisseling zijn

Het is hier toch de bedoeling om meningen uit te wisselen? Maar goed, let's agree to disagree.
pi_62388868
*Aflevering kijken gaat
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_62389067
Huub gadverdegrafkots
  Redactie Frontpage dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:32:56 #22
197197 Moozze
Plugged
pi_62390279
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:59 schreef Paaskonijn het volgende:
Huub gadverdegrafkots
Nu weer huub?
pi_62390395
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:32 schreef Moozze het volgende:

[..]

Nu weer huub?
Whehe, nee

Thijs, ik typte de verkeerde naam
  Redactie Frontpage dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:46:36 #24
197197 Moozze
Plugged
pi_62390749
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:35 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Whehe, nee

Thijs, ik typte de verkeerde naam
Ik dacht al
pi_62428456
De laatste 10 Rock Nation muzikanten hebben er enkele weken over na kunnen denken en hebben honderden namen de revue laten passeren. Uiteindelijk zijn ze er toch uitgekomen en is "STEREO" gekozen als naam voor de band die zal voortkomen uit het RTL 5 programma Rock Nation. In de aflevering van aanstaande zondag zal dit bekend gemaakt worden.

Hmm ik moet er nog even aan wennen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')