abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:02:05 #181
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62527724
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:26 schreef Fugie het volgende:
mijn vader vond het vreemd dat een 4 sterren hotel in zillertal duur is
Als je er al 10 jaar niet meer geweest bent dan snap ik zijn opmerking wel
Age of fruity enlightenment!
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:09:43 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62527893
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:36 schreef FlowDesign het volgende:
Afgelopen weekend overigens voor een wispobestemming zitten zoeken, maar ik denk dat het toch Sölden gaat worden Tenzij anderen nog goede tips hebben
Zillertal trekt me niet echt
Wispo

anyway Zillertal schijnt vet te zijn

tja beetje afhankelijk wat je wilt het.
Kaprun/Zell am See misschien wat? Fiss? Obergurgl? Obertauern? Stubai? Westendorf? Hintertux?

vaak wel redelijke funparken en/of offpiste mogelijkheden en geen van allen in het Zillertal (Ok Hintertux in het verlengde maar dat reken ik niet mee want dat is Tuxertal )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:11:22 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62527928
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:26 schreef Fugie het volgende:
mijn vader vond het vreemd dat een 4 sterren hotel in zillertal duur is
Is dat niet overal zo
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:02:55 #184
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62529292
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:09 schreef Komakie het volgende:
Wispo
Wi(nter)spo(rt)
Age of fruity enlightenment!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:42:11 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62530314
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:02 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Wi(nter)spo(rt)
`

ah ok. praat gewoon nederlands man

Nou ja, mijn opties heb je al gehoord.
pi_62541590

Toen Snowboard films nog gewoon op VHS uit kwamen.
De one foot trick zit helemaal op het einde.

Grappig om weer eens te zien, de tricks zijn van nu zijn best wel sicker.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fiama op 20-10-2008 22:49:57 ]
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:34:38 #187
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_62544662
Lekker die pillows, ben blij dat in de films van dit jaar ook weer meer aandacht is voor backcountry (voor mij stiekem nog steeds het echte boarden)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:00:09 #188
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62547915
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:33 schreef Fiama het volgende:

Toen Snowboard films nog gewoon op VHS uit kwamen.
De one foot trick zit helemaal op het einde.

Grappig om weer eens te zien, de tricks zijn van nu zijn best wel sicker.
VHS is ook al een tijdje geleden
Snowboarden is tegenwoordig zoveel meer volwassen geworden.
Ik ben wel benieuwd waar we over 10 jaar staan. Ik zie nu nederlandse gastjes al 1080's draaien en die zijn niet eens top. Wat zal het dan over 10 jaar zijn
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:07:07 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62549250
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 00:34 schreef KneusTeun het volgende:
Lekker die pillows, ben blij dat in de films van dit jaar ook weer meer aandacht is voor backcountry (voor mij stiekem nog steeds het echte boarden)
Voor mij niet stiekem. Back Country is nog steeds het echte snowboarden.
Maar er zijn tegenwoordig wel andere disiplines. Zoals urban. De eerste Taste van het seizoen is weer uit en daar staat een heel stuk in over Gerben Verweij en nog zo'n nederlandse knakker (ben ff z'n naam kwijt)

Die gasten doen alleen maar rails, boxen, wallrides en meer van dat soort onzin.
Het enige wat ze het hele seizoen doen is reizen naar verschillende plekken in de wereld en daar alleen maar dat soort dingen hitten.
Je moet er trouwens wel respect voor hebben want als je ziet wat ze uitspoken. Dat is natuurlijk onwijs knap. Maar hoeverre het echt snowboarden is... ik heb er soms me bedenkingen over.
Het is trouwens soms wel gaaf om naar te kijken. Zeker als het een beetje goed gedaan wordt.

Dan vind ik park rijden er al meer bij in de buurt komen, maar ook niet helemaal. Bij zo'n park in de rij moeten staan en wachten totdat je aan de beurt bent. Daarna 1 of 2 keer in een lijn kunnen springen en dan weer naar boven en weer in de rij gaan staan. Tja... `
Dan vind ik een backcountry kicker bouwen nog beter.
Maar nog een keer de woorden van Farmer. "Hoe is het zo ver gekomen dat we 20meter door de lucht willen vliegen. Zonde van de tijd als je ook kunt rijden"

Voor mij is snowboarden een combi van freestyle, freeride en backcountry. De hele berg gebruiken als je speeltuin. railen, springen, pow rijden, piste knallen. Het kan allemaal, maar dan wel een variatie van alles. Dus niet 1 ding, omhoog lopen en nog een keer proberen.

Aan de andere kant word je op die manier wel goed in een bepaald gedeelte en kunnen er grenzen worden verlegd.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:15:29 #190
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62549428
Nog zoiets.

Back Country rijders worden bijna niet beloond. Zelfs voor de beste rijders is het moeilijk om sponsors te krijgen.
Terwijl de gemiddelde parkkid maar een paar 720's hoeft te springen en ze staan al in de rij en dat kan tegenwoordig "iedereen".

Dan is backcountry ook nog eens een stuk gevaarlijker en kost het veel meer tijd en geld om te realiseren. Maar het is niet cool genoeg en wat de gemiddelde rijder wil, dus niet interessant genoeg blijkbaar. Het is natuurlijk moeilijker mee te identificeren omdat het niet voor iedereen is weggelegd. Terwijl je het gemiddelde park in kunt rijden (en helemaal in Amerika hebben ze belachelijk grote parken) en gaan oefenen.
Backcountry kost ook veel meer tijd om meester te worden en er zit veel meer in, maa ja het blijft zeer ondergewaardeerd.

Je hebt er maar een paar die er van kunnen leven. Jeremy Jones bijvoorbeeld (niet die gast van Burton) en Terje Haakonsen, maar die heeft dat toevallig van zijn tijd voordat hij alleen nog maar backcountry reed en omdat hij meer doet dan alleen snowboarden.

Het is oneerlijk verdeeld...
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:16:54 #191
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62549464
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:36 schreef FlowDesign het volgende:
Afgelopen weekend overigens voor een wispobestemming zitten zoeken, maar ik denk dat het toch Sölden gaat worden Tenzij anderen nog goede tips hebben
Zillertal trekt me niet echt
word mijn 3de keer Zillertal
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:38:21 #192
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62549935
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:16 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

word mijn 3de keer Zillertal
Waar ga je eigenlijk heen? (binnen het in Zillertal dan)
Ik bivakeer het hele seizoen in Gerlos
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:10:22 #193
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62550712
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waar ga je eigenlijk heen? (binnen het in Zillertal dan)
Ik bivakeer het hele seizoen in Gerlos
udrens... vlakbij kaltenbach... gewoon zon tizzertal pas nemen.
af en toe naar Zell en dan door naar Gerlos... alleen is dat wel heel veel blauw en saai
ik vind hogfugen/hogzillertal altijd wel erg leuk.
2 jaar geleden ook een keer naar de tux geweest
stay frosty
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:59:49 #194
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_62551950
Tuurlijk zijn de andere disiplines ook tof en ga ik zelf ook het park wel in, Maar met name het hitten van een rail in hartje centrum met aangesleepte sneeuw is voor mij not done. Meer props voor diegene die een mooie grind hit over een omgevallen boom of dergelijke.

Het idee van burton vind ik ook wel grappig, die natuurlijke obstakels. Maar toch is nix zo leyp als een dikke spray zetten over een lip! POWDER TO THE PEOPLE!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:05:59 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62552108
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

udrens... vlakbij kaltenbach... gewoon zon tizzertal pas nemen.
af en toe naar Zell en dan door naar Gerlos... alleen is dat wel heel veel blauw en saai
ik vind hogfugen/hogzillertal altijd wel erg leuk.
2 jaar geleden ook een keer naar de tux geweest
De arena is niet het meest lastige gebied nee, maar je kunt er wel andere dingen doen. Voor mij gaat het niet zo om de lastige pistes. Als ik dat wil ga ik wel skiën.
Het is wel een mooi gebied om te jibben, klooien en poeder rijden (als je weet waar je moet zijn). Bij poeder rijden mogen de runs trouwens wel lekker lastig zijn
Als je een beetje creabea bent kun je best leuk met de berg omspringen
Tegenwoordig door het nieuwe funpark in gerlos kun je er ook aardig park rijden. Niet vergelijkbaar met Mayrhofen, maar toch wel aardig

Als je een groot en gevarieerd gebied wilt kun je altijd nog naar Mayrhofen gaan.
Fugen is idd ook leuk. Ouders van me vriendin hebben daar een huisje (hoe vaak heb ik dat hier al neer gekalkt ) en dan zijn Fugen en Kaltenbach natuurlijk super dichtbij. Bijna altijd mooi geprepareerd en volgens mij nooit echt heel druk.

Anyway, ik vermaak me prima in omgeving Gerlos. Anders mensen vragen wel eens waarom ik niet eens ergens anders heen ga, maar het gaat prima zo. Lekker gebiedje, beetje een positie opgebouwd bij de school (ok ik ben nog steeds gewoon leraar, maar wel 1 van de meest ervaren en met de hoogste diploma's) en ik ken er super veel mensen. Het is niet vreemd dat heel veel leraren er elk jaar terug komen

btw, ik krijg een liftpas van de school dus ik heb niets te zeggen over wat voor pas ik krijg
Ik kan wel bij andere gebieden me pas inleveren en dan een dagpas krijgen. Dan kom ik hem aan het einde van de dag weer ophalen
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:08:25 #196
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62552177
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

De arena is niet het meest lastige gebied nee, maar je kunt er wel andere dingen doen. Voor mij gaat het niet zo om de lastige pistes. Als ik dat wil ga ik wel skiën.
Het is wel een mooi gebied om te jibben, klooien en poeder rijden (als je weet waar je moet zijn). Bij poeder rijden mogen de runs trouwens wel lekker lastig zijn
Als je een beetje creabea bent kun je best leuk met de berg omspringen
Tegenwoordig door het nieuwe funpark in gerlos kun je er ook aardig park rijden. Niet vergelijkbaar met Mayrhofen, maar toch wel aardig

Als je een groot en gevarieerd gebied wilt kun je altijd nog naar Mayrhofen gaan.
Fugen is idd ook leuk. Ouders van me vriendin hebben daar een huisje (hoe vaak heb ik dat hier al neer gekalkt ) en dan zijn Fugen en Kaltenbach natuurlijk super dichtbij. Bijna altijd mooi geprepareerd en volgens mij nooit echt heel druk.

Anyway, ik vermaak me prima in omgeving Gerlos. Anders mensen vragen wel eens waarom ik niet eens ergens anders heen ga, maar het gaat prima zo. Lekker gebiedje, beetje een positie opgebouwd bij de school (ok ik ben nog steeds gewoon leraar, maar wel 1 van de meest ervaren en met de hoogste diploma's) en ik ken er super veel mensen. Het is niet vreemd dat heel veel leraren er elk jaar terug komen

btw, ik krijg een liftpas van de school dus ik heb niets te zeggen over wat voor pas ik krijg
Ik kan wel bij andere gebieden me pas inleveren en dan een dagpas krijgen. Dan kom ik hem aan het einde van de dag weer ophalen
kan ik hier alvast mijn lesjes reserveren?
stay frosty
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:35:56 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62552962
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:59 schreef KneusTeun het volgende:
Tuurlijk zijn de andere disiplines ook tof en ga ik zelf ook het park wel in, Maar met name het hitten van een rail in hartje centrum met aangesleepte sneeuw is voor mij not done. Meer props voor diegene die een mooie grind hit over een omgevallen boom of dergelijke.

Het idee van burton vind ik ook wel grappig, die natuurlijke obstakels. Maar toch is nix zo leyp als een dikke spray zetten over een lip! POWDER TO THE PEOPLE!
Ach ik vind het wel knap en een goede hit van een rail kan ik nog best redelijk waarderen, maar om het nou echt snowboarden te noemen.... tja ik weet het niet.
Burton is in dat opzicht wel veelzijdig (eigenlijk overal in mede om een groot publiek aan te spreken)
ze hebben echt van alles wat. Als je naar Lib Tech en gnu bijvoorbeeld kijkt, die zijn veel meer op freestyle gericht. Hoewel ze nog wel veel all mountain freestyle doen en dan is het goed
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:36:30 #198
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62552977
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

kan ik hier alvast mijn lesjes reserveren?
ehm je kunt altijd een poging doen?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:37:47 #199
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62553024
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

ehm je kunt altijd een poging doen?
laat ik het zo zeggen ik kom veilig en leuk alle pistes af die er maar zijn.... maar ik mis de leuke tips n tricks enzo
stay frosty
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:37:56 #200
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62553027
btw, gaat er komende zondag nog iemand naar de Big Air wedstrijd in de Uithof/Snowdome in Den Haag? Wij zijn er iig wel voor een beetje promotie. Een beetje A4'tjes onder de ramen van auto's doen enzo (mits droog, anders wordt het een zooitje)
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:43:18 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62553191
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

laat ik het zo zeggen ik kom veilig en leuk alle pistes af die er maar zijn.... maar ik mis de leuke tips n tricks enzo
De 360 nosepress is mijn specialiteit. (Misschien is dit filmpje niet een super goed voorbeeld aangezien ik op me smoel ga )

Verder ben ik niet zo erg van de grote tricks op kickers enzo. Jibtricks zijn meer mijn ding
Mijn specialiteit met les geven is voornamelijk (denk ik) het (technisch) goed leren rijden, Agressiever leren rijden, pow leren rijden en carven. Daarnaast dus jibtricks
Voornamelijk een beetje alle de dingen die je op de piste en offpiste doet. Verder doe ik alles wat ze me vragen (zolang het maar niet rails rijden en 10m kickers springen is
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:49:47 #202
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62553390
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

De 360 nosepress is mijn specialiteit. (Misschien is dit filmpje niet een super goed voorbeeld aangezien ik op me smoel ga )

Verder ben ik niet zo erg van de grote tricks op kickers enzo. Jibtricks zijn meer mijn ding
Mijn specialiteit met les geven is voornamelijk (denk ik) het (technisch) goed leren rijden, Agressiever leren rijden, pow leren rijden en carven. Daarnaast dus jibtricks
Voornamelijk een beetje alle de dingen die je op de piste en offpiste doet. Verder doe ik alles wat ze me vragen (zolang het maar niet rails rijden en 10m kickers springen is
ik wil ook poeder leren rijden... kan je dat gewoon bij een skischool aangeven?
stay frosty
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:55:30 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62553586
quote:

[..]

Stiekem is dit trouwens wel een vet filmpje. Ondanks dat er erg veel urban in zit
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:06:13 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62553878
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik wil ook poeder leren rijden... kan je dat gewoon bij een skischool aangeven?
Ligt eraan. Bij ons wel. je kunt dan gewoon zeggen dat je een dagje les wilt krijgen in poeder rijden, maar niet elke school doet het. Bij ons in het dorp doen 2 scholen het wel en 1 doet het niet.

Het is natuurlijk is het voor de school wel een risico. Als ik met jou de piste af ga ben ik voor jou verantwoordelijk. op de piste natuurlijk ook, maar als je de piste af gaat ben jij niet verzekerd op dat moment. Je normale reisverzekering dekt alleen maar ongelukken op de piste. Kortom, je kunt dan nog wel eens problemen krijgen met aansprakelijkheid enzo.

Niet iedereen is bevoegd om mensen off piste mee te nemen. Daarnaast moet je natuurlijk veel kennis hebben van de omgeving en het gebied. Er zijn niet zo veel leraren die dat hebben aangezien er niet veel zijn die echt meerdere jaren in de sneeuw gaan zitten.
Ik ken inmiddels bijvoorbeeld het gebied wel aardig en meestal neemt de baas mensen mee of ik. Beetje afhankelijk wie er vrij is op dat moment. Maar hij kaapt ze meestal wel weg als hij de kans heeft (en terecht)

Bij die ene school die dus niet met mensen gaat toeren mogen de leraren ook bijvoorbeeld niet off-piste. Echt lachwekkend gewoon. Op een poederdag nog ff zwaaien net voordat je de poeder induikt
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:08:58 #205
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62553966
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ligt eraan. Bij ons wel. je kunt dan gewoon zeggen dat je een dagje les wilt krijgen in poeder rijden, maar niet elke school doet het. Bij ons in het dorp doen 2 scholen het wel en 1 doet het niet.

Het is natuurlijk is het voor de school wel een risico. Als ik met jou de piste af ga ben ik voor jou verantwoordelijk. op de piste natuurlijk ook, maar als je de piste af gaat ben jij niet verzekerd op dat moment. Je normale reisverzekering dekt alleen maar ongelukken op de piste. Kortom, je kunt dan nog wel eens problemen krijgen met aansprakelijkheid enzo.

Niet iedereen is bevoegd om mensen off piste mee te nemen. Daarnaast moet je natuurlijk veel kennis hebben van de omgeving en het gebied. Er zijn niet zo veel leraren die dat hebben aangezien er niet veel zijn die echt meerdere jaren in de sneeuw gaan zitten.
Ik ken inmiddels bijvoorbeeld het gebied wel aardig en meestal neemt de baas mensen mee of ik. Beetje afhankelijk wie er vrij is op dat moment. Maar hij kaapt ze meestal wel weg als hij de kans heeft (en terecht)

Bij die ene school die dus niet met mensen gaat toeren mogen de leraren ook bijvoorbeeld niet off-piste. Echt lachwekkend gewoon. Op een poederdag nog ff zwaaien net voordat je de poeder induikt
vette shit... hopen dat er dit jaar genoeg buiten de pistes ligt
stay frosty
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:15:48 #206
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62554178
quote:

[..]

Dit is een nollie 360.

Al iets van Lib Tech gehoord trouwens?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:23:23 #207
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62554372

die is mooi. Echt vet je tail pressen.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:35:00 #208
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_62554701
is idd een nollie, zou nose press zijn als je de neus in de sneeuw houd.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:39:12 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62554804
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

vette shit... hopen dat er dit jaar genoeg buiten de pistes ligt
Dat is wel enigzins een voorwaarde ja
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:40:43 #210
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62554849
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:15 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Dit is een nollie 360.

Al iets van Lib Tech gehoord trouwens?
Gezeur. ik land hem op z'n nose.
Al dat gezeur over die namen

Maar Nollie 360, wat jij wil

Nee nog steeds niets gehoord. Bedrijven zijn echt zo k*t met het reageren. Zeker als het gaat om e-mails
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')