abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65950042
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:30 schreef Likkende_Lassie het volgende:

Dat is inderdaad de bedoeling maar waar in die functie?
Dat zal vast in de docs staan van de gebruikte JS library. Dat is voor ons natuurlijk koffiedik kijken
pi_65950120
En waar wordt saveWidth() aangeroepen dan?

Ik zou echt even in de API docs kijken naar een callback die je direct in makeResizable() op kunt nemen, imo een stuk netter.
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:30:10 #258
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_65951090
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:02 schreef Roy_T het volgende:

Ik zou echt even in de API docs kijken naar een callback die je direct in makeResizable() op kunt nemen, imo een stuk netter.
Door een "onmouseup"

Probleem hiervan is wel, dat als je de muis buiten de div loslaat, wordt er niets opgeslagen...
pi_65951357
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:02 schreef Roy_T het volgende:

Waarschijnlijk moet er een event listener worden toegevoegd aan de resize()
pi_65951365
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:30 schreef Likkende_Lassie het volgende:

[..]

Door een "onmouseup"

Probleem hiervan is wel, dat als je de muis buiten de div loslaat, wordt er niets opgeslagen...
Ik heb maar even voor je gekeken, want dat is inderdaad geen oplossing

In de docs staat écht heel duidelijk:

1
2
3
4
5
var myResize = $('myElement').makeResizable({
    onComplete: function(){
        alert('Done resizing.');
    }
;

Heb je überhaupt die documentatie gelezen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 februari 2009 @ 15:40:01 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65951495
Weet iemand of ik met javascript, via SOAP een node kan aanpassen in een XML file op de server?

-edit- laat ik het anders zeggen. Weet iemand of het mogelijk is om op een embedded linux device vanuit de GUI middels clientside scripting informatie in een xml file te schrijven aan de 'server' kant. Waarbij ze dus beide op hetzelfde lokale filesystem draaien.

[ Bericht 59% gewijzigd door Swetsenegger op 11-02-2009 16:26:25 ]
pi_65990108
Ik zoek een prijsberekenings script / uitleg hoe te maken maar vind weinigs, zoek zoiets als deze

Iemand een zoekterm, site of script hiervoor?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_65990380
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Weet iemand of ik met javascript, via SOAP een node kan aanpassen in een XML file op de server?

-edit- laat ik het anders zeggen. Weet iemand of het mogelijk is om op een embedded linux device vanuit de GUI middels clientside scripting informatie in een xml file te schrijven aan de 'server' kant. Waarbij ze dus beide op hetzelfde lokale filesystem draaien.
Ook na je edit snap ik niet echt wat je wilt doen Je wilt JS draaien op je linux ding, en die iets laten schrijven op het filesystem (als de server datzelfde ding is)
pi_65990462
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:18 schreef Superheld het volgende:
Ik zoek een prijsberekenings script / uitleg hoe te maken maar vind weinigs, zoek zoiets als deze

Iemand een zoekterm, site of script hiervoor?
Nee, want daar is het te simpel voor

Het komt neer op de waarde van select 1 en select 2 bij elkaar optellen, en het resultaat daarvan te tonen in een div (of input, of whatever). Dat moet te doen zijn denk ik, voor een beginner
pi_66534888
Ik weet niet zeker of het goed in dit topic past, maar gezien het met javascript icm div's temaken heeft toch maar een poging.

Ik ben een dynamische pagina aan het maken waarbij het mogelijk is een aantal div's te sluiten. Ook moeten divs die niet zichtbaar zijn gesloten worden, en dit lijkt nogal een probleem te zijn in IE, in FF gaat alles wel naar wens.

Ik sluit de divs doormiddel van een loopje in Javascript, deze loop maakt alle divs met een bepaalde id onzichtbaar door de display eigenschap op 'none' te zetten. De zichtbare divs vormen geen probleem, echter werk ik met meerdere pagina's die allemaal voorgeladen zijn, zodat het switchen tussen de pagina's lekker snel gaat.

Als ik nu naar een pagina ga waarbij de div's gesloten zijn toen de pagina nog niet zichtbaar was, dan is de inhoud (een paar tabellen) van de divs binnen die pagina nog zichtbaar. Niet de hele tabel is zichtbaar, alleen de achtergrondkleur van de cellen.

Als ik vervolgens deze divs weer volledig zichtbaar maak dan loopt de achtergrondkleur van de cellen door de andere inhoud heen, en dat is erg vervelend en ziet er niet uit.

Blijkbaar vind IE het niet zo leuk dat een eigenschap van een niet zichtbare div aangepast wordt, en laat een gedeelte van de inhoud staan. Ik heb het volgende geprobeerd:

-Alle divs een eigen achtergrondkleur geven, dit was namelijk eerst niet voor alle divs gedefinieerd
-Voordat de loop begint de onzichtbare divs zichtbaar maken, vervolgens de eigenschap aanpassen en dan weer onzichtbaar maken
-Alle inhoud van de te sluiten divs ook verbergen dmv jQuery

Bovenstaande heeft niet mogen baten, ik ik heb werkelijk geen idee hoe dit op te lossen is. Zoals aangegeven gebeurd dit alleen in IE, niet in Fx.

Iemand een idee om deze vervelende bug te omzeilen?
pi_66546387
Wat voorbeeldcode of een simpele testcase zou handig zijn.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_66553030
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:06 schreef SuperRembo het volgende:
Wat voorbeeldcode of een simpele testcase zou handig zijn.
Een testcase kan ik wel ff maken, alleen ben ik bang dat dat pas morgen wordt... De code zelf kan ik hier helaas niet posten.
pi_66597069
1onmouseover="document.getElementById('previewbox').style.background-color = '#000000';"

Waarom werkt dit niet? Als ik bijvoorbeeld de tekstkleur wil aanpassen, werkt dat wel...
pi_66597626
Dit had je in 1 seconde kunnen opzoeken, maar vooruit: je moet in JS geen dashes maar camelCasing gebruiken: backgroundColor dus.
pi_66600435
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:08 schreef Roy_T het volgende:
Dit had je in 1 seconde kunnen opzoeken, maar vooruit: je moet in JS geen dashes maar camelCasing gebruiken: backgroundColor dus.
En hetzelfde geld dus ook voor backgroundImage?
pi_66600557
quote:
Op zondag 1 maart 2009 23:10 schreef Flaccid het volgende:

[..]

En hetzelfde geld dus ook voor backgroundImage?
Voor alles met een -.
pi_66620533
De testcase: http://www.thuisserver.net/temp/test.php

Broncode: http://www.thuisserver.net/temp/bron.txt (rechtsklik->opslaan als)

Het is heel simpel om het probleem zichtbaar te maken. Als je de pagina opent dan ben je op pagina1, ga nu vervolgens naar pagina 2, klik dan op 'alles inklappen' en ga terug naar pagina 1, de layout is dan verneukt. Als je daarna alles inklapt en weer uitklapt dan is het weer goed.

Dit probleem treed niet op in Fx, alleen bij IE gaat het mis.

[ Bericht 8% gewijzigd door The_Terminator op 02-03-2009 16:34:32 ]
pi_66627693
Het heeft in iedere geval te maken met prosition:relative. Als je die weg laat werkt het ook in IE.

Een id moet trouwens altijd beginnen met een letter. Helemaal numerieke id's kunnen op allerlei manieren problemen geven.
pi_66630489
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:38 schreef SuperRembo het volgende:
Het heeft in iedere geval te maken met prosition:relative. Als je die weg laat werkt het ook in IE.

Een id moet trouwens altijd beginnen met een letter. Helemaal numerieke id's kunnen op allerlei manieren problemen geven.
Thanks, probleem verholpen. Overigens was dat met die numerieke id's alleen even voor de test, in mijn werkelijke applicatie staat er iets voor, net als bij de pagina divs.
pi_66665523
Ik heb een div die ik laat zien door middel van een div die standaard op display:none staat en door een simpele onclick display:inline maakt. Dit is wat ik nu heb. www.jeroencoelen.nl. Nog tips? Ik wil mss een fade in doen bij mn portfolio en contact dingetje. Doen of niet doen?
pi_66668831
Ik zou eerst een mooiere oplossing voor "Close [X]" verzinnen. Het zou ook mooi zijn als alles ook zonder javascript te bekijken zou zijn.
pi_66684629
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:33 schreef SuperRembo het volgende:
Ik zou eerst een mooiere oplossing voor "Close [X]" verzinnen. Het zou ook mooi zijn als alles ook zonder javascript te bekijken zou zijn.
Dat laatste is al besproken, ik laat het zo.

Ja ik weet niet wat ik daar kan neerzetten, eerst had ik een plaatje, maar dat was heel lelijk.

Anders nog iets:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function scroll(){
var scrolling = document.getElementById('iframe').scrolling
   switch (scrolling)
   {
      case 'no':
         document.getElementById('iframe').scrolling = 'yes';
         break;
      case "yes":
         document.getElementById('iframe').scrolling = 'no';
         break;
   }
}

Doet het niet in IE7. Wel in FF
pi_66685077
Los van je probleem: 3 keer document.getElementById('iframe' zorgt voor onnodige overhead.

Beter zoek je 'm 1 keer op in de DOM en zet de referentie in een variabele, die je vervolgens gebruikt.
pi_66686091
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:07 schreef Roy_T het volgende:
Los van je probleem: 3 keer document.getElementById('iframe' zorgt voor onnodige overhead.

Beter zoek je 'm 1 keer op in de DOM en zet de referentie in een variabele, die je vervolgens gebruikt.
Zo goed kan ik niet javascripten.
pi_66686150
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:36 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Zo goed kan ik niet javascripten.

volgens mij bedoelt hij zoiets:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function scroll(){
var frame = document.getElementById('iframe')
   switch (frame.scrolling)
   {
      case 'no':
         frame.scrolling = 'yes';
         break;
      case "yes":
         frame.scrolling = 'no';
         break;
   }
}
pi_66686356
Dat bedoelde ik ja
pi_66687152
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:38 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij bedoelt hij zoiets:
[ code verwijderd ]
Ik wist niet eens dat dat zo kon!

Maar nogsteeds doet hij het niet in IE
pi_66711331
Op zich is je script goed (hoewel het wat efficienter kan), het probleem is dat de waarde van de scrolling property wel veranderd, maar dat het veel browsers (IE, Chrome) gewoon geen effect heeft.

1
2
3
4
5
function toggleScrolling(id)
{
   var el = document.getElementById(id);
   el.scrolling = (el.scrolling == 'yes' ? 'no' : 'yes');   
}

Je kan proberen of je het met css wel voor elkaar krijgt. Bijvoorbeeld met overflow.
pi_66718691
Weet iemand waar ik het volgende kan vinden.

Voor een eigen project ben ik opzoek naar een scriptje voor Google maps waarbij je de volgende dingen kunt doen.
1. het zoeken naar een adres (via tekst veld & button) die dan verschijnt op de map
2. Wanneer men klikt wordt een pointer geplaatst, wanneer deze niet goed is moet deze verplaatst kunnen worden.
3. Een button om de positie op te slaan (versturen via een form).

Weet iemand waar ik dit kan vinden? heb zelf net een uur in de code van google gespit maar kan er niet echt uitkomen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_66719330
Google heeft zelf veel documentatie en voorbeelden: http://code.google.com/apis/maps/documentation/
Het opslaan van de positie kan je vie een form post doen of anders met een ajax call.
pi_66719518
Dat is echt geen rocket science om te bouwen Chandler. Zet je "ik zoek een scriptje"-pet eens af, en je "ik wil een scriptje schrijven" pet eens op Dit kun je echt in een uur bouwen als Google Maps noob.
pi_66722031
Nou Roy_T ik vind het anders wel pittig, kan er verdomde weinig aan doen. Ik heb sinds de post van Sr de code van google doorgespit maar snap er gewoon weinig van..

Ook de voorbeelden van google zelf wordt ik niet echt wijzer van, maar goed we gaan gewoon door

Maar gelukkig kan je ook knippen en plakken.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
GEvent.addListener(map, 'click', 

function(overlay, point) 
{
    if (point) 
    {
        // display points
        alert(point.y + " - " + point.x);

if (marker) 
        { 
            map.removeOverlay(marker); 
        } 

var center = new GLatLng(point.y, point.x);
        var marker = new GMarker(center, {draggable: true});

GEvent.addListener(marker, "dragstart", function() 
        {
            map.closeInfoWindow();
        ;

GEvent.addListener(marker, "dragend", function() 
        {
            marker.openInfoWindowHtml("Just bouncing along...");
        ;

map.addOverlay(marker);
    } 
;   

alleen wil ik maar 1 marker per map hebben, als er op een andere plek geklikt wordt moet de huidige marker verdwijnen, dit probeerde ik zo te doen maar op een of andere manier is de marker dan niet meer 'herkenbaar' in de code, hoe kan ik dit oplossen?

[ Bericht 80% gewijzigd door Chandler op 05-03-2009 11:46:23 ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_66723904
Nu declareer je de marker binnen de event handler (var marker). Buiten de event handler, en dus ook de volgende keer dat je in die handler komt, is marker niet bekend. Asl je "var marker" verplaatst naar voor "GEevent..." dan zou het wel moeten werken. (AHngt een beetje af van wat je er verder nog voor code omheen hebt staan)
pi_66724547
Ik heb het even geprobeerd maar ookal maak ik die marker eerder aan dan nog kan ik deze niet verwijderen

verder heb ik er nog geen code instaan
Like trump...
pi_66727772
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
var marker = null;

window.onload = function() 
{
   if (!GBrowserIsCompatible()) return;

window.onunload = GUnload;

var map = new GMap2(document.getElementById("map_canvas"));
   map.setCenter(new GLatLng(52, 5), 10);

GEvent.addListener(map, 'click', 
      function(overlay, point) 
      {
         //if (!point) return;

if (marker) 
         { // Remove privious marker
            map.removeOverlay(marker); 
         } 

// Create new marker
         var center = new GLatLng(point.y, point.x);
         marker = new GMarker(center, {draggable: true});
         map.addOverlay(marker);
      } ) ;   
}

Maar misschien is het beter/handiger om de bestaande marker steeds te hergebruiken.
pi_66728665
Yep dat werkt naar behoren! nu ga ik zelf nog de functionaliteit toevoegen om bepaalde adressen te zoeken!

Ps weet je ook of het mogelijk is via coordinaten achter de naam van de lokatie te komen?

Bv Groningen, Amsterdam, Brabant->Boxtel oid.

[ Bericht 43% gewijzigd door Chandler op 05-03-2009 15:07:47 ]
Like trump...
pi_66729357
Lees de docs (antwoord: ja, je kunt via de Google API een adres bij een coördinaat zoeken)
pi_66730092
Ik moet de hoogte en breedte van plaatjes uit een array hebben. Met onderstaande code geeft hij in FF en Opera wel een hoogte terug. Maar in IE en Chrome geeft hij 0 terug.

1
2
3
var image = new Image;
image.src = "image/" + galleryArray[currentImage];
var imgHeight = image.height;

Wie weet hoe ik het voor IE en Chrome netjes kan oplossen?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_66731800
width.value ? misschien werkt het
Like trump...
pi_66731820
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:13 schreef Roy_T het volgende:
Lees de docs (antwoord: ja, je kunt via de Google API een adres bij een coördinaat zoeken)
Gedaan maar mijn zoekkunsten zijn echt n00b achtig... misschien een aanwijzing in de goede richting?
Like trump...
pi_66732036
Dit kostte me werkelijk niet meer dan 30 seconden

http://code.google.com/ap(...)tml#ReverseGeocoding

Op Google zoeken naar de locatie van de API, dan naar Services (want die wil je gebruiken) en dan "Reverse Geocoding"
pi_66732502
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:35 schreef poepeneesje het volgende:
Ik moet de hoogte en breedte van plaatjes uit een array hebben. Met onderstaande code geeft hij in FF en Opera wel een hoogte terug. Maar in IE en Chrome geeft hij 0 terug.
[ code verwijderd ]

Wie weet hoe ik het voor IE en Chrome netjes kan oplossen?
Waarschijnlijk is het plaatje dan nog niet geladen.
pi_66734024
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:14 schreef Chandler het volgende:
width.value ? misschien werkt het
Helaas .
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:30 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het plaatje dan nog niet geladen.
Klopt daar dacht ik ook zelf aan, ik was in de tussentijd al weer verder gegaan. Opeens deed hij het in IE wel ? Maar in Chrome gaat hij nu helemaal vaag doen.

Het enige dat ik aan de code heb toegevoegd is:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
var image = new Image;
image.src = "image/" + galleryArray[currentImage];
var imgHeight = image.height;
var imgWidth = image.width;
if(imgHeight > imgWidth)
{
   var imgStyleValue = "height: " + (imageDivHeight - 6);
}
else if (imgWidth > imgHeight)
{
   var imgStyleValue = "width: " + (imageDivWidth - 6);
}

pi_66771789
Ik ben bezig met het maken van een script waarmee ik de layout-kleur (kleurschema en bijbehorende afbeeldingen) kan veranderen door op een bepaalde kleur/afbeelding te klikken.

De afbeeldingen die ik gebruik, soort van "bullets", veranderen niet allemaal mee. Namelijk alleen de eerste veranderd van kleur. Zou iemand die meer kijk/verstand van javascript heeft hier even naar willen kijken en eventueel een oplossing aandragen?

Script wat de kleur moet veranderen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function changeColor(c)
{
   var colors = new Array();
   colors[0] = "black";   // "img/bullet_black.png";
   colors[1] = "blue";      // "img/bullet_blue.png";
   colors[2] = "green";   // "img/bullet_green.png";
   colors[3] = "orange";   // "img/bullet_orange.png";
   colors[4] = "pink";      // "img/bullet_pink.png";
   colors[5] = "purple";   // "img/bullet_purple.png";
   colors[6] = "red";      // "img/bullet_red.png";
   colors[7] = "white";   // "img/bullet_white.png";
   colors[8] = "yellow";   // "img/bullet_yellow.png";

document.getElementById("bullet").src = "img/bullet_"+colors[c]+".png";
}

Test pagina

Alvast bedankt.
pi_66775004
Haal je HTML door de validator, en je zult zien waarom het niet werkt (hint: een id moet uniek zijn).

Ik zou de HTML goed opzetten (dus met een unordered list), en de kleur switchen d.m.v. het aanpassen van de class van de UL (en zo voor alle kind LI's de bullet aanpassen).
pi_66795007
Vraagje, ik wil graag in de onderstaande code myDiv verwijderen i.p.v. removable. Hoe realiseer ik dat?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<html>
<head>

<script type="text/javascript">
function removeEvent(divNum){
        var d = document.getElementById('myDiv');
        var olddiv = document.getElementById(divNum);
        d.removeChild(olddiv);
        return false;
}
</script>

</head>
<body>
<div id="myDiv">
        <div id="removable">
        <a href="#" onclick="removeEvent('removable');">REMOVE ME</a>
        </div>
</div>
</body>
</html>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')