Ik schnabbel hier en daar wat bij als freelance televisieregisseur. Nu had ik vanavond een opdrachtje ergens in het oosten van het land. Omdat ik mijn X5 had uitgeleend, was ik op het OV aangewezen. Het OV kwam niet tot de plaats van bestemming en dus maar met de fiets in de trein om het laatste stukje te fietsen. Baas als ik ben kwam ik ruim op tijd aan en uiteindelijk verliepen de opnames voorspoedig. Na nog een aantal chicks gehosseld te hebben, was het om negen uur weer tijd om af te taaien. Ik had immers nog een flinke reis voor de boeg. Hoewel ik niet overdreven groot geschapen ben, stapte ik toch eenvoudig op mijn mountainbike. Ik zag dat het mistig was, maar het werd pas echt erg toen ik van het terrein afreed. Ik zag werkelijk waar geen hand voor ogen. Omdat een flink deel van de route over het platteland loopt (zonder straatlantaarns), was ik aangewezen op mijn eigen zintuigen. Ik haalde zonder veel tamtam mijn HTC uit de broekzak en kon gelukkig nog wat bijschijnen. Immers, ik heb geen licht op mijn mountainbike. Ondanks dat mijn telefoon flink wat licht gaf, moest ik toch wat langzamer rijden om niet in de berm te raken. Het gevolg is dat ik de trein mistte, waardoor ik een half uur moest wachten.
Klacht: dikke mist in the middle of nowhere zodat je niet kunt zien waar je fietst, waardoor je langzamer gaat rijden en waardoor je de trein mist (!)

Voorspelbare reactie:
-TS gaat met het OV