SBS6 komt met rijdende variant van 'Big Brother'
SBS 6 lanceert in februari een eigen variant van Big Brother. Het station stuurt tien kandidaten door het land in een dubbeldekkerbus die zij niet mogen verlaten. De winnaar ontvangt na vier maanden 'tegen de 1 miljoen gulden'.
Met dat programma (met als werktitel De gouden kooi) borduurt SBS 6 voort op het verschijnsel 'gewone-mensen-televisie'. De term is van producent John de Mol, die ook Big Brother levert aan concurrent Veronica. Naast de inzet verhoogt SBS 6 het interactieve gehalte van het genre. Zo voorziet het plan in veilingen via Internet. Wie na een paar maanden geen zin meer heeft, kan zijn plaats in de bus aan de hoogst biedende verkopen.
Vorige week riep SBS 6 in een kleine annonce vrijwilligers op. Die zullen in een serie programma's worden voorgesteld, waarna het publiek mag stemmen. Zo blijft een groepje mensen over die het vier maanden met elkaar moet uithouden in de twintig meter lange dubbeldekker. Die wordt momenteel in België gebouwd en in Engeland voorzien van camera's en microfoons.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b (Datum 29 November 1999).]
Wat hierin nog ontbreekt is dat als een busbewoner weg wil hij/zij zijn/haar plaats mag verkopen aan de hoogste bieder.
En gatverdamme ik wil het niet maar ik weet nu al dat ik ga kijken omdat ik nieuwsgierig ben en dan net als met BB blijf kijken omdat ik er eenmaal aan verslaafd ben geraakt...
Ja dat hoorde ik net ook, het schijnt dat die dan via een veiling op internet zijn/haar plaats mag gaan verkopen aan de hoogst bieder
Gaan we nog een hoop over horen de komende tijd denk ik zo
P.S wie is dat op dat plaatje ook al weer...Ze lijkt op Christine Applegate uit Married with... Lekker ding vond ik altijd
Groet,
Rob
Maarre het is niet wie jij denkt. Tis gewoon een foto van mij
ik heb het even op een homepage gezet. De allereerste met de EERSTE foto's van de bus
http://travel.to/de-gouden-kooi.nl
Als geintje uiteraard, was hooguit 1 uurtje werk, maar de page staat er echt
Groet
Rob
quote:
op 11-29-1999 om 11:25 AM schreef BadGirl het volgende:
R@b & hi,Maarre het is niet wie jij denkt. Tis gewoon een foto van mij
![]()
Ooh in dat geval ben ik op slag verliefd
Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken.
Aan de ene kant vind ik het een stom idee. Ik haat programma's die voortborduren op het succes van een ander programma. SBS6 is hier heel goed in. Kijk maar naar bijvoorbeeld Klussen met kijkers( Eigen huis en tuin), Ken dit?(Bananesplit) enz.
Aan de andere kant vind ik het toch wel interessant om zoiets te gaan bekijken. Een bus is toch heel wat anders dan een huis. En zo'n programma dood de tijd tot Big Brother 2.
We zullen wel zien hoe het word.
quote:
Als ze daar nou op 1 januari mee beginnen...
We zullen ons anderhalve maand moeten vermaken met napraten over BB:
op 14 februari wordt de bus gelanceerd...
De Gouden Kooi is een werktitel, wat zouden ze als echte titel gaan gebruiken: Big Bus???
V
groetjes, Casey
See ya
quote:
op 11-30-1999 om 05:30 PM schreef Verbal het volgende:
De Gouden Kooi is een werktitel, wat zouden ze als echte titel gaan gebruiken: Big Bus???
wat ik er van begreep is dat De Gouden Kooi de werktitel was van BigBrother!
quote:
op 12-01-1999 om 11:52 AM schreef Jesper het volgende:
Denken jullie dat het net zo populair als BB wordt?Ik weet het nog niet hoor...
Dat denk ik ook niet. Uit de eerste summiere berichten die bekend worden gemaakt blijkt dat het enige interactieve gedeelte aan de GOUDEN KOOI de internetveiling is. Wanneer er verder geen beelden op internet verschijnen zie ik niet gebeuren dat het zo veelbesproken gaat worden als Big-Brother. De live streams zijn toch een enorme bijdrage aan de populariteit.
In de Telegraaf staat dat er inmiddels wel 1200 aanmeldingen binnen zijn voor het programma, en dat het uitgezonden gaat worden tussen 18:45 en 19:30 vanaf 14 februari, dan gaat de bus rijden. in de 2 weken daar aan voorafgaand zouden de kijkers kunnen bepalen wie er mee mag in de bus.(zal wel weer via dure 06 nummers gaan)Tussendoor mogen de deelnemers de bus alleen verlaten voor speciale opdrachten.
Op mijn homepage heb ik de artikelen uit de kranten over de gouden kooi staan , Ook de oproep van SBS 6 voor kanditaten en de adressen heb ik er neergezet, want je kunt je dus nog aanmelden. Sins vandaag meldt de internet-site van SBS dit ook (wel een beetje laat) http://home.multiweb.nl/~eldo/de-gouden-kooi.nl/
Rob
Volgens mij wordt je knettergek met z'n allen in zo'n (relatief kleine) bus. En dat ding rijdt ook nog.....
Ze zullen wel geen kippen gaan houden...
En een weekopdracht met een kampvuur zal er ook wel niet bij zitten.
Mogelijke weekopdrachten:
- 10 uur lezen (ja ja, in zo'n rijdende bus) zonder te gaan kotsen
- band verwisselen tijdens het rijden
- met een eenwieler voor de bus uitrijden
- midgetgolfen op het dak van de bus
en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik vrees dat ik straks een alternatief voor mijn BB-verslaving ga vinden...
Tokus
quote:
op 12-02-1999 om 11:56 AM schreef Tokus het volgende:
Zoals gewoonlijk is die "Gouden kooi" een slappe SBS variant van een programma dat op andere zenders wel scoort. Ze kunnen daar niks origineels verzinnen. Net als dat Net 5 ineens MTV's Real World uitzend. niet dat dat nou leuk is om naar te kijken, maar ze moeten zonodig wel achter een andere zender aanhobbelen.Tokus
Ja, dat zei ik eerder ook al . Toch heeft SBS6 toch wel één programma helmaal zelf bedacht, namelijk Hart van Nederland. Knap hoor.
quote:
op 12-02-1999 om 11:56 AM schreef Tokus het volgende:
Zoals gewoonlijk is die "Gouden kooi" een slappe SBS variant van een programma dat op andere zenders wel scoort. Ze kunnen daar niks origineels verzinnen. Net als dat Net 5 ineens MTV's Real World uitzend. niet dat dat nou leuk is om naar te kijken, maar ze moeten zonodig wel achter een andere zender aanhobbelen.Tokus
Ja, dat zei ik eerder ook al . Toch heeft SBS6 toch wel één programma helmaal zelf bedacht, namelijk Hart van Nederland. Knap hoor.
PS Ik ben opeens Fokmember geworden(?).
Als sensatie-kijker lijkt het me leuker dan BB, een veel kleinere ruimte, niet naar buiten mogen....verder weet ook ik nog niks van het programma maar er zullen vast nog wel een paar puntjes bijkomen waarom dit "slap bb-aftreksel" leuker wordt om naar te kijken.
quote:
Leuk en aardig allemaal, in een rijdende bus, maar zal dit niet wat technische probleemtjes opleveren. Als je naar de regieruimten van BB kijkt wordt het een hele sliert van bussen die of: 1) helemaal vol zitten met antennes of 2) met kabels aan elkaar vast zitten.
quote:
op 12-02-1999 om 03:49 PM schreef Verbal het volgende:
De regieruimte zit in de bus zelf, helemaal onderin.
En wie filmt er dan? Of zijn het allemaal hangende camera's die niet bestuurd kunnen worden. De mensen van de regie, waar zitten (of liggen ) die dan?
Nog een ander vraagje: rijd die bus nou constant of bv. elke week een andere plek, en wie rijdt er dan (doen de deelnemers dat zelf)?
Een voordeel aan de bus, ze kunnen door de MacDrive en hoeven er niet om te zeuren bij een redactie.
Big Brother variant op tv
DEELNAME AAN GOUDEN KOOI KOST F 6000,=
door Marcel Frost
Amsterdam Vrijdag 10-12-99
De deelnemers aan het SBS 6-programma De Gouden Kooi dat 16 februari begint moeten een borg betalen om mee te kunnen doen. Hiermee denken de programmamakers enkel uiterst gemotiveerde kandidaten te krijgen. Ook dienen de deelnemers een verklaring van goed gedrag over te leggen.
De Gouden kooi is een mobiele variant op Bigbrother, waarin 11 personen in een bus door Nederland rijden, op de voet gevolgd door 6 camera's. De rit duurt in totaal 16 weken.
Wie wordt weggestemd krijgt zijn geld terug. vertrekt iemand vrijwillig of worden herhaaldelijk de spelregels gebroken, dan is de deelnemer 6000 gulden armer ipv de 1 miljoen gulden die op de winnaar ligt te wachten
http://home.multiweb.nl/~eldo/de-gouden-kooi.nl
Zie je het al voor je: een 20 meter lange woonbus in de file op de ring Rotterdam met drie rijen hekken met prikkeldraad eromheen? (En 12 drugsrunners die ze van de weg af willen drukken)
Wat dacht je hiervan: alle camera's 24 uur per dag op internet, Geen censuur. maar nu komt het: INTERNETTERS KUNNEN HET PROGRAMMA SAMENSTELLEN. Zoals nu gebleken is zijn er voldoende mensen die om wat voor een reden dan ook bijna de hele dag de tijd/wil hebben om de streams te volgen. Als SBS6 hun de mogelijkheid biedt om zeg 75% van de tijd te vullen met hunfavorite fragmenten, krijg je echt spannennde tv. En geen gezeur over manipulatie. (25% die resteert moeten gebruikt worden door SBS6 om er een lopend verhaal van te maken). Als ze dit doen komen ze geheid in alle leerboekjes over de hele wereld voor tv makers terecht.
Maar het zal wel niet
Groetjes, Casey
quote:
op 11-30-1999 om 05:30 PM schreef Verbal het volgende:
op 14 februari wordt de bus gelanceerd...
14 februari?
het wordt toch geen LoveBus, met Robert ten Brink hoop ik?
Dat moeten we niet hebben!
Dus ik vind het eigenlijk wel mooi geweest. Big Brother als eindige hype, maar daar slacht je de kip met de gouden eieren mee, dus wordt het helemaal uitgemolken. Ook ik sleep me een beetje naar het einde toe, maar als het dan al snel weer nog es 4 maanden volgen moet worden met posts hier betreffende die gouden kooi...
In Gouden Kooi van SBS6 willen 1600 mensen
HILVERSUM (ANP) - Zo'n 1600 mensen hebben zich opgegeven voor de variant op Big Brother, een programma van SBS6 met de voorlopige titel De Gouden Kooi. De commerciële omroep wil tien tot elf mensen zestien weken lang in een dubbeldekker door het land laten rijden. De winnaar krijgt aan het einde ongeveer een miljoen gulden. De bus gaat waarschijnlijk op 14 februari rijden.
Om er zeker van te zijn dat er alleen gemotiveerde mensen meedoen, moeten de deelnemers een borgsom van 6000 gulden storten. Als zij vrijwillig uit de bus stappen of de spelregels overtreden, zijn zij hun borg kwijt. Deelnemers die worden weggestemd, krijgen hun geld terug, aldus een woordvoerder van SBS6 vrijdag. Van de 1600 aanmeldingen, roept SBS6 ongeveer vierhonderd mensen op voor selectiedagen volgende week. In februari volgt uiteindelijk de definitieve selectie in een serie televisieprogramma's. Daarbij stemt het publiek mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |