Het is weer zondag. En aangezien ik tegenover een café woon in een pittoreske Limburgs dorpje (

WHEHE TS WOONT IN LIMBURG ZOMG) zijn er natuurlijk de kanslozen der beschaving die zich op deze overigens mooie zondag al helemaal lam zuipen. Niks op tegen, ieder glas bier is er een natuurlijk. Nu wil het toeval dat ik nog een mooie tray Schulten Brau achter in mijn Fiat Seicento had staan, en die toch maar even koud wilde gaan leggen.
Afijn, ik loop naar buiten, baas als altijd, en Zatlap & Co zitten buiten op het terras mijn persoon gade te slaan. Ik open mijn bolide (status, weet maar) om met een soepele beweging het traytje bier uit de auto te tillen. Met een arm dames en heren. Mensen die trays bier met twee armen moeten dragen zijn het niet waard om te drinken. Onthou dit. Een van de stehtisch-coureurs ziet dit gebeuren en zegt: "MWHEHEHE LYZIO, BRENG DIE MAAR HIERHEEN HOOR HARHARHAR

" Met één blik op de lolbroek in kwestie legde ik hem het zwijgen op waardoor wij voor een kortstondig moment een vijandelijk oogcontact deelde alvorens de klapjosti besluit om op mij af te stevelen.
Ik, allesbehalve bang aangelegd en op dat moment meer bezorgd om mijn bier, ga deze uitdaging natuurlijk niet uit de weg. Het postuur van de man was redelijk, ik schat zo'n 1,80 en ietsjes over de kilo's. Een stoppelbaard, scheef petje en een penetrante drank geur om hem heen. De man vraagt mij waarom ik zo "uitdagend"

naar hem keek. Ik zei dat ie op moest tyfen, en de man ging weer naar zijn medesteuntrekkers. TS kon baas als altijd terug naar binnen om zijn pareltjes koud te leggen.
Klacht: Weet ik eigenlijk niet precies. Waarschijnlijk dronken mensen op een zondagmiddag tegenover mijn huis. Die overigens keihard outbossed werden door ondergetekende.
![]()
Zie de bazen eens staan.