abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62324288
Na dit weekend bij mijn ouders te hebben gezeten heeft mijn moeder een uurtje geleden mijn laptop van tafel gestoten. Ze is per ongeluk achter het adapter snoer blijven steken en heeft de laptopvan tafel getrokken. Is dit verhaalbaar op de aansprekelijkheidsverzekering van mijn moeder?

Wat zal er in zon situatie gebeuren, de laptop is zon 5 jaar oud dus met 20% afscrh per jaar krjg ik dus nu dus niks uitgekeerd of hoe zit dat? Ik neem aan dat ik recht heb op een vervangend iets met vergelijkbare specificaties?
pi_62324373
Dat laatste heb ik met mijn uitgebreide plus inboedel verzekering.
Maar het betreft hier een wa verzekering, dus ben bang dat het dagwaarde word.

Ben toch wel benieuwd hoe het afgehandeld gaat worden.
Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:09:58 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62324476
Kickje WGR?

Ik gok dat de dagwaarde van je laptop vrijwel nihil is. Plus dat je je niet als goed "huisvader" hebt gedragen door een laptop dusdanig op te stellen dat iemand aan het snoer kan blijven hangen; deze wikkel ik zelf altijd om een tafelpoot of leg hem zodanig neer dat je er niet aan kan blijven hangen.
In hoeverre is de laptop kapot? Alleen het display? Wellicht kan je een tweedehands los display kopen voor een paar tientjes.
censuur :O
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:12:47 #4
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_62324516
denk dat je niet echt veel weerkrijgt van je laptop.... Maar niet geschoten is altijd mis!!!

Werkt je laptop verder nog wel? of is ie ook stuk?
pi_62324533
een 5 jaar oude laptop

dagwaarde tussen de 1 á 2 euro?
Denk niet dat je hier nog wat mee opschiet, snap ook niet waarom je het wil, want al krijg je al wat zal het echt niet meer dan een paar tientjes zijn op zn allerbest
pi_62324550
TerugVindPolis
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:26:48 #7
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_62324737
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:14 schreef Loveless85 het volgende:
een 5 jaar oude laptop

dagwaarde tussen de 1 á 2 euro?
Denk niet dat je hier nog wat mee opschiet, snap ook niet waarom je het wil, want al krijg je al wat zal het echt niet meer dan een paar tientjes zijn op zn allerbest
toch al gauw weer de eventuele verzendkosten van een nieuwe
pi_62324762
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:26 schreef gateway het volgende:

[..]

toch al gauw weer de eventuele verzendkosten van een nieuwe
Dan moet je geen Dell kopen.
pi_62324817
Waar ik dus aan denk is dat ze gaan kijken wat een model met vergelijkbare specificaties nu nog kost. Anders klopt dat natuurlijk niet.Je bent verzekerd, iemand maakt iets van je kapot en vervolgens krijg je niet terug? Wat is dan het nut van verzekerd zijn. Je mag er als slachtoffer niet beter van worden maar ook niet slechter.
Laptop verkeerde in uitmuntende staat. do er nog steeds mijn dagelijkse werk op.
Het LCD scherm is kapot dus vervangen daarvan kost veel. Niet de moeite waard.
pi_62324857
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:31 schreef Dressed4Succes het volgende:
do er nog steeds mijn dagelijkse werk op
Deed, ja .
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:05:12 #11
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_62325408
quote:
Waar ik dus aan denk is dat ze gaan kijken wat een model met vergelijkbare specificaties nu nog kost. Anders klopt dat natuurlijk niet.Je bent verzekerd, iemand maakt iets van je kapot en vervolgens krijg je niet terug? Wat is dan het nut van verzekerd zijn. Je mag er als slachtoffer niet beter van worden maar ook niet slechter.
Laptop verkeerde in uitmuntende staat. do er nog steeds mijn dagelijkse werk op.
laptop is normaal met 3 jaar afgeschreven..... Er is wel een wet die zegtd at je mag vervachten wvan een product dat het X aantal jaar meegaat......

Daarom zeg ik: probeer het gewoon, bezoek evt. voortijd een rechtswinkel
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:10:42 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_62325520
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:05 schreef gateway het volgende:
Er is wel een wet die zegtd at je mag vervachten wvan een product dat het X aantal jaar meegaat......
Bij normaal gebruik ja. Ik denk niet dat van de tafel gooien onder normaal gebruik valt
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:13:11 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_62325571
Als je je kleding bij Oger koopt, kun je met gemak een nieuw laptopje kopen, lijkt me.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62325653
Jij hebt toch niets met de verzekeing te maken, maar je moeder. Laat die maar voor een vervangend exemplaar zorgen. Dat zij weinig of niets van haar verzekering terugkrijgt is haar probleem, niet het jouwe.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:58:54 #15
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_62326418
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:16 schreef Adfundum het volgende:
Jij hebt toch niets met de verzekeing te maken, maar je moeder. Laat die maar voor een vervangend exemplaar zorgen. Dat zij weinig of niets van haar verzekering terugkrijgt is haar probleem, niet het jouwe.
Nogal slecht voor de familie banden, zo een houding
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:04:56 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62326525
quote:
Kort door de bocht, zoals ik al zei, voor een paar tientjes vind je vast wel een tweedehands display.
censuur :O
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:14:13 #17
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_62326705
Die laptop was inderdaad niks meer waard, dus ik denk niet dat je wat terugkrijgt. Proberen kan natuurlijk altijd.

Ennuh, voor je volgende laptop kan ik er eentje met MagSafe aanraden.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:15:14 #18
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_62326716
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 14:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kort door de bocht, zoals ik al zei, voor een paar tientjes vind je vast wel een tweedehands display.
Weggegooid geld, steek je er een paar tientjes en een hoop werk in en daarna heb je dus weer een laptop die 0 euro waard is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_62327155
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:58 schreef kevin33 het volgende:

[..]

Nogal slecht voor de familie banden, zo een houding
Ik zeg het misschien nogal hard maar dat is toch normaal.
Als ik iets van een ander kapot maak vergoed ik gewoon de schade, of het nou onder mijn verzekering valt of niet. Lijkt me niet meer dan normaal. Waarom moet een ander met de brokken zitten als ik daar schuld aan heb.
En dat het verzekeringtechnisch afgeschreven is wil iet zeggen dat het voor de eigenaar geen waarde heeft.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:42:21 #20
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_62327218
Een aansprakelijkheidsverzekering keert altijd uit op basis van dagwaarde. Wil je weten of je moeder hiervoor gedekt is (afhankelijk van hoe jij de laptop hebt opgesteld, als ik mijn gitaar op de bank leg en jij gaat er op zitten is dat domme pech (een gitaar hoort niet op een bank te liggen is dan de simpele gedacht van een verzekeraar), hetzelfde geldt als jij het snoertje in het wandelpad laat bungelen) en wat je er nog voor zou kunnen krijgen dan kan je moeder het gewoon schriftelijk indienen bij haar verzekeraar, dan zal de claim beoordeelt worden. Wie weet doen ze coulance halve nog wat.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:44:25 #21
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_62327260
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 14:38 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Ik zeg het misschien nogal hard maar dat is toch normaal.
Als ik iets van een ander kapot maak vergoed ik gewoon de schade, of het nou onder mijn verzekering valt of niet. Lijkt me niet meer dan normaal. Waarom moet een ander met de brokken zitten als ik daar schuld aan heb.
En dat het verzekeringtechnisch afgeschreven is wil iet zeggen dat het voor de eigenaar geen waarde heeft.
Ehm , ja en nee. Als TS niet de normale voorzichtigheid in acht heeft genomen (zoals dat zo prachtig heet) dan heeft hij het toch echt voornamelijk aan zichzelf te danken. Dus dan ben ik het echt niet met je eens. Wanneer het inderdaad een stom ongelukje was terwijl TS de kabel aan de kant gelegd had etc. etc. ja dan vind ik dat niet meer dan normaal.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_62329008
tnx voor de feedback, Het gaat me idd zeker niet om de prijs van een laptop. Maar als je iets kan met verz, waarom niet, ik laat wel even weten wat eruitgekomen is.
pi_63542325
Hoe is het afgelopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')