abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:34:29 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_62382087
Ik had vroeger een buurmeisje genaamd Kim, met een broertje Nick(y) en een zusje Rian.

Hun hond heette Bobbie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62383664
Ben benieuwd wat de naam is Ingrid!

Wij denken dat het dit keer weer erg lastig zal zijn.. een jongensnaam vooral.. Ben er nu al over aan het nadenken
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_62384151
Ik ken een gezin met 3 kinderen die Eelke, Eelco en Elke heetten....
Of je daar nou blij mee moet zijn.. (2 jongens en een meisje)

Arnaud is een mooie naam. Een vriend van ons die 2 maanden dodelijk verongelukt is droeg die naam..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:07:23 #104
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62384268
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:02 schreef Vlindur het volgende:

Arnaud is een mooie naam. Een vriend van ons die 2 maanden dodelijk verongelukt is droeg die naam..
doet me denken aan n gezin dat ik 'ken'
Kinderen heten Ri(c)k, Rein en Renske, en moeder volgens mij Rens of iig iets in die richting
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:16:15 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_62384497
Ik ken mensen en de kids heten Bas en Babs, en de hond Max, was ook zo;n lekker rijtje.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:17:55 #106
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_62384540
quote:

Dat is toch niet serieus
pi_62384596
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:17 schreef Libell het volgende:

[..]

Dat is toch niet serieus
Jawel. Nog één: Onze overburen hebben 4 kinderen: Jarom, Jair, Jesse en Jafna. De moeder heet Janke. De vader Anton ofzo.. Ik vind dat zooooo fout.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:25:59 #108
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_62384767
Dat vind ik ook wel fout, maar is toch nog anders dan die Eelke reeks want daar is het gewoon dezelfde naam met één lettertje verschil telkens. Ik kan gewoon niet begrijpen dat je dat zou doen.
pi_62385204
Ik snap het ook niet.. de oudste zal nu wel 30 zijn en de jongste 25 oid. Mijn zus zat bij Elke in de klas.
pi_62387261
quote:
pi_62388146
vreselijk inderdaad!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:34:07 #112
192966 Peaceful
Altijd Lief !!!
pi_62388302
Ik ken een gezin met 3 meiden:
Djune, Djillian en Djuwel
pi_62388409
OMG Djuwel vind ik wel de ergste van 't stel.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:45:45 #114
192966 Peaceful
Altijd Lief !!!
pi_62388642
Hahah ja, ze hadden gehoopt op een jongen... Ik moet altijd denken aan Gruwel
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:52:26 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62388855
Ik vind het allemaal niks...
pi_62388944
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:34 schreef Peaceful het volgende:
Het is duidelijk dat het echt op z'n Engels uitgesproken moet worden door die D's , maar mijn god wat een spelling... Alsof een gemiddeld iemand niet weet dat June gewoon June is...
pi_62400607
Inderdaad, als je zo nodig wil dat iedereen het juist uitspreekt, maak er dan Djoen van...
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_62400671
quote:

Wat erg zeg, Djuwel de gruwel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_62401306
quote:
Djuwel... Moet dat juweel voorstellen oid?

Kennissen van ons hebben ze ook een D voor de naam gezet want papa's en mama's naam begint ook met een J. en ze vonden het stom om hem ook met een J te laten beginnen... Dus hebben ze er Djaimy van gemaakt..

Ook niet echt mijn smaak..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 12:44:55 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62401459
In Turkije hoorde ik de jongensnaam Tayfun, die vind ik ook wel mooi. Beetje als Storm, maar dan anders Je spreekt het uit als Taifoen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62401778
Storm vind ik een mooie naam, maar om je kind nou tyfoon (want zo word het dan toch uitgesproken) te noemen .... rukwind zou dan nog beter zijn

Soms vraag ik me ook echt af of mensen er een wedstrijd van maken om de meest rare naam te verzinnen.
Af en toe denk ik dan ook echt of ze een hondennamen boekje erbij hebben gehouden want die zijn hier heul erg hip

Ooh ja vrienden van me hebben beiden een naam die begint met een J en de beide zoons nu ook
Mama van Isa en Ties
pi_62401780
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:39 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Djuwel... Moet dat juweel voorstellen oid?

Kennissen van ons hebben ze ook een D voor de naam gezet want papa's en mama's naam begint ook met een J. en ze vonden het stom om hem ook met een J te laten beginnen... Dus hebben ze er Djaimy van gemaakt..

Ook niet echt mijn smaak..

Nouja zeg... wat een onzin... Kies dan een andere naam als je dat echt zo storend vindt? Of zet je erover heen en spel de naam gewoon normaal. Maar goed, ik ben sowieso nietzo van het "hip", "bijzonder" of "fonetisch" schrijven van namen. Waarbij soms best nog wel eens fouten worden gemaakt ook
Natuurlijk, ergens moeten nieuwe namen ontstaan I guess, en bijvoorbeeld zo'n naam als Storm, die mensen 20 jaar geleden misschien ook bizar hadden gevonden is nu heel normaal. En natuurlijk kun je een naam op verschillende manieren spellen, kijk maar naar Arnoud/Arnaud/Arnout van een pagina terug;
Maar als het op fonetisch spellen aankomt... Idiocracy I tell you
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62401867
ik vind het iig leuk als mijn kind rond zijn 5 jaar oud ofzo weet hoe zijn/haar naam geschreven moet worden maar met zulke rare namen als djuwel (lijkt inderdaad op gruwel) word het de kindjes wel erug lastig gemaakt.
Mama van Isa en Ties
pi_62402080
Ja inderdaad, ik denk dat je kind er zelf misschien nog wel snel genoeg aan went, maar dat je dan ergens reserveert: "op welke naam mag dat?" "Djuwel" "Juwel?" "Nee met een D ervoor" "eh?! "

Ik weet niet ik vind het aan de ene kant ieder zn eigen keuze, maar aan de andere kant, tsja, als ik "juwel" zie staan dan spreek ik het automatisch op zn engels uit, en er zijn tegenwoordig nauwelijks meer mensen die zelfs niet bekent zijn met hoe letters in het engels uitgesproken worden zeg maar. Zelfs mijn omaatje zou dit goed uitspreken zo.

Nou ja goed, laat ik het er maar gewoon op houden dat het niet mijn ding is.

@ Marlieske, moet je je indenken dat jouw ouders je mallies hadden genoemd ipv marlies, want ja, die -r- spreek je toch nauwelijks uit, leidt alleen maar tot verwarring... brrr
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62402553
Als wij een meisje krijgen vinden we Yenthe heel mooi. maar dat kan ook op verschillende manieren.

Jente
Jenthe
Yente
Yenthe

Ik vind de versie Yenthe het mooist. Mn vriend Jente,
Dus het zal wel Jikke ofzo worden

Het wordt sowieso een friese naam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: