abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 1999 @ 05:50:00 #1
2001 HighIQ
Leef! Het leven is kort.
pi_225239
Tijdens de uitzendingen van BB verklaarden Willem en Karin dat zij Bart niet begrepen, en dat Bart er veel naast zit, echter ben ik van mening dat Bart bijna altijd gelijk heeft. Met andere woorden zij begrijpen hem niet, dit reageren Karin en Willem dan ook continu af op Bart om hun eigen domheid te verbergen. Domheid om dat het nergens op slaat om iemand die intelligenter is te ver- oordelen op zijn IQ.(IQ is niet = scholing !)
Lezen is denken met andermans hoofd!
pi_225240
quote:
op 11-29-1999 om 05:50 AM schreef HighIQ het volgende:
Tijdens de uitzendingen van BB verklaarden Willem en Karin dat zij Bart niet begrepen, en dat Bart er veel naast zit, echter ben ik van mening dat Bart bijna altijd gelijk heeft. Met andere woorden zij begrijpen hem niet, dit reageren Karin en Willem dan ook continu af op Bart om hun eigen domheid te verbergen. Domheid om dat het nergens op slaat om iemand die intelligenter is te ver- oordelen op zijn IQ.(IQ is niet = scholing !)

hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
  maandag 29 november 1999 @ 09:57:00 #3
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_225241
quote:
(...)zij begrijpen hem niet(...)

Klopt. Karin en Willem zijn niet erg nozel.
quote:
om dat het nergens op slaat om iemand die intelligenter is te ver- oordelen op zijn IQ.(IQ is niet = scholing !)
Mag ik hieruit(en uit je nick) concluderen dat jij hier alles van weet omdat je zelf net zo "hoogbegaafd" bent als Bart?

In dat geval sluit ik me voor deze keer helemaal aan bij NERO.

* Dit knipoogje betekent dat ik je met deze post niet wil kwetsen enzo, maar dat zul jij als hooghoofd zeker hebben begrepen.

Haalt gelijk bij rechter.
pi_225242
Wat W en K bedoelen is waarschijnlijk dat Bart verstand denkt te hebben van de meeste zaken, en doet alsof hij alles weet. Als je terug gaat in de historie dan weet je dat Willem daar eerst door geimponeerd was, maar er in het verloop van de tijd achter kwam dat dat in praktijk nog helemaal niet hoeft te betekenen dat Bart ook daadwerkelijk gelijk heeft. Ik denk niet dat Bart die neiging de afgelopen 2 weken heeft verloren, maar dat soort uitspraken van hem worden de laatste weken niet meer uitgezonden. Wat wel wordt uitgezondne is dat Bart als enige blijkt te kunnen inschatten hoed de buitenwereld denkt over BB en dit wordt dan ook herhaaldelijk in bel gebracht.
Kortom, wij wtend at Bart die zaken erg goed inziet, en reageren dan op verhalen van K en W die mogelijkerwijd over iest hel anders gaan maar die door ons/ door V worden gekoppeld aan Barts uitspraken.
Daarnaast moet je ook bedenken dat Bart na zijn vele 'ik weet het beeter' verhalen wat dat betreft wat credits verspeeld heeft en als ongeloofwaardig wordt beschouwd als hij weer wat uitspraken doet die niet weergeven hoe de rets van de groep over de situatie denkt. Wat dat betreft is er een heel erg groot verschil voor ons als toekijkers en de personen in dat huis. Vergelijk het met een spannede film van vroeger. Jij weet dat er een monster om de hoek staat waar de hoofdrolspeler net aan komt lopn. Dacht jij dan ook nooit;' doe dat nu niet, loop nu niet de hoek om'.
et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

maandag 29 november 1999 @ 10:13:00 #5
1114 Fokke
Met een feestmuts
pi_225243
Het is niet echt moeilijk voor iemand met een heel gemiddelde intelligentie, om door een paar types met angstwekkend lage hersenactiviteit(laten we het een intellectueelcoma noemen) voor Albert Einstein te worden aangezien.

Persoonlijk denk ik niet dat Bartje bovenmatig begiftigd is. Dat zou die wel willen.

Niets is zeker, en zelfs dat niet.

pi_225244
Niets van die zogenaamde hoogbehaafdheid gemerkt. Ik vond Willems analyse wel goed:
wel veel feitjes kennen, maar niet goed kunnen toepassen.
Ook dat VWO te hoog gegrepen was duidt niet echt op hoogbehaafdheid. Nu kan luiheid
natuurlijk ook hier de oorzaak van zijn, echter vooral in natuurkunde was hij slecht. Typisch een vak waarvoor je weinig hoeft te leren als je maar over inzicht beschikt.
pi_225245
Ik ben nieuw hier, weet niet zo goed hoe het werkt nog, maar ik ga ervoor. Ik ben een grote Fan van bart, omdat hij lekker recht door zee is, ik kan me helemaal vinden in het feit dat hij meestal gelijk heeft en veel feitelijke kennis bezit, maar het komt er niet allemaal even lekker uit bij hem!!
Ik ben het er wel mee een s dat Willem zich ontpopt tot een oude roddeltante. maar gezien het feit dat ik ook willem niet als dom inschat, vermoed ik dat hij een soort "verdeel en HEERS" taktiek voert
pi_225246
bart is zeker niet hoogbegaafd
hij speelt het overigens wel goed(net alsof doen dat hij hoogbegaafd is) maar inderdaad ik sluit me aan bij ...(naam vergeten) geen natuurlunde en geen VWO
dan niet hoogbegaafd(ook al heeft IQ nix met scholing te maken)
LUI is bart al helemaal niet !~!!!!
als je die inzet ziet voor de weekopdracht en het huishouden!!! Nee bartje is gewoon een "noeste arbeider" meet een ietwat bovengemiddeld IQ en vooral Interesse...
ik heb gesproken
If the sun is shining after 2 rainy days it's probably monday
pi_225247
Hi ATir, leuk dat je je ook in de discussies gooit. Zelf vind ik het wat eng om je een groot fan te noemen van iemand die eigenlijk alleen maar toevallig op tv is. Zou je ook een groot fan kunnnen worden van je buurman? Ik ben fan van een aantal mensen gezien de prestaties die zij hebben verricht, en dan vooral om die prestaties. En dat vind ik al gevaarlijk omdat prestaties vaak minder worden. Stoppen op het hoogtepunt vind ik perfect.
Maar ik dwaal af, je had het over de verdeel en heers tatciek van Willem, en wat dat betreft zitten we waarschijnlijk helemaal op een lijn. Willem is slim bezig om de anderen voor zich te winnen. Binnen de groep is dit een goede, slimme strategie die Willem ook als enige lijkt te kunnen uitvoeren. Bart is van de andere kant weer erg slim bezig om de gunsten van de kijker voor zich te winnen.

pi_225248
Hoi Pavlov,
heeft je naam iets met je reactie op gebeurtenissen te maken???? Grapje!! de reden dat ik schreef een groot fan van bart te zijn is omdat ik zelf altijd erg direct ben en er van baal dat er in de rest van de samenleving altijd zo gedraaid wordt, ik vind bart in die zin dus een verademing. De rest van de tijd zie je op televisie ook altijd mensen die niet zeggen waar het op staat, zowel in saops als in aktualiteiten rubrieken dus dat is ook allemaal een pot nat.
pi_225249
Nee...en Willem verwoordde dat prachtig.
Bart lanceert een van zijn stellingen die hij geleerd heeft uit een boekje.
Daarna probeert hij het toe te passen en dan slaat hij kant nog wal.

Dit duidt op een goed vermogen om dingen in zich op te nemen "uit het hoofd leren bv. postcodes!"
Maar toepassen en kombineren (ware intelligentie)kan hij niet!

Kapot is leuker
  maandag 29 november 1999 @ 11:45:00 #12
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_225250
Sorry maar dit vind ik toch wel de minst hoogtbegaafde topic die er tot nu toe tussen staat.
Helaas zal deze topic door mijn remark weer hoog staan maar ik krijg van dit soort stellingen ECHT jeuk.

Als iemand daadwerkelijk hoogbegaafd is kan die zich vele malen beter uitdrukken, dus mensen van repliek dienen met meer dan vier-of-vijf-woorden-zinnen
"ik ben gewoon dwars"
"ik kan niet tegen gefilosofeer"
"daarvoor zit ik hier niet"
"ik vecht tegen groepsvorming"

We hebben hier eerder te maken met iemand die verbaal dus zeer incapabel is. En dat getuigt niet van een hoog IQ.
Laat staan een hoog EQ.

Dat er uberhaupt serieus over een dergelijke vraagstelling wordt nagedacht?!

Ha! Bart hoogbegaafd? Yeah Right.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_225251
Ooit die naam gekregen van een vriend die Russisch ging studeren. Het was Pavlov of Pjotr, en pavlov heeft dan toch een wat leukere lading. Ik kwijl overigens wat minder dan de honden die werden gebruikt.

Ook ik kan me vinden in bart als hij weer eens wat recht voor zijn raap zegt. Heb dat zelf vroeger ook vaak gedaan, maar helaas merk je dan dat vaak nogal negatieve reacties oproept. Uiteindelijk schiet je voorbij aan het doel waarvoor je de opmerking maakt. het is volgens mij daarom ook dat er binnen zo'n groep veel geroddeld wordt maar weinig rechtstreeks tegen elkaar wordt uitgepraat. Bart was in het begin ook bij lange na niet zo direct, maar is zich nu volgens mij erg bewust van zijn positie in de groep (het buitenbeentje) en voelt niet meer de behoefte om een plaatsje in de groep te verwerven. Hij 'gokt' erop dat het NL publiek hem er doorheen gaat slepen, wat ook lijkt te gaan gebeuren. Daarom hoeft hij zijn medebewoners ook niet meer te sparen. Hij heeft dus het geluk van die belrondes van V die eigenlijk alleen maar bedoeld zijn om geld te genereren.
Voor mij blijft het dan de vraag of Bart IRL ook zo is, of dat zijn gedrag hier opgewekt is door de groep. Ons beeld van de opstandige Bart wordt helemal door deze beelden bepaald terwijl hij in het echt misschien anders is, misschien binnen het BB huis al anders is (V manipuleert heel erg). Het geeft in elk geval wel de leukste beelden van de laatste tijd dus wat dat betreft moet Bart inderdaad gewoon doorgaan.

Van de overgebleven bewoners voel ik al geruime tijd de minste sympathie voor Ruud en Maurice, ik hoor in januari wel wie er gewonnen heeft. Zelf bellen ga ik in geen geval doen.

pi_225252
Ik heb ook nooit beweerd dat de manier waarop Bart z'n mening ventileert oke is, in tegendeel,ik heb zelfs gemeld dat wat hij heeft te zeggen heeft er niet altijd even goed uit komt. Maar op dit moment is bart wel de enige die uberhaupt mensen direct durft aan te spreken!! het zou echter absoluut een stuk genuanceerder kunnen. ik zeg niet voor niks dat ik niiet geloof dat hij hoogbegaafd is. Van ruud heb ik al enige tijd meer dan genoeg, ik vindt alleen paul de leeuw als ruud nog leuk. En Willem begint toch ook steeds minder aangenaam en makkelijk te worden. Maar hoe zit dat nou met karin??? Gaan we echt overblijven met Ruud,Willem en bart zodat er straks een half uur TV per dag gaat ontstaan waarin we uitsluitend kunnen "genieten" van gesprekken over sex,voetbal en ....SEX????
Kan iemand mij(net drie dagen op internet) trouwens vertellen hoe ik naar de live cams kan??? Moet ik dan altijd van die troep downloaden om er bij te komen???
  maandag 29 november 1999 @ 12:12:00 #15
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_225253
Bart is zeker niet dom, maar hoogbegaafd vind ik wel weer wat overdreven. In zijn streven om de bijdehandste te zijn zegt hij net zo vaak stomme dingen als slimme dingen, daar moet ik Willem gelijk in geven, evenals in diens opmerking dat hij 'boeken'teksten irl niet altijd goed weet te hanteren.
Daarentegen vind ik Bart een stuk minder bekrompen dan Willem, Mauwrice en Karin.
Dus inderdaad communicatiestoornissen tussen de bewoners.
Ik vind Bart overigens verbaal de minst incapabele hoor, BadGirl. Wat dacht je in deze van een Maurice ('Dit is een puur rationele beslissing. Ik heb er helemaal niet over nagedacht') of een Ruud (Gohverdikkeme... alles wat 'ie zegt)...
V
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 29 november 1999 @ 12:31:00 #16
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_225254
Okee Verbal maar dat is hier niet de issue.
Als je Bart neerzet in een omgeving waar zich echt hoogbegaafde mensen bevinden zal die zih geen raad weten. En ik waarschijnlijk ook niet hoor dus daarmee wil ik hem niet afzeiken ofzo maar feit is dat die dat gewoon niet is. Hoogbegaafd dus.
En ja jezus, dan kan je ook wel topics aanmaken als : Karin is de mooiste vrouw van het BB huis.

Hierin hebben we gewoonweg geen vergelijkingsmateriaal.

------------------
"Nee, FokOff, man!"

[Dit bericht is gewijzigd door BadGirl (Datum 29 November 1999).]

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  maandag 29 november 1999 @ 12:32:00 #17
1660 amappa
is BB a young one?
pi_225255
Ja, Bart is zeker super intelligent. Heeft al een rijbewijs en is daardoor op de toekomst voorbereid. Kwestie van een zeer vooruit denkend mens!
Liever vandaag nog dan morgen! Maar vandaag lukt niks. Dan maar overmorgen.
  maandag 29 november 1999 @ 14:32:00 #18
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_225256
Ik ben zelf toch echt niet heel dom, niet om op te scheppen, maar heb wel vwo met 8 vakken, netjes 3X6 en 5X7 zonder ooit ene vinger uitgestoken te hebben. Als ik Bart slim vind, daar wilde ik heen, is dat dus niet bij gebrek aan eigen intelligentie.
(ja ik heb natuurkunde gehad, zonder wat te doen)
Want ik vind Bart behoorlijk slim. Dat met die postcodes: dat was dus geen stom stampwerk. Hij heeft eerst even het systeem uitgezocht, toen even zijn totografische kennis aangewend om supersnel de codes te leren. Wel degelijk een staaltje van kunnen analyseren. En 40 van de 90 zonder moment van twijfel goed beantwoorden is behoorlijk nozel.
Hoogbegaafd? Nee denk ik niet. Maar absoluut de pienterste van het stel, echt niet dom. Blijkt ook uit zijn capaciteit om Shakespeare te lezen zonder woordenboek. Doe ik hem waarschijnlijk (nooit geprobeerd) niet na.

Een beetje vreeemd vind ik de neiging van een aantal bovenstaande posters om, na geconcludeerd te hebben dat hij niet hoogbegaafd is, meteen maar door te gaan met te impliceren dat het een stom stuk vreten is. Want hij is dan waarschijnlijk niet hoogbegaafd, behoorlijk intelligent is hij zeker.

Groetjes, Casey

[Dit bericht is gewijzigd door Casey (Datum 29 November 1999).]

maandag 29 november 1999 @ 14:39:00 #19
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_225257
quote:
op 11-29-1999 om 02:32 PM schreef Casey het volgende:
Hoogbegaafd? Nee denk ik niet. Maar absoluut de pienterste van het stel, echt niet dom. Blijkt ook uit zijn capaciteit om Shakespeare te lezen zonder woordenboek. Doe ik hem waarschijnlijk (nooit geprobeerd) niet na.

Hoi
In een van de eerste uitzendingen heb ik Bart fonetisch Shakespeariaans horen voorlezen uit zijn boek, verder heb ik hem er nooit meer in bezig gezien. Probeer toch maar eens hem na te doen, waarschijnlijk lukt het je best!

Ben te zaai voor een signature
  maandag 29 november 1999 @ 14:44:00 #20
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_225258
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden, Casey!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 29 november 1999 @ 14:48:00 #21
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_225259
quote:
Okee Verbal maar dat is hier niet de issue. Als je Bart neerzet in een omgeving waar zich echt hoogbegaafde mensen bevinden zal die zih geen raad weten.(...)Feit is dat die dat gewoon niet is. Hoogbegaafd dus.

Dat zijn wij dus met elkaar eens, BG
quote:
En ja jezus, dan kan je ook wel topics aanmaken als : Karin is de mooiste vrouw van het BB huis.

Liever niet...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 29 november 1999 @ 14:55:00 #22
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_225260
Gelukkig Verbal.

Klopt het dat je een tijdje bent weggeweest?

pi_225261
Bart is zeker niet dom, al lijkt hoogbegaafd mij schromelijk overdreven. Hij is duidelijk de intelligentste van het stel.

Wat ik echter even wilde toevoegen, is dat iets dergelijks naar mijn mening niet volgt uit het lezen van Shakespeare. Wat is Shakespeare anders dan gewoon eenvoudig volksvermaak? Zo is het tenslotte ook ooit bedoeld geweest; volkstoneel.
Okee, okee, er staat thou in plaats van you, en nog wat oud engels, maar daar ga je zo doorheen hoor! Misschien voor mensen met weinig opleiding een teken van slimmigheid, maar voor de gemiddelde VWO'er simpel te verhapstukken.

En met de opmerking van Willem "slaat kant noch wal" raakt hij zelf kant noch wal, en het slaat ook nog eens nergens op.

Of Maurice: "Hij haalt alles uit boeken".....eh...Maurice....je moet toch ERGENS je algemene kennis vandaan halen, of kan Maurice zelf verzinnen waarom bananen krom zijn. In dat geval is MAURICE hoog begaafd
Kennis is nooit van jezelf. Inzicht, interpretatie en innovatie wel.

Bart niet hoogbegaafd, wel slim. Zeker in vergelijking met een Willem of een Ruud.

P.S. IQ mag dan niet gelijk zijn aan scholing, het hangt er wel degelijk mee samen. Hoe anders, zou je kunnen verklaren dat iemand zijn IQ stijgt, naarmate deze persoon verder vordert in zijn opleiding?

[Dit bericht is gewijzigd door MiepMiep (Datum 29 November 1999).]

Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
  maandag 29 november 1999 @ 15:25:00 #24
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_225262
Ha ha, hoogbegaafd, ha ha.

Nee hoor, Bart is gewoon intelligent. Maar met hem zijn wel meer mensen dat, ik hoef alleen maar in mijn eigen omgeving te kijken (en dat zijn echt niet alleen maar afgestudeerde academici).

Laten we intelligent nou niet met hoogbegaafd verwarren, dat lijkt me niet zinnig. En laten we Shakespeare er maar helemaal niet bij halen, dat is meer kwestie van smaak dan van intelligentie!!

[Dit bericht is gewijzigd door Twinny Sister (Datum 29 November 1999).]

pi_225263
Ik sluit me helemaal aan bij Casey!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')