abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63032556
Nog een ADHDer hier! *bounce* (ben 23 en heb het gecombineerde type)

Heeft iemand ervaring met Dipiperon als medicijn voor ADHD? Ik heb het voorgeschreven gekregen voor onrust maar het is een anti-psychotica volgens de bijsluiter.
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
pi_63038598
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:48 schreef frenkck het volgende:

[..]

Is 7,5mg niet heel lastig in nemen? een halfje en een kwartje, lijkt mij vrij lastig om dat 4x per dag te doen en dan dat andere kwartje eventueel nog bewaren. Verschil met 10mg lijkt mij dan niet zo groot meer, wat ook nog een hele lage dosering is.
de psychiater dacht dat er ook tabletjes van 5 mg bestonden, dus ze schreef voor 1,5 tabletje per keer. Bij de apotheek bleek inderdaad dat er alleen tabletjes van 10 mg zijn, dus ik moet inderdaad 3/4 tabletje per keer nemen. Ik heb er een tablettensnijdertje bijgekregen. Dat is ook meteen een bewaardoosje. Je moet het halve tabletje tussen een soort driehoekje leggen en in de dop zit een mesje. Dan duw je het dekseltje erop en dan snijdt dat ding je halve tabletje in 2 kwartjes. Op zich wel een gedoe ja..... ook omdat je nooit precies recht kan snijden en omdat er steeds wat kruimels verloren gaan. In dat doosje kan ik dat andere kwartje bewaren. Op zich is het wel te doen, maar niet handig. Ik denk dat ik de volgende keer wel naar 10mg per keer kan en dat kan ik gewoon 1 tabletje pakken.
pi_63038895
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:52 schreef Rexonium het volgende:

Heeft iemand ervaring met Dipiperon als medicijn voor ADHD? Ik heb het voorgeschreven gekregen voor onrust maar het is een anti-psychotica volgens de bijsluiter.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Het helpt heel goed bij ADHD-ers die een overschot aan noradrenaline hebben. Noradrenaline is nodig voor de productie van dopamine. Bij veel ADD-ers zie je een tekort hieraan en bij veel ADHD-ers een overschot. Dit middel wordt inderdaad ook voorgeschreven bij psychoses, omdat mensen met psychoses ook vaak een overschot aan noradrenaline hebben............al zijn het twee verschillende aandoeningen...... Als het je maar helpt toch? Who cares wat er voor stickertje opzit?! Een jongen die ik ken gebruikt dit tegen zijn ADHD en hij wordt er heel rustig van. Ik zelf heb ADD en gebruik sinds kort ritalin...
  Moderator zondag 9 november 2008 @ 12:17:19 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63071078
Thanks voor de reacties over Ritalin

nog een vraagje: ik moet dus morgenochtend beginnen met Ritalin maar ik heb dan ook college. Omdat ik geen idee heb wat voor effect het op me zal hebben vind ik dat wel spannend. Ik zit er nu aan te denken om er vanavond alvast 1 inneem om te proberen. Als ik dan helemaal ga flippen dan weet ik dat tenminste... Is dat een optie?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_63071163
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:17 schreef MaJo het volgende:
Thanks voor de reacties over Ritalin

nog een vraagje: ik moet dus morgenochtend beginnen met Ritalin maar ik heb dan ook college. Omdat ik geen idee heb wat voor effect het op me zal hebben vind ik dat wel spannend. Ik zit er nu aan te denken om er vanavond alvast 1 inneem om te proberen. Als ik dan helemaal ga flippen dan weet ik dat tenminste... Is dat een optie?
's Avonds kan een slecht plan zijn, omdat het enige tijd duurt voordat het werkt en de werking lang aan kan blijven houden, kan je misschien niet in slaap vallen. Dat is namelijk een bijwerking van ritalin.

Doorflippen zal niet gebeuren hoor, het is dan wel misschien een heftig medicijn (vergelijkbaar met amfetamine), maar wel in lage dosering. Zeer extreme veranderingen zullen ook weer niet plaats vinden.
pi_63071284
Zelf ga ik niet over al te lange tijd een punt achter mijn ritalin gebruik zetten, ik krijg er wel wat extra concentratie door maar niet echt de concentratie die ik verwachte. Ook merk ik toch dat ik psychisch veel labieler erdoor ben geworden, wat ik voorheen nog nooit zo heb gehad. Kan dat alleen aan het medicijn toeschrijven. Dan moet het toch maar op eigen kracht .
  Moderator zondag 9 november 2008 @ 12:53:26 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63071699
Vanavond is om 6 uur, dus dat valt wel weer mee ik ben nog sceptisch of ik echt ADD heb en als dat niet zo is kan ik wel eens gaan flippen op Ritalin...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 9 november 2008 @ 16:29:24 #148
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_63077489
Ik ben ook gestopt met concerta en ga over een week beginnen met dextroamfetamine. Kijken of ik daar minder lusteloos van wordt en het meer doet qua concentratie.
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zondag 9 november 2008 @ 17:22:21 #149
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_63078910
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:52 schreef Rexonium het volgende:

ja, het maakt je wat kalmer enzo, maar neem het NIET met prozac

dat maakt je HEEL moe, en dan slaap je rustig 20 uur
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_63080071
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:29 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Ik ben ook gestopt met concerta en ga over een week beginnen met dextroamfetamine. Kijken of ik daar minder lusteloos van wordt en het meer doet qua concentratie.
Heeft dextroamfetamine niet juist ergere bijwerkingen dan concerta?
  Moderator zondag 9 november 2008 @ 18:54:30 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63080969
Ik ga zo mijn eerste Ritalin innemen, wil geen risico lopen dat ik me tijdens college opeens heel vaag voel. Ben benieuwd. Vind het best spannend
  zondag 9 november 2008 @ 19:03:00 #152
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_63081149
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:12 schreef 8. het volgende:

[..]

Heeft dextroamfetamine niet juist ergere bijwerkingen dan concerta?
Wat ik er van weet, juist minder erge.
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_63081516
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:03 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:

[..]

Wat ik er van weet, juist minder erge.
Hm, opmerkelijk. Volgens mijn psychiater kan ik beter geen dextro-amfetamine nemen als ritalin vervelende bijwerkingen geeft. Maar op het internet lees ik ook weer verhalen van mensen bij wie dextro-amfetamine juist beter werkt.
Zelf ben ik ook op zoek naar een alternatief voor ritalin, dus ik ben wel benieuwd.

En MaJo, succes . En zorg ook dat je iets gaat doen waarbij je je moet concentreren, zodat je het goed kunt testen.
pi_63090691
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:54 schreef MaJo het volgende:
Ik ga zo mijn eerste Ritalin innemen, wil geen risico lopen dat ik me tijdens college opeens heel vaag voel. Ben benieuwd. Vind het best spannend
En, hoe was 'ie?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Moderator maandag 10 november 2008 @ 00:38:40 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63092592
quote:
Op zondag 9 november 2008 23:27 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

En, hoe was 'ie?
Ja ging goed het deed wel minder met me dan ik verwacht had. Ik werd er wel rustiger van en mijn hoofd was opeens stil. Wat een bizarre gewaarwording opeens niet meer nadenken als een gek ik wilde eigenlijk studeren maar heb gekookt en peter r. gekeken. Zie het morgen wel weer
  maandag 10 november 2008 @ 12:09:47 #156
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63098662
Ik heb sinds kort van die visoliecapsules.
In leef al jaren zonder medicatie en met rust en regelmaat komen we hier een heel eind.
Maar nou werd door mijn verloskundige (moeder van een ADD'ertje) visolie aangeraden. Eerst had ik iets van ehmm... ja kan... Maar iets later kreeg ik iets van Visolie? 'Baat het niet, dan schaadt het niet.'

Ik gebruik het nu al een tijdje en had niet echt het idee dat het wat deed...
Tot ik een paar keer op één dag naar de stad (ritje van ongeveer 15 tot 20 minuten) op en neer moest rijden. 's Ochtends gewoon met visoliedingetje op, maar 's middags was ik 'm dus vergeten. (ja, ik neem er twee over de dag verspreid in) Ik vond het autorijden 's middags echt niet fijn.
Ik weet nu dus wel dat ik écht niet meer zonder wil gaan autorijden!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 10 november 2008 @ 12:17:30 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63098836
ik heb ooit nog eens onderzoek naar omega 3/6 vetzuren gedaan en de hersenen.... het kan baat hebben bij de onrwikkeling van de jonge brein
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 10 november 2008 @ 13:34:24 #158
185631 Guncta
En un momento dado
pi_63100557
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:17 schreef Re het volgende:
ik heb ooit nog eens onderzoek naar omega 3/6 vetzuren gedaan en de hersenen.... het kan baat hebben bij de onrwikkeling van de jonge brein
Kun je deze "visoliën" ook krjigen uit algen?
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  maandag 10 november 2008 @ 13:41:38 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63100739
als er omega 3 en 6 inzit wel ja, of althans de precursor ALA wat weer tot EPA of DHA wordt gevormd
quote:
Dietary Sources
Fish, plant, and nut oils are the primary dietary source of omega-3 fatty acids. Eicosapentaenoic acid (EPA) and docosahexaenoic acid (DHA) are found in cold-water fish such as salmon, mackerel, halibut, sardines, tuna, and herring. ALA is found in flaxseeds, flaxseed oil, canola (rapeseed) oil, soybeans, soybean oil, pumpkin seeds, pumpkin seed oil, purslane, perilla seed oil, walnuts, and walnut oil. Other sources of omega-3 fatty acids include sea life such as krill and algae.
http://www.umm.edu/altmed(...)tm#Dietary%20Sources

[ Bericht 2% gewijzigd door Re op 10-11-2008 13:47:45 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator maandag 10 november 2008 @ 13:44:41 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63100798
Vandaag gaat de ritalin ook weer goed De stilte in mijn hoofd is nog wel wennen, zo voelen 'normale' mensen zich blijkbaar Bizar Merk ook dat ik me beter kan concentreren en dat ik een stuk rustiger ben. Ik vind het alleen wel eng, ben bang dat het ook wat van mijn spontaniteit wegneemt. Voel me vrij vlak terwijl ik bekend sta als een spring in 't veld. Wil ook niet helemaal veranderen door de medicijnen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')