Wat ik er van weet, juist minder erge.quote:Op zondag 9 november 2008 18:12 schreef 8. het volgende:
[..]
Heeft dextroamfetamine niet juist ergere bijwerkingen dan concerta?
Hm, opmerkelijk. Volgens mijn psychiater kan ik beter geen dextro-amfetamine nemen als ritalin vervelende bijwerkingen geeft. Maar op het internet lees ik ook weer verhalen van mensen bij wie dextro-amfetamine juist beter werkt.quote:Op zondag 9 november 2008 19:03 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
Wat ik er van weet, juist minder erge.
En, hoe was 'ie?quote:Op zondag 9 november 2008 18:54 schreef MaJo het volgende:
Ik ga zo mijn eerste Ritalin innemen, wil geen risico lopen dat ik me tijdens college opeens heel vaag voel. Ben benieuwd. Vind het best spannend
Ja ging goedquote:
Kun je deze "visoliën" ook krjigen uit algen?quote:Op maandag 10 november 2008 12:17 schreef Re het volgende:
ik heb ooit nog eens onderzoek naar omega 3/6 vetzuren gedaan en de hersenen.... het kan baat hebben bij de onrwikkeling van de jonge brein
http://www.umm.edu/altmed(...)tm#Dietary%20Sourcesquote:Dietary Sources
Fish, plant, and nut oils are the primary dietary source of omega-3 fatty acids. Eicosapentaenoic acid (EPA) and docosahexaenoic acid (DHA) are found in cold-water fish such as salmon, mackerel, halibut, sardines, tuna, and herring. ALA is found in flaxseeds, flaxseed oil, canola (rapeseed) oil, soybeans, soybean oil, pumpkin seeds, pumpkin seed oil, purslane, perilla seed oil, walnuts, and walnut oil. Other sources of omega-3 fatty acids include sea life such as krill and algae.
Dit is natuurlijk een gedachte die je los moet laten of je moet nu stoppen met de medicijnen. De reden dat je medicijnen gaat gebruiken voor psychische problemen is dat je er in het dagelijkse leven zo'n last van hebt dat je eigenlijk niet ''normaal' (wat er van je wordt verwacht) kunt functioneren. De medicijnen zouden je hierin juist moeten helpen. Dat je dan wat verandert is natuurlijk een vaststaand gegeven.quote:Op maandag 10 november 2008 13:44 schreef MaJo het volgende:
Voel me vrij vlak terwijl ik bekend sta als een spring in 't veld. Wil ook niet helemaal veranderen door de medicijnen...
Misschien is het ook maar een gevoel, van anderen hoor ik dat ik hetzelfde overkom, alleen wat rustiger. Dus misschien maak ik het ook wat zwaarderquote:
Dit had ik ook , bij mij was een te lage dosering de oorzaak. Vind concerta sowieso veel prettiger dan ritalin.quote:Op maandag 10 november 2008 14:34 schreef oceanpony het volgende:
ik ben sinds donderdag bezig met ritalin, maar die positieve ervaring die ik met het eerste pilletje had, heb ik daarna niet meer ervaren. Ik maak me minder zorgen en ik ben zelf wel rustiger (minder wiebelen/friemelen en ijsberen), maar in mijn hoofd is het soms gigantisch veel drukker. Alles lijkt onwerkelijk en ik voel me steeds heel ongemakkelijk, zonder dat ik kan aanwijzen waarom. Het lijkt wel alsof mijn woordenschat en iq gedaald zijn, omdat ik gewoon soms geen woorden meer kan uitbrengen. Op vragen kan ik alleen maar zeggen: weet ik niet. Ik ben niet meer vrolijk, maar heb best slechte zin. Veel dingen interesseren me niet meer die ik normaal wel leuk vond, Ik heb het gevoel nergens meer grip op te hebben. Alsof het leven op de loop gaat met mij. Het lijkt alsof alles aan mij voorbij gaat. Ik doe nog steeds niks de hele dag en met de motivatie gaat het niet beter. Ik slaap 's nachts vaak slecht en ik ben tijdens het eten te onrustig om meer dan een paar happen te eten. Echt depressief zou ik mezelf ook niet willen noemen.
Ik zie wel scherper en duidelijker. Ik zie dingen die ik nooit eerder zag, maar dit zijn steeds maar momenten. Binnen die 4 uur dat het werkt, gaat het zo'n half uurtje tot een uurtje goed en dan begint alle wazigheid weer.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet........of dit iets van het begin is, of dat ik er maar beter meteen mee kan kappen.
Ik heb ook altijd het idee dat ik anders overkom, maar eigenlijk nog nooit van anderen gehoord.quote:Op maandag 10 november 2008 15:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien is het ook maar een gevoel, van anderen hoor ik dat ik hetzelfde overkom, alleen wat rustiger. Dus misschien maak ik het ook wat zwaardervoel me gewoon anders, daar moet ik aan wennen. De rust in mijn hoofd is erg fijn
of het me belemmerde in mijn dagelijks leven vind ik lastig. Ik kon me niet goed concentreren en deed altijd teveel waardoor ik op een gegeven moment instort. Hopelijk wordt dat nu beter.
kon wel lastig in slaap komen terwijl ik erg moe was. Heb ook totaal geen honger meer en een droge bekwe'll see
Wanneer heb je voor het laatst ritalin genomen?quote:Op maandag 10 november 2008 20:55 schreef MaJo het volgende:
Ik zit echt even gigantisch te flippen hier. Ben rusteloos, wil iets doen. Maar niet studeren, wat ik eigenlijk móét doen. Ben maar even gaan wandelen, voel me vaag. Is dit nou zo'n rebound? Voel me down maar ook niet echt, het is alsof ik helemaal niks voel. Gedachteloos, vreemd.
Ik ben afgelopen donderdag begonnen met ritalin en ik herken precies wat je zegt. Ik probeer het steeds uit te leggen aan mensen hoe ik me voel, maar dat lukt niet. Jij omschrijft het erg goed. Ik voel me ook heel vaag.......woorden voor dat gevoel zijn er eigenlijk niet. Ik voel me ook down, maar ook weer niet depri. Ik ben rusteloos, maar toch rustig. Allles lijkt heel onwerkelijk en het lijkt alsof ik er niet bij ben...... Ik voel ook eigenlijk niks, maar ik voel me ook niet goed..........Hopelijk is dit iets van het begin en anders moet ik maar vragen naar een hogere dosis.quote:Op maandag 10 november 2008 20:55 schreef MaJo het volgende:
Ik zit echt even gigantisch te flippen hier. Ben rusteloos, wil iets doen. Maar niet studeren, wat ik eigenlijk móét doen. Ben maar even gaan wandelen, voel me vaag. Is dit nou zo'n rebound? Voel me down maar ook niet echt, het is alsof ik helemaal niks voel. Gedachteloos, vreemd.
Had toen om 17.00 ingenomen, nu om 21.00 weer. En ik voel me nog steeds niet beter. In paniek, hartkloppingen, huilen, in de war, leegquote:Op maandag 10 november 2008 21:12 schreef 8. het volgende:
[..]
Wanneer heb je voor het laatst ritalin genomen?
Ik herken het als een rebound ja.
Ja zo voel ik het preciesquote:Op maandag 10 november 2008 22:51 schreef oceanpony het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen donderdag begonnen met ritalin en ik herken precies wat je zegt. Ik probeer het steeds uit te leggen aan mensen hoe ik me voel, maar dat lukt niet. Jij omschrijft het erg goed. Ik voel me ook heel vaag.......woorden voor dat gevoel zijn er eigenlijk niet. Ik voel me ook down, maar ook weer niet depri. Ik ben rusteloos, maar toch rustig. Allles lijkt heel onwerkelijk en het lijkt alsof ik er niet bij ben...... Ik voel ook eigenlijk niks, maar ik voel me ook niet goed..........Hopelijk is dit iets van het begin en anders moet ik maar vragen naar een hogere dosis.
kijk of je dit kan volhouden en zo niet, dan bel naar je psych dat het niet gaat, maar als ik de bijsluiter goed lees zou dit normaal zijn in het begin....... kop op!quote:Op maandag 10 november 2008 22:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Had toen om 17.00 ingenomen, nu om 21.00 weer. En ik voel me nog steeds niet beter. In paniek, hartkloppingen, huilen, in de war, leeg
21.00 innemen zie ik niet als een verstandig plan, eerder dat deze pil uitgewerkt is wil je waarschijnlijk al lang op een oor liggen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Had toen om 17.00 ingenomen, nu om 21.00 weer. En ik voel me nog steeds niet beter. In paniek, hartkloppingen, huilen, in de war, leeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |