Hmmm dat doet bij mij herrinneringen opleven over de discussie of aanleg voor ADHD ervelijk is en het bekende feit dat de meeste AD(H)D-ers moeite hebben om relaties lang vol te houden.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:08 schreef Re het volgende:
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/10/081021185207.htm
komt dat overeen met jullie ervaringen?... Ouders met ADHD kinderen scheiden veel eerder en vaker dan ouders met kinderen zonder ADHD
Werkte bij mij voor geen meter dus dit weet ik, aangezien ik er op een gegeven moment 3 ofzo heb geprobeerd, maar ze weten het uds gewoon echt nog niet zei mijn dokter. Tis te nieuw en weinig onderzocht, je moet gewoon zelf maar kijken wta t beste voor je werkt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:55 schreef 8. het volgende:
Oh, ik heb trouwens ook melatonine. Het werkt goed voor mij. Hoeveel mag je daarvan maximaal per dag slikken?
Klinkt bekend, dat korte werken en weer weggaan/weggestuurd worden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:31 schreef Noli. het volgende:
Ik weet nu bijvoorbeeld welk werk voor mij gewoon het meest geschikt is en ik ben nu zelfs (en dat ook nog onder invloed van extra hormonen) alweer een aantal maanden aan het werk!!!
dat is een hele prestatie voor mij, als er ook maar iets mis ging begon ik te flippen en durfde/wou ik niet meer heen. meeste jobs duurden daardoor vaak niet langer dan een paar dagen tot anderhalve week.
Ik heb hetzelfde hoor, zet altijd de tv aan voordat ik ga slapenquote:Op zondag 26 oktober 2008 00:31 schreef Noli. het volgende:
Eigenlijk heel idioot misschien maar ik val het lekkerst in slaap met de tv of radio aan.
Als ik 'niks' hoor ga ik denken.. en denken.. en nog meer denken.. en me de schurft ergeren aan het geluid blaadjes die over de weg langs ons huis waaien.. denken.. ergeren aan het denken en dat ik nog steeds niet slaapenz, enz..
Als ik de tv of radio aanzet zijn mijn gedachten een beetje bij het geluid van de tv/radio en heeft mijn hoofd niet de tijd om aan al dat andere te gaan ergeren -> soort van rust gecreëerd ->![]()
Ik was ook blij met mijn diagnose.
Niet blij met het feit dát ik iets mankeerde, ik vind ADD echt niet fijn. Maar blij dat ik wist WÁT me mankeerde.
Mijn diagnose is ongeveer 1 of 1,5 jaar oud. Er viel voor mij zoveel op z'n plaats. Ik wist ineens waarom ik jarenlang herhaaldelijk op bepaalde punten keihard op mijn bek ging.
Voordeel: ik weet nu waar en waarom sommige dingen niet goed gaan en kan daar nu rekening mee houden. Ik weet nu bijvoorbeeld welk werk voor mij gewoon het meest geschikt is en ik ben nu zelfs (en dat ook nog onder invloed van extra hormonen) alweer een aantal maanden aan het werk!!!
dat is een hele prestatie voor mij, als er ook maar iets mis ging begon ik te flippen en durfde/wou ik niet meer heen. meeste jobs duurden daardoor vaak niet langer dan een paar dagen tot anderhalve week.
Ik zit op kantoor en ik internix ook veel te veel, maar als ik werk werk ik wel vlot en redelijk foutloos dus mijn resultaten lijken er niet onder te lijden.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:28 schreef MaJo het volgende:
Qua werk is het trouwens zo dat ik erachter ben dat ik geen kantoorbaantje aan kan. Heb dat veel gedaan maar merk dat ik veel te snel afgeleid ben en dan altijd andere dingen ga doen. Bovendien ga ik de eerste 1,5 altijd een beetje internetten omdat ik me er niet toe kan zetten om te beginnen
Mijn uiteindelijke droombaan (journalist) is echt iets voor mij. Onregelmatige werktijden en altijd wat te doen. Op mijn twee stages beviel het dan ook heel erg goedOp dit moment werk ik in een winkel en dat gaat ook heel goed. Er is altijd iets te doen
Dat heb ik dus ookquote:Op maandag 27 oktober 2008 10:56 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Ik zit op kantoor en ik internix ook veel te veel, maar als ik werk werk ik wel vlot en redelijk foutloos dus mijn resultaten lijken er niet onder te lijden.
Journalistiek wil ik ook al lang. Ik wil volgende jaar september beginnen met avondopleiding in Tilburg.
Wel goed trouwens dat je die opleiding journalistiek zo hebt doorlopen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ookÁls ik werk dan ga ik supersnel en maak weinig fouten. Ik compenseer daarom mijn niks doen ook wel, maar ik vind het ook niet eerlijk omdat ik gewoon veel meer zou kúnnen doen
Als ik iets echt heel leuk vind dan ben ik zo gemotiveerd dat me het wel luktquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:02 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Wel goed trouwens dat je die opleiding journalistiek zo hebt doorlopen.
Mijn poging tot HBO (leraaropleiding) faalde omdat ik totaal geen discipline kon opbrengen mbt huiswerk enzo.
Voor wiskunde, natuurkunde en scheikunde moest ik hard leren omdat ik daar niet zo goed in ben, maar dat lukte dus niet.
Hoe heb jij jezelf door die studie kunnen motiveren?
Ik houd van praktijkgericht! Helaas is mijn huidige baan dat niet.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als ik iets echt heel leuk vind dan ben ik zo gemotiveerd dat me het wel luktBij journalistiek scheelt het ook dat het heel praktijkgericht is. Ik had uiteraard ook wel tentamens maar die waren niet zo heel erg lastig
Ik merk nu op de universiteit (ik doe 2 studies) dat ik het lastiger vind om mezelf te motiveren. Vakken die ik heel leuk vind gaan prima, maar als ik er een beetje moeite mee heb kan ik me er moeilijk toe zetten en heb ik erg last van concentratieproblemen. Ook moet ik veel meer moeite doen om de vakken te halen, dat ging op journalistiek allemaal een stuk makkelijker.
Ik denk dat praktijkgericht voor ADHD'ers ook het beste isquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:33 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Ik houd van praktijkgericht! Helaas is mijn huidige baan dat niet.
Soms had ik liever een baan waar ik meer met mijn handen werkte, dat geeft wat meer voldoening
en houdt me meer aan de slag. De rotzooi in mijn hoofd kan dan gewoon lekker doorgaan.
Hopelijk wordt journalistiek mijn ding. Ik las al eerder dat veel journalisten ADHD-er en dergelijke zijn.
Met ritalin kun je elk suf kutvak makkelijk doorwerken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat praktijkgericht voor ADHD'ers ook het beste isIk merk dat universiteit me een stuk zwaarder valt maar ik heb een flink doorzettingsvermogen en als ik ergens aan begin (wat ik leuk vind) dan wil ik dat ook afmaken. Ik merk trouwens hierbij wel de werking van de hyperfocus. Voor een vak wat ik superinteressant vond had ik een 8, een vak wat ik niet zo interessant vond had ik een 4 voor
Ben benieuwd wat ritalin met me doet, hopelijk gaat het dan allemaal wat makkelijker
Ik wil nu beginnen!quote:Journalistiek en ADD gaan goed samenJe eigen tijden, je eigen tempo, je eigen input. Perfect
Dat heb ik ookquote:Op zondag 26 oktober 2008 00:31 schreef Noli. het volgende:
Eigenlijk heel idioot misschien maar ik val het lekkerst in slaap met de tv of radio aan.
Als ik 'niks' hoor ga ik denken.. en denken.. en nog meer denken.. en me de schurft ergeren aan het geluid blaadjes die over de weg langs ons huis waaien.. denken.. ergeren aan het denken en dat ik nog steeds niet slaapenz, enz..
Als ik de tv of radio aanzet zijn mijn gedachten een beetje bij het geluid van de tv/radio en heeft mijn hoofd niet de tijd om aan al dat andere te gaan ergeren -> soort van rust gecreëerd ->![]()
Veel plezier met je ADD-zijn!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 01:28 schreef Eliminator20 het volgende:
Gisteren (het is alweer nacht) eindelijk na vele onderzoeken een (voorlopige) diagnose gekregen van mijn psych.
ADD dus...
Heb me er nog niet in kunnen verdiepen, omdat ik altijd dacht dat ik last had van borderline. Aangezien ik daar al een paar keer op getest ben, en de test steeds overwegend negatief uitviel, moest het wel iets anders zijn.
Ben daarnaast ook getest op autisme, HSP en nog een paar andere stoornissen. Steeds weer vielen de testen over het algemeen negatief uit.
Ga nu even rondspeuren op het i-net om te kijken wat ADD allemaal inhoud.
-edit-
Even op wikipedia rongesnuffeld, en het heeft er verdacht veel van weg. Dat ik er niet eerder op gekomen ben![]()
Precies, nu kun jij, en kunnen anderen er rekening mee houden he.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:58 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Of ik er nou zo blij mee moet zijn... Naja, weet tenminste wat er mis met me is
Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik het ook heb. Ik kan niet beginnen aan iets, terwijl het eigenlijk helemaal niet vervelend is als ik eenmaal bezig ben. Dan vind ik het zelfs boeiend.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:44 schreef Cayennepeper het volgende:
Wat ook zo is, ik heb geen tekort aan begeleiding gehad maar ik kan me er haast niet toe zetten om te beginnen met werk, is dit een kenmerk van ADD of ben ik gewoon 'lui'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |