abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63535932
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:42 schreef Guncta het volgende:

[..]

Wat verwacht je er nu zelf van dat je het etiketje hebt?
Of ging het om te kijken of medicatie verlichting en versteviging kan brenge?
Zo te horen ben je er zelf ook achter dat je veel dingen onbewust bijschaaft.

Er is idd andere medicatie, ook is het zo dat niet elke dag de medicatie hetzelfde overkomt, al schijnt het wel langzaam naar elkaar toe te groeien, vooral qua bijwerkingen. Al heb ik dat door mijn manier van dosering nooit ervaren. De verhalen zijn er echter genoeg.

Ik vond zelf de verschillen bij methyl erg groot, maar ik heb absoluut geen goede eigenschappen met methyl en ben er alles behalve positief over

Het schijnt echter wel hét medicijn te zijn die voor de meeste mensen werkt. Al betwijfel ik op de 1 of andere manier, maaar dat zal wel door persoonlijke ervaringen te maken te hebben, waardoor je meer op zoek gaat naar de bevestiging en die dus ook vaak genoeg vindt.

Oja, ondertussen meer dan 27 uur wakker, dik 12 uren gewerkt, 7 uren gereisd en nog niet moe te krijgen. Gedachtestroom is ook nog steeds vol bezig, al merk ik wel dat ik het langzaam wat meer op mij alleen richt en dus niet met alles om me heen bezig ben, al is dat minimaal. Blijf nog 4 uurtjes wakker, kijken of ik dan met 100mg seroquel in kan slapen.

Blijft een heerlijk motor, ADHD..
Ik werd doorverwezen met klachten.........dan zul je toch een diagnose moeten hebben voordat je medicatie krijgt. Die psych deed alleen diagnostiek.........hij dacht dat het er niet was toen hij me de eerste keer zag. voordat alle onderzoeken gingen plaatsvinden. Lijkt mij niet meer dan logisch dat je zelf een beetje meedenkt en ik wist het zeker en weet het nog steeds zeker. Zonder medicatie kan ik niet functioneren en ja het ging dus inderdaad om medicatie.........

Dat "etiketje" lijkt me wel zo belangrijk als het er ook daadwerkelijk is. Hoe kun je nou hulp verwachten zonder "etiketje"? Kan wel in de rondte gillen dat ik ADD heb....... Er zal toch een psych het met me eens moeten zijn en die was dat ook en heeft me doorgestuurd naar een ADD/ADHD kliniek en daar ben ik al erg lang bezig zonder dat er veel gebeurt aan daadwerkelijke hulp in de vorm van medicatie.

Ik heb veel dingen bijgeschaafd en die gaan ten koste van mezelf en mijn levensgeluk....... dat zou ik liever anders willen en medicatie kan dat wellicht veranderen.

Niet iedereen reageert goed op methyl, dat wil niet zeggen dat bijv dex niet zou werken.......
  woensdag 26 november 2008 @ 15:43:32 #242
185631 Guncta
En un momento dado
pi_63538565
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:06 schreef oceanpony het volgende:

[..]

Ik werd doorverwezen met klachten.........dan zul je toch een diagnose moeten hebben voordat je medicatie krijgt. Die psych deed alleen diagnostiek.........hij dacht dat het er niet was toen hij me de eerste keer zag. voordat alle onderzoeken gingen plaatsvinden. Lijkt mij niet meer dan logisch dat je zelf een beetje meedenkt en ik wist het zeker en weet het nog steeds zeker. Zonder medicatie kan ik niet functioneren en ja het ging dus inderdaad om medicatie.........

Dat "etiketje" lijkt me wel zo belangrijk als het er ook daadwerkelijk is. Hoe kun je nou hulp verwachten zonder "etiketje"? Kan wel in de rondte gillen dat ik ADD heb....... Er zal toch een psych het met me eens moeten zijn en die was dat ook en heeft me doorgestuurd naar een ADD/ADHD kliniek en daar ben ik al erg lang bezig zonder dat er veel gebeurt aan daadwerkelijke hulp in de vorm van medicatie.

Ik heb veel dingen bijgeschaafd en die gaan ten koste van mezelf en mijn levensgeluk....... dat zou ik liever anders willen en medicatie kan dat wellicht veranderen.

Niet iedereen reageert goed op methyl, dat wil niet zeggen dat bijv dex niet zou werken.......
Wat een er-vanaf-gebijt..
Als je je aangevallen voelde, was niet de bedoeling hoor..
Heb soms de neiging om vragen iets te kort door de bocht er heen te plempen, ben lang niet altijd even subtiel.

Blij voor je dat je er aan wil gaan werken en dat je dit als belangrijke basis ziet voor velen dingen en een positieve verandering.

Had nog een stukje tekst staan, maar die is te warrig. Waarom die vragen stelde en dat ik met hetzelfde dilemma heb gezeten, dosis vs. medicijn + de vraag die ik toen had: wat kan ik van het medicijn verwachten.

Ben overigens zelfs geen tegenstander van methyl, al heb ik wel het idee dat het overrated is. Al is deze mening zeer persoonlijk getint en zal de tussenweg dus moeten zijn dat beiden een even grote kans moet worden gegunt.. :p
Iets wat een utopia is, want je kan niet met beiden tegelijk beginnen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Guncta op 26-11-2008 15:50:48 ]
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_63541925
Ik ben ook geen tegenstander van medicatie, bij mij helpt het niet voldoende en had het ook veel nadelige effecten. Ik sluit zeker niet uit dat het bij mensen positief kan werken, maar echte verandering moet toch echt bij jezelf vandaan komen.

Vandaag weer op gesprek geweest bij mijn psychiater, ze vond me erg goed op weg gaan en dat ik al goed vooruit was met de problemen oplossen . Dat vind ik zelf ook wel, in half jaar heel erg veel vooruit gegaan .
pi_63543167
TVP, heb al langer het vermoeden dat ik ook ADD heb, de standaard dingen eigenlijk; Snel afgeleid, niet kunnen concentreren op een gesprek, boeken nooit uitlezen, aan iets beginnen heel enthousiast maar het uiteindelijk nooit afmaken, snel verveeld etc.

Ben ervoor bij de psych geweest, maar ik krijg nu eerst AD voor wat andere klachten die ik heb.. En als dat eenmaal weg is gaan ze kijken in hoeverre het ADD verhaal nog naar voren komt en daar eventueel nog iets aan doen. Een lange weg te gaan dus, aangezien ik die AD zo ongeveer een jaar minimaal moet slikken..
pi_63544010
mijn impulsiviteit heeft denk ik een opkomende relatie verpest. zondag had ik een date en we zouden elkaar aankomende zondag weer zien..nog geen tijd afgesproken. nu had ik em gister even aan de telefoon en hij had t over rustig aan doen etc. ik ben meer een alles of niets persoon dus ging daar een beetje tegenin. nja, zei dat k em later nog even zou bellen. hij belde mij uiteindelijk en ik vroeg of ie over 10 minuutjes terug kon bellen. na kwartier nog niks dus smste em dat ie kon bellen. hij belde niet...ik hem gebeld, nam niet op. ik werd snachts wakker en heb hem 3x gebeld en gesmst dat ik hoopte dat ie wakker zou worden en of ie morgen als ie wakker was me even wilde bellen. om 7 was ik weer wakker en belde hem weer..hij sliep nog dus ik smste maar dat k et jammer vond dat ie niet opnam en sorry dat k belde maar dat k de drang voelde...
Nja niks meer gehoord sinds toen. Ik weet dat ie vanavond niet op msn zal komen en ben echt bang dat ik et verpest heb
bah!

en uh...kennen mensen dit, dat je echt meteen gaat bellen en smsen en alles als je dat wil...dat is bij mij dus erg vaak per dag..
  Moderator donderdag 27 november 2008 @ 01:23:32 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63554498
Skadhd: Dat is echt eng herkenbaar ik ben ook veel te impulsief waardoor ik mannen veel te snel ga claimen. Dat 's nachts bellen en smsen heb ik ook vaak gedaan besef wel dat dit gedrag niet normaal is en probeer er mee te stoppen. Hij gaat je hierdoor niet aantrekkelijker vinden. Stuur hem een mailtje waarin je het uitlegt en laat het dan even rusten. Als hij je leuk vindt neemt hij zelf wel contact met je op

ik heb zelf op het moment de tactiek stilzwijgen aangenomen. Aangezien het claimen niet echt werkte mannen willen jagen en vinden het niet leuk als je teveel achter ze aanzit. Ben benieuwd of het werkt
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_63560206
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:37 schreef skadhd het volgende:
mijn impulsiviteit heeft denk ik een opkomende relatie verpest. zondag had ik een date en we zouden elkaar aankomende zondag weer zien..nog geen tijd afgesproken. nu had ik em gister even aan de telefoon en hij had t over rustig aan doen etc. ik ben meer een alles of niets persoon dus ging daar een beetje tegenin. nja, zei dat k em later nog even zou bellen. hij belde mij uiteindelijk en ik vroeg of ie over 10 minuutjes terug kon bellen. na kwartier nog niks dus smste em dat ie kon bellen. hij belde niet...ik hem gebeld, nam niet op. ik werd snachts wakker en heb hem 3x gebeld en gesmst dat ik hoopte dat ie wakker zou worden en of ie morgen als ie wakker was me even wilde bellen. om 7 was ik weer wakker en belde hem weer..hij sliep nog dus ik smste maar dat k et jammer vond dat ie niet opnam en sorry dat k belde maar dat k de drang voelde...
Nja niks meer gehoord sinds toen. Ik weet dat ie vanavond niet op msn zal komen en ben echt bang dat ik et verpest heb
bah!

en uh...kennen mensen dit, dat je echt meteen gaat bellen en smsen en alles als je dat wil...dat is bij mij dus erg vaak per dag..
wow, ik was na 5 regels helemaal de draad kwijt.
komt er op neer dat je flink aan het stalken was.
succes ermee, hopelijk niet te veel afgeschrikt.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_63568187
Ik herken dat ook heel erg, de impulsiviteit. Dat heb ik in het algemeen eigenlijk wel, maar ik heb ook al eens een vriendin van me gebeld midden in de nacht op de huistelefoon (ze woonde nog thuis), omdat we ruzie hadden na het stappen en ik met dat gevoel niet kon gaan slapen
  donderdag 27 november 2008 @ 18:51:13 #249
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_63572277
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:03 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

wow, ik was na 5 regels helemaal de draad kwijt.
concentratiestoornis?
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_63603577
Hij had niet terug gebeld omdat zn beltegoed op was!! JEEJ!
Heb zondag weer een date met hem en ik ga mn impulsen om hem te bellen onderdrukken nu.
Lastig!!!!
pi_63603743
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:15 schreef skadhd het volgende:
Heb zondag weer een date met hem en ik ga mn impulsen om hem te bellen onderdrukken nu.
Lastig!!!!
Fijn dat het toch goed is gekomen en hij niet zoiets had van OMG WAT IS DIT Lucky you. Don't mess it up again
pi_63608673
I won't. Zeker omdat het zo'n drol is die het al rustig aan wil doen...
Rustig aan? God sta me bij....
  zaterdag 29 november 2008 @ 10:21:16 #253
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_63615385
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:15 schreef skadhd het volgende:
Lastig!!!!
succes morgen
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_63647213
hmm..hij had mij gister gebeld..gewoon omdat ie er zin in had. we zouden dus vanavond uit eten gaan...krijg ik 2 uur van tevoren een smsje,,,ik moet afzeggen, ben bij een maatje aan het helpen in huis en dan ben ik veel te laat...sorry..
Dus ik een uur later pas gebeld. Neemt niet op. hoe laf ben je dan.
Heb em maar een smsje gestuurd dat het niet uitmaakt hoe laat ie er is maar dat k niks in huis heb dus dat ie gewoon moet komen. Nog maar paar keer gebeld, want dit is gewoon geen stijl. maar hij neemt dus niet op.
Heb ik weer.
En er is natuurlijk niks dat ik kan doen he
  zondag 30 november 2008 @ 17:47:07 #255
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_63647692
Okee, het is inderdaad geen stijl dat hij zo kort van tevoren afzegt. Maar waarom stalk je hem dan meteen zo? Eén belletje en één smsje erachteraan toen hij niet op nam (misschien was hij druk bezig met klussen?) was ook wel genoeg geweest. Als ik hem was zou ik nu zeker niet meer komen. En eigenlijk helemaal nooit meer Maar dat ligt ook aan mij hoor, ik ben nogal snel afgeschrikt als iemand me teveel lastig valt.

Pfft ik ben nu aan de Concerta, de bijwerkingen die ik had met Ritalin (die grotendeels over waren op het laatst) komen nu 3 keer zo hard terug. M'n mond heeft verdomd veel weg van de Sahara, ik eet niks meer en volgens mij is m'n bloeddruk veel hoger. Maar verder helpt het wel
pi_63648461
ja...dat doe ik als ik boos ben....moet er echt eens op gaan letten eigenlijk mja. ik wil dan gewoon uitleg.
Hij heeft inmiddels gebeld...zn telefoon zat in zn tas en hij stond op het moment van bellen een kaartje te kopen voor de trein naar mij toe. godsamme. vrouwen.....hehe ik ben maar apart denk....

Walging...van die tabletjes die extra speeksel aanmaken helpen wel...heb ik ook gebruikt.
  zondag 30 november 2008 @ 18:30:03 #257
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_63648630
Haha zie je wel dat hij je niet negeerde. Komt allemaal goed, niet zo in paniek raken steeds want dat schrikt dus af

Als het niet over gaat zal ik inderdaad eens naar die tabletjes vragen, die droge mond is zó'n rotgevoel! En erg goed voor m'n tanden zal het ook niet zijn vermoed ik.
  Moderator zondag 30 november 2008 @ 18:40:38 #258
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63648834
nou ik heb het ook weer lekker verpest gister mijn ex gezien waar ik al lang mee scharrel. Ik word helemaal moe van het feit dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Gooi er wat alcohol in en het feest is compleet ik vroeg of hij tegen me aan wilde liggen en hij moeilijk doen. Eerst nee, dan ja, toch weer nee. Ik ben weggelopen en heb hem genegeerd. Nog wel een venijnig smsje gestuurd uiteraard en nu mag hij wat mij betreft sterven

maar jezus wat dit allemaal doet. Zwaar depressief en gelijk allemaal gedachten over hoe ik een einde aan mijn leven kan maken. Ik word er zo moe van, zo ongelukkig. Ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet gaan
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_63649480
Hmm, denk je dat dat verband houdt met je ADD dan, die depressieve gedachten?
Heb ik zelf nog nooit van gehoord eigenlijk, maar het zou kunnen natuurlijk
Sterkte ermee tho
  zondag 30 november 2008 @ 19:21:37 #260
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_63649669
Pfft klote MaJo
Ik kan er niet veel over zeggen verder. Sterkte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: