Klopkoek | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:04 |
quote:http://www.nos.nl/nosjour(...)11/111008_gouda.html -edit- Note en weg ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 11-10-2008 15:03:16 ] | |
PietjePuk007 | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:06 |
-edit- Doe maar niet op reageren ![]() [ Bericht 78% gewijzigd door paddy op 11-10-2008 15:07:49 ] | |
rutger05 | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:09 |
Ik hoop dat de hulpverleners ongehinderd hun werk kunnen doen. | |
Remco | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:09 |
Fototje: Ziet er uit als weer een enorm knullige fout van onze vrienden van Prorail. | |
TheFreshPrince | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:10 |
quote:De Thalys heeft gewonnen. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:11 |
Deze foto zegt al genoeg, het rode sein voor die NS bak, en mooi te zien hoe de NS-trein dus net het perron verliet toen de Thalys voorbij sjeesde. En aangezien ik nog nooit een Thalys op een station (waar het geen stop heeft) heb zien staan wachten op het vertrekken van een andere trein lijkt me wel duidelijk ![]() | |
Remco | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:13 |
quote:Denk je echt dat die Thalys met 140 kilometer per uur tegen de koploper is opgereden. Dan had de foto er wel iets anders uit gezien hoor. Bovendien springt elk sein op rood wanneer er net een trein langs is gereden dat zegt dus ook niet. | |
Re | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:14 |
maar goed dat ze zijdelings tegen elkaar zijn geknald ipv kop-staart... dan had het wel eens flink slechter af kunnen lopen en ahh die OP ... ![]() | |
Wokkel | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:21 |
quote:En dat de passagiers hun spullen nog hebben na afloop ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:27 |
quote:Duh allicht rijdt die thalys niet met 140 km/h voorbij aan een station... En zal wellicht nog geremd hebben.. Maar hoe wilde je dit anders verklaren... | |
eleusis | zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:39 |
De treinen knuffelen ![]() | |
paddy | zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:06 |
Gaan we nu elk nieuwsbericht verbaggeren, TS? Je punt was eerder al duidelijk. M.A.W genoeg is genoeg | |
Klinger | zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:32 |
quote:Met jouw blijkbare kennis van zaken, kun je het beter niet proberen te verklaren. Zoals al eerder opgemerkt, wanneer een trein een sein passeert, valt het sein altijd op rood. Zegt dus idd niks. Het spoor waar die TGV zich bevindt mag met max. 80 km/h bereden worden. Er zijn gewoon meerdere oorzaken mogelijk. Of een van beide treinen is onterecht een STS (stop tonend sein) gepasseerd, of een defect aan de infrastructuur. Alleen het onderzoek zal de juiste oorzaak aanwijzen, speculeren zonder kennis van zaken leidt alleen maar tot lulverhalen... Wel wil ik mijn collega machinisten en rezigers sterkte wensen. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:34 |
quote:Aah we hebben een NS medewerker in tha house ![]() Zeik niet gast, ik zeg toch ook dat die Thalys daar nooit 140 gereden kán hebben. Verder LIJKT me dit nu de meest voor de hand liggende verklaring. Maar tijd zal het idd uitwijzen ![]() | |
Klinger | zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:39 |
quote:Je was anders knap stellig in je miskleun... "Deze foto zegt al genoeg, het rode sein voor die NS bak, en mooi te zien hoe de NS-trein dus net het perron verliet toen de Thalys voorbij sjeesde. En aangezien ik nog nooit een Thalys op een station (waar het geen stop heeft) heb zien staan wachten op het vertrekken van een andere trein lijkt me wel duidelijk " Bovendien zeik ik niet, ik wijs je alleen even waar je de plank misslaat. | |
tong80 | zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:45 |
-Note weg-![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:47 |
quote:Bedankt! Wellicht kan je je vast aanmelden voor het onderzoeksteam ![]() | |
Klinger | zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:00 |
quote:Graag gedaan ![]() Ik wilde je niet aanvallen hoor, maar ik kan soms wat kriegel worden als ik sommige speculaties langs zie komen. En ik heb van vrij dichtbij mee kunnen maken wat dergelijke speculaties kunnen aanrichten bij collega's die ergens bij betrokken waren. ("Het stond op internet, dus het was waar") Aanmelden voor het onderzoeksteam hoeft ook niet, die mensen hebben genoeg kennis en middelen om het zelf op te lossen. Mochten ze me toch nodig hebben, weten ze mij wel te vinden ![]() Maar dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:20 |
Het is eigenlijk erg genoeg dat je bij een nieuwsbericht over Gouda nu al meteen aan Marokkanen denkt of daar grapjes over wilt gaan maken. Zo te zien hebben sommigen dat hierboven al gedaan, dus ik zeg maar niks meer. Ik stel alleen - voorzichtig - vast dat het imago van Gouda nogal is beschadigd. Trouwens erg knullig dat zo'n ongeluk kan gebeuren. Het lijkt erop dat de communicatie rondom de werkzaamheden niet al te best is geweest. | |
Klinger | zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:32 |
"Trouwens erg knullig dat zo'n ongeluk kan gebeuren. Het lijkt erop dat de communicatie rondom de werkzaamheden niet al te best is geweest." Ben ik ff benieuwd waar dat op gebaseerd is ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:37 |
Omdat die trein daar normaal niet rijdt; alleen nu, vanwege werkzaamheden. | |
ouderejongere | zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:43 |
quote:De Thalys kwam van rechts (niet politiek bedoeld) en had sowieso voorrang. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:49 |
Dude, ben ik blij dat ik niet vanochtend met de trein ben gegaan, wat wel de planning was. | |
Klinger | zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:56 |
"Omdat die trein daar normaal niet rijdt; alleen nu, vanwege werkzaamheden." Dat zou kunnen bijdragen aan dit ongeval, maar een machinist die daar rijdt, moet wegbekendheid* hebben. En terplaatse dus goed bekend zijn. Ook zou in geval van geen of gebrekkige wegbekendheid, een pilot* op de TGV aanwezig geweest kunnen zijn. Maar een pilot acht ik onwaarschijnlijk, omdat een machinist van NS, zowel binnenlans als internationaal, altijd omleidingsroutes moet leren. Maar inderdaad, het kán bijgedragen hebben.. Maar dan altijd icm. andere factoren. *wegbekendheid: elke machinist die op een nl. baanvak rijdt, moet dit baanvak geleerd hebben. Na een examen over dit baanvak, mag men het zelfstandig berijden. *Pilot: Wanneer een machinist geen wegbekendheid op een baanvak heeft, kan deze begeleid worden door een machinist die dit wel heeft. Die is dan de pilot. (soort loods) edit: typo's en een aanvulling [ Bericht 5% gewijzigd door Klinger op 11-10-2008 17:15:08 ] | |
hopje | zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:50 |
Iemand nog duidelijke foto's van het ongeval? | |
Cops | zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:08 |
quote:Natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:34 |
Dus toch! Ik zie de kamervragen van de PVV al voor me, Cops ![]() 1) Bent u op de hoogte van het nieuwsbericht: "Marokkaans treintuig ramt NS-trein" ? 2) Is het u bekend dat de Marokkaanse invasie nu niet alleen op straat, maar ook op het spoor plaatsvindt? 3) Is het u bekend dat na buschauffeurs, nu ook treinmachinisten Gouda willen mijden? 4) Bent u van mening dat Marokkaans treintuig het land uitgezet moet worden? Zo nee, waarom niet? | |
sizzler | zondag 12 oktober 2008 @ 15:38 |
Rond 11 uur botsten ze tegen elkaar. Toen ik er gisteren om 16u langsreed waren ze net begonnen met het afzetten van de weg. De hijskranen waren nog niet uitgeschoven, zeg maar. Dat verbaast me altijd zo: dat het zo lang duurt voordat ze die troep hebben opgeruimd. | |
Mutant01 | zondag 12 oktober 2008 @ 16:26 |
quote:Uhm, wellicht moeten ze het een en ander onderzoeken voordat ze gaan puinruimen. | |
sizzler | zondag 12 oktober 2008 @ 16:45 |
quote:7 uur lang? | |
okee6 | maandag 13 oktober 2008 @ 14:08 |
Ze moesten de treinen stutten alvorens onderzoek aan te kunnen vangen. Dat moet natuurlijk met de trein aangevoerd en die had vertraging wegens een ongeval en werkzaamheden ![]() | |
Martijn_77 | maandag 13 oktober 2008 @ 19:35 |
quote:Lijkt wel op kopkluiven ![]() |