abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62308062
quote:
Lichtgewonden bij treinbotsing Gouda

In Gouda hebben twee treinen, een Thalys en een intercity, elkaar geraakt rond 11.10 uur. Daarna liepen de treinen uit de rails. Het ongeluk vond plaats aan de Spoorstraat.

Een paar mensen zijn lichtgewond geraakt. De schade aan de treinen en aan het spoor is volgens Prorail aanzienlijk.

Normaal rijdt de Thalys niet via Gouda, maar door werkzaamheden tussen Den Haag en Delft, was de snelle trein van Parijs naar Amsterdam omgeleid.

Nu ook het spoor bij Gouda is geblokkeerd, is het treinverkeer in de Randstad extra ontregeld.
http://www.nos.nl/nosjour(...)11/111008_gouda.html

-edit- Note en weg

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 11-10-2008 15:03:16 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62308097
-edit- Doe maar niet op reageren

[ Bericht 78% gewijzigd door paddy op 11-10-2008 15:07:49 ]
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62308153
Ik hoop dat de hulpverleners ongehinderd hun werk kunnen doen.
pi_62308159
Fototje:

Ziet er uit als weer een enorm knullige fout van onze vrienden van Prorail.
pi_62308176
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:09 schreef Remzz het volgende:
Fototje:
[ afbeelding ]

Ziet er uit als weer een enorm knullige fout van onze vrienden van Prorail.
De Thalys heeft gewonnen.
pi_62308211

Deze foto zegt al genoeg, het rode sein voor die NS bak, en mooi te zien hoe de NS-trein dus net het perron verliet toen de Thalys voorbij sjeesde. En aangezien ik nog nooit een Thalys op een station (waar het geen stop heeft) heb zien staan wachten op het vertrekken van een andere trein lijkt me wel duidelijk
pi_62308236
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze foto zegt al genoeg, het rode sein voor die NS bak, en mooi te zien hoe de NS-trein dus net het perron verliet toen de Thalys voorbij sjeesde. En aangezien ik nog nooit een Thalys op een station (waar het geen stop heeft) heb zien staan wachten op het vertrekken van een andere trein lijkt me wel duidelijk
Denk je echt dat die Thalys met 140 kilometer per uur tegen de koploper is opgereden. Dan had de foto er wel iets anders uit gezien hoor.

Bovendien springt elk sein op rood wanneer er net een trein langs is gereden dat zegt dus ook niet.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:14:01 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62308245
maar goed dat ze zijdelings tegen elkaar zijn geknald ipv kop-staart... dan had het wel eens flink slechter af kunnen lopen

en ahh die OP ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62308376
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:09 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoop dat de hulpverleners ongehinderd hun werk kunnen doen.
En dat de passagiers hun spullen nog hebben na afloop
pi_62308476
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:13 schreef Remzz het volgende:

[..]

Denk je echt dat die Thalys met 140 kilometer per uur tegen de koploper is opgereden. Dan had de foto er wel iets anders uit gezien hoor.

Bovendien springt elk sein op rood wanneer er net een trein langs is gereden dat zegt dus ook niet.
Duh allicht rijdt die thalys niet met 140 km/h voorbij aan een station... En zal wellicht nog geremd hebben.. Maar hoe wilde je dit anders verklaren...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:39:11 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62308636
De treinen knuffelen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62309074
Gaan we nu elk nieuwsbericht verbaggeren, TS? Je punt was eerder al duidelijk.

M.A.W genoeg is genoeg
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62309516
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Duh allicht rijdt die thalys niet met 140 km/h voorbij aan een station... En zal wellicht nog geremd hebben.. Maar hoe wilde je dit anders verklaren...
Met jouw blijkbare kennis van zaken, kun je het beter niet proberen te verklaren.
Zoals al eerder opgemerkt, wanneer een trein een sein passeert, valt het sein altijd op rood. Zegt dus idd niks. Het spoor waar die TGV zich bevindt mag met max. 80 km/h bereden worden.
Er zijn gewoon meerdere oorzaken mogelijk.
Of een van beide treinen is onterecht een STS (stop tonend sein) gepasseerd, of een defect aan de infrastructuur.
Alleen het onderzoek zal de juiste oorzaak aanwijzen, speculeren zonder kennis van zaken leidt alleen maar tot lulverhalen...
Wel wil ik mijn collega machinisten en rezigers sterkte wensen.
This is not a signature.
pi_62309548
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:32 schreef Klinger het volgende:

[..]

Met jouw blijkbare kennis van zaken, kun je het beter niet proberen te verklaren.
Zoals al eerder opgemerkt, wanneer een trein een sein passeert, valt het sein altijd op rood. Zegt dus idd niks. Het spoor waar die TGV zich bevindt mag met max. 80 km/h bereden worden.
Er zijn gewoon meerdere oorzaken mogelijk.
Of een van beide treinen is onterecht een STS (stop tonend sein) gepasseerd, of een defect aan de infrastructuur.
Alleen het onderzoek zal de juiste oorzaak aanwijzen, speculeren zonder kennis van zaken leidt alleen maar tot lulverhalen...
Wel wil ik mijn collega machinisten en rezigers sterkte wensen.
Aah we hebben een NS medewerker in tha house

Zeik niet gast, ik zeg toch ook dat die Thalys daar nooit 140 gereden kán hebben. Verder LIJKT me dit nu de meest voor de hand liggende verklaring. Maar tijd zal het idd uitwijzen
pi_62309644
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:34 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Aah we hebben een NS medewerker in tha house

Zeik niet gast, ik zeg toch ook dat die Thalys daar nooit 140 gereden kán hebben. Verder LIJKT me dit nu de meest voor de hand liggende verklaring. Maar tijd zal het idd uitwijzen
Je was anders knap stellig in je miskleun...

"Deze foto zegt al genoeg, het rode sein voor die NS bak, en mooi te zien hoe de NS-trein dus net het perron verliet toen de Thalys voorbij sjeesde. En aangezien ik nog nooit een Thalys op een station (waar het geen stop heeft) heb zien staan wachten op het vertrekken van een andere trein lijkt me wel duidelijk "

Bovendien zeik ik niet, ik wijs je alleen even waar je de plank misslaat.
This is not a signature.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:45:18 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_62309749
-Note weg-

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62309792
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:39 schreef Klinger het volgende:

[..]

Je was anders knap stellig in je miskleun...

"Deze foto zegt al genoeg, het rode sein voor die NS bak, en mooi te zien hoe de NS-trein dus net het perron verliet toen de Thalys voorbij sjeesde. En aangezien ik nog nooit een Thalys op een station (waar het geen stop heeft) heb zien staan wachten op het vertrekken van een andere trein lijkt me wel duidelijk "

Bovendien zeik ik niet, ik wijs je alleen even waar je de plank misslaat.
Bedankt! Wellicht kan je je vast aanmelden voor het onderzoeksteam
pi_62310013
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Bedankt! Wellicht kan je je vast aanmelden voor het onderzoeksteam
Graag gedaan
Ik wilde je niet aanvallen hoor, maar ik kan soms wat kriegel worden als ik sommige speculaties langs zie komen. En ik heb van vrij dichtbij mee kunnen maken wat dergelijke speculaties kunnen aanrichten bij collega's die ergens bij betrokken waren.
("Het stond op internet, dus het was waar")
Aanmelden voor het onderzoeksteam hoeft ook niet, die mensen hebben genoeg kennis en middelen om het zelf op te lossen. Mochten ze me toch nodig hebben, weten ze mij wel te vinden
Maar dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.
This is not a signature.
pi_62310386
Het is eigenlijk erg genoeg dat je bij een nieuwsbericht over Gouda nu al meteen aan Marokkanen denkt of daar grapjes over wilt gaan maken. Zo te zien hebben sommigen dat hierboven al gedaan, dus ik zeg maar niks meer. Ik stel alleen - voorzichtig - vast dat het imago van Gouda nogal is beschadigd.

Trouwens erg knullig dat zo'n ongeluk kan gebeuren. Het lijkt erop dat de communicatie rondom de werkzaamheden niet al te best is geweest.
pi_62310641
"Trouwens erg knullig dat zo'n ongeluk kan gebeuren. Het lijkt erop dat de communicatie rondom de werkzaamheden niet al te best is geweest."

Ben ik ff benieuwd waar dat op gebaseerd is
This is not a signature.
pi_62310746
Omdat die trein daar normaal niet rijdt; alleen nu, vanwege werkzaamheden.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:43:39 #22
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_62310854
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]

De Thalys kwam van rechts (niet politiek bedoeld) en had sowieso voorrang.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_62310965
Dude, ben ik blij dat ik niet vanochtend met de trein ben gegaan, wat wel de planning was.
pi_62311064
"Omdat die trein daar normaal niet rijdt; alleen nu, vanwege werkzaamheden."

Dat zou kunnen bijdragen aan dit ongeval, maar een machinist die daar rijdt, moet wegbekendheid* hebben. En terplaatse dus goed bekend zijn. Ook zou in geval van geen of gebrekkige wegbekendheid, een pilot* op de TGV aanwezig geweest kunnen zijn. Maar een pilot acht ik onwaarschijnlijk, omdat een machinist van NS, zowel binnenlans als internationaal, altijd omleidingsroutes moet leren.
Maar inderdaad, het kán bijgedragen hebben.. Maar dan altijd icm. andere factoren.

*wegbekendheid: elke machinist die op een nl. baanvak rijdt, moet dit baanvak geleerd hebben. Na een examen over dit baanvak, mag men het zelfstandig berijden.
*Pilot: Wanneer een machinist geen wegbekendheid op een baanvak heeft, kan deze begeleid worden door een machinist die dit wel heeft. Die is dan de pilot. (soort loods)

edit: typo's en een aanvulling

[ Bericht 5% gewijzigd door Klinger op 11-10-2008 17:15:08 ]
This is not a signature.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:50:41 #25
95753 hopje
Mooi rood is niet lelijk
pi_62312132
Iemand nog duidelijke foto's van het ongeval?
(Wave 200, Siemens M35i, Nokia 8310, SonyEricsson T610, SonyEricsson T630, Sony Ericsson W800i, HTC P3300, SonyEricsson K800i,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')