Inderdaad, gewoon wachten tot de prijzen echt gaan dalen en tot de markt is gestabiliseerd naar afschaffen van de HRA.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:15 schreef Serphiot het volgende:
Hier hetzelfde, we zitten nu in een goedkoop huurhuis maar willen wel gaan kopen. Maar totdat deze crisis voorbij is en er wat meer zekerheid is blijven wij wel hier zitten. Het heeft geen zin om onnodig risico te gaan lopen en nu een huis te kopen.
Dus we blijven zitten en wat sparen, als de markt weer wat gestabiliseerd is gaan we wel weer kijken.
Exponentiele stijging van de huurprijzen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:03 schreef kut_klo0n het volgende:
wat kan er gebeuren met mensen die in huurhuizen zitten als er een depressie uitbreekt?
Omdat je nog maar moet afwachten of je over een jaar of wat je baan nog hebt, misschien?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon wachten tot de prijzen echt gaan dalen en tot de markt is gestabiliseerd naar afschaffen van de HRA.
Over 15 jaar kan je wel verhuizen denk ik![]()
Als je een huis niet koopt als beleggingsobject en je kan een goede betaalbare hypotheek krijgen, waarom zou je het dan niet doen?
Juist in tegenstelling tot de "Jan Modaal die in een huis van 350.000 leeft". Die heeft zijn rente vastgezet en weet zijn lasten...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Exponentiele stijging van de huurprijzen?
Ja misschien ben je over een jaar ook wel je vrouw en kinderen kwijt, of je rechterarm. Die onzekerheden zijn er altijd al geweest, staat los van de kredietcrisis.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:19 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Omdat je nog maar moet afwachten of je over een jaar of wat je baan nog hebt, misschien?
Dan kun je maar beter goedkoop zitten, want dan heb je minder schade als je je baan kwijtraakt.
Dat kan alleen als er exponentiële inflatie komt. Tenzij je in de vrije sector huurt, maar dan kan je sowieso in 99% van de gevallen beter kopen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
zullen ze dan niet eerder achter mensen aan gaan die hun koophuizen niet meer kunnen betalen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
We hébben al gekocht en we zitten nu op een comfortabele ¤370 bruto per maand. Het is een appartement en geen eengezinswoning, maar toch. Moet ik daar per se meer aan uitgeven omdat het kán?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:24 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja misschien ben je over een jaar ook wel je vrouw en kinderen kwijt, of je rechterarm. Die onzekerheden zijn er altijd al geweest, staat los van de kredietcrisis.
Kopen is juist verstandig aangezien je zo zekerheid mbt je lasten hebt.
Ok dus je hebt al gekocht. Dus je gaat je huis binnenkort met verlies te koop zetten? Nee je wacht, dalen de prijzen dan? Nee want je verkoopt niets.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:32 schreef DolleMina het volgende:
[..]
We hébben al gekocht en we zitten nu op een comfortabele ¤370 bruto per maand. Het is een appartement en geen eengezinswoning, maar toch. Moet ik daar per se meer aan uitgeven omdat het kán?
Ik vewacht geen huurstijgingen maar dat is afhankelijk van de huurbaas. Met eigen woning ben je net wat meer in control. Op het moment dat mensen niets meer durven te kopen en dus meer gaan huren zal die prijs wel gaan stijgen, maar zo'n vaart zie ik het nog niet lopen aangezien de prijs van vastgoed dan stagneert en er vast wel en handelaar is die wat koopt en verhuurt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:29 schreef kut_klo0n het volgende:
[..]
zullen ze dan niet eerder achter mensen aan gaan die hun koophuizen niet meer kunnen betalen?
ik hoopte eigenlijk mn huur helemaal niet meer te gaan betalen, of is dat iets te optimistisch?
Of ik mijn huis met verlies te koop zet, kun je helemaal niet zeggen, want je weet niet wanneer het gekocht is en/of wat ermee gebeurd is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ok dus je hebt al gekocht. Dus je gaat je huis binnenkort met verlies te koop zetten? Nee je wacht, dalen de prijzen dan? Nee want je verkoopt niets.
Je kunt het ook zo zien: de vraag naar huizen stagneert, want ik creer geen vraag meer, dus gaan de prijzen voor de dingen die te koop zijn naar beneden.quote:Edit; Nig erger; Je verkoopt niets, dus aanbod stagneert of wordt minder, prijzen gaan omhoog voor de dingen die te koop zijn.
Nou zo lang wacht ik niet hoorquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon wachten tot de prijzen echt gaan dalen en tot de markt is gestabiliseerd naar afschaffen van de HRA.
Over 15 jaar kan je wel verhuizen denk ik![]()
Omdat we dus geen betaalbare hypotheek kunnen krijgen. Huizen hier in de omgeving erg duur zijn, naar een andere plaats verhuizen doe/kan ik niet vanwege mijn werk. Als we een vergelijkbaar huis moeten kopen als die we nu huren worden mijn woonlasten verdrievoudigd, van 400 euro naar ong. 1200 euro. Nu kunnen we dit wel krijgen op alleen mijn inkomen maar als er nog een kleine bijkomt zou het financieel erg lastig worden, zeker als er wel een recessie of zelfs een depressie komt en mijn vrouw haar baan zou kwijt raken.quote:Als je een huis niet koopt als beleggingsobject en je kan een goede betaalbare hypotheek krijgen, waarom zou je het dan niet doen?
Lekker argument; Ik kan zeker niet zeggen of jij je huis met verlies te koop zet. Maar je gaat even voorbij aan mijn punt. Dat doe je alleen als het moet en in die situatie zitten maar weining mensen. Vrijwillig verlies maken doet niemand, dat jij nu suggereerd dat je wel zo'n sufferd kan zijn is een bevestiging van je weinig inzicht.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:56 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Of ik mijn huis met verlies te koop zet, kun je helemaal niet zeggen, want je weet niet wanneer het gekocht is en/of wat ermee gebeurd is.
[..]
Je kunt het ook zo zien: de vraag naar huizen stagneert, want ik creer geen vraag meer, dus gaan de prijzen voor de dingen die te koop zijn naar beneden.
In jou geval een verstandige keus, wachen zodat je zelf meer zekerheid hebt zodat je een goed gevoel hebt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:04 schreef Serphiot het volgende:
[..]
Nou zo lang wacht ik niet hoor
[..]
Omdat we dus geen betaalbare hypotheek kunnen krijgen. Huizen hier in de omgeving erg duur zijn, naar een andere plaats verhuizen doe/kan ik niet vanwege mijn werk. Als we een vergelijkbaar huis moeten kopen als die we nu huren worden mijn woonlasten verdrievoudigd, van 400 euro naar ong. 1200 euro. Nu kunnen we dit wel krijgen op alleen mijn inkomen maar als er nog een kleine bijkomt zou het financieel erg lastig worden, zeker als er wel een recessie of zelfs een depressie komt en mijn vrouw haar baan zou kwijt raken.
Daarom kijken we eerst even welke richting het op gaat met de economie, of de prijzen van de huizen dalen weet ik niet. Ik vermoed eigenlijk geen daling maar ook geen sterke stijging.
We wachten iedergeval tot na december. Dan heb ik loononderhandelingen gehad en kan het wellicht makkelijker. Maar als er meer mensen zo denken kan het best een daling in het laatste kwartaal betekenen, wat er daarna gebeurt weet ik niet.
Alles goed. Ik ga proberen dit jaar nog eens langs te komen, schaam me een beetje...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:59 schreef kut_klo0n het volgende:
yo sjaak hoe issie? ik ben down met kraken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |