abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62302244
Dit topic is voor fans van anime opening en ending songs, anime soundtracks, luisteraars van kawaii-radio.net of gewoon fans van Japanse bands, van pittige rockmuziek tot schattige meisjesgroepen.

Zelf ben ik in de Japanse music scene gerold via anime. Ik hoor bijvoorbeeld een leuk openingsnummer en achterhaal de zanger(es) of band, download vervolgens meer nummers of complete albums. Voor ik het weet luister ik alleen nog maar Japanse muziek.

Voorbeelden van wat ik leuk vind:

Mikuni Shimokawa (o.a. Full Metal Panic series)
Shocking Lemon - Under Star of Inner Light van Hajime no Ippo
Abingdon Boys School (o.a. D.Gray-Man, ook al kijk ik deze serie niet eens, deze band maakt echt supertoffe nummers)
Mami Kawada (Shakugan no Shana)
KOTOKO - being (Shakugan no Shana)
YORIKO - Daia No Hana (Black Cat opening)
Yoko Kanno
Asian Kung-Fu Generation
ELLEGARDEN

Er is een nieuwe serie begonnen, genaamd Tales of the Abyss (van de game ja). De intro komt van BUMP OF CHICKEN met Karma. Het klinkt wel lekker.

Ben ook verslaafd aan het intro nummer van Gunslinger Girl II - Il Teatrino

Met name het refrein blijft in je kop hangen.

Een ieder die zin heeft om zijn of haar favoriete nummers te delen, ga je gang. Alle tips zijn welkom.
Ook soundtracks, bijvoorbeeld die van Hikaru no Go, Final Fantasy, Ghost in the Shell of de vreemde muziek van Paprika.
pi_62302447
Een kleine tvp, en morgen post ik nog wel wat.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_62302545
ik vond de OP van sky girls wel oke..
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:37:56 #4
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_62303394
Ik hou toch meer van dit nummer

Full Metal Alchemist is sowieso een geweldige serie
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:34:00 #5
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_62303861
Cowboy Bebop heeft geweldige muziek, hier de 5 stukjes van het live optreden van Yoko Kanno en de Souvenir of Tokyo voorstelling.

1 Dit is mijn favoriet

2

3

4

5
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_62304737
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 07:37 schreef GambitRS het volgende:

Full Metal Alchemist is sowieso een geweldige serie
En Kesenai Tsumi van Nana Kitade natuurljik. Ik heb nog een poster van haar aan de muur hangen.
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 09:34 schreef Killjoy het volgende:
Cowboy Bebop heeft geweldige muziek, hier de 5 stukjes van het live optreden van Yoko Kanno en de Souvenir of Tokyo voorstelling.
"Blue" is natuurlijk prachtig, maar persoonlijk ben ik niet echt fan van blazers. (ben ook geen ska fan bijvoorbeeld)

Ook leuk zijn Call Me Call Me (met Steve Conte) of deze
  Moderator zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:58:52 #7
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_62304834
We hebben Aziatische popmuziek (=Japanse popmuziek deel 2) al om het over Japanse muziek in het algemeen te hebben.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_62307787
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 10:58 schreef belsen het volgende:
We hebben Aziatische popmuziek (=Japanse popmuziek deel 2) al om het over Japanse muziek in het algemeen te hebben.
Dat topic had ik gevonden, maar het is niet hetzelfde. Ik wil het ook niet alleen hebben over anime muziek, maar bijvoorbeeld ook andere nummers van de cd's van bands die muziek hebben verzorgd voor anime.

Nu komt de titel ook niet meer overeen met mijn bedoeling. Ik wil het niet alleen hebben over filmmuziek. Een anime van 74 afleveringen met 6 verschillende openings en eindnummers, is duidelijk geen film.

Anime OP/ED's of nummers uit Anime is dan beter.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:19:08 #9
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_62313981
Bleach kan me eigenlijk niks schelen maar YUI is cool.

en de officiele versie:

Inner Universe(Origa) uit Ghost In The Shell: Stand Alone Complex vind ik verder geniaal

Die en Guardian Angel(Juno Reactor) uit Texhnolyze

[ Bericht 20% gewijzigd door Zeitgeist op 11-10-2008 19:27:59 ]
The Light Is Leaving Us All
pi_62314158
Volgens het shmoopekind (en ook wel volgens shmoop) deze:

en

Als je het tig keer hoort ga je het vanzelf meezingen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_62314947

En de volledige

De opening van Elfen Lied, gewoon krachtig

Ergo Proxy

Shuffle! om onverklaarbare redenen.

En niet te vergeten, Lucky Star

"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_62314964
De eerste openings van Shakugan no Shana en Bleach waren inderdaad ook oké.
pi_62319725
Japanse muziek is sooo underrated hier in het westen. Er zijn gewoon ontzettend veel goede Japanse bands en artiesten. Elke keer als ik zoek naar goede muziek van (nieuwe) Japanse bands kom ik weer wat leuks tegen.

Ik ben zelf meer into J-Rock en dan ook wel alle subgenres.. van de schattige An Cafe en Ayabie tot het heftige en kick ass D'espairsRay

J-Pop is over het algemeen ook erg goed. Ik noem een Utada Hikaru, een Nana Mizuki, een Yui en een Hitomi Takahashi ook zijn er wel pop nummers die TE zoetsappig klinken en dat vind ik minder leuk. Maar Japanse popmuziek blijft in 90% van de gevallen beter dan pop uit Amerika en Europa

En ik post maar dit briljante nummer van Nightmare deze mag niet ontbreken natuurlijk

Ook als opening voor de anime Death Note gebruikt
  zondag 12 oktober 2008 @ 00:14:47 #14
122997 zquing
Drama Junk
pi_62319768
Morning Musume
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_62320225
die vind ik overigens ook wel oke, qua tekst misschien wel wat zoetsappig

weet alleen zo snel niet waar deze uit komt
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:48:21 #16
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_62323331
yay meer posts

Be your girl is de ending van Elfen Lied.
pi_62324147
De tweede opening van Death Note ( Maximum the Hormone - Whats up people )

en de opening van KH:2 ( Utada Hikaru - Passion )

pi_62346902
Boogiepop Phantom heeft natuurlijk de beste soundtrack.
pi_62347109
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:05:44 #20
27648 Weakling
available in strong mint
pi_62347280
Heb hier geen geluid, dus kan niet ff met 100% zekerheid de juiste filmpjes erbij zoeken, maar ook goed vind ik:
- Opening van Serial Experiment: Lain
- Opening van Ghost in the Shel SAC1

En natuurlijk de film "klassiekers" Akira en Ghost in the Shell ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_62347509
Intro van Deat Note van Nightmare (weet even de titel niet meer dacht de 3e opening)
pi_62357574
Passion van Utada Hikaru is inderdaad mooi

Mizh, Nightmare heeft ook voor het 'eindlied' gezorgd, genaamd 'Alumina', bedoel je die misschien? Erg mooi nummer. Ik luisterde dat laatste stukje elke aflevering standaard!
pi_62357882
IKE IKE van Hinoi Team is natuurlijk super vet zit in de anime Ichigo 100% ( weet even niet meer of het nou het intro of het outro lied is )
tevens vind ik ook Yoko Kanno feat. ORIGA - inner universe super vet! ofterwijl het introlied van ghost in the shell: stand alone complex
pi_62359096
Nightmare - The World

Little by Little - Kanashimi wo Yasashisa Ni

pi_62361291
quote:
van naruto heb ik meerdere die ik wel aardig vind en @ mp4 spelert heb (wel als mp3 hoor )

en zo zijn er nog wel een paar, maar kwalitatief zijn het redelijk "simpele" snelle nummers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')