Kun je goede voorbeelden geven?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:15 schreef Sanderrrr het volgende:
Werk zoeken waar je veel met mensen moet praten, vanavond niet thuis zitten fokken maar ergens heen gaan en mensen aanspreken. [ afbeelding ]
Met een paar mensen naar de kroeg bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:22 schreef powerbuilder het volgende:
[..]
Kun je goede voorbeelden geven?
Callcenter als bijbaan? In de horeca werken?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:22 schreef powerbuilder het volgende:
[..]
Dat is ook mijn advies. Als ik veel klanten heb moeten bellen/ spreken voor mijn werk merk ik dat ik makkelijker mensen zomaar aanspreek bv in de supermarkt etcquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:15 schreef Sanderrrr het volgende:
Werk zoeken waar je veel met mensen moet praten, vanavond niet thuis zitten fokken maar ergens heen gaan en mensen aanspreken. [ afbeelding ]
Probeer ik altijd, alleen blijft dat gevoel van verlegenheid steeds waardoor ik vaak niet weet wat ik moet zeggen in sommige situaties.quote:
quote:Ik zeg altijd maar; over 60 jaar ben je toch dood, geen hond die dan nog kan denken "Die powerbuilder he, jeetje, wat was er dat een!". Dus gewoon het schijt aan hebben en doen wat je moet doen, zonder er teveel aan te denken wat mensen wel niet van je vinden. Like I said, over 60 jaar weet niemand er nog wat van .
In de Videotheek werken heeft mij enorm geholpen met dit probleemquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:22 schreef powerbuilder het volgende:
[..]
dit verwoord het het beste.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:25 schreef releaze het volgende:
aangezien je niet binnen een avond (of een paar) gelijk van je verlegenheid af komt is het denk ik het handigst jezelf voor te bereiden en te bedenken dat je niet gelijk hoeft te scoren in het openbaar en dat je voor je gevoel best mag falen. Want dat ga je gegarandeerd, aangezien je spontaan en open zijn nog moet leren. En leren gaat met vallen en opstaan. Het is denk ik heel belangrijk dat je beseft dat het falen NIET erg is en dat het nare gevoel dat erbij komt kijken erbij hoort, maar verdwijnt naarmate je het (veel) vaker doet. Het is het gebrek aan comfort-zone waar je doorheen moet en die voelt nou eenmaal altijd raar.
Daarnaast moet je ook af van het idee dat alles vlot en perfect hoort te gaan zonder dat je erbij moet nadenken. Tuurlijk zou dat geweldig zijn, maar dat kan je voorlopig nog wel even op je buik schrijven. Dat is niet om je te ontmoedigen, maar als je het niet voorheen aangeleerd heb gekregen moet je het helemaal zelf doen en je weet hoe het gaat met leren...nooit in een keer perfect.
als je houding wat relaxter is, als je bereid bent tegenslagen te incasseren (ze zijn niet levensbedreigend, weet je) dan zullen gedachtes als 'wat zullen mensen wel niet van me denken? ze vinden me vast een loser. jezus wat bent ik een slappe zak, ik kan niet eens (...) ' een stuk minder worden en daardoor dus ook de drang terug te trekken in je schulp.
Ja, als we dat nou in ieder topic gaan zeggen kan R&P opgedoekt wordenquote:
Same here... Kan me zelf er af en toe amper toe dwingen om m'n grote klep dicht te houdenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:36 schreef Tahiti80 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn advies. Als ik veel klanten heb moeten bellen/ spreken voor mijn werk merk ik dat ik makkelijker mensen zomaar aanspreek bv in de supermarkt etc
Ik denk dat 'Ken jezelf' daar aan vooraf gaat.quote:"Wees jezelf"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |