abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:24:50 #151
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_62308428
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:14 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Nou vertel die verschillen dan
U is niet op de hoogte van het decennia lange conflict op Cyprus?
Neerkomen wel!
pi_62308463
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:24 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

U is niet op de hoogte van het decennia lange conflict op Cyprus?
Jij kent weet niet wat het verschil is tussen verschillen en A. Eer en B. geschiedenis?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:31:41 #153
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_62308530
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:26 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Jij kent weet niet wat het verschil is tussen verschillen en A. Eer en B. geschiedenis?
Deze quote ik even

Nu nog een keer en dan in begrijpelijk Nederlands graag.
Neerkomen wel!
pi_62308605
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:31 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Deze quote ik even

Nu nog een keer en dan in begrijpelijk Nederlands graag.
Ik ging even broodje eten
Iig
Het punt is dat:

Turken en Grieken verschillen buiten het geloof en taal niet veel van elkaar.
Nu komt waarschijnlijk dan de vraag waarom het dan niet leuk is:

Punt A: Eer
Iets wat vele Nederlanders niet kennen is eer(gevoel).
Eer is o.a. het trots zijn en houden van je land.
Dit is een punt waarop voornamelijk kaalkopjes in Nederland goed scoren.
Mensen in NL geven vaak geen reet om hun vlag, land of koningin. Nederlanders denken veel liever aan zichzelf.

Punt B: Geschiedenis.
Turkije en Griekenland hebben een lange geschiedenis samen van oorlog maar ook een geschiedenis van vrede.
Terwijl Nederlanders en Duitsers alweer vrolijk hand in hand lopen is het bij Grieken en Turken nog steeds vrij gespannen.

zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:41:29 #155
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_62308676
* is niet trots op Turkije

Ben ik nu een klotzaak?
AFC AJAX
pi_62308706
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:41 schreef msnk het volgende:
* is niet trots op Turkije

Ben ik nu een klotzaak?
Nee

Slechts een slechte trol
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:48:13 #157
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_62308797
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:43 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Nee

Slechts een slechte trol
En waarom ben ik dan een trol ?
AFC AJAX
pi_62308817
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:48 schreef msnk het volgende:

[..]

En waarom ben ik dan een trol ?
"Kijk mij eens niet trots zijn op Turkije.
Kom maar op met je reacties"
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:51:47 #159
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_62308853
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:49 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

"Kijk mij eens niet trots zijn op Turkije.
Kom maar op met je reacties"
Het was een verkapte "Ik-vraag-me-af-wat-Devrim-hier-van-vind" post.

Om erachter te komen, wat jij ervan vond als iemand niet trots is op zijn of haar Turkse heritage. Maar ben nu nog niet veel wijzer geworden.

En nu inhoudelijk reageren please.
AFC AJAX
pi_62308898
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:51 schreef msnk het volgende:

[..]

Het was een verkapte "Ik-vraag-me-af-wat-Devrim-hier-van-vind" post.

Om erachter te komen, wat jij ervan vond als iemand niet trots is op zijn of haar Turkse heritage. Maar ben nu nog niet veel wijzer geworden.

En nu inhoudelijk reageren please.
Het kan mij niet schelen wat anderen(jij) vinden van Turkije maar dan moet je ook niet komen uithuilen bij Turken/Turkije als je hier ongewenst (Nederlanders/Nederlanders) ongewenst bent.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:54:24 #161
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_62308899
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:36 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Iig
Het punt is dat:

Mensen in NL geven vaak geen reet om hun vlag, land of koningin. Nederlanders denken veel liever aan zichzelf.

Turkije en Griekenland hebben een lange geschiedenis samen van oorlog maar ook een geschiedenis van vrede.
Terwijl Nederlanders en Duitsers alweer vrolijk hand in hand lopen is het bij Grieken en Turken nog steeds vrij gespannen.

En dat zal waarschijnlijk ook nooit veranderen.

Hier al helemaal niet waar de Cyprioot zich meer met Grieken dan met Turken identificeert. Zolang de Turken het Noordelijke deel van het eiland (wel of niet terecht is een andere discussie) bezet houden is er naast het geloof en de taal nog een fundamenteel verschil. De Cyprioot annex ziet de gemiddelde Turk als een ordinaire dief van huizen, inboedel etc.

Dus nogmaals mijn reactie; Ik hoop dat SuperwormJim een goede tandarts heeft wanneer hij hier komt vertellen dat er nagenoeg geen verschillen zijn.
Neerkomen wel!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:56:04 #162
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_62308919
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:54 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Het kan mij niet schelen wat anderen(jij) vinden van Turkije maar dan moet je ook niet komen uithuilen bij Turken/Turkije als je hier ongewenst (Nederlanders/Nederlanders) ongewenst bent.
Dan vind ik het toch vreemd dat je reageert op meningen en/of statements van anderen
AFC AJAX
pi_62309011
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:56 schreef msnk het volgende:

[..]

Dan vind ik het toch vreemd dat je reageert op meningen en/of statements van anderen
Ergens op reageren en je er iets van aantrekken zijn 2 verschillende dingen.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:03:39 #164
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_62309035
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:36 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Iig
Het punt is dat:

Dan zal ik jou fijn vertellen dat wij Nederlanders dat wel degelijk hebben. Het verschil is dat jij, gezien je ver van Turkije bent, meer waarde daar aan hecht. Toen ik in Turkije was, zag ik ook niet overal vlaggen Net als op vakantie, als ik in het buitenland ben, voel ik mij meer aangetrokken tot de Nederlandse en dat uit je dan ook. Ik hoop dat je het snapt, maar zeggen dat Nederlanders niet een eergevoel hebben vind ik regelrechte bullshit
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:04:44 #165
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_62309050
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:01 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ergens op reageren en je er iets van aantrekken zijn 2 verschillende dingen.
Dat is waar, maar ik denk toch dat je je er wel wat van aantrekt anders zou je toch de moeite niet nemen om te reageren

We dwalen wel erg af van het onderwerp van deze thread
AFC AJAX
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:06:11 #166
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_62309071
De orginele thread is ook totaal niet boeiend, dus gaat lekker door heren :p
pi_62309115
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:03 schreef damsco het volgende:

[..]

Dan zal ik jou fijn vertellen dat wij Nederlanders dat wel degelijk hebben. Het verschil is dat jij, gezien je ver van Turkije bent, meer waarde daar aan hecht. Toen ik in Turkije was, zag ik ook niet overal vlaggen Net als op vakantie, als ik in het buitenland ben, voel ik mij meer aangetrokken tot de Nederlandse en dat uit je dan ook. Ik hoop dat je het snapt, maar zeggen dat Nederlanders niet een eergevoel hebben vind ik regelrechte bullshit
Kijk maar eens op Koningendag in Nederland rond en kijk eens op een feestdag in Turkije rond (maakt niet uit welke) en vertel dan maar eens het verschil aan mij.
Natuurlijk heeft men niet elke dag een vlag voor de deur maar op speciale dagen of bij politieke evenementen en je zult een gigantisch verschil zien en "voelen"
pi_62309128
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:04 schreef msnk het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik denk toch dat je je er wel wat van antrekt anders zou je toch de moeite niet nemen om te reageren

We dwalen wel erg af van het onderwerp van deze thread
Ik FOK! dan ook in m'n vrijetijd en voor de fun (voornamelijk)
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:09:50 #169
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_62309132
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:06 schreef damsco het volgende:
De orginele thread is ook totaal niet boeiend, dus gaat lekker door heren :p
Oké omdat jij het zegt En anders baggert Biogarde onze posts er wel uit. Hij is lekker actief bezig vandaag
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:03 schreef damsco het volgende:

[..]

Geen eer is misschien erg vlak, maar minder overhebben voor vaderland toch zeker wel.

Stel je een oorlog scenario voor. Als je het bekijkt in percentages, zullen er veel meer Turken zijn die ook daadwerkelijk hun leven zouden willen geven voor hun land, dan Nederlanders.

Die vinden het vaak best om gewoon ergens anders te gaan wonen, waar er geen oorlog heerst.

Onderzoek waardig ?
AFC AJAX
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:11:43 #170
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_62309154
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:08 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Kijk maar eens op Koningendag in Nederland rond en kijk eens op een feestdag in Turkije rond (maakt niet uit welke) en vertel dan maar eens het verschil aan mij.
Natuurlijk heeft men niet elke dag een vlag voor de deur maar op speciale dagen of bij politieke evenementen en je zult een gigantisch verschil zien en "voelen"
Wat is er mis met Koninginnedag? Hoeveel meer wil je het nog hebben? Wil jij zeggen dat op Koninginnedag wij niet trots zijn op ons land?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:12:59 #171
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_62309181
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:09 schreef msnk het volgende:

[..]

Oké omdat jij het zegt En anders baggert Biogarde onze posts er wel uit. Hij is lekker actief bezig vandaag
[..]

Geen eer is misschien erg vlak, maar minder overhebben voor vaderland toch zeker wel.

Stel je een oorlog scenario voor. Als je het bekijkt in percentages, zullen er veel meer Turken zijn die ook daadwerkelijk hun leven zouden willen geven voor hun land, dan Nederlanders.

Die vinden het vaak best om gewoon ergens anders te gaan wonen, waar er geen oorlog heerst.

Onderzoek waardig ?
Zie het anders, zou jij JOU leven geven voor Bush of Balkenende? Ik niet, nee.
pi_62309189
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:11 schreef damsco het volgende:

[..]

Wat is er mis met Koninginnedag? Hoeveel meer wil je het nog hebben? Wil jij zeggen dat op Koninginnedag wij niet trots zijn op ons land?
Wil je nu gaan beweren dat Nederlanders het vieren vanwege de koningin of vanwege het Bier (lekker stoerrrr je weet toch) dat men dan kan gaan drinken.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:14:43 #173
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_62309218
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:13 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Wil je nu gaan beweren dat Nederlanders het vieren vanwege de koningin of vanwege het Bier (lekker stoerrrr je weet toch) dat men dan kan gaan drinken.
Nee, maar wel om het land (het land is meer dan enkel de koningin). Ik hou van Nederland, het landschap, de cultuur. Niet zozeer van de koningin.
pi_62309247
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:13 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Om bier te drinken heb ik geen koninginnedag nodig hoor.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_62309259
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:14 schreef damsco het volgende:

[..]

Nee, maar wel om het land (het land is meer dan enkel de koningin). Ik hou van Nederland, het landschap, de cultuur. Niet zozeer van de koningin.
Ik zeg ook niet dat jij niet trots bent op je land maar om te zeggen dat een heel groot deel van de Nederlanders van hun land houden?
Kun je hier op straat gaan en veel mensen vinden die het volkslied kennen? De koningen en koningen van Nederland kunnen opnoemen? Wanneer Nederland is gesticht? etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')