abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62290362
Hallo,
Ik ben hier voor een vriendin (ja allicht het klinkt onwaar maargoed zolang jullie goed advies geven vind ik het allemaal prima wat jullie denken)..

Ze heeft het 2 jaar geleden uitgemaakt met haar toenmalige vriend en sinds langere tijd wordt ze lastig gevallen door hem met sms-jes en emailtjes en dreigementen dat hij zichzelf iets aan zou doen als zij niet terug bij hem kwam, het is allemaal flink uit de hand gelopen en die jongen heeft het er blijkbaar erg moeilijk mee. Het is al eens eerder voorgekomen dat hij dan contact opneemt maar dan gaat het een dag of 3 goed en dan begint hij weer te zeuren dat hij haar terug wil en dat ie zichzelf iets aandoet. Haar ouders hebben ook een keer flink ruzie met haar gehad erover dat zij nog contact had met die jongen.

Sinds het laatste half jaar wordt zij lastig gevallen door "vriendinnetjes" van hem die aan haar prive dingen vragen en haar gewoon lastig vallen. Toevallig zijn die "meisjes" allemaal verliefd op hem en willen met haar praten omdat hij nogsteeds in de war is omdat zij het 2 jaar geleden uitgemaakt heeft. Waarom ze het heeft uitgemaakt, wat ze allemaal hebben gedaan in hun relatie enzovoort.

Ze kwam hier gisteravond weer mee en toen vond ik het genoeg dat het zover ging en had ik wat actie ondernomen, ik had al gegoogled en gevonden dat je het IP adres kan opzoeken van de afzender.
Dus zoals ik al verwachten kwamen de ip adressen van die "vriendinnetjes" en die ex-vriend overeen. Als dat nog niet frappant genoeg was gingen alle emailtjes dus zoals al eerder gezegd over haar verleden met die jongen en prive dingen tussen hun..

Toen wij dus gisteravond hadden uitgevonden dat de ip-adressen overeen kwam en er ook andere "toevallige" overeenkomsten waren, heeft ze besloten langs die ex te gaan om hem eens te vertellen waar het op stond.
Hij heeft na een half uur praten dus aan haar toegegeven dat hij die emails heeft gestuurd om "haar terug te krijgen"..

Wat kan zij hier aan doen?
Zou ze aangifte kunnen doen hiervan?
Is er een soort van politie nummer ( ik vond alleen 0900-8844) waar zij om advies kan vragen hierover?

Ze wil wel aangifte doen maar ze wil niet dat haar ouders erachter komen.
Kan je wel aangifte doen zonder dat haar ouders erachter komen?
Ze is trouwens 18+ dus volgends de wet ben je dan toch volwassenen?

Ik hoop dat jullie hierover serieus kunnen reageren want dit is ook serieus bedoelt

Mvg,
Joris

@Mods; Ik wist niet in welk topic dit moest plaatsen, maar het heeft beetje overeenkomsten met recht dus ik dacht ik plaats het hier. Als het fout is dan graag verplaatsen
pi_62290538
Simpel niet terug bij hem komen?
Lost hij zelf het probleem op
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_62290622
Negeren in de hoop dat hij inderdaad de hand aan zichzelf zal slaan. Wat een onwaarschijnlijke loser zeg.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_62290690
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:21 schreef Blokhut het volgende:
Negeren in de hoop dat hij inderdaad de hand aan zichzelf zal slaan. Wat een onwaarschijnlijke loser zeg.
Mja zou ik het ook mee eens kunnen zijn maar ik denk dat zij daar dan weer in de war van zal raken als hij zichzelf iets aandoet omdat hij haar niet terug kan krijgen..
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:19 schreef HzHertz het volgende:
Simpel niet terug bij hem komen?
Lost hij zelf het probleem op
Ja maar zij zoekt geen contact, hij stuurt elke keer emails / berichtjes..

Zouden jullie hierover aangifte doen?
Het duurt al wel meer dan een jaar dat hij zit te zeuren en te doen.
pi_62290729
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:23 schreef Euner het volgende:

[..]

Waarom kan ze hem niet gewoon negeren? Kwestie van lange adem lijkt me.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_62290784
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:23 schreef Euner het volgende:

[..]

[..]

Ik zelf niet, zou gewoon contact zoeke tenzij het een moslim is
Keer goed prate hem flink late merke dat je geen contact meer wil daarna zouk toch maar belle naar politie voor stalken
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_62290865
Mja dat heeft ze dus al laten weten aan hem,
maar gisteravond kreeg ze al weer een smsje met "kan ik het ooit goedmaken"..
Ja die jongen moet echt oprotten en ik weet dat zij er ook kapot aan gaat..
pi_62290894
Enja het is wel een buitenlander.. Moslim dus
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:31:04 #9
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_62290895
Om te beginnen snap ik niet goed waarom ze niet wil dat haar ouders het te weten komen, maar goed, ik snap nog wel meer dingen niet...

Ik denk trouwens dat gewoonweg negeren de beste oplossing is. Je kunt telefoonnummers/MSN/e-mailgebeuren blokkeren en als dat niet helpt alsnog de politie inschakelen.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_62291023
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:31 schreef RedDevil085 het volgende:
Om te beginnen snap ik niet goed waarom ze niet wil dat haar ouders het te weten komen, maar goed, ik snap nog wel meer dingen niet...

Ik denk trouwens dat gewoonweg negeren de beste oplossing is. Je kunt telefoonnummers/MSN/e-mailgebeuren blokkeren en als dat niet helpt alsnog de politie inschakelen.
Nou wat snap je nog niet dan? Ik zal zoveel als ik kan vertellen om goed advies te krijgen!

Ze zit zeg maar met een dubbel gevoel volgends mij,
ze trekt het zich te veel aan als hij een email / sms stuurt en dat hij weer aan het janken is,
maar ze zou het lieft ook willen dat ie op zou rotten..
Negeren is ook makkelijker gezegd dan gedaan dus..
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:38:32 #11
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_62291077
Waarvan zou ze aangifte willen doen? Een valse email sturen is an sich niet echt strafbaar ofzo.
Ik denk dat je het alleen op stalking kan gooien, dan is het wel zinnig in ieder geval melding te maken bij de politie zodat er een dossier opgebouwd kan worden.

Of ze het aan haar ouders verteld is haar keuze. Maar als ze bij haar ouders inwoont lijkt me dat wel handig ivm eventuele telefoontjes en post van de politie.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:39:29 #12
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_62291113
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:36 schreef Euner het volgende:

[..]

Nou wat snap je nog niet dan? Ik zal zoveel als ik kan vertellen om goed advies te krijgen!

Ze zit zeg maar met een dubbel gevoel volgends mij,
ze trekt het zich te veel aan als hij een email / sms stuurt en dat hij weer aan het janken is,
maar ze zou het lieft ook willen dat ie op zou rotten..
Grapje zeker? Dat is net zo begrijpelijk als een vrouw die door haar man geslagen word, maar toch terug komt omdat ze van hem "houd".

Als ze van hem "verlost" wil worden moet ze hem negeren... Als ze dat niet kan/wil moet ze maar met de gevolgen leren leven...

En als ze er echt zo mee in de maag zit, zou je denken dat ze het nou juist wel met haar ouders zou willen bespreken... Als ze tenminste een goede band met jhaar ouders heeft.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:39:37 #13
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_62291116
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:36 schreef Euner het volgende:

[..]
Onzin, als ze echt geen contact met hem wil kan ze toch van nummer en email veranderen?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_62291131
Dit soort figuren zijn juist uit op aandacht. Dat zij gister bij hem langs is geweest was voor hem een overwinning. Al die onzinmailtjes van zijn kant hebben dus toch zin gehad. Het is hem om de aandacht te doen. Zoveel mogelijk aandacht proberen te krijgen in de hoop haar nog terug te krijgen.

Die kans lijkt me uitgesloten. Zelf zal hij dat alleen niet inzien.

Dreigen met zelfmoord en al die andere dingen die hij verkondigd zijn enkel een schreeuw om aandacht. Hij zal alles proberen om haar aandacht te trekken. Let wel... Als hij ook elke keer die aandacht krijgt zal hij er niet mee ophouden. Sterker nog, hij zal steeds extremere dingen proberen om die aandacht te krijgen.

Die vriendin van je moet er nog één mailtje aan wagen waarin ze uitlegt dat het over is tussen hem en haar. Hij maakt nooit meer een kans haar terug te krijgen en ook contact zal er niet meer zijn. Dat mailtje is de laatste vorm van contact dat van haar uit zal komen. Daarna zal ze geen contact meer zoeken of reageren op berichtjes van zijn kant waar die ook over mogen gaan. Die worden ongeopend verwijderd.

Vervolgens hoeft ze alleen maar voet bij stuk te houden. Never nooit meer reageren op die onzin. De kans bestaat dat hij dan langskomt en dergelijke, maar zover zijn we nog niet.

Ze moet het contact volledig verbreken. Het stomste wat ze kan doen is er langs gaan voor een gesprek. De boodschap van dat gesprek doet er echt niet toe. Aandacht is aandacht.

Lijkt me niet dat je hier nu al gerechtelijk iets voor elkaar moet proberen te krijgen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_62291205
Ze moet die jongen te verstaan geven dat hij haar voor altijd met rust moet laten. En als hij haar nog één keer weer lastigvalt, dat ze dan aangifte doet bij de politie. Het lijkt me dat er redelijk overtuigend bewijsmateriaal is (IP-adressen) om deze ex-vriend van stalking te beschuldigen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2008 16:44:04 ]
pi_62291234
Je kunt wel een aangifte doen
Daarmee kan die man een straat/ contact verbod krijgen.

Verder moet zij hem gewoon vergeten. en nieuwe vriend pakken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:46:31 #17
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_62291284
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:44 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je kunt wel een aangifte doen
Daarmee kan die man een straat/ contact verbod krijgen.

Verder moet zij hem gewoon vergeten. en nieuwe vriend pakken.
Dit is de VS niet... Ik betwijfel of de politie je hier uberhaupt serieus neemt als je je met deze zaak meld en dat straat/contact-verbod zie ik al helemaal niet snel gebeuren, zeker als er geen sprake is van geweld of een dreigende situatie voor het slachtoffer...
pi_62291298
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:40 schreef Karammel het volgende:
Dit soort figuren zijn juist uit op aandacht. Dat zij gister bij hem langs is geweest was voor hem een overwinning. Al die onzinmailtjes van zijn kant hebben dus toch zin gehad. Het is hem om de aandacht te doen. Zoveel mogelijk aandacht proberen te krijgen in de hoop haar nog terug te krijgen.

Die kans lijkt me uitgesloten. Zelf zal hij dat alleen niet inzien.

Dreigen met zelfmoord en al die andere dingen die hij verkondigd zijn enkel een schreeuw om aandacht. Hij zal alles proberen om haar aandacht te trekken. Let wel... Als hij ook elke keer die aandacht krijgt zal hij er niet mee ophouden. Sterker nog, hij zal steeds extremere dingen proberen om die aandacht te krijgen.

Die vriendin van je moet er nog één mailtje aan wagen waarin ze uitlegt dat het over is tussen hem en haar. Hij maakt nooit meer een kans haar terug te krijgen en ook contact zal er niet meer zijn. Dat mailtje is de laatste vorm van contact dat van haar uit zal komen. Daarna zal ze geen contact meer zoeken of reageren op berichtjes van zijn kant waar die ook over mogen gaan. Die worden ongeopend verwijderd.

Vervolgens hoeft ze alleen maar voet bij stuk te houden. Never nooit meer reageren op die onzin. De kans bestaat dat hij dan langskomt en dergelijke, maar zover zijn we nog niet.

Ze moet het contact volledig verbreken. Het stomste wat ze kan doen is er langs gaan voor een gesprek. De boodschap van dat gesprek doet er echt niet toe. Aandacht is aandacht.

Lijkt me niet dat je hier nu al gerechtelijk iets voor elkaar moet proberen te krijgen.
Oke,
heldere en duidelijke post..
Dit moet ze iig doen ja..
Bedankt

Zou ze erbij moeten zetten wat Elfletterig zegt?
Dat als hij nog een keer contact doet dat ze aanfigte doet?

@ _Flash_
Daarvoor dachten wij ook al aan, om gewoon een rapport op te laten maken ofzo of iets wat in het dossier gaat.
pi_62291601
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:46 schreef Euner het volgende:

[..]

Oke,
heldere en duidelijke post..
Dit moet ze iig doen ja..
Bedankt

Zou ze erbij moeten zetten wat Elfletterig zegt?
Dat als hij nog een keer contact doet dat ze aanfigte doet?

@ _Flash_
Daarvoor dachten wij ook al aan, om gewoon een rapport op te laten maken ofzo of iets wat in het dossier gaat.
Ik zou geen aangifte doen voor mailtjes of eventuele telefoontjes. Die zijn behoorlijk makkelijk te negeren en een aangifte doet daar weinig tegen. Een aangifte zou pas ter sprake moeten komen als hij ineens voor haar deur staat. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om een straatverbod aan te vragen. Of hij dat dan ook zal krijgen blijft nog maar de vraag.

In R&P staat af en toe een topic dat hierover gaat. Dat een ex-vriend het niet kan verkroppen dat het uit is waardoor hij haar gaat stalken. Om de haverklap voor de deur staan, vrienden lastigvallen, op het werk verschijnen, abo's op haar naam bestellen, cadeau's opsturen. Het gaat soms best ver. Laat haar het nu in een vroeg stadium afkappen zodat het zover niet hoeft te komen.

Misschien kan je in R&P wel wat vinden. Zelf zal ik het zo één twee drie hier niet kunnen vinden.

Mijn stalker en ik

Weet je alvast wat die vriendin te wachten staat als die kerel het echt te pakken krijgen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_62291961
Oef ik heb dat topic net gelezen,
maar bwooh dat gaat me inderdaad wel heel ver..
Laten we hopen dat het niet zover komt..

Ik wil iedereen iig bedanken voor zijn snelle reacites en hulp,
Karammel
pi_62304694
In Nederland doet de politie hier toch weinig aan. Ja, die jongen kan een straatverbod of contactverbod krijgen, maar als hij zich er niet aan houdt komt hij er toch wel mee weg.

Je zult met dit soort dingen moeten leven in Nederland.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:16:15 #22
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_62305080
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:57 schreef Karammel het volgende:

[..]

Ik zou geen aangifte doen voor mailtjes of eventuele telefoontjes. Die zijn behoorlijk makkelijk te negeren en een aangifte doet daar weinig tegen. Een aangifte zou pas ter sprake moeten komen als hij ineens voor haar deur staat. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om een straatverbod aan te vragen. Of hij dat dan ook zal krijgen blijft nog maar de vraag.
Ik zei melding maken en niet aangifte doen.
Door iedere keer melding te maken ontstaat er een overtuigend dossier voor het eventuele moment dat je iemand daadwerkelijk van stalking wil gaan beschuldigen.
pi_62354973
Die vriendin van je moet eens gaan praten met de ouders van die gast. Neem aan dat ze er wel eens over de vloer is geweest?

En als dat niet helpt die gozer uitdagen om er echt een eind aan te maken. Oh ja, en bewijs verzamelen zodat je straks niet met lege handen zit als je naar de pliesie stapt.

Jammer genoeg worden dit soort zaken niet echt serieus genomen heb ik het idee. Een goede vriend van me heeft ook een soortgelijke situatie gehad en die werd op een gegeven moment weggehoond bij de politie. Maar ze stonden wel gelijk om 6 uur 's ochtends bij hem voor de deur om hem in te rekenen toen die bitch hem (uit wraak) beschuldigde van verkrachting. Dan is het opeens wel een serieuze zaak. Gelukkg had hij alle dreigmail, brieven, sms-jes, telefoontjes en aangiftes bewaard, anders zat hij nu ws in de cel.

[ Bericht 21% gewijzigd door PDOA op 13-10-2008 16:58:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')