abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58756424
Ik heb al heel wat maanden geleden definitief mijn relatie beëindigd met een heel erg moeilijke gast. Tijdens onze relatie loog hij stelselmatig over alles: zijn opleidingsniveau, wat hij heeft meegemaakt, de dingen die hij leuk vindt.. Hij werkte nauwelijks, gokte en was vreselijk moeilijk in de omgang. Het was redelijk te doen, maar ik had wel een deadline voor mezelf gesteld om het uit te maken als hij dan niet zou beteren.

Beteren deed hij niet. Dus ik heb hem mijn huis uit gezet. Vanaf dat moment werd alles anders.. Zijn ware aard kwam naar boven. Doodsbedreigingen, inbraak, achtervolgingen.. You name it. Tegen wil en dank is hij in mijn leven. En niets helpt. Ik heb zelfs met hem proberen te onderhandelen en hem ervan te overtuigen hulp te zoeken voor zijn psychische toestand. Hij heeft me in deze periode geslagen en spullen van me gejat om me te kunnen chanteren.

Hij kan niet accepteren dat we uit elkaar zijn. Zodanig dat hij er een dagtaak van maakt om mij op alle meest mogelijke manieren te contacteren of aandacht van me te krijgen. Hij valt zelfs mijn familieleden lastig. Belt continue, heeft me brieven gestuurd met rapporten waaruit zou blijken dat hij zeer binnenkort dood gaat aan een ernstige ziekte, hij probeert me te chanteren, hij benadert vrienden en doet zich voor als een andere vriend van mij die zij niet kennen en zegt dan dat hij een verrassingsfeest je voor me wil organiseren omdat ik het zo moeilijk heb gehad met mijn stalker. Zo kan ik nog wel 20 dingen opsommen. Waarvan het achterhalen in welk hotel ik zat op vakantie nog wel het dieptepunt was.

Het vreemde is: toch luistert hij absoluut niet naar me als ik zeg dat hij naar een psycholoog/psychiater moet, moet gaan werken en zijn leven op orde moet krijgen. Ik heb er spijt van dat ik met hem heb proberen te onderhandelen. Het moedigt hem alleen maar aan en ik ben geen stap verder.

Ik heb al hulp gezocht bij slachtofferhulp, de politie, een advocaat maar nog altijd heeft het me weinig geholpen. Behalve dan dat hij nu een straat- en contactverbod heeft. De politie heeft hij er van overtuigt dat hij op sterven ligt dus hebben ze hem ontzien en alle aanklachten ingetrokken wegens gebrek aan bewijs. Ik vertrouw de politie niet meer en vind het overigens ook te veel moeite om steeds aangifte te doen en te blijven doen. Het heeft toch geen effect. Nog een keer een kort geding tegen hem aanspannen zie ik ook niet zitten. Ik heb er het geld niet voor en het is mentaal vreselijk zwaar om daar mee bezig te zijn.

Aanvankelijk dacht ik dat deze toestand geen effect zou hebben op mijn houding tegenover andere mensen. Maar het is mij dit weekend pijnlijk duidelijk geworden dat dit helaas wel zo is. Ik wantrouw vooral mannen die ik nog niet ken. En ik accepteer het niet als vriendinnen een nieuwe vlam vinden die ze zomaar ergens hebben leren kennen en verder niet kennen. Ik heb daar verschrikkelijk veel moeite mee omdat ik zulke mannen zie als potentieel gevaar terwijl dat helemaal niet hoeft. Daar ben ik zelf nogal van geschrokken.

Wat te doen om de situatie leefbaar te houden? Ik ben echt aan het einde van mijn latijn. Gelukkig ben ik niet meer angstig voor hem. Maar verder is het vreselijk als je moet leven als opgejaagd wild. Ik ben bang dat het stalken nog wel jaren en jaren door zal gaan en ik heb daar beslist geen zin in. Hoe kan ik hier mee leven?
  maandag 19 mei 2008 @ 09:41:51 #2
191841 ottoaanmnstokkos
Als je Calimero al zielig vond
pi_58756592
tja, het klinkt crú, maar aangezien hij al iedereen heeft verteld dat hij op sterven ligt zal niemand er raar van opkijken als hij binnenkort sterft. Vergiftiging is dus een prima oplossing. Gevangenisstraf zal het alleen maar erger maken, aangezien je dan de kans hebt dat hij je wat wilt aandoen als hij vrij komt.. en ook indien dat niet het geval hoeft te zijn, zal je toch altijd in die angst leven.
pi_58756648
quote:
De politie heeft hij er van overtuigt dat hij op sterven ligt dus hebben ze hem ontzien en alle aanklachten ingetrokken wegens gebrek aan bewijs. Ik vertrouw de politie niet meer en vind het overigens ook te veel moeite om steeds aangifte te doen en te blijven doen. Het heeft toch geen effect. Nog een keer een kort geding tegen hem aanspannen zie ik ook niet zitten. Ik heb er het geld niet voor en het is mentaal vreselijk zwaar om daar mee bezig te zijn.
Raar stukje, alsof iemand die ziek is meer mag dan iemand die niet ziek is.

En ik zou aangiften blijven doen, ook al neemt het veel tijd in beslag. Hoe vaker je het doet, des te sterker sta je later.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_58756765
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:41 schreef ottoaanmnstokkos het volgende:
tja, het klinkt crú, maar aangezien hij al iedereen heeft verteld dat hij op sterven ligt zal niemand er raar van opkijken als hij binnenkort sterft. Vergiftiging is dus een prima oplossing. Gevangenisstraf zal het alleen maar erger maken, aangezien je dan de kans hebt dat hij je wat wilt aandoen als hij vrij komt.. en ook indien dat niet het geval hoeft te zijn, zal je toch altijd in die angst leven.
Grappig dat je dat zegt. Hij heeft al een gevangenisstraf gehad naar aanleiding van zijn stalkgedrag. Hij had toen heel veel kostbaarheden (waaronder mijn kat en computer, nu vraag ik je!) van mij gejat en zich met een smoes in het huis van de overbuurman verschanst om mij te begluren. De politie zocht hem toch al voor het een en ander en hadden ze hem gelijk voor anderhalve maand in de gevangenis gezet. Zelfs vanuit de gevangenis wist hij mij te stalken: hij stuurde me brieven en belde me tientallen keren per dag. Ik was vreselijk bang voor zijn vrijkomst en ik heb mijn woning moeten beveiligen.

Mannetjes op hem afsturen zal ook niet helpen, dat maakt de boel alleen maar agressiever en anderen raken erbij betrokken. Er heeft al een flinke pak slaag plaatsgevonden toen hij bij mij had ingebroken. Een vriend van mij hangt nog altijd een rechtszaak boven het hoofd wegens poging tot doodslag.
pi_58756796
koop een waakhond.. De hond lust de vent wel.

als hij echt op de streven ligt, zou de ziekenhuis wel bevestigen.
moet je niet daarbij zijn.
Je zou de bewijs in openbaar.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_58756870
Je moet deze situatie en de gevoelens erbij, bij hem laten.
Projecteren op een ander heeft en geen zin en is niet eerlijk.

Hoe meer moeite jij moet doen hem uit je leven te bannen, hoe meer hij ziet dat jij hem aandacht geeft.
Negeren dus. Hoe moeilijk dat ook is.
Stop te leven als opgejaagd wild.
Zie hem met veel medelijden.
Niet meer aanmoedigen, niet meer ontmoedigen, je hebt al zelf gezien dat het niet werkt.
Kan best een leuk spelletje zijn.. Gewoon doen alsof iemand niet bestaat.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58756892
Maar hoe kun je nu vertellen dat je ernstig ziek bent en dood gaat en dat iedereen het nog gelooft ook?
Er moet toch bewijs voor zijn, medisch, brieven van artsen enz?
  maandag 19 mei 2008 @ 09:59:40 #8
191841 ottoaanmnstokkos
pi_58756907
Petur R. da Freeze? landelijk aan de schandpaal nagelen zorgt misschien bij hem voor een besef, als zijn naaste omgeving hem naar aanleiding ervan afkeurend reageert.
pi_58756922
Een hond voor in huis zal zeker kunnen helpen. Ja voor de rest, zoveel mogelijk proberen te ontwijken.
pi_58756949
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:54 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Die kerel verdient het om vergiftigd te worden.
Fout! (alhoewel ik je wel snap... )

Die kerel verdient helemaal niks meer!
Niks! Geen haat, geen frustratie, geen ergernis, geen liefde, helemaal niks.
Gewoon geen moeite meer in steken.
Brieven ongeopend weg gooien.
Telefoon opnemen, niks zeggen en open neerleggen.
Weg ermee!
  maandag 19 mei 2008 @ 10:02:49 #11
191841 ottoaanmnstokkos
pi_58756970
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:57 schreef Oblivion het volgende:

Hoe meer moeite jij moet doen hem uit je leven te bannen, hoe meer hij ziet dat jij hem aandacht geeft.
Niet meer aanmoedigen, niet meer ontmoedigen, je hebt al zelf gezien dat het niet werkt.
been there done that, werkt niet. dan gaan ze er voor zorgen dat je ze niet meer kán negeren. Als je het over een huis-tuin-en-keuken stalking hebt kan dat prima, maar dit is wel een ergere vorm. Ze rijden je het ziekenhuis in om vervolgens weer lief voor je te zijn, in de hoop dat je trots bent op zo'n lieve kerel. Twisted minds..
pi_58757021
Ontopic of niet. Ik kan ook vertellen dat ik dood ga en ernstig ziek ben.
Weet jij veel of ik flink de griep te pakken heb of iets.

Dan lieg ik toch niet. Ik ben ernstig ziek en ik ga dood.

OT: ik zou er geen aandacht aan besteden

[ Bericht 29% gewijzigd door Re op 19-05-2008 10:30:46 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 10:06:34 #13
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58757028
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:01 schreef Oblivion het volgende:

[..]
Die kerel verdient helemaal niks meer!
Niks! Geen haat, geen frustratie, geen ergernis, geen liefde, helemaal niks.
Gewoon geen moeite meer in steken.
Brieven ongeopend weg gooien.
Telefoon opnemen, niks zeggen en open neerleggen.
Weg ermee!
Zoiets ja.

Hoewel dat natuurlijk redelijk moeilijk is als hij ook je familie en vrienden benadert.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58757060
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:57 schreef Oblivion het volgende:

Ik negeer hem stelselmatig, dat was ik erbij vergeten te vertellen. Dit is overigens iets dat hem erg kan frustreren, maar ik ben blij dat hij niet meer zomaar aan mijn deur durft te komen. Ik heb persoonlijke beveiliging, 1 druk op de knop en er staat een beveiliger op mijn stoep.

Ik ga wel vooruit maar echt heel erg langzaam. Elke extreme uitspatting van zijn kant is toch wel weer een klap in mijn gezicht. Maar ik ben niet meer bang voor wat hij kan doen. Ik heb een tijd met de gedachte geleefd van: wat als hij nu opeens de zieke gedachte in zijn hoofd haalt dat als hij mij niet kan hebben, niemand mij kan hebben en me op een dag vermoord. Het is eng als je niet in kunt schatten waar iemand wel of niet toe in staat is. Zijn grenzen liggen al sowieso heel ergens anders dan bij de gemiddelde persoon.

Ik ben mij er zeer zeker van bewust dat het helemaal niet eerlijk of leuk van me was om mijn stalkershit op een vriendin te projecteren. Ik kwam kort daarna tot die conclusie en ik heb mij uitvoerig verontschuldigd en gelukkig begrijpt ze het. Zij maakt mijn situatie immers ook van dichtbij mee. Iedereen in mijn omgeving moet voorzichtig zijn met informatie over mij, zodat het niet bij hem terecht kan komen.

Het doet me goed dat je bevestigt dat ik op de goede weg zit, dankjewel daarvoor.
pi_58757068
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:02 schreef ottoaanmnstokkos het volgende:

[..]

been there done that, werkt niet. dan gaan ze er voor zorgen dat je ze niet meer kán negeren. Als je het over een huis-tuin-en-keuken stalking hebt kan dat prima, maar dit is wel een ergere vorm. Ze rijden je het ziekenhuis in om vervolgens weer lief voor je te zijn, in de hoop dat je trots bent op zo'n lieve kerel. Twisted minds..
Ja, maar dan kan je in ieder geval WEL iets tegen hem doen.
Heel triest, maar volgens mij is hier niet anders.
Met foute aandacht richt hij ook veel schade aan en nu ze voelt zich opgejaagd als wild.
Dan zou ik toch voor mijn optie kiezen, mezelf en mijn leven.
Oprotten dus!
pi_58757075
Ik vind het toch wel erg apart dat de politie hier niets aan wil doen. Dit is toch gewoon te erg voor woorden.
Tevens TVP.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 19-05-2008 10:38:21 ]
pi_58757155
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:05 schreef NED het volgende:

[..]

Ontopic of niet. Ik kan ook vertellen dat ik dood ga en ernstig ziek ben.
Weet jij veel of ik flink de griep te pakken heb of iets.

Dan lieg ik toch niet. Ik ben ernstig ziek en ik ga dood.

OT: ik zou er geen aandacht aan besteden
Maar het is wel apart dat zelfs de politie daarin trapt en die kerel dus niet als zo gevaarlijk ziet.
  maandag 19 mei 2008 @ 10:14:56 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58757161
ff opruimslotje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 19 mei 2008 @ 10:31:55 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58757449
kunnen we gewoon volwassen reageren alhier en de onzin en bagger buiten laten?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_58757485
Negeren werkt niet, ik spreek uit ervaring over de stalker van mijn moeder.

Politie doet weinig behalve "bel maar op, dan maken we een melding". Pas toen ie weer dronken voor de deur stond en ik de hele buurt wakker maakte door mijn scheldpartijen kwamen ze eventjes aanrijden, maar toen was ie natuurlijk allang weer weg.

Mijn moeder heeft het toendertijd helemaal verkeerd aangepakt en is maar 1 x ofzo aangifte weesten doen, wat die kerel natuurlijk vrij spel geeft. Nu, 2 jaar later, is ie nog steeds bezig en sluit valse abbonementen af voor kranten etc.

Enige wat je kan blijven doen op dit moment is ALLES noteren en bijhouden. Letterlijk alles, telefoontjes, brieven, ontmoetingen op straat...ALLES. Elke keer opnieuw blijven bellen naar de politie, elke keer langsgaan. Op een gegeven moment worden ze er zo gestoord van dat ze wel wat moeten ondernemen. Je hebt er misschien geen zin in/fut niet voor, maar als je niet iemand kent die dit eventjes voor je "op lost", dan is dat de enige oplossing.

Als je een paar maanden een relatie met hem hebt gehad ken je waarschijnlijk ook zijn familie wel. Bel zijn ouders op of ga even langs en zeg wat hun zoon allemaal uitspookt, neem vooral de brieven mee.

Heeft hij werk? Bel voor de gein eens zijn baas op en zeg wat ie onder werktijd uitspookt, hebben wij toen ook gedaan en toen werd het wel een stuk minder overdag als iemand ineens bijna zijn baan verliest. Of 's avonds zijn banden leeg laten lopen zodat ie 's ochtends te laat op zijn werk komt en bijna ontslagen word, die doet het ook goed.

Mijn favoriete oplossing: regel gewoon wat vrienden die zijn leven net zo zuur maken als hij dat van jou? Schrijf dingen met verf op zijn auto, "vrouwenmishandelaar" ofzo/steek zijn banden lek/bekras heel de wagen met je sleutels. Doe briefjes in zijn straat in de bus waarbij je hem neerzet als een pedofiel.

Of steek gewoon een keertje zijn huis in de fik als hij ligt te slapen. Wordt misschien wat moeilijk als ie in een flat woont, maar als je geen geweten hebt moet dat geen probleem zijn.
deal with it
pi_58757512
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar hoe kun je nu vertellen dat je ernstig ziek bent en dood gaat en dat iedereen het nog gelooft ook?
Er moet toch bewijs voor zijn, medisch, brieven van artsen enz?
Heeft hij vervalst en dat heeft hij overigens ook toegegeven tegenover mij. Hij had ernstige fouten gemaakt in de medische termen van de vervalsing. Hij schuwt geen enkele leugen of vervalsing. Daar deinst hij echt niet voor terug. Hij stuurt mijn bekenden ook emails namens microsoft waarin hij zet dat zij hun wachtwoord en persoonlijke gegevens moeten versturen om de veiligheid te bevorderen. Waarom? Zodat hij mijn nieuwe emailadres kan achterhalen/dingen over mij te weten kan komen.

Het helpt ook niet om een nieuw nummer te nemen. Hij belt rustig met de upc en doet zich voor als een collega oid en achterhaalt mijn nieuwe nummer. Het is best moeilijk om goed weer te geven hoe het is om zodanig gestalked te worden.
pi_58757523
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:02 schreef ottoaanmnstokkos het volgende:

[..]

Ik snap iets niet?
Is dit jou overkomen?
Als iemand mij het ziekenhuis in rijdt moet diegene toch echt niet meer in de buurt komen.
Hoe kan je dan weten dat hij dan weer lief voor je is?
Heb je hem toegelaten in het ziekenhuis bij je?
pi_58757589
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:30 schreef MangoSplit het volgende:
De politie heeft hij er van overtuigt dat hij op sterven ligt dus hebben ze hem ontzien en alle aanklachten ingetrokken wegens gebrek aan bewijs.
heeft de politie gevraagd om medische dossiers of een verklaring van een arts?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_58757609
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het buitengewoon apart vind dat de politie hier niets aan doet. Blijkbaar is hij niet zó doodziek, aangezien hij nog kracht genoeg heeft om je stelselmatig te stalken.

Ik zou zeggen, blijven aangifte doen bij de politie! Hun kunnen dit echt niet negeren omdat hij misschien ziek zou zijn. Wet is wet en zeker voor de politie.

Ook zou ik telefoonlijsten opvragen bij je provider, waaruit blijkt dat hij je iedere dag belt. Verder gewoon alle brieven bewaren van hem (desnoods niet openen). Kortom, gewoon zoveel mogelijk bewijs verzamelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door EasyDakota op 19-05-2008 10:45:49 (Typfout) ]
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
pi_58757611
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:33 schreef RTB het volgende:
-knip-
WOW....dat gaat wel erg ver...
Ik snap het wel, maar zo wil je toch niet worden?
Ook niet gedwongen door het gedrag van een ander...

Misschien is het wel een idee om zijn familie en baas op zijn gedrag aan te spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')