abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62293469
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:10 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt trouwens, eigenlijk is er ook weinig nut om steeds indexes te posten, hoewel het wel bizar en dus interessant is hoe snel de DJ op en neer gaat nu.

Het is nu beetje als een VBL topic... iedereen zietdat het 1-0 wordt en allemaal zo snel mogelijk posten '1-0!'
mjah "it adds to the excitement" vind ik anders doet niet iedereen dat ook
je wil het delen ook al ziet iedereen hetzelfde dat heb ik wel iig.
het is klote allemaal maar duidelijk ook entertainment, spannender dan een film iig
pi_62293495
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:15 schreef PurnodePurno het volgende:
Ergens is het allemaal wel een opluchting. De ene massapsychose, die van de ongeremde consumptie, desnoods op driedubbel krediet, ingeruild voor de andere massapsychose, die van het doemdenken zonder bodem. Nee, de bomen groeien niet tot in de hemel, wat dat mannetje van dat financieel adviesbureautje ook beweert.
Jij en ik zijn niet in staat om het huidige gebeuren doemdenken zonder bodem te noemen. Misschien is de pijnlijke correctie wel gelijk aan de mate waarin wij in de afgelopen jaren door kunstmatige ingreepjes boven onze stand leefden?
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_62293537
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:18 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

mjah "it adds to the excitement" vind ik anders doet niet iedereen dat ook
je wil het delen ook al ziet iedereen hetzelfde dat heb ik wel iig.
het is klote allemaal maar duidelijk ook entertainment, spannender dan een film iig
Hoewel ik me wel afvraag soms waarom ik me tijd zit te verneuken met f5en af en toe als ik ook gewoon om de zoveel tijd ff een blik kan werpen... of het gewoon na het slot wel zie

Anyhow, europese markten zijn wel hard gehit vandaag. Oostenrijkers die 'm zelfs voor eerste keer ooit dichtgooien doet toch ook alarmbellen rinkelen. Maandag maar zien of het nog harder naar beneden gaat knallen.

Hoe hebben in het verleden presidentsverkiezingen invloed gehad trouwens? Die komen er ook over ruim 3 weken aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hertog_Martin op 10-10-2008 18:49:40 ]
pi_62293590
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:21 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Hoewel ik me wel afvraag soms waarom ik me tijd zit te verneuken met f5en af en toe als ik ook gewoon om de zoveel tijd ff een blik kan werpen... of het gewoon na het slot wel zie

Anyhow, europese markten zijn wel hard gehit vandaag. Duitsers die 'm zelfs voor eerste keer ooit dichtgooien doet toch ook alarmbellen rinkelen. Maandag maar zien of het nog harder naar beneden gaat knallen.

Hoe hebben in het verleden presidentsverkiezingen invloed gehad trouwens? Die komen er ook over ruim 3 weken aan.
Straks worden de presidentsverkiezingen uitgesteld tot nader order door een nieuwe crisis die is ontstaan
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:25:39 #230
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62293641
Dit weekend is een top overleg door de G8....
verwacht wordt.. als daar niks uit komt... dan kan je pas echt lachen aankomende week....
Maar zeer waarschijnlijk zullen ze wel met iets komen (maar dat moet wel iets groots zijn dus veeeeeel 0-en).... dus gaan de beurzen weer omhoog
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_62293653
quote:

[..]

Anyhow, europese markten zijn wel hard gehit vandaag. Duitsers die 'm zelfs voor eerste keer ooit dichtgooien doet toch ook alarmbellen rinkelen. Maandag maar zien of het nog harder naar beneden gaat knallen.

Normaal gesproken doet de DOW het goed tijdens presidentsverkiezingen en doet de DOW het in het daarop volgend jaar pas slechter
maar Bush heeft de zaak zo goed verziekt dat het nu helemaal mis is.
pi_62293665
quote:

[..]
Duitsers die 'm zelfs voor eerste keer ooit dichtgooien doet toch ook alarmbellen rinkelen.
Is dat zo? Wanneer is dat gebeurd dan?
pi_62293702
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:26 schreef henkway het volgende:

[..]

Normaal gesproken doet de DOW het goed tijdens presidentsverkiezingen en doet de DOW het in het daarop volgend jaar pas slechter
Op de verkiezingsdag is deze beurscrisis (ik heb het uiteraard niet over de financiële crisis en economische crisis) sowieso voorbij... al mag dat ook wel want in dit tempo staan we dan op nul
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:32:15 #234
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62293779
quote:
World Needs 1.5 Point Rate Cut to Avert Disaster, Roubini Says

By Kevin Hamlin

Oct. 10 (Bloomberg) -- World financial officials should orchestrate rapid interest-rate cuts of at least 1.5 percentage points to help avert a depression, said Nouriel Roubini, the professor who two years ago predicted the financial crisis.

Other steps need to include a temporary guarantee of all bank deposits, unlimited liquidity for solvent financial institutions and fiscal-stimulus measures, Roubini said in a commentary e-mailed to Roubini Global Economics subscribers.

``It will take a significant change in leadership of economic policy and very radical, coordinated policy actions among all advanced and emerging-market economies to avoid this economic and financial disaster,'' the New York University professor of economics said. From late 2006, Roubini highlighted the dangers flowing from a likely U.S. housing crisis.

The economist urges immediate action as officials from the International Monetary Fund, World Bank and Group of Seven nations meet in Washington this weekend. Stocks tumbled around the world today as the year-long credit crisis deepened, sending Japan's Nikkei 225 Stock Average to its worst weekly drop in history.

In the U.S., the Dow Jones Industrial Average fell below 9,000 for the first time since 2003 yesterday. More than $4 trillion has been erased from global equities this week.

``At this stage the risk of an imminent stock-market crash -- like the one-day collapse of 20 percent plus in U.S. stock prices in 1987 cannot be ruled out,'' said Roubini, 50. ``The financial system is breaking down, panic and lack of confidence in any counterparty is sharply rising and investors have totally lost faith in the ability of policy authorities to control the meltdown.''

Emergency Rate Cuts

In a coordinated emergency move on Oct. 8, the Federal Reserve, European Central Bank, Bank of England, Bank of Canada and Sweden's Riksbank cut their benchmark rates by half a percentage point. Switzerland also took part and China announced a cut at the same time.

Roubini suggests ``another rapid round of policy rate cuts of the order of at least 150 basis points on average globally.''

Officials are trying a range of approaches. U.S. Treasury Secretary Henry Paulson plans to buy stakes in banks, U.K. Chancellor Alistair Darling wants guarantees for their lending and German Finance Minister Peer Steinbrueck is pushing for greater regulation.

One of Roubini's proposals is an agreement between countries with current-account deficits and those with surpluses to maintain orderly financing of deficits and ``avoid a disorderly adjustment of such imbalances.''

Bursting Bubbles

The world is experiencing the simultaneous bursting of housing, equity, bond, credit, commodity, hedge-fund and private-equity bubbles, the economist said, and even better- performing economies such as Brazil, Russia, India and China are at risk of ``a hard landing.''

The threat of a global financial meltdown means a decade- long ``L-shaped'' recession -- like Japan's after its real estate and equity bubbles burst -- cannot be ruled out, Roubini said.

As demand falls, the next challenge may be deflation as the world faces a glut of excess capacity and goods, he said.
4.000.000.000.000 doller verdampt in 1 week tijd.......

- Whoppaa weg met die dollars -
pi_62293787
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:26 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Is dat zo? Wanneer is dat gebeurd dan?
Vanochtend, tot 1 uur smiddags meen ik, kan het artikel zo snel ff niet vinden
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:35:24 #236
230423 PurnodePurno
De Purnokoning
pi_62293832
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:26 schreef henkway het volgende:

[..]

HAHAHA die Bush Hoor je helemaal niks meer over, zijn rol is compleet uitgespeeld.

Ik vraag me wel af wie het nu voor het zeggen heeft in de wereld. Wie nu het voortouw neemt op zo'n spoedvergadering van de G8.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62293868
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:35 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

HAHAHA die Bush Hoor je helemaal niks meer over, zijn rol is compleet uitgespeeld.

Ik vraag me wel af wie het nu voor het zeggen heeft in de wereld. Wie nu het voortouw neemt op zo'n spoedvergadering van de G8.
?

Vandaag nog uitgebreide statement en heeft bailout er onlangs doorheen gepushed....
pi_62293871
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:32 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Vanochtend, tot 1 uur smiddags meen ik, kan het artikel zo snel ff niet vinden
Op de grafiek niets van te zien...

Misschien alleen de future ofzo (al lijkt me dat wel vreemd)... of enkel bepaalde aandelen.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:38:18 #239
89730 Drugshond
pi_62293887
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:35 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Tja....ik denk dat Japan/Duitsland relatief nog het sterkste voorstaat.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:39:19 #240
230423 PurnodePurno
De Purnokoning
pi_62293914
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:37 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

?

Vandaag nog uitgebreide statement en heeft bailout er onlangs doorheen gepushed....
Ja, da's waar. Maar echt onder de indruk is niemand. Hij kan statements doen wat hij wil, het verandert toch niks meer. Vroeger was dat wel anders.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:39:25 #241
89730 Drugshond
pi_62293917
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:37 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

?

Die bailout is allang uitgewerkt....nog voordat de handtekening eronder stond.
- Sad but true -
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:40:18 #242
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_62293937
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:32 schreef Drugshond het volgende:

[..]

4.000.000.000.000 doller verdampt in 1 week tijd.......
[ afbeelding ]
- Whoppaa weg met die dollars -
1.5 point rate cut?.... dan staat die van de VS op 0.0%

Ohjah... en de dollar knikkert dan naar beneden.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:43:21 #243
230423 PurnodePurno
De Purnokoning
pi_62293993
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tja....ik denk dat Japan/Duitsland relatief nog het sterkste voorstaat.
Kun je nagaan, de twee kwakkelbroertjes van de G8.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:47:09 #244
89730 Drugshond
pi_62294068
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:40 schreef DemonRage het volgende:

[..]

1.5 point rate cut?.... dan staat die van de VS op 0.0%

Ohjah... en de dollar knikkert dan naar beneden.
Idd... vandaar ik hem poste.
Amerika heeft grofweg 2 opties.... op de munt of de economie opofferen, (hyper)Inflatie of (hyper)Deflatie,
-- (in het begin van deze crisis, jan-apr 2008 lieten ze de dollar los). --
pi_62294123
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:37 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Op de grafiek niets van te zien...

[ afbeelding ]

Misschien alleen de future ofzo (al lijkt me dat wel vreemd)... of enkel bepaalde aandelen.
Ah kut ik vergiste me, ik bedoelde Oostenrijk, niet Duitsland

http://www.zita.be/nieuws(...)-op-beurs-wenen.html
pi_62294129
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:57 schreef jpjedi het volgende:
Oh jongens.. de paniek rond de Lehman zaak is uitgebroken. Iedereen is aan het cashen.
Ugh, ik zie 'm nu pas...
quote:
Lehman auction implies holders to get 10 cents on dollar

LONDON (MarketWatch) -- Initial results from the Lehman Brothers credit-default swap auction indicate a midpoint of 9.75 -- implying the recovery rate on Lehman's senior debt is about 10 cents on the dollar. The net open interest is $4.92 billion.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:59:23 #247
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62294374
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Idd... vandaar ik hem poste.
Amerika heeft grofweg 2 opties.... op de munt of de economie opofferen, (hyper)Inflatie of (hyper)Deflatie,
-- (in het begin van deze crisis, jan-apr 2008 lieten ze de dollar los). --
Is het (heel zwart-wit) echt zo ver al nu?
-
pi_62294425
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja het zal wel moeilijk te beheersen zijn, en al geheel niet te modden wanneer een topic binnen een paar uur volgepost wordt.

Maar toch vond ik de begin topics veel interresanter door de verhalen die meer naar voren kwamen. Nu staan er ook nog wel goede links en verhalen tussen maar je moet je door de onzinnige index postings om de 5 minuten worstelen. In elk topic komen de newbie vragen verschillende malen voorbij, terwijl veel wel in de history terug te vinden is maar om nu ruim 40 topics te gaan bestuderen is natuurlijk teveel werk voor de gemiddelde fokker.
ik doe mijn best met leuke artikelen hoor

komtie:
quote:
“Under our Constitution and/or the International Emergency Economic Powers Act, the President has the right to suspend constitutional rights – including the Contract Clause of the Constitution – and to block transactions and assets.

In my opinion it is becoming rather apparent that the actual and pending debt defaults are growing large enough that the CDS liabilities triggered by these defaults will overrun the world financial system. We can argue whether from a philosophical standpoint the current financial markets should be allowed to disappear, but considering the social upheaval of such an event, philosophy will likely fall on deaf ears.

I suspect that Bush / Paulson / Bernanke may have no choice but to use their power to invalidate all Credit Default Swap contracts not held by holders of the underlying debt securities. These specs could then be given a right to assert claims against the under a statutory structure. This would re-establish parity between assets and liabilities and deleverage the system on the back of a few people who probably would be burnt at the stake if they were identified.”
van minyanville geplukt: bron linkje
uit hetzelfde artikel deze quote:
quote:
A seismic readjustment of the dollar is one of the few ways the global system can readjust.
pas wel op om feit en opinie niet door elkaar te halen. toddo is goed, maar niet onfeilbaar tenslotte

een paar laatste quotes dan, ze zijn gewoon leuk::
quote:
  • Technical indicators, by definition, don’t work in a crash
  • Fear has gone global. The Central Bank of Jamaica just issued a statement that said “Just Chill, Mon, Every Little Thing is Gonna Be Alright."
  • Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_62294429
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 18:59 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Is het (heel zwart-wit) echt zo ver al nu?
    Steunaankopen lijkt me toch echt een iets gevoeliger punt nog mochten ze uberhaupt nog iets van de bodem kunnen schrapen.
    pi_62294469
    We zien weer compleet dezelfde trend als de afgelopen dagen. We weten hoe dat in het laatste uur gaat aflopen. Met een alles-of-niets weekend voor de deur denk ik dat er veel mensen een "holding pattern" gaan aanhouden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')