Het is toch bijna halloween, daarom een hele zwarte week.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:01 schreef simmu het volgende:
na zwarte maandag, dinsdag, woensdag en donderdag dan nu zwarte vrijdag? oh, wacht, we hadden ergens een beetje herstel. toch? toch? toch?
Zullen we deze vandaag ook maar meenemen.quote:Een belangrijk grote onzekere factor die vandaag het toch al dramatische sentiment verder kan beroeren is de afwikkeling van de portefeuille van zogenaamde credit default swaps ter waarde van $ 400 miljard van de vorige maand failliete zakenbank Lehman Brothers. Een Credit Default Swap is een overeenkomst tussen twee partijen waarbij het kredietrisico van een derde partij wordt overgedragen. Meerdere grotere marktspelers zoals Morgan Stanley en Goldman Sachs maar ook anderen zijn blootgesteld aan deze Lehman portefeuille. Niemand weet hoe de afwikkeling van deze Lehman CDS portefeuille zal uitpakken. Velen zijn extreem zenuwachtig hiervoor!
Kunnen ze lekker vroeg van 't weekend genieten en de hoofdpijn laten zakken.. tot die tijd nog even zo diep mogelijk proberen te vallenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er gaat nog wel een beurs met vervroegde pauze vandaag.....
Twee beurzen al in krach vandaag alleen.. in 10 minuten tijd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:09 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Kunnen ze lekker vroeg van 't weekend genieten en de hoofdpijn laten zakken.. tot die tijd nog even zo diep mogelijk proberen te vallen
Dat ben ik met je eens. Maar dat beleggingsfonds is zogenaamd "veilig" als in "waardevast". Dat betekent dat het op papier geen enorme groeispurten door zou moeten maken, maar dat het nog minder grote dalingen zou moeten kennen (gemiddeld rendement over 10 jaar zo'n 4,5% meen ik).quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:03 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad best kunnen en een goed rendement voor de komende jaren is zeker niet te garanderen![]()
Wat ik wel weet is dat elke bear market gepaard gaat met een overdrijvingsfase en daar zitten we nu in...
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
Vandaag gaat de beurs stilgelegd worden.
Dat hadden ze beter kunnen doen.... gewoon de zaak bevriezen en het probleem van de banken eerst oplossen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
dat is het risico van beleggen he.. soms zit het mee en soms zit het tegen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:10 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar dat beleggingsfonds is zogenaamd "veilig" als in "waardevast". Dat betekent dat het op papier geen enorme groeispurten door zou moeten maken, maar dat het nog minder grote dalingen zou moeten kennen (gemiddeld rendement over 10 jaar zo'n 4,5% meen ik).
Als dat me over een periode 5 jaar nul komma niks oplevert, ondanks de economische vooruitgang van de afgelopen jaren, terwijl het einde van de neergang nog niet eens in zicht is, wat heb ik er dan aan? Dan zet ik het liever nu op een spaarrekening en kijk ik wel weer als de beurs over een jaar ofzo de weg omhoog weer gevonden heeft.
Unfair natuurlijk als je short zitquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat hadden ze beter kunnen doen.... gewoon de zaak bevriezen en het probleem van de banken eerst oplossen.
Here today, where tomorrow?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat is het risico van beleggen he.. soms zit het mee en soms zit het tegen.
Als dat gebeurt zet ik 't op een zuipen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
Van de Italie zijn de helft vann de fondsen al stilgelegd volgens CNBCquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dan is de beurs minimáál een paar weken dichtquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat hadden ze beter kunnen doen.... gewoon de zaak bevriezen en het probleem van de banken eerst oplossen.
quote:Beleg nu met 15 % rente
Lage instap, hoge rente. Ontvang nú info over deze manier van beleggen!
www.bio-obligatie.nu
Investeer in vastgoed 12%
Vaste rente, maximale zekerheid, korte looptijd < 12 maanden.
www.alco-europe.eu
Winstgevend AEX Beleggen
Dagelijkse Technische Analyses Voor Beleggers die voor Winst gaan!
www.beursbox.nl/gratisnieuwsbrief
Tip: Sparen ipv Beleggen
Spaar óók bij een betrouwbare bank Bij DSB wél een positief rendement!
sparen.dsbbank.nl
was een dubbele bodem, maar het lijk is toch ontdekt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:15 schreef Drugshond het volgende:
Dat was dus de bodem van 280... hebben we ook net een dagje plezier van gehad.
260 lijkt de volgende.
ik zap weer eventjes terugquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:16 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Van de Italie zijn de helft vann de fondsen al stilgelegd volgens CNBC
Ja und....het is goedkoper de aandeelhouders de rente te geven op het geïnvesteerde kapitaal. Dan wat er nu door het afvoerputje gaat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan is de beurs minimáál een paar weken dicht.
Ja.. kijk maar op pagina 1quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:22 schreef indahnesia.com het volgende:
is de AEX al officieel open?
dat is dan ook weer een record an sichquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:22 schreef Drugshond het volgende:
Gaan we weer een record boeken ?!... Straks hebben we een top 10. Met alleen de maanden september en okltober van 2008.
Verwacht je hier nu serieus een antwoord op?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:23 schreef downthedrain het volgende:
iemand een idee waar we eindelijke de bodem raken?
boem = ho en bodem = 0.... simpeler kan het niet zijn toch?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:23 schreef downthedrain het volgende:
i feel sad.
iemand een idee waar we eindelijke de bodem raken? hopenlijk niet bij 200....
Dat klopt helemaal. Maar ik zie liever gegarandeerd wat terug voor m'n zuurverdiende centen. Ook al kan ik ze missen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat is het risico van beleggen he.. soms zit het mee en soms zit het tegen.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:25 schreef ItaloDancer het volgende:
alleen Fortis is niet open () 86 cent als het open gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |