abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62278345
quote:
Vermeegen krabbelt op uit diep dal

HARRY terug bij ORANJE

SBS 6, 23.20 UUR

Rebelse Harry Vermeegen (58) is na zes jaar afwezigheid terug op televisie. „Ik ben dolblij dat SBS 6 mij de kans biedt om weer wat met voetbal te doen. Met een camera op pad gaan is voor mij nog altijd het allerleukste dat er is.”

Vanaf vandaag is Vermeegen te zien in zijn nieuwe rol als vrolijke noot in de SBS-reportages rond Oranje. „Ik ben een soort jeugdidool van de spelers”, grinnikt Harry. „In de tijd van De Regenjas waren zij broekies van veertien, vijftien jaar. De meesten kennen de serie met Jaap Stam beter dan ikzelf. Voetbal is amusement en het is mijn taak om daar een extra draai aan te geven. Hans Kraay jr. is er voor de serieuzere kant, zoals de interviews met de bondscoach, en ik mag lekker dollen met de spelers. Het verbaast me trouwens dat ik zo dicht bij Oranje kan komen.”
Dat Harry terug is op tv mag gerust een klein wonder genoemd worden. „De laatste afleveringen van De Regenjas maakte ik zes jaar geleden als ziek man. Ik werd ’s morgens door de cameraploeg van mijn bed opgeraapt, deed m’n ding, en plofte daarna weer in bed. Je kon me opvegen.”
Noodgedwongen moest hij stoppen met z’n tv-passie en emigreerde als een gebroken man naar de Verenigde Staten, waar onderzoek uitwees dat hij een goedaardige tumor in zijn hoofd had. Een zware operatie volgde en gelukkig verliep het herstel voorspoedig. „Alsof er een nieuwe wereld voor mij open ging. Ik was fitter dan ooit, en wilde dolgraag mijn grote hobby weer oppakken.”
Maar toen volgde een nieuwe dreun, want geen zender zat te wachten op Harry Vermeegen. „De posities bij de sportprogramma’s waren bezet en ik moest achteraan aansluiten in de rij. Of ik was te oud of het genre beviel niet. Tot SBS mij de kans bood.”
In de Oranje Journaals krijgt Harry een vaste rubriek: ’De autotest’. Daarin moeten Oranjespelers op een voorbijrijdende auto schieten, waarbij de bal door twee open raampjes gemikt moet worden. „Verder heb ik met Giovanni van Bronckhorst de weddenschap ’Hou de nulll’, als vrolijke variant op ’Aanvalluh’. Aan de hand van de reacties van de kijkers wordt bekeken hoe mijn bijdragen verder vorm kunnen krijgen. Ook op de wedstrijddagen zelf.”
Morgen doet SBS 6 vanaf 20.00 uur live verslag van het WK-kwalificatieduel Nederland-IJsland. Commentator is Leo Oldenburger en Hans Kraay jr. doet de veldinterviews. Presentator Edward van Cuilenborg verzorgt de voor- en nabeschouwing met Aron Winter, Mario Been en Hans van Breukelen. „En ikzelf zal ook een verrassend rolletje spelen”, verklapt Harry.
bron

Leuk voor Harry dat ie weer z'n ding op tv kan doen .
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 10 oktober 2008 @ 07:53:07 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_62278352
Harry was al op tv bij oranje
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_62278512
Harry + Jaap Stam was geniale tv (soz het is nog vroeg)
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_62278518
Juist
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_62278556
Is al een topic over; Waar is Harry Vermeegen?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')