quote:Als het geld ooit terugkomt, stop het in een oude sok en verberg het ’s nachts onder je kussen. Want geld is alleen geld als je het kunt aanraken, kunt voelen, kunt tellen.
David snapt het niet helemaal. Heel simpel: hoe hoger de rente, hoe hoger het risico doorgaans is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:39 schreef Wexy het volgende:
[..]
Met deze collum ben ik het absoluut ook eens!!
Woutertje Bos, die oude woekeraarquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:10 schreef Syrena het volgende:
Op teletekst staat dat IJsland heeft toegezegd alle Nederlandse tegoeden tot 20.887 euro te vergoeden.
IJsland leent daarvoor geld van Nederland. Vaag.
Wat is daar vaag aan?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:10 schreef Syrena het volgende:
Op teletekst staat dat IJsland heeft toegezegd alle Nederlandse tegoeden tot 20.887 euro te vergoeden.
In Engeland zitten ze al op £850 miljoen aan geld van gemeentes dat in IJsland vastzit.quote:
Verre van vaag, dit is gewoon de beste oplossing. IJsland moet betalen, maar kan dat niet in een keer, Nederland leent het geld daarom en IJsland betaald vervolgens voor die lening. Wij krijgen daarmee het geld waar we recht op hebben, de Nederlandse belastingbetaler betaald niks, de Nederlandse banken hoeven ook niet op te draaien voor de eerste ¤ 20.887 en IJsland hoeft niet in een keer te betalen. Iedereen tevreden dusquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:10 schreef Syrena het volgende:
En dan wil je zeker ook nog je gederfde rente terugquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me af hoe het nu geregeld gaat worden voor despaarders. Ik had toch liever gehad dat het via DNB zou worden betaald en dat die het in IJsland zouden gaan halen. Dan hadden we het binnen 3 maanden gehad. Nou is het maar weer afwachten.
Ik denk zelfs dat het nu sneller gaat, de oplossing is er namelijk al. Ook gaat het gewoon via DNB, die sturen ons aankomende week een brief die we moeten invullen, zij zorgen vervolgens dat het geld weer op je tegenrekening komtquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me af hoe het nu geregeld gaat worden voor despaarders. Ik had toch liever gehad dat het via DNB zou worden betaald en dat die het in IJsland zouden gaan halen. Dan hadden we het binnen 3 maanden gehad. Nou is het maar weer afwachten.
In het garantiestelsel loopt de renteopbouw door tot op de dag dat de betreffende bank failliet wordt verklaard. Dus heb je daar zelfs recht op. Maar die 2,62 mogen ze wel houden, hoor.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan wil je zeker ook nog je gederfde rente terug?
Maar ze zijn toch nog helemaal niet failliet verklaard? Betekent dit dat mijn vermogen nog lekker aan het groeien is?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In het garantiestelsel loopt de renteopbouw door tot op de dag dat de betreffende bank failliet wordt verklaard. Dus heb je daar zelfs recht op. Maar die 2,62 mogen ze wel houden, hoor.
Dat is idd iets wat ik gemist heb de afgelopen dagen: de officiële faillietverklaring.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar ze zijn toch nog helemaal niet failliet verklaard? Betekent dit dat mijn vermogen nog lekker aan het groeien is?
Die heb je niet gemist, is nog steeds niet het geval. Landsbanki is genationaliseerd, er zijn 550 mensen ontslagen, maar verder nog niets.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:28 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Dat is idd iets wat ik gemist heb de afgelopen dagen: de officiële faillietverklaring.
W. Bos was daar op de IMF-top.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:21 schreef rompompom het volgende:
Het raarste aan het geheel vind ik nog dat de afspraak is gemaakt in Washington. Waarom is in vredesnaam die delegatie naar IJsland gegaan dan?.
Mensen moeten veel meer met cash betalen! Ik pin vrijwel nooit in winkels: gewoon geld uit de automaat halen, scheelt nog in skimming-risico's ook! En het zorgt dat banken "echt" geld in omloop houden, ze willen namelijk maar wat graag dat je alles per bank doet: je inkomsten en je uitgaven, zodat ze alle macht hebben om alleen wat getalletjes heen en weer te schuiven. Dat zegt niets meer! Gewoon zorgen dat alles cash rond gaat, dat verplicht banken ook een reserve aan te houden.quote:
Ik mag toch hopen dat Nederland dat geld niet eerst overmaakt naar IJsland, zou wel geniaal zijn van die Vikingen als ze er met nog een miljard extra vandoor gaan!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:10 schreef Syrena het volgende:
Sterker nog, mogelijk verdient Nederland eraan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:30 schreef Goverman het volgende:
^^ Bos maakt de deal bekend in Washington, maar deze is natuurlijk uitonderhandeld op IJsland...
De details zullen nog wel bekend worden gemaakt tussen nu en een paar dagen. Maar, het mooiste is dat de Icesavers hun geld terug krijgen én dat Nederland daar uiteindelijk niets voor betaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |