abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62306099
Hoe zit het met de rente, wat moeten we doen om het geld terug te krijgen, wanneer krijgen we het geld terug, etc? Kijk op: http://www.fd.nl/artikel/10277504/zeven-vragen-icesave-beantwoord

Misschien is het een handige link voor in de OP van het volgende topic?
  Donald Duck held zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:24:47 #277
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62306336
quote:
Als het geld ooit terugkomt, stop het in een oude sok en verberg het ’s nachts onder je kussen. Want geld is alleen geld als je het kunt aanraken, kunt voelen, kunt tellen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62306759

Wanneer gaan wij de IJslandse tegoeden bevriezen?
pi_62307596
AMSTERDAM - De website van de omgevallen internetspaarbank Icesave is komende maandag weer toegankelijk. Geldtransacties zijn niet mogelijk, maar de de 128.000 spaarders kunnen wel hun elektronische afschriften bekijken en uitprinten.

Dat heeft de Nederlandse Icesave-directeur Bas Stoetzer gezegd tegen het zakenblad FEM Business.

Medewerkers van de weblog Hyped waren er al achtergekomen dat spaarders via een truc toch in kunnen loggen op hun rekening. De weblog ontdekte dat de oude inlogsite van IJslandse bank nog steeds online is.

Icesave dat in juni met hoge spaarrentes de aanval op de Nederlandse banken opende, kan sinds vorige week niet meer aan de betalingsverplichtingen voldoen. De IJslandse eigenaar, Landsbanki, was omgevallen door de kredietcrisis. De Nederlandsche Bank (DNB) heeft inmiddels een bewindvoerder benoemd.

http://www.nu.nl/news/178(...)andag_weer_open.html
Facts don't care about your feelings
pi_62311247
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:39 schreef Wexy het volgende:

[..]

Met deze collum ben ik het absoluut ook eens!!
David snapt het niet helemaal. Heel simpel: hoe hoger de rente, hoe hoger het risico doorgaans is.
pi_62311321
Op teletekst staat dat IJsland heeft toegezegd alle Nederlandse tegoeden tot 20.887 euro te vergoeden.
IJsland leent daarvoor geld van Nederland. Vaag.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_62311448
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:10 schreef Syrena het volgende:
Op teletekst staat dat IJsland heeft toegezegd alle Nederlandse tegoeden tot 20.887 euro te vergoeden.
Woutertje Bos, die oude woekeraar
pi_62311499
pi_62311518
quote:
Wat is daar vaag aan?
pi_62311544
Het raarste aan het geheel vind ik nog dat de afspraak is gemaakt in Washington. Waarom is in vredesnaam die delegatie naar IJsland gegaan dan? .
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:30:37 #286
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_62311739
^^ Bos maakt de deal bekend in Washington, maar deze is natuurlijk uitonderhandeld op IJsland...

De details zullen nog wel bekend worden gemaakt tussen nu en een paar dagen. Maar, het mooiste is dat de Icesavers hun geld terug krijgen én dat Nederland daar uiteindelijk niets voor betaald.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:31:40 #287
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62311764
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:46 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
In Engeland zitten ze al op £850 miljoen aan geld van gemeentes dat in IJsland vastzit.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7664853.stm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_62311807
quote:
Verre van vaag, dit is gewoon de beste oplossing. IJsland moet betalen, maar kan dat niet in een keer, Nederland leent het geld daarom en IJsland betaald vervolgens voor die lening. Wij krijgen daarmee het geld waar we recht op hebben, de Nederlandse belastingbetaler betaald niks, de Nederlandse banken hoeven ook niet op te draaien voor de eerste ¤ 20.887 en IJsland hoeft niet in een keer te betalen. Iedereen tevreden dus

Nouja, ik had het nog mooier gevonden als Icesave werd overgenomen door Fortis, wat gisteren een mogelijkheid scheen te zijn, omdat het opzich een heel mooi product is die nu verdwijnt (smelt ), maar dat zal schijnbaar niet mogelijk zijn.
pi_62311963
Geen rare oplossing inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:44:07 #290
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_62312015
Ik vraag me af hoe het nu geregeld gaat worden voor despaarders. Ik had toch liever gehad dat het via DNB zou worden betaald en dat die het in IJsland zouden gaan halen. Dan hadden we het binnen 3 maanden gehad. Nou is het maar weer afwachten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_62312104
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me af hoe het nu geregeld gaat worden voor despaarders. Ik had toch liever gehad dat het via DNB zou worden betaald en dat die het in IJsland zouden gaan halen. Dan hadden we het binnen 3 maanden gehad. Nou is het maar weer afwachten.
En dan wil je zeker ook nog je gederfde rente terug ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62312139
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik denk zelfs dat het nu sneller gaat, de oplossing is er namelijk al. Ook gaat het gewoon via DNB, die sturen ons aankomende week een brief die we moeten invullen, zij zorgen vervolgens dat het geld weer op je tegenrekening komt
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:50:55 #293
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_62312142
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dan wil je zeker ook nog je gederfde rente terug ?
In het garantiestelsel loopt de renteopbouw door tot op de dag dat de betreffende bank failliet wordt verklaard. Dus heb je daar zelfs recht op. Maar die 2,62 mogen ze wel houden, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_62312674
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In het garantiestelsel loopt de renteopbouw door tot op de dag dat de betreffende bank failliet wordt verklaard. Dus heb je daar zelfs recht op. Maar die 2,62 mogen ze wel houden, hoor.
Maar ze zijn toch nog helemaal niet failliet verklaard? Betekent dit dat mijn vermogen nog lekker aan het groeien is?
pi_62312943
Ja ik denk dat we nog steeds rente krijgen, als maandag de onlinebank weer open gaat zal het tellertje ondertussen gewoon wel zijn doorgegaan.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:28:23 #296
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62312951
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar ze zijn toch nog helemaal niet failliet verklaard? Betekent dit dat mijn vermogen nog lekker aan het groeien is?
Dat is idd iets wat ik gemist heb de afgelopen dagen: de officiële faillietverklaring.
pi_62313279
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:28 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Dat is idd iets wat ik gemist heb de afgelopen dagen: de officiële faillietverklaring.
Die heb je niet gemist, is nog steeds niet het geval. Landsbanki is genationaliseerd, er zijn 550 mensen ontslagen, maar verder nog niets.
pi_62313810
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:21 schreef rompompom het volgende:
Het raarste aan het geheel vind ik nog dat de afspraak is gemaakt in Washington. Waarom is in vredesnaam die delegatie naar IJsland gegaan dan? .
W. Bos was daar op de IMF-top.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:19:18 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62313986
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mensen moeten veel meer met cash betalen! Ik pin vrijwel nooit in winkels: gewoon geld uit de automaat halen, scheelt nog in skimming-risico's ook! En het zorgt dat banken "echt" geld in omloop houden, ze willen namelijk maar wat graag dat je alles per bank doet: je inkomsten en je uitgaven, zodat ze alle macht hebben om alleen wat getalletjes heen en weer te schuiven. Dat zegt niets meer! Gewoon zorgen dat alles cash rond gaat, dat verplicht banken ook een reserve aan te houden.
En voor een hypotheek: neem die 3 ton op en geef het cash aan de verkoper van het pand, dan moeten ze het in ieder geval even "echt" ophoesten, i.p.v. 300.000 euro op een afschrift te schrijven, terwijl dat geld al 10 keer eerder is uitgeleend...
quote:
Ik mag toch hopen dat Nederland dat geld niet eerst overmaakt naar IJsland, zou wel geniaal zijn van die Vikingen als ze er met nog een miljard extra vandoor gaan!
Om welk bedrag (van de 1,6 miljard spaargeld) gaat het eigenlijk, is het bekend welk deel onder de 20887 euro viel? En: hoe groot is de kans dat IJsland het daadwerkelijk gaat terugbetalen aan Nederland?
censuur :O
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:23:55 #300
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62314095
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:30 schreef Goverman het volgende:
^^ Bos maakt de deal bekend in Washington, maar deze is natuurlijk uitonderhandeld op IJsland...

De details zullen nog wel bekend worden gemaakt tussen nu en een paar dagen. Maar, het mooiste is dat de Icesavers hun geld terug krijgen én dat Nederland daar uiteindelijk niets voor betaald.
Sterker nog, mogelijk verdient Nederland eraan.
Want de Nederlandse staat kan voor een schijntje geld lenen.
Als ze Ijsland het geld voorschieten en ze daarvoor een paar % extra laten betalen dan is dat gewoon winst voor de schatkist.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')