abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 9 oktober 2008 @ 18:15:50 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_62265794
Minister Donner en staatssecretaris
Aboutaleb (Sociale Zaken) willen de
kinderbijslag gebruiken om de uitval op
school tegen te gaan.Het kabinet neemt
daar morgen een besluit over,zeggen
betrouwbare bronnen tegen de NOS.

De bewindslieden zien het inhouden van
kinderbijslag als een uiterste middel
om ouders te dwingen hun kinderen van
16 en 17 jaar naar school te sturen.
Sinds vorig jaar moeten jongeren zonder
startkwalificatie (havo,vwo of mbo-2)
naar school totdat ze 18 zijn.

Vooral jongeren die van het vmbo komen,
studeren vaak niet verder.Volgens het
kabinet hebben ze weinig kans op werk.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62265836
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:15 schreef tong80 het volgende:
Minister Donner en staatssecretaris
Aboutaleb (Sociale Zaken) willen de
kinderbijslag gebruiken om de uitval op
school tegen te gaan.Het kabinet neemt
daar morgen een besluit over,zeggen
betrouwbare bronnen tegen de NOS.

De bewindslieden zien het inhouden van
kinderbijslag als een uiterste middel
om ouders te dwingen hun kinderen van
16 en 17 jaar naar school te sturen.
Sinds vorig jaar moeten jongeren zonder
startkwalificatie (havo,vwo of mbo-2)
naar school totdat ze 18 zijn.

Vooral jongeren die van het vmbo komen,
studeren vaak niet verder.Volgens het
kabinet hebben ze weinig kans op werk.

Nu nog een mening van de TS, en we zijn er.....
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_62265915
Prima idee
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:40:08 #4
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62266243
Magere TS, dat dan wel.

Hoop dat dit initiatief iets bijdraagt aan het verminderen van de hoge schooluitval in bepaalde kringen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_62266301
De laatste tijd komen er steeds meer plannen
die het overall probleem moeten aanpakken.
Nu nog hopen dat het er doorkomt.

Goede zaak.
pi_62266344
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:40 schreef Detroit het volgende:
Magere TS, dat dan wel.

Hoop dat dit initiatief iets bijdraagt aan het verminderen van de hoge schooluitval in bepaalde kringen.
Ik zeg al jaren dat die jongen meer moet eten
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:47:16 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62266383
Belachelijk voorstel. Zorg er eerst maar eens voor dat kinderen hun tijd niet verdoen op school, voordat je ze er vastzet.
pi_62266412
Ik snap het niet dacht eerst dat het een meki topic was.
Wat heeft dit met Marokkanen te maken?
pi_62266422
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:47 schreef Yi-Long het volgende:
Belachelijk voorstel. Zorg er eerst maar eens voor dat kinderen hun tijd niet verdoen op school, voordat je ze er vastzet.
Waarom vind je dat belachelijk dan?
Ben zelf vroeg van school gegaan en nu ben ik professioneel fokker.
ik vind het wel goed dat je deze jongeren, die dus nog geen kwalificatie hebben, in elk geval aan het werk zet. Danwel op school, danwel in een bedrijf, maar niet gewoon op straat rondhangen. En van een opleiding is nog nooit iemand slechter geworden, daar hebben ze later zelf de grootste profijt van.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:53:04 #10
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_62266515
Ba-Ba-Ba-Ba

Moslims!!!

Ba-Ba-Ba-Ba

Wilders!!!

Ba-Ba-Ba-Ba

Nekschot
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:53:18 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62266520
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:49 schreef santax het volgende:

[..]

Waarom vind je dat belachelijk dan?
Ben zelf vroeg van school gegaan en nu ben ik professioneel fokker.
ik vind het wel goed dat je deze jongeren, die dus nog geen kwalificatie hebben, in elk geval aan het werk zet. Danwel op school, danwel in een bedrijf, maar niet gewoon op straat rondhangen. En van een opleiding is nog nooit iemand slechter geworden, daar hebben ze later zelf de grootste profijt van.
Ik zeg nergens dat je kinderen geen opleiding moet geven, maar laat die opleiding dan een nuttige zijn. Tegenwoordig leer je zaken die je later nooit nodig zult hebben, je werkt in groepjes of zelfstanden aan 'projecten' terwijl er geen 'les' meer wordt gegeven, etc.

Ik vind dat wanneer je kinderen verplicht de hele dag binnen houdt, dat het geen zonde van hun tijd moet zijn. Een groot gedeelte van de tijd op school is dus wel zonde van de tijd, en puur bedoelt om ze lekker bezig te houden.
pi_62266826
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat je kinderen geen opleiding moet geven, maar laat die opleiding dan een nuttige zijn. Tegenwoordig leer je zaken die je later nooit nodig zult hebben, je werkt in groepjes of zelfstanden aan 'projecten' terwijl er geen 'les' meer wordt gegeven, etc.

Ik vind dat wanneer je kinderen verplicht de hele dag binnen houdt, dat het geen zonde van hun tijd moet zijn. Een groot gedeelte van de tijd op school is dus wel zonde van de tijd, en puur bedoelt om ze lekker bezig te houden.
Het zelfstandig en in groepsverband leren werken aan projecten is wel datgeen wat je de rest van je leven voor een baas zult doen... Ik begrijp ook niet waarom je zegt 'leren niets nuttigs'... Wat vind je niet nuttig dan? En even voor mijn eigen beeld, zit je zelf nog op school?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:48:44 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62267827
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:06 schreef santax het volgende:

[..]

Het zelfstandig en in groepsverband leren werken aan projecten is wel datgeen wat je de rest van je leven voor een baas zult doen... Ik begrijp ook niet waarom je zegt 'leren niets nuttigs'... Wat vind je niet nuttig dan? En even voor mijn eigen beeld, zit je zelf nog op school?
Ik ben er al lang vanaf, maar destijds had je scheikunde, natuurkunde, biologie, frans, duits etc etc etc

Reuze interressant allemaal, 'voor je algemene ontwikkeling', maar de meesten van ons doen er verder nooit meer iets mee, en zijn intussen ook alles allang weer vergeten en kwijt. Dan had ik die uren liever besteed aan zaken die je wel de rest van je leven nodig heeft, dus wellicht meer maatschappijleer (veel uitgebreider), en koken etc... maar ook zaken als houding, expressie, zelfontwikkeling, creativiteit etc etc etc.
Daar hoef je dan ook niet meteen cijfers etc aan te hangen, maar het is nogal zuur dat kinderen vastgehouden worden vakken als scheikunde of frans of whatever, en daarop dus kunnen zakken terwijl die vakken ze geen fuck interresseert en ze er later ook helemaal niets mee willen.

Ik ben vormgever. Je kunt dus zeggen dat de meeste vakken die ik op de middelbare school heb gehad, pure onzin waren VOOR MIJ. En als je dokter wil worden, dan zijn ook bepaalde vakken onzin. En zo geldt dat voor ieder beroep.

Ik wil het niet te lang maken etc, mede omdat het allemaal iets offtopic is, en omdat ik het ook al wel vaker heb uitgelegd allemaal, maar het schoolsysteem zoals wij dat hier kennen BELEMMERT de ontwikkeling van de jeugd, ipv dat het echt nuttig is. Sommigen doen alsof 'een diploma' de heilige graal is, terwijl het alleen maar een bewijs hoort te zijn dat je jezelf hebt ontwikkelt en verbeterd in de periode dat je op school zat. Dat is (te) vaak niet het geval.

Nog even over dat groepsverband: bij een baas ben werk je ook aan projecten en in groepjes, maar dan werk je meestal met mensen die WEL gemotiveert zijn, en die ONTSLAGEN worden als ze hun werk niet of slecht doen. op school betekent het voornamelijk dat je 2/3x zo hard moet werken wanneer je met een 'groepje' werkt. Daarnaast zou ik zelf trouwens ook altijd zoveel mogelijk 'projecten' in groepsverband uit de weg gaan, maar zo ben ik.
pi_62268021
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:48 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik ben er al lang vanaf, maar destijds had je scheikunde, natuurkunde, biologie, frans, duits etc etc etc

Reuze interressant allemaal, 'voor je algemene ontwikkeling', maar de meesten van ons doen er verder nooit meer iets mee, en zijn intussen ook alles allang weer vergeten en kwijt. Dan had ik die uren liever besteed aan zaken die je wel de rest van je leven nodig heeft, dus wellicht meer maatschappijleer (veel uitgebreider), en koken etc... maar ook zaken als houding, expressie, zelfontwikkeling, creativiteit etc etc etc.
Daar hoef je dan ook niet meteen cijfers etc aan te hangen, maar het is nogal zuur dat kinderen vastgehouden worden vakken als scheikunde of frans of whatever, en daarop dus kunnen zakken terwijl die vakken ze geen fuck interresseert en ze er later ook helemaal niets mee willen.

Ik ben vormgever. Je kunt dus zeggen dat de meeste vakken die ik op de middelbare school heb gehad, pure onzin waren VOOR MIJ. En als je dokter wil worden, dan zijn ook bepaalde vakken onzin. En zo geldt dat voor ieder beroep.

Ik wil het niet te lang maken etc, mede omdat het allemaal iets offtopic is, en omdat ik het ook al wel vaker heb uitgelegd allemaal, maar het schoolsysteem zoals wij dat hier kennen BELEMMERT de ontwikkeling van de jeugd, ipv dat het echt nuttig is. Sommigen doen alsof 'een diploma' de heilige graal is, terwijl het alleen maar een bewijs hoort te zijn dat je jezelf hebt ontwikkelt en verbeterd in de periode dat je op school zat. Dat is (te) vaak niet het geval.

Nog even over dat groepsverband: bij een baas ben werk je ook aan projecten en in groepjes, maar dan werk je meestal met mensen die WEL gemotiveert zijn, en die ONTSLAGEN worden als ze hun werk niet of slecht doen. op school betekent het voornamelijk dat je 2/3x zo hard moet werken wanneer je met een 'groepje' werkt. Daarnaast zou ik zelf trouwens ook altijd zoveel mogelijk 'projecten' in groepsverband uit de weg gaan, maar zo ben ik.
ah, een kansloze aki profiteur.
ik gebruik ook niet al mijn kennis nog van diverse vakken maar zo nu en dan is het handig en goed voor je algemene ontwikkeling en kennis.
bovendien leren nutteloze vakken als wiskunde om je creatief te leren denken en oplossingen te zoeken of in stappen te werken.

als er iets kansloos was dan waren het wel die sociale vakken...
verzorging en dergelijk, dat hoor je van je ouders te leren en niet op school.
pi_62268069
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:48 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik ben er al lang vanaf, maar destijds had je scheikunde, natuurkunde, biologie, frans, duits etc etc etc

Reuze interressant allemaal, 'voor je algemene ontwikkeling', maar de meesten van ons doen er verder nooit meer iets mee, en zijn intussen ook alles allang weer vergeten en kwijt. Dan had ik die uren liever besteed aan zaken die je wel de rest van je leven nodig heeft, dus wellicht meer maatschappijleer (veel uitgebreider), en koken etc... maar ook zaken als houding, expressie, zelfontwikkeling, creativiteit etc etc etc.
Daar hoef je dan ook niet meteen cijfers etc aan te hangen, maar het is nogal zuur dat kinderen vastgehouden worden vakken als scheikunde of frans of whatever, en daarop dus kunnen zakken terwijl die vakken ze geen fuck interresseert en ze er later ook helemaal niets mee willen.

Ik ben vormgever. Je kunt dus zeggen dat de meeste vakken die ik op de middelbare school heb gehad, pure onzin waren VOOR MIJ. En als je dokter wil worden, dan zijn ook bepaalde vakken onzin. En zo geldt dat voor ieder beroep.

Ik wil het niet te lang maken etc, mede omdat het allemaal iets offtopic is, en omdat ik het ook al wel vaker heb uitgelegd allemaal, maar het schoolsysteem zoals wij dat hier kennen BELEMMERT de ontwikkeling van de jeugd, ipv dat het echt nuttig is. Sommigen doen alsof 'een diploma' de heilige graal is, terwijl het alleen maar een bewijs hoort te zijn dat je jezelf hebt ontwikkelt en verbeterd in de periode dat je op school zat. Dat is (te) vaak niet het geval.

Nog even over dat groepsverband: bij een baas ben werk je ook aan projecten en in groepjes, maar dan werk je meestal met mensen die WEL gemotiveert zijn, en die ONTSLAGEN worden als ze hun werk niet of slecht doen. op school betekent het voornamelijk dat je 2/3x zo hard moet werken wanneer je met een 'groepje' werkt. Daarnaast zou ik zelf trouwens ook altijd zoveel mogelijk 'projecten' in groepsverband uit de weg gaan, maar zo ben ik.
Je zegt het zelf al, de meeste vakken voor jou waren onzin. Voor de meeste mensen echter, hebben die vakken wel degelijk hun nut. Franse taal? Ik heb het laten vallen. Paar jaar geleden ging ik voor mijn toenmalige werk in Brussel wonen. Oeps...

Scheikunde? Nooit nodig gehad voor mijn werk. Gebruik het wel dagelijks in de keuken.
Ik begrijp je punt opzich wel, maar 1 op 1 studie is eigenlijk onhaalbaar in de huidige realiteit. Daar ligt een taak bij de ouders. Dat zou zeker beter zijn dan het huidige systeem. Wat in elk geval nog minder zin heeft voor je eigen ontwikkeling, is het niets doen vanaf je 16de.

Dat vind ik tenminste
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:10:38 #16
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_62268443
Uiterst? Dit zou als eerste stap moeten worden genomen.
AFC AJAX
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:37:18 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62269406
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:55 schreef downthedrain het volgende:

[..]

ah, een kansloze aki profiteur.
ik gebruik ook niet al mijn kennis nog van diverse vakken maar zo nu en dan is het handig en goed voor je algemene ontwikkeling en kennis.
bovendien leren nutteloze vakken als wiskunde om je creatief te leren denken en oplossingen te zoeken of in stappen te werken.

als er iets kansloos was dan waren het wel die sociale vakken...
verzorging en dergelijk, dat hoor je van je ouders te leren en niet op school.
Ik gaf wiskunde ook niet als voorbeeld van een zinloos vak, of wel? En al die zaken voor je 'algemene ontwikkeling' is leuk, maar niet noodzakelijk, dat als je dat wilt leren dan kun je dat zelfstandig of via de vervolgopleiding doen, maar het is onzin om het op het basis/middelbare onderwijs te krijgen, waar je erop kunt blijven zitten, waardoor het je hindert.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:57 schreef santax het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, de meeste vakken voor jou waren onzin. Voor de meeste mensen echter, hebben die vakken wel degelijk hun nut. Franse taal? Ik heb het laten vallen. Paar jaar geleden ging ik voor mijn toenmalige werk in Brussel wonen. Oeps...

Scheikunde? Nooit nodig gehad voor mijn werk. Gebruik het wel dagelijks in de keuken.
Ik begrijp je punt opzich wel, maar 1 op 1 studie is eigenlijk onhaalbaar in de huidige realiteit. Daar ligt een taak bij de ouders. Dat zou zeker beter zijn dan het huidige systeem. Wat in elk geval nog minder zin heeft voor je eigen ontwikkeling, is het niets doen vanaf je 16de.

Dat vind ik tenminste
Ik zeg ook nergens dat je NIETS moet doen. Ik zeg dat men de tijd dat men de kids op school heeft, beter kan invullen. Veel meer persoonlijke ontwikkeling, en dat kan best klassikaal. Je hebt nu studenten die HBO of universiteit doen, en nog steeds shakend en trillend en stotterend een presentatie houden, terwijl dat op de basisschool er al uit gewerkt had moeten worden. En dat kan heel makkelijk en simpel. Daar heb je meer profijt van dan de topografie van Polen leren (leer die kids dat ze tegen de tijd dat ze de weg moeten weten in Polen, dat ze dan een map kopen voor 3 euro bij het tankstation)
pi_62274047
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:48 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik ben er al lang vanaf, maar destijds had je scheikunde, natuurkunde, biologie, frans, duits etc etc etc

Reuze interressant allemaal, 'voor je algemene ontwikkeling', maar de meesten van ons doen er verder nooit meer iets mee, en zijn intussen ook alles allang weer vergeten en kwijt. Dan had ik die uren liever besteed aan zaken die je wel de rest van je leven nodig heeft, dus wellicht meer maatschappijleer (veel uitgebreider), en koken etc... maar ook zaken als houding, expressie, zelfontwikkeling, creativiteit etc etc etc.
Daar hoef je dan ook niet meteen cijfers etc aan te hangen, maar het is nogal zuur dat kinderen vastgehouden worden vakken als scheikunde of frans of whatever, en daarop dus kunnen zakken terwijl die vakken ze geen fuck interresseert en ze er later ook helemaal niets mee willen.

Ik ben vormgever. Je kunt dus zeggen dat de meeste vakken die ik op de middelbare school heb gehad, pure onzin waren VOOR MIJ. En als je dokter wil worden, dan zijn ook bepaalde vakken onzin. En zo geldt dat voor ieder beroep.

Ik wil het niet te lang maken etc, mede omdat het allemaal iets offtopic is, en omdat ik het ook al wel vaker heb uitgelegd allemaal, maar het schoolsysteem zoals wij dat hier kennen BELEMMERT de ontwikkeling van de jeugd, ipv dat het echt nuttig is. Sommigen doen alsof 'een diploma' de heilige graal is, terwijl het alleen maar een bewijs hoort te zijn dat je jezelf hebt ontwikkelt en verbeterd in de periode dat je op school zat. Dat is (te) vaak niet het geval.

Nog even over dat groepsverband: bij een baas ben werk je ook aan projecten en in groepjes, maar dan werk je meestal met mensen die WEL gemotiveert zijn, en die ONTSLAGEN worden als ze hun werk niet of slecht doen. op school betekent het voornamelijk dat je 2/3x zo hard moet werken wanneer je met een 'groepje' werkt. Daarnaast zou ik zelf trouwens ook altijd zoveel mogelijk 'projecten' in groepsverband uit de weg gaan, maar zo ben ik.
Ik vind het eigenlijk wel goed dat er zoveel vakken worden gegeven. Ik zit zelf nu in de 4e van HAVO en heb nu alle vakken wel eens gehad. Nu weet ik ook precies waar mijn interesses liggen en wat ik er mee ga doen. Dit wist ik niet voordat ik op de middelbare school kwam, dus echt nutteloos is het niet.
Fighting over the internet is like special olympics. Even if you win, you're still a retard
pi_62279346
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:18 schreef huhggh het volgende:

[..]

Nu nog een mening van de TS, en we zijn er.....

die staat er al, sukkel
Jusqu'ici tout va bien...
pi_62279645
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:07 schreef Manono het volgende:

[..]

die staat er al, sukkel
Die staat er helaas niet, lieverd.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_62279729
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:21 schreef huhggh het volgende:

[..]

Die staat er helaas niet, lieverd.
Ik denk dat zij de gratis laptop als mening ziet.

OT: het was ook een beetje raar om mensen te verplichten tot hun 18e te leren. Niet iedereen heeft zitvlees. Laat die jongeren werken onder begeleiding en met een deeltijdstudie erbij. Als ze dát dan ook weigeren kun je eens gaan denken aan stopzetten van de bijslag.
pi_62280514
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:24 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ik denk dat zij de gratis laptop als mening ziet.

OT: het was ook een beetje raar om mensen te verplichten tot hun 18e te leren. Niet iedereen heeft zitvlees. Laat die jongeren werken onder begeleiding en met een deeltijdstudie erbij. Als ze dát dan ook weigeren kun je eens gaan denken aan stopzetten van de bijslag.
Ik zou dat denken in dat geval dan al achterwege laten, en stopzetting gewoon doorvoeren.
Met oog op behoud van de bijslag kunnen we dan fijntjes met elkaar een gesprek aangaan over hoe het dan WEL verder moet.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:25:26 #23
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62282502
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:54 schreef Silver92 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel goed dat er zoveel vakken worden gegeven. Ik zit zelf nu in de 4e van HAVO en heb nu alle vakken wel eens gehad. Nu weet ik ook precies waar mijn interesses liggen en wat ik er mee ga doen. Dit wist ik niet voordat ik op de middelbare school kwam, dus echt nutteloos is het niet.
Ow, maar ik zeg ook niet dat je leerlingen niet in contact moet brengen met verschillende vakken of mogelijke beroepen. Dat moet je natuurlijk altijd doen, zowel qua individuele gesprekken als opdrachten als informatieverstrekking etc etc.

Waar ik me aan erger, is dat er nu kinderen blijven zitten op vakken die ze nooit nodig zullen hebben. Jongeren die uitstekende kwalificaties en motivaties hebben om een bepaald beroep later prima uit te voeren, kunnen op totaal ongerelateerde zaken blijven zitten, of haken af, of raken gedemotiveerd, etc etc. Je frustreet hun ontwikkeling.
In mijn tijd was 'scheikunde' nog verplicht, en daar bleven sommige mensen op zitten, terwijl ze nooit van hun hele leven ook maar IETS met scheikunde willen of zullen doen.
Zelfde met Frans, of Duits, of Natuurkunde, etc etc.
pi_62291186
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:21 schreef huhggh het volgende:

[..]

Die staat er helaas niet, lieverd.

voor een goed verstaander anders wel

maar dan moet je ook de koppen meepakken
Jusqu'ici tout va bien...
pi_62291430
Ook veel hollands white trash zal hier de dupe van worden. Ik heb vroeger een paar vrienden gehad die zich op hun 14e lieten voltatoeëren en op hun 15e gingen werken in de kassenbouw of aanverwante sector Die "bitch van leerplicht" die werd om de tuin geleid met allerlei smoesjes.
pi_62291436
Goed plan, ik ben voor. Praten helpt niet, opvoedcursussen ook niet. Als je deze mensen in de portemonnee treft, helpt het misschien wél. Zo niet, dan levert het de samenleving in elk geval nog wat geld op dat zinniger besteed kan worden dan aan mensen die hun kinderen niet opvoeden.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:36:25 #27
97745 Thorical
finding a way
pi_62295245
En waar moeten we dan de vuilnismannen, taxichauffeurs en inpakkers vandaan halen?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:06:03 #28
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62295886
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:36 schreef Thorical het volgende:
En waar moeten we dan de vuilnismannen, taxichauffeurs en inpakkers vandaan halen?
Polen, zoals nu al gebeurt, en de problemen daarmee komen ook straks pas met de volgende generatie, als men ze bij elkaar dumpt in goedkope buurten.

... maar maak je geen zorgen: met het onderwijs dat we vandaag de dag hebben in NL, zullen er nog meer dan genoeg scholieren/studenten het vroegtijdig voor gezien houden. Niet omdat het 'te moeilijk' is, maar omdat het niet interressant of nuttig is, en ze dat doorhebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')