abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62265218
Hoi!

Van mijn huisgenoot heb ik een mailtje gekregen met de inloggegevens van de router. Nou zit ik wel gewoon op het draadloze netwerk maar ik wil een poort opengooien dus ik wil graag inloggen.

Nou hebben ze hier DD-WRT geïnstalleerd oid - bovenop zo'n combinatie routers/modems wat zijn het van Linksys/Zyxel ofzo. Linksys lijkt de draadloze te zijn en Zyxel de normale kabel.

Goed, nu moest ik dus naar IP adres 10.0.0.135 om in te loggen, maar die pagina laad ie niet. Heb het meerdere malen geprobeerd, verscheidene browsers, verschillende dagen - geen effect. Toen ben ik gaan googlen en heb ik 192.168.1.1 geprobeerd (dat is blijkbaar het standaardadres van de linksys). Doet het ook niet. Heb net gekeken naar mijn huidige IP adres en die ingetikt - die doet het ooook niet.

Kortom: hoe de fuck kom ik nou gvd die kutrouter in ?!

Alvast hartelijk dank voor alle tips en suggesties .
  donderdag 9 oktober 2008 @ 17:52:56 #2
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_62265267
Ik moet 192.168.1.1 gebruiken, heb een modem van Tele2
Wat krijg je te zien als die gebruikt?
pi_62265379
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:52 schreef Darklight het volgende:
Ik moet 192.168.1.1 gebruiken, heb een modem van Tele2
Wat krijg je te zien als die gebruikt?
Die doet het niet zoals TS vermeld.

Misschien 192.168.2.1 proberen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_62265418
start, uitvoeren, typ "cmd", enter, typ "ipconfig /all"
mocht je vista hebben, start klikken, en direct cmd typen, vervolgens alsnog ipconfig /all

De gateway is je adress, simple as that. Ipadress gokken is toch kleine kans...

[ Bericht 39% gewijzigd door GoldenBatt op 09-10-2008 18:04:45 ]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 18:07:08 #5
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_62265611
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:57 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Die doet het niet zoals TS vermeld.

Misschien 192.168.2.1 proberen?
ja maar standaard van de Lynksis router is het ook 192.168.1.1, doet ts toch iets verkeerd, of het is veranderd door iemand
pi_62265683
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:07 schreef Darklight het volgende:

[..]

ja maar standaard van de Lynksis router is het ook 192.168.1.1, doet ts toch iets verkeerd, of het is veranderd door iemand
als TS 10.0.0.X als adres op moet geven gok ik dat het adres van de router 10.0.0.1 is. Dat ding hoort in dezelfde IP-range en subnet te zitten anders valt er weinig te routen natuurlijk.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_62266839
Ik heb hier met de DD-WRT firmware de router op 192.168.1.253 staan (dacht dat dat standaard was en anders inderdaad 192.168.1.1), Admin username is standaard bij de nieuwe firmwareversie: "root" bij oudere versies inlognaam leeg laten.
pi_62269264
De admin username en pass heb ik wel . Probleem is gewoon dat ik niet op de juiste inlogsite kom.

Dat met de standaardgateway heb ik al geprobeerd maar dan krijg ik dit:

Maar dit moet ik helemaal niet krijgen toch? Ik wil gewoon zo'n scherm met inlognaam en pass zodat ik root en wachtwoord kan invullen..
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:38:59 #9
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_62269459
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:33 schreef hetzusjevan het volgende:
De admin username en pass heb ik wel . Probleem is gewoon dat ik niet op de juiste inlogsite kom.

[ afbeelding ]

Maar dit moet ik helemaal niet krijgen toch? Ik wil gewoon zo'n scherm met inlognaam en pass zodat ik root en wachtwoord kan invullen..
dat lijkt op je modem?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:13:55 #10
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_62270452
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:33 schreef hetzusjevan het volgende:

[ afbeelding ]

quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef gateway het volgende:

[..]

dat lijkt op je modem?
Dit is de zyxel (zeiksnol). Kan inderdaad het modem zijn wat nodig is.
Helaas dus niet de linksys.
pi_62271444
Dan heb je zeer waarschijnlijk de Linksys als switch ingesteld. De Zyxel modem/router verzorgd de dhcp functie. Om de Linksys als router te gaan gebruiken: resetten en alleen met de pc verbinden. Dan de zyxel aan de WAN ingang hangen ipv één van de LAN poorten.
pi_62274468
Oke ten eerste heb ik niets ingesteld, dit was al zo . Ten tweede is wat apparaatkaart zegt helaas gebarentaal voor me: gaat boven m'n pet uit .

Ik snap gewoon niet waarom ik niet gewoon een inlogscherm op 10.0.0.X krijg? Die jongen heeft dat blijkbaar zo ingesteld, waarom pakt ie dat adres dan niet gewoon? Ik heb m'n laptop ook al verbonden met internet via de kabel en nog steeds pakte ie dat adres niet.

De overige mensen in dit huis weten hoe Microsoft Word en MSN werken en dat was het weetjewel, dus er kan niets mee gebeurd zijn en niets aan veranderd zijn..

Kan ik die routers/modems zomaar resetten? Kan dat geen kwaad? Niet dat ik het dalijk naar de klote help want dan heb ik boze mensen op m'n dak . Dan blijf ik er maar vanaf .
pi_62274807
Is die Zyxel wireless? Of wordt er een ander apparaat gebruikt voor wireless? Zoja: Welke?

Is dat een AccessPoint? (blind doorgeefluik van data)

Mocht dit zo zijn, moet je poort in je Zyxel gewoon openzetten, die wireless accesspoint heeft er dan niks mee t e maken verder
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
pi_62277418
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Oke ten eerste heb ik niets ingesteld, dit was al zo . Ten tweede is wat apparaatkaart zegt helaas gebarentaal voor me: gaat boven m'n pet uit .

Ik snap gewoon niet waarom ik niet gewoon een inlogscherm op 10.0.0.X krijg? Die jongen heeft dat blijkbaar zo ingesteld, waarom pakt ie dat adres dan niet gewoon? Ik heb m'n laptop ook al verbonden met internet via de kabel en nog steeds pakte ie dat adres niet.
Als je zeker weet dat je op dat IP moet zitten.
Stel je eigen IP (van de pc dus) tijdelijk in op ' handmatig', met een adres van 10.0.0.2 en een subnetmasker van 255.0.0.0
Dan zou je er wel aan kunnen komen.
pi_62277441
Ah, fuck, verkeerd gelezen.
Poorten instellen moet je op je router/default gateway doen. Aangezien je draadloos ding niet te bereiken is zal dit dus niet functioneren als router.

Probeer dus de Zyxtel.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 07:29:07 #16
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_62278198
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 @ 17:59 schreef GoldenBatt het volgende:
start, uitvoeren, typ "cmd", enter, typ "ipconfig /all"
mocht je vista hebben, start klikken, en direct cmd typen, vervolgens alsnog ipconfig /all

De gateway is je adress, simple as that. Ipadress gokken is toch kleine kans...
Ik denk, dat als ze custom firmware gebruiken, ze de DHCP van de zyxel aan hebben, en van de linksys uit. Je krijgt dan niet de goeie gateway door, aangezien dat niet meer de linksys is.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 @ 20:38 schreef gateway het volgende:

[..]

dat lijkt op je modem?
Als je daar inlogt, kun je op Network klikken -> LAN -> Client List.

Post eens, wat daar staat. Aan de hand van de hostnames, kun je wellicht wel zien wat de linksys modem is, en dus wat voor IP die heeft.
quote:
Mocht dit zo zijn, moet je poort in je Zyxel gewoon openzetten, die wireless accesspoint heeft er dan niks mee t e maken verder
Helemaal waar. Je moet dat ook op die manier doen, want dan houd je alle functionaliteit van je zyxel modem. Je krijgt een IP, je kunt verbinden met het draadloze gedeelte, dus aan de Linksys zou ik niet meer komen. (Nergens voor nodig, je schiet er niets mee op...)

Mocht je echt de Linksys willen resetten, moet dat met de 30-30-30 methode.
30 seconden met een pen/potlood/whatever het resetknopje inhouden, dan terwijl je hem weer indrukt, de stroom eraf, en 30 seconden dat knopje vasthouden, na 30 seconden stroom erop, en nog steeds dat knopje inhouden, 30 seconden.

Als hij klaar is, zijn de standaard instellingen hersteld. Je kunt dan met deze gegevens inloggen:
Username: root
Password: admin

[ Bericht 13% gewijzigd door Jo0Lz op 10-10-2008 07:36:18 ]
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_62288526
Joolz: ik kan niet inloggen op die site waarvan ik een screen hier gepost heb, heb daar geen wachtwoord van..

En volgens mij had ik al gezegd dat de Zyxel de internetverbinding 'met draad' is en de linksys is de wireless router. Staat ook Wireless op vandaar .

Kan ik geen helpdesk bellen voor dat password ? Heb ik eindelijk een site gevonden waar ik op kan komen, heb ik 't juiste password weer niet. Heb ook al verscheidene dingen geprobeerd. Vaak is het gewoon 'admin' maar dat was het hier ook niet.

Ik heb dus ook al de laptop rechtstreeks aan de Zyxel gehad maar ook toen kreeg ie 10.0.0.X en 19.bladiebla niet geladen dus dat werkte ook niet.

Als jullie nog enig ander idee hebben dan hoor ik het graag. Anders ziet het ernaar uit dat ik of pech heb, of ik iemand moet ronselen die er echt even naar komt kijken .
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:29:36 #18
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_62289078
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Joolz: ik kan niet inloggen op die site waarvan ik een screen hier gepost heb, heb daar geen wachtwoord van..

En volgens mij had ik al gezegd dat de Zyxel de internetverbinding 'met draad' is en de linksys is de wireless router. Staat ook Wireless op vandaar .

Kan ik geen helpdesk bellen voor dat password ? Heb ik eindelijk een site gevonden waar ik op kan komen, heb ik 't juiste password weer niet. Heb ook al verscheidene dingen geprobeerd. Vaak is het gewoon 'admin' maar dat was het hier ook niet.

Ik heb dus ook al de laptop rechtstreeks aan de Zyxel gehad maar ook toen kreeg ie 10.0.0.X en 19.bladiebla niet geladen dus dat werkte ook niet.

Als jullie nog enig ander idee hebben dan hoor ik het graag. Anders ziet het ernaar uit dat ik of pech heb, of ik iemand moet ronselen die er echt even naar komt kijken .
Je kunt die Zyxel vrij makkelijk resetten, maar dan ben je alle instellingen kwijt, zoals eventueel je telefooninstellingen, je instellingen van de DHCP, als er dingen vast ingesteld stonden, etc.

Als je dat ding wilt resetten, ga je naar het apparaat, en duwt daar een pen of iets dergelijks op het resetknopje, houd die ingedrukt totdat de powerlamp gaat knipperen (zo'n 15-30 seconden.)

Daarna is het standaard wachtwoord weer van toepassing. (Volgens mij, 12345).
Kun je niet de persoon bellen die dat Zyxel ding daar heeft neergepleurt?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_62289357
Ja dat is een ex huisgenoot. Ik zal eens kijken of ik achter zijn emailadres kan komen.. misschien dat ie idd alle wachtwoorden veranderd heeft.

Mooie lul wel, moeilijk gedoe. Bij mn ouders thuis heb ik een speedtouch en in mn vorige studentenhuis een netgear en bij beide ging het zo makkelijk hè..

Iig allemaal erg bedankt voor jullie tips en adviezen. Ik heb nu herfstvakantie (jaja, studeren is zwaar, pfoe) dus ik ben de komende week niet echt op m'n kamer, maar ik zal er de week daarop weer eens naar kijken en dit topic erbij pakken .
pi_62289426
10.0.0.135 is een adres wat je jaren geleden bij de eerste adsl-modems met utp-aansluiting tegenkwam.

Zyxel gebruikt dit nooit, die heeft (net zoals linksys) 192.168.1.1 als fabrieksinstelling.

ik denk dan ook dat je met verouderde gegevens aan het werken bent, van een apparaat dat er allang niet meer is.

Voor de linksys zijn twee opties: of het apparaat heeft een eigen IP (iig niet in de vorm van 10.0.0.X, maar net zoals de rest 192.168.1.X) of hij is geconfigureerd als accespoint en kan je er niet onder meer op inloggen.

Overigens moet je voor het instellen van de poorten in het Zyxel apparaat zijn en dat werkt met alleen een code, doorgaans 1234 of 12345.

De gegevens die je nu als wachtwoord en username heb gekregen zijn in elk geval niet van toepassing op de apparatuur die nu in huis staat. Snel weggooien dus, om verwarring te voorkomen.
So we just called him Fred too
pi_62289658
Da's echt vreemd..

1234 heb ik al geprobeerd bij mn screenshot, maar 12345 nog niet, thnx! Misschien dat die het doet.

Maar dan moet ik dus wel m'n laptop met de kabel verbinden aan de Zyxel anders kom ik sowieos niet op die site geloof ik. Maar betekent dat ook dat ik dus alleen een poort open kan zetten als mijn laptop vastgekoppeld zit?

Want ik wilde eigenlijk gewoon één poort openzetten op de draadloze verbinding zodat ik op m'n kamer boven ook gewoon met hoge snelheid kan downloaden.. Heb geen kabeltje getrokken daar (kan ik wel alsnog doen, maarja, beetje omslachtig ).

Of kan ik met draadloze verbinding ook gebruik maken van die poort die ik kan openzetten in de Zyxel?
pi_62290283
volgens de handleiding is het standaardwachtwoord 1234

de handleiding kan je hier downloaden: ftp://ftp2.zyxel.com/ftp/(...)P-2602H-D1A_3.40.pdf
So we just called him Fred too
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:21:43 #23
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_63712530
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 11:24:54 ]
pi_63712794
Ja, even een kleine update: probleem nog niet opgelost, maar is waarschijnlijk een channel problem. Morgen ga ik mn laptop rechtstreeks op de linksys aansluiten om te kijken of ik dan wel op de juiste inlogpagina kan komen.

Tweede obstakel is dan het inloggen zelf, ik heb wel wat gegevens maar het is nog even de vraag of het de juiste zijn. En daarna zou het een eitje moeten zijn.

Overigens: ik heb NetStumbler gedownload om te scannen wat de acht overige draadloze netwerken in m'n omgeving (die kan ik zien bij netwerkdinges) voor kanaal hebben, maar dat programma doet niks? Terwijl scannen aan staat.. als iemand nog weet wat ik daar nu weer verkeerd mee doe: ik hoor het graag. Kan wel een kanaal instellen morgen maarja als ik niet weet welke ik het best kan pakken heeft het ook weinig zin .

Nogmaals superbedankt voor alle hulp tot nu toe guys, hoop dat het nu snel weer goed werkt.
pi_63720296
Update:

Internet doet het nog steeds niet, knalt er binnen een minuut uit en herstelt zich bijna niet.

Heb een andere linksys router meegekregen van een kennis, heb die nu aangesloten op de Zyxel.. alles werkt perfect. Ik kan gewoon in die router komen op adres 192.168.1.1 en het internet doet het nu ook gewoon keurig. Geen last van sloomheid, geen last van dat ie eruit knalt.

Ik denk dat ik nu toch wel heel duidelijk heb aangetoond dat er iets mis is met die router.. ik weet nu alleen niet wat (behalve dat het inlogadres van de router onvindbaar is en dat ie het dus heel slecht doet ).

Dit is op te lossen met een harde reset neem ik aan? Zou ik die router mee naar huis kunnen nemen naar de man die deze vervangende linksys heeft ingesteld voor me - dat ie dat met onze eigen router ook ff doet. Dan moet het werken toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')