Die doet het niet zoals TS vermeld.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:52 schreef Darklight het volgende:
Ik moet 192.168.1.1 gebruiken, heb een modem van Tele2
Wat krijg je te zien als die gebruikt?
ja maar standaard van de Lynksis router is het ook 192.168.1.1, doet ts toch iets verkeerd, of het is veranderd door iemandquote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:57 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Die doet het niet zoals TS vermeld.
Misschien 192.168.2.1 proberen?
als TS 10.0.0.X als adres op moet geven gok ik dat het adres van de router 10.0.0.1 is. Dat ding hoort in dezelfde IP-range en subnet te zitten anders valt er weinig te routen natuurlijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 18:07 schreef Darklight het volgende:
[..]
ja maar standaard van de Lynksis router is het ook 192.168.1.1, doet ts toch iets verkeerd, of het is veranderd door iemand
dat lijkt op je modem?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:33 schreef hetzusjevan het volgende:
De admin username en pass heb ik wel. Probleem is gewoon dat ik niet op de juiste inlogsite kom.
Dat met de standaardgateway heb ik al geprobeerd maar dan krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Maar dit moet ik helemaal niet krijgen toch? Ik wil gewoon zo'n scherm met inlognaam en pass zodat ik root en wachtwoord kan invullen..
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:33 schreef hetzusjevan het volgende:
De admin username en pass heb ik wel. Probleem is gewoon dat ik niet op de juiste inlogsite kom.
Dat met de standaardgateway heb ik al geprobeerd maar dan krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Maar dit moet ik helemaal niet krijgen toch? Ik wil gewoon zo'n scherm met inlognaam en pass zodat ik root en wachtwoord kan invullen..
Dit is de zyxel (zeiksnol). Kan inderdaad het modem zijn wat nodig is.quote:
Als je zeker weet dat je op dat IP moet zitten.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Oke ten eerste heb ik niets ingesteld, dit was al zo. Ten tweede is wat apparaatkaart zegt helaas gebarentaal voor me: gaat boven m'n pet uit
.
Ik snap gewoon niet waarom ik niet gewoon een inlogscherm op 10.0.0.X krijg? Die jongen heeft dat blijkbaar zo ingesteld, waarom pakt ie dat adres dan niet gewoon? Ik heb m'n laptop ook al verbonden met internet via de kabel en nog steeds pakte ie dat adres niet.
Ik denk, dat als ze custom firmware gebruiken, ze de DHCP van de zyxel aan hebben, en van de linksys uit. Je krijgt dan niet de goeie gateway door, aangezien dat niet meer de linksys is.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 @ 17:59 schreef GoldenBatt het volgende:
start, uitvoeren, typ "cmd", enter, typ "ipconfig /all"
mocht je vista hebben, start klikken, en direct cmd typen, vervolgens alsnog ipconfig /all
De gateway is je adress, simple as that. Ipadress gokken is toch kleine kans...
Als je daar inlogt, kun je op Network klikken -> LAN -> Client List.quote:
Helemaal waar. Je moet dat ook op die manier doen, want dan houd je alle functionaliteit van je zyxel modem. Je krijgt een IP, je kunt verbinden met het draadloze gedeelte, dus aan de Linksys zou ik niet meer komen. (Nergens voor nodig, je schiet er niets mee op...)quote:Mocht dit zo zijn, moet je poort in je Zyxel gewoon openzetten, die wireless accesspoint heeft er dan niks mee t e maken verder
Je kunt die Zyxel vrij makkelijk resetten, maar dan ben je alle instellingen kwijt, zoals eventueel je telefooninstellingen, je instellingen van de DHCP, als er dingen vast ingesteld stonden, etc.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Joolz: ik kan niet inloggen op die site waarvan ik een screen hier gepost heb, heb daar geen wachtwoord van..
En volgens mij had ik al gezegd dat de Zyxel de internetverbinding 'met draad' is en de linksys is de wireless router. Staat ook Wireless op vandaar.
Kan ik geen helpdesk bellen voor dat password? Heb ik eindelijk een site gevonden waar ik op kan komen, heb ik 't juiste password weer niet. Heb ook al verscheidene dingen geprobeerd. Vaak is het gewoon 'admin' maar dat was het hier ook niet.
Ik heb dus ook al de laptop rechtstreeks aan de Zyxel gehad maar ook toen kreeg ie 10.0.0.X en 19.bladiebla niet geladen dus dat werkte ook niet.
Als jullie nog enig ander idee hebben dan hoor ik het graag. Anders ziet het ernaar uit dat ik of pech heb, of ik iemand moet ronselen die er echt even naar komt kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |