Gewoon doen hoor, mijn wagen rijd als een barrel en mijn klacht is ongegrond omdatquote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:16 schreef de_boswachter het volgende:
Hmz wel interessant dit :p Omdat ik serieus dadelijk wou gaan tanken bij een Tango
Volgens mij is het ook grote onzin dat iedereen dezelfde benzine heeft.. Dat Shell en Tinq hetzelfde zouden kunnen zijn snap ik nog omdat Tinq ook van Shell is, maar dat ze allemaal dezelfde benzine gebruiken is lijkt mij grote onzin.. Dan zou ook iedereen evenveel winst moeten maken, toch?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:23 schreef Roquefort het volgende:
In mijn auto verdacht ik die Tango al van mindere prestaties dan bijvoorbeeld BP, en op mijn motor voel en merk ik het tegenwoordig helemaal. Echt niet dat alle benzine hetzelfde is. Ik wou dat ik een Texaco in de buurt had, dat vond mijn motortje laatst pas echt lekker.
Tango maakt zelf geen benzine, Shell wel. Do the math yourself....quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:27 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook grote onzin dat iedereen dezelfde benzine heeft.. Dat Shell en Tinq hetzelfde zouden kunnen zijn snap ik nog omdat Tinq ook van Shell is, maar dat ze allemaal dezelfde benzine gebruiken is lijkt mij grote onzin.. Dan zou ook iedereen evenveel winst moeten maken, toch?
Uuhm ja denk het..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:36 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Tango maakt zelf geen benzine, Shell wel. Do the math yourself....
P.S. wat heeft die winst er mee te maken waar jij over spreekt? Bedoel je niet gewoon de prijs per liter?
Heb ik dat gezegd dan? Ik heb alleen gezegd dat Tango zelf niets produceert en dus moet inkopen....quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:42 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Uuhm ja denk het..
Maar jij denkt dat Shell hun goeie benzine verkoopt aan Tango?
Tango krijgt dus echt wel de troep van Shell hoor! Dus kwaliteit is verre van hetzelfde! Het prijs verschil moet ergens vandaan komen he..
Zelfs dat niet, het is net zo met auto's : binnen het VAG-concern heb je veel merken, en sommige modellen van verschillende merken gebruiken grotendeels dezelfde basis (bijv. Volkswagen Golf, Audi A3, Skoda Octavia). Toch zijn het heel verschillende auto's, ook als je naar de kwaliteit kijkt, en dat ze allemaal rendabel zijn wordt bepaald door de winst-marge per auto af te zetten tegen het aantal verkochte exemplaren, en rekening te houden met de besparing die je krijgt door de ontwikkelings-kosten te kunnen verrekenen over een groter totaal aantal verkochte auto's.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:27 schreef MuRKie het volgende:
Dat Shell en Tinq hetzelfde zouden kunnen zijn snap ik nog omdat Tinq ook van Shell is, ...
Ja, maar ik bedoelde te zeggen dat ik dat eerder zou geloven dan dat Shell en Tango hetzelfde zijn (of is dat ook van de Shell)quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:50 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Zelfs dat niet, het is net zo met auto's : binnen het VAG-concern heb je veel merken, en sommige modellen van verschillende merken gebruiken grotendeels dezelfde basis (bijv. Volkswagen Golf, Audi A3, Skoda Octavia). Toch zijn het heel verschillende auto's, ook als je naar de kwaliteit kijkt, en dat ze allemaal rendabel zijn wordt bepaald door de winst-marge per auto af te zetten tegen het aantal verkochte exemplaren, en rekening te houden met de besparing die je krijgt door de ontwikkelings-kosten te kunnen verrekenen over een groter totaal aantal verkochte auto's.
Zo zal Shell voor zijn goedkopere merk Tinq ook best een andere fractie kunnen "bestellen" bij de raffinaderij, en andere additieven gebruiken.
Maar jij bent dan ook een pauper.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:16 schreef de_boswachter het volgende:
Hmz wel interessant dit :p Omdat ik serieus dadelijk wou gaan tanken bij een Tango
Hier in de buurt hebben we ook 'n Shell Express, die qua prijs ongeveer hetzelfde is als Tango en Tinq. Denk dat ik dat voortaan maar ga doen danquote:Is er verschil in brandstofkwaliteit tussen de bemande verkooppunten van Shell en Shell express?
Nee, er is geen verschil in de brandstofkwaliteit. U tankt bij Shell express dezelfde Shell kwaliteit als u gewend bent bij de bemande tankstations van Shell.
Bij mij zit Tinq aan de ene kant van de weg en Shell Express aan de andere kant. Ting is soms een cent goedkoper, maar meestal hetzelfde.. Tinq pakt mijn pasjes niet en Shell Express wel, dus dan is de keus makkelijk gemaakt hoewel er dan weinig te kiezen valtquote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:11 schreef T_E_O het volgende:
[..]
Hier in de buurt hebben we ook 'n Shell Express, die qua prijs ongeveer hetzelfde is als Tango en Tinq. Denk dat ik dat voortaan maar ga doen dan
Da's dus niet zo. De basisbrandstof is hetzelfde, maar de toevoegingen zijn specifiek per station. Tango brandstof is weldegelijk goedkoper dan Shell brandstof.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Yeah Right.
Wanneer de vrachtwagen klaar is bij de Tango rijdt ie zo door riching Gulf, Shell, BP etc. Allemaal hetzelfde man.
Dus ik ben een pauper omdat dat vanaf hier het dichtsbijzijnde tankstation is ?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:10 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een pauper.
GOEDKOOP = DUURKOOP
Nee je bent sowieso een pauper!!11111111quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dus ik ben een pauper omdat dat vanaf hier het dichtsbijzijnde tankstation is ?
Aha. Hmz.
De additieven zijn anders, de basisbrandstof niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:54 schreef InsideJob het volgende:
Het zal vast hetzelfde zijn...![]()
Je hebt een Total, Shell, BP, en Esso raffinaderij maar alles wat daaruit komt word natuurlijk bij elkaar gegooid!![]()
Shell verkoopt aan tongo precies dezelfde benzine als dat ze zelf in de pomp stopen, echter shell voegt andere additieven toe dan tango (als die überhaupt al iets toevoegen)quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:42 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Uuhm ja denk het..
Maar jij denkt dat Shell hun goeie benzine verkoopt aan Tango?
Tango krijgt dus echt wel de troep van Shell hoor! Dus kwaliteit is verre van hetzelfde! Het prijs verschil moet ergens vandaan komen he..
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jongen.....
De benzine van de Shell is dezelfde als die van de Tango, Gulf etc. etc.
Of dacht je dat elk concern zijn eigen benzine bedacht ?
Wanneer je over V-Power spreekt... dat is andere koek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |