abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62258020
Hallo,

Ik ben in mijn nieuwe huis een aantal lampen aan het ophangen. Ik bennu met de laatste en zwaarste lamp bezig. Het gaat om een kroonluchter van 10 kilo.

Is het mogelijk om deze kroonluchter aan dit haakje te hangen? Of is deze niet op dit soort gewicht berekend.

Alvast bedankt voor de info.

[ Bericht 0% gewijzigd door Artbij op 09-10-2008 13:21:59 (plaatje = haakje) ]
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_62258042
Niet aan het plaatje, wel aan het haakje.

Maar dan moet wel alles goed bevestigd zijn.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_62258096
moet kunnen, probeer het en hou m goed vast en laat langzaam steeds meer los kom je der vanzelf achter
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_62258402
Ik zou het niet doen. Gewoon een haak er naast in het plafond vastzetten. Anders blijf je altijd met een schuin oog omhoog kijken.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:36:11 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62258614
Ik zou het ook niet doen. Waarschijnlijk gaat het best goed, maar er zou maar net een kinder onder lopen als-ie wel naar beneden komt!
Misschien kan je in het beton een gat boren door die doos heen, daar een plug in en een eigen lange haak er aan, dan hangt de lamp wel recht op die plek.
censuur :O
pi_62258638
Wat flappy zegt.

Als er over een half jaar 10 kilo naar beneden komt denderen wil je daar niet onder staan.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_62258686
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Misschien kan je in het beton een gat boren door die doos heen, daar een plug in en een eigen lange haak er aan, dan hangt de lamp wel recht op die plek.
Doe dat maar niet dus. In die lasdoos zitten stroomdraden weggestopt waar 230V op staat.
You do not fear them?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:52:32 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62259010
Uiteraard moet je het dekseltje even weghalen als je gaat boren... Boven die doos zit gewoon alleen beton.
censuur :O
pi_62259030
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:36 schreef RemcoDelft het volgende:
IMisschien kan je in het beton een gat boren door die doos heen,
Pauperadviezen hier altijd.
pi_62259053
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:39 schreef CasualMark het volgende:
Doe dat maar niet dus. In die lasdoos zitten stroomdraden weggestopt waar 230V op staat.
Dit soort dozen hebben vaak alleen aansluitingen aan de bovenkant.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:55:07 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62259068
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Uiteraard moet je het dekseltje even weghalen als je gaat boren... Boven die doos zit gewoon alleen beton.
dat is de aanname die je doet. Als er ook maar iets anders is gedaan met dat dooske heb je een leuke uitdaging.

ernaast boren en eerst ff een pieper gebruiken of daar ook niet stiekum iets zit.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62259353
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Zucht, het gaat er niet om wat er achter/boven die doos zit.

In die doos zitten stroomdraden (je weets, waar je de lamp op aansluit). Tevens zitten daar lasklemmen.

Dit zooitje zit niet voor niets in een plastic doosje met een plastic dekseltje. Het is dus niet de bedoeling om hier een grote metalen schroef tussendoor te plaatsen waar je wat dan ook aan hangt.
You do not fear them?
pi_62260125
Haak ernaast is dus de oplossing? Hoe ver zou ik ernaast moeten boren?
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_62260199
Even in het doosje kijken welke kant de stroomleiding opgaat?
  Moderator donderdag 9 oktober 2008 @ 17:06:01 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_62264058
Hou dan wel even in de gaten of het een centraaldoos betreft met uitgangen naar boven of uitgangen rondom.

Zo ie zo kun je de eerste 3,5 - 4 cm wel boren omdat een gewone betonvloer (zonder smeerlaag) tussen de 4 en 5 cm dik is
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:46:46 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62267776
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 17:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Hou dan wel even in de gaten of het een centraaldoos betreft met uitgangen naar boven of uitgangen rondom.

Zo ie zo kun je de eerste 3,5 - 4 cm wel boren omdat een gewone betonvloer (zonder smeerlaag) tussen de 4 en 5 cm dik is
Veel verder zou ik niet boren omdat je anders wel heel dicht in de dekvloer van de volgende verdieping zit waar ook verwarmingspijpen kunnen lopen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62267989
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Veel verder zou ik niet boren omdat je anders wel heel dicht in de dekvloer van de volgende verdieping zit waar ook verwarmingspijpen kunnen lopen
dun vloertje heb je dan als je 4/5 cm hebt zonder smeerlaag !

maar goed ik zou ook kijken hoe de buizen in dat ding zitten.. boven invoer? er naast boren!!

zijinvoeren? uh lastig ik zou hem dan in de doos boren om heel eerlijk te zijn
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:26:51 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_62292373
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dun vloertje heb je dan als je 4/5 cm hebt zonder smeerlaag !

maar goed ik zou ook kijken hoe de buizen in dat ding zitten.. boven invoer? er naast boren!!

zijinvoeren? uh lastig ik zou hem dan in de doos boren om heel eerlijk te zijn
Een standaard dekvloer op de bouw (tenzij het kanaalvloer is) is maar 4 á 5 cm dik, het ijzer vlechtwerk, het beton wat daarop gestort word en de smeerlaag van de verdiepingsvloer maken de sterkte
pi_62296610
wat zeg je nu, dekvloer, smeerlaag, betonvloer?

Een betonvloer van 5 centimeter dik is bulshit.

Jij bedoelt de dikte van de breedplaatvloer of iets neem ik aan? Die is inderdaad maar een cm of 5 dik, maar de vloer is dus ook nog die 15+ centimeter die je daarbovenop stort. En die breedplaat noem je geen dekvloer. Dekvloer zit bovenop.

Of het slim is om door de breedplaat te boren is een ander verhaal. Bij breedplaten worden idd leidingen enzo ingestort. Dus daar wil je niet doorheen roppen.

Maar een standaard plug is vaak niet zo diep, dus dat valt goed te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')