Ik noem dat liever engelse thee.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:10 schreef Fems het volgende:
Ik drink 'kinderthee'!
Engelse thee is met een heel klein scheutje koffiemelk volgens mij.. Of iniedergeval, een klein scheutje melkquote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik noem dat liever engelse thee.![]()
Nu lees ik dat dat het gezonde effect van thee wegneemt.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:57 schreef Fems het volgende:
Engelse thee is met een heel klein scheutje koffiemelk volgens mij.. Of iniedergeval, een klein scheutje melk
Vroeger moest altijd de helft melk en de helft thee, nu is het een kwart melk en 3kwart thee:)
Zelf doe ik maar een scheutje, niet de helftquote:Engeland: De "afternoon tea" bestaat uit zeer sterke thee, gedronken met veel melk en suiker.
Oeps, dan heb ik het altijd verkeerd gedacht.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
[..]
Zelf doe ik maar een scheutje, niet de helft
Ik doe het alleen thuis. En ik gebruik dan inderdaad koffiemelk of -poeder zelfs, dat maakt het wat romiger.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:16 schreef Fems het volgende:
Oeps, dan heb ik het altijd verkeerd gedacht.
Wordt jij ook altijd vreemd aangekeken als je ergens om melk vraagt, of gebruik je koffiemelk?
Ik doe dat ook wel af en toe hoor. Alles leuk en aardig maar ik heb natuurlijk geen leuke hippe theepotjes om daarna tegen een vieze bruine wand aan te kijken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:19 schreef wyccie het volgende:
Ik heb mijn theepot afgewassen met zeep.Niet bij nagedacht, want ik weet wel dat het niet mag. Maar eigenlijk vind ik niet dat de thee minder smaakt.
Theebloemen kan je bij de betere theewinkel hier ook wel kopen hoor. De theefabriek heeft ook een aantal soorten.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:31 schreef Maringo het volgende:
Hier op het werk drink ook de hele dag thee, afentoe wel afgewisseld door wat aanmaaklimo, maar meeste toch thee.... lekkere allerlei soorten smaken in huis, tis elke twee weken weer anders. Maar altijd pickwick.
En bij moeders thuis standaard kruidenthee, dat is ook elke keer een verrassing.
En kennen jullie dit:
[ afbeelding ]
Mn tante neemt dat wel es mee vanuit Thailand. Bolletjes zijn ter grote van een nootmuskaat en eenmaal in het hete water ontvouwen ze zich tot zulke bloemen. En de thee ervan is ook echt heerlijk
Ieks... brr.. bah! Geen koffiemelk, dat is echt smerig!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:57 schreef Fems het volgende:
[..]
Engelse thee is met een heel klein scheutje koffiemelk volgens mij.. Of iniedergeval, een klein scheutje melk
Vroeger moest altijd de helft melk en de helft thee, nu is het een kwart melk en 3kwart thee:)
Mja, maar er is toch een verschil van direct uit Thailand en geimporteerde crap.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Theebloemen kan je bij de betere theewinkel hier ook wel kopen hoor. De theefabriek heeft ook een aantal soorten.![]()
Direct uit Thailand is ook geïmporteerde crap, alleen dan zelf geïmporteerd.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:58 schreef Maringo het volgende:
[..]
Mja, maar er is toch een verschil van direct uit Thailand en geimporteerde crap.
mooiquote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:31 schreef Maringo het volgende:
Hier op het werk drink ook de hele dag thee, afentoe wel afgewisseld door wat aanmaaklimo, maar meeste toch thee.... lekkere allerlei soorten smaken in huis, tis elke twee weken weer anders. Maar altijd pickwick.
En bij moeders thuis standaard kruidenthee, dat is ook elke keer een verrassing.
En kennen jullie dit:
[ afbeelding ]
Mn tante neemt dat wel es mee vanuit Thailand. Bolletjes zijn ter grote van een nootmuskaat en eenmaal in het hete water ontvouwen ze zich tot zulke bloemen. En de thee ervan is ook echt heerlijk
Ik vind het echt heerlijk. Waarom weet ik ook niet.. Misschien wel omdat ik gelijk kan beginnen met drinken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind melk in de thee sowieso vies. Er mag van alles in, citroen, honing, suiker, verse gember, verse kruiden etc. maar melk? Brrrr.
nou neuh... zit toch wel merkbaar verschil in.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Direct uit Thailand is ook geïmporteerde crap, alleen dan zelf geïmporteerd.
Maar dat zal gewoon het smaakverschil zijn dat er tussen de verschillende theesoorten en bloemen zit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:25 schreef Maringo het volgende:
[..]
nou neuh... zit toch wel merkbaar verschil in.
Dat en melk erin staat ook nog eens niet aantrekkelijk....quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind melk in de thee sowieso vies. Er mag van alles in, citroen, honing, suiker, verse gember, verse kruiden etc. maar melk? Brrrr.
Ook leuk trouwens: Theecocktails!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:55 schreef MinderMutsig het volgende:
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:06 schreef MinderMutsig het volgende:
De meeste thee drink ik zonder suiker e.d. maar in sommige zwarte thee doe ik wel een klein beetje honing.
Maar als ik ergens ben waar ze alleen maar vieze zakjessmaakjestheetroep hebben doe ik er wel suiker in om die enorm ranzige smaak van gearomatiseerde zakjesthee te verbloemen.
Ja een ben een theesnob en ik ben er trots op.![]()
![]()
We kunnen wel een clubje oprichten?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nooit geweten, ik ben een theesnob.
Is er een supportgroep?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nooit geweten, ik ben een theesnob.
Is er een supportgroep?
?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:29 schreef Cat22 het volgende:
Senseo 'thee'![]()
Automaten 'thee'![]()
Automaten 'thee' met schuim![]()
Ik sleep dus altijd maar mijn eigen theezakjes mee naar het werk.
Ik heb pas geleden van die bloementhee besteld via het web. Mooi spul is dat en ook leuk om weg te geven. Over de smaak was ik iets minder te spreken, maar het is goed te hebben.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
?
Waarom drink je dan thee? Om lekker alto te zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |