abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:52:27 #1
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_62257565
Op zondag 6 augustus 2006 14:43 schreef Secretus het volgende:
Ik heb eens gezocht of er een groot thee-topic bestaat, en die bestond niet.
Wat een schande ! Deze heerlijke drank verdient absoluut een eigen topic, waarin je over de beste thee-technieken, merken en smaken kan discussieren
Als dit topic fout staat (maar waar moet ie anders heen?) of er al zo'n topic is; zeg het maar.
Er zijn wel al soortgelijke topics, maar die gaan bijvoorbeeld over de lekkerste thee, en niet over e verschillende technieken achter theezetten. Of toch wel, een beetje Maar ik ga dit topic gewoon maken

Bij deze open ik het Thee Topic !

En ik weet dat deze drank meer lijkt op koffie dan thee, maar het is het enige leuke plaatje dat ik kon vinden

Een Beknopte geschiedenis van Thee
Nederlandse Wikipedia
[..]

Soorten thee
Van de Engelse Wikipedia
[..]

Verschillende manieren om thee te maken
Zelf even geschreven, met behulp van oa. Wikipedia voor precieze data
[..]

Hoe maak jij je thee ? En welke Thee drink je graag ?

Voor m'n thee gebruik ik theebladeren, welke smaak hangt ervan af in welke mood ik ben, maar smaken die ik goed vind zijn onder andere Earl Grey, "Kleine Budda" (Ik heb een keer in een thee-winkeltje in Polen deze thee gekocht, en letterlijk vertaalt is de naam "Kleine Buddha" Ik vind hem heerlijk)

Dit is een (helaas slechte ><) foto van mijn theepotje:

En tja, post maar raak:

• Welke thee vind jij het lekkerst ? Van welk merk ? Welke smaak ?
  • Heb je ooit al eens een speciale thee gedronken, met zo'n geweldige/aparte smaak dat je de ervaring wel moet delen met ons?
  • Hoe maak jij je thee ?
  • Post hier foto's van je theepot
  • Verzin zelf een vraag en geef er antwoord op !

Happy Posting !
  • Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
      donderdag 9 oktober 2008 @ 13:05:20 #2
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_62257864
    Ja meldt.
    Confidence through competence
    pi_62257987
    Ik drink 'kinderthee'!

Thee met melk en met twee zoetjes!
    Ik lus wel thee zonder melk, maar met melk is het toch het lekkerst!
    pi_62258168
    ik ben eigenlijk alleen maar fan van kruidenthee'tjes dus waar niet echt die specifieke thee smaak aan zit, dat vind ik meestal te bitter.
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_62259110
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 13:10 schreef Fems het volgende:
    Ik drink 'kinderthee'!
    Ik noem dat liever engelse thee.
    Nu lees ik dat dat het gezonde effect van thee wegneemt.
    pi_62259141
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 13:56 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik noem dat liever engelse thee.
    Nu lees ik dat dat het gezonde effect van thee wegneemt.
    Engelse thee is met een heel klein scheutje koffiemelk volgens mij.. Of iniedergeval, een klein scheutje melk

Vroeger moest altijd de helft melk en de helft thee, nu is het een kwart melk en 3kwart thee:)
      donderdag 9 oktober 2008 @ 14:01:31 #7
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_62259201
    Een echte vent drinkt z'n thee zwart
    Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
    pi_62259254
    Yogi Tea!

Steer, ik dacht dat jij niet van witte thee hield
      donderdag 9 oktober 2008 @ 14:04:49 #9
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_62259280
    Ik hou regelmatig witte thee
    Confidence through competence
    pi_62259314
    De meeste thee drink ik zonder suiker e.d. maar in sommige zwarte thee doe ik wel een klein beetje honing.
    Maar als ik ergens ben waar ze alleen maar vieze zakjessmaakjestheetroep hebben doe ik er wel suiker in om die enorm ranzige smaak van gearomatiseerde zakjesthee te verbloemen.
    Ja een ben een theesnob en ik ben er trots op.

There is no love sincerer than the love of food.
    pi_62259317
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 13:57 schreef Fems het volgende:
    Engelse thee is met een heel klein scheutje koffiemelk volgens mij.. Of iniedergeval, een klein scheutje melk

Vroeger moest altijd de helft melk en de helft thee, nu is het een kwart melk en 3kwart thee:)
    quote:
    Engeland: De "afternoon tea" bestaat uit zeer sterke thee, gedronken met veel melk en suiker.
    Zelf doe ik maar een scheutje, niet de helft
    pi_62259556
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:06 schreef wyccie het volgende:

[..]

[..]

Zelf doe ik maar een scheutje, niet de helft
    Oeps, dan heb ik het altijd verkeerd gedacht.
    Wordt jij ook altijd vreemd aangekeken als je ergens om melk vraagt, of gebruik je koffiemelk?
    pi_62259650
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:16 schreef Fems het volgende:
    Oeps, dan heb ik het altijd verkeerd gedacht.
    Wordt jij ook altijd vreemd aangekeken als je ergens om melk vraagt, of gebruik je koffiemelk?
    Ik doe het alleen thuis. En ik gebruik dan inderdaad koffiemelk of -poeder zelfs, dat maakt het wat romiger.
    In restaurants of cafés drink ik vaak gewone Earl Grey, met of zonder een beetje suiker.

Ik heb mijn theepot afgewassen met zeep. Niet bij nagedacht, want ik weet wel dat het niet mag. Maar eigenlijk vind ik niet dat de thee minder smaakt.
    pi_62259881
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:19 schreef wyccie het volgende:
    Ik heb mijn theepot afgewassen met zeep. Niet bij nagedacht, want ik weet wel dat het niet mag. Maar eigenlijk vind ik niet dat de thee minder smaakt.
    Ik doe dat ook wel af en toe hoor. Alles leuk en aardig maar ik heb natuurlijk geen leuke hippe theepotjes om daarna tegen een vieze bruine wand aan te kijken.
    Ik spoel ze altijd om met heet water na gebruik en eens in de zoveel tijd gaat er gewoon een scheutje afwasmiddel in om ze weer helemaal schoon te krijgen. Zolang je pot niet poreus is en je hem goed afspoelt kan dat volgens mij helemaal geen kwaad.
    Bovendien vind ik m.n. met mijn RVS potje dat de thee beter smaakt als er géén dikke bruine aanslaglaag in zit.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 14:31:47 #15
    166255 Maringo
    Bèhèhèhèh
    pi_62259966
    Hier op het werk drink ook de hele dag thee, afentoe wel afgewisseld door wat aanmaaklimo, maar meeste toch thee.... lekkere allerlei soorten smaken in huis, tis elke twee weken weer anders. Maar altijd pickwick.

En bij moeders thuis standaard kruidenthee, dat is ook elke keer een verrassing.

En kennen jullie dit:

Mn tante neemt dat wel es mee vanuit Thailand. Bolletjes zijn ter grote van een nootmuskaat en eenmaal in het hete water ontvouwen ze zich tot zulke bloemen. En de thee ervan is ook echt heerlijk
    Die volg topic-knop hè...
    Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
    Je bent te goed voor de mensheid.
    pi_62260206
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:31 schreef Maringo het volgende:
    Hier op het werk drink ook de hele dag thee, afentoe wel afgewisseld door wat aanmaaklimo, maar meeste toch thee.... lekkere allerlei soorten smaken in huis, tis elke twee weken weer anders. Maar altijd pickwick.

En bij moeders thuis standaard kruidenthee, dat is ook elke keer een verrassing.

En kennen jullie dit:
    [ afbeelding ]
    Mn tante neemt dat wel es mee vanuit Thailand. Bolletjes zijn ter grote van een nootmuskaat en eenmaal in het hete water ontvouwen ze zich tot zulke bloemen. En de thee ervan is ook echt heerlijk
    Theebloemen kan je bij de betere theewinkel hier ook wel kopen hoor. De theefabriek heeft ook een aantal soorten.

Is het trouwens een idee om een aantal linkjes in de OP te zetten van theepostorderbedrijven, theewinkels etc.?
    Dan moet de theefabriek er wel in: www.theefabriek.nl
    Nee ik ben niet verbonden aan de theefabriek, behalve dan door mijn verslaving.
    pi_62260384
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 13:57 schreef Fems het volgende:

[..]

Ieks... brr.. bah! Geen koffiemelk, dat is echt smerig!
    Meestal drink ik m'n thee gewoon zwart, maar echt goeie, sterke engelse thee gaat toch wel een scheutje melk door. En dat is dan niet zozeer omdat die anders "te sterk" is, nee, de melk maakt nog wat aroma's in de thee los die je zonder melk niet proeft.
    Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
    pi_62260561
    Ik vind melk in de thee sowieso vies. Er mag van alles in, citroen, honing, suiker, verse gember, verse kruiden etc. maar melk? Brrrr.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 14:58:49 #19
    166255 Maringo
    Bèhèhèhèh
    pi_62260647
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:41 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Theebloemen kan je bij de betere theewinkel hier ook wel kopen hoor. De theefabriek heeft ook een aantal soorten.
    Mja, maar er is toch een verschil van direct uit Thailand en geimporteerde crap.
    pi_62260723
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:58 schreef Maringo het volgende:

[..]

Mja, maar er is toch een verschil van direct uit Thailand en geimporteerde crap.
    Direct uit Thailand is ook geïmporteerde crap, alleen dan zelf geïmporteerd.
    pi_62260733
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:31 schreef Maringo het volgende:

En kennen jullie dit:
    [ afbeelding ]
    mooi
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_62261166
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:55 schreef MinderMutsig het volgende:
    Ik vind melk in de thee sowieso vies. Er mag van alles in, citroen, honing, suiker, verse gember, verse kruiden etc. maar melk? Brrrr.
    Ik vind het echt heerlijk. Waarom weet ik ook niet.. Misschien wel omdat ik gelijk kan beginnen met drinken.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 15:25:43 #23
    166255 Maringo
    Bèhèhèhèh
    pi_62261370
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:02 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Direct uit Thailand is ook geïmporteerde crap, alleen dan zelf geïmporteerd.
    nou neuh... zit toch wel merkbaar verschil in.
    pi_62261543
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 15:25 schreef Maringo het volgende:

[..]

nou neuh... zit toch wel merkbaar verschil in.
    Maar dat zal gewoon het smaakverschil zijn dat er tussen de verschillende theesoorten en bloemen zit.
    Beide zijn gedroogd, beide bestaan uit thee en bloemblaadjes. Of dat ritje naar Nederland nu plaatsvindt in een koffer of in een container kan geen verschil maken. Het verschil zit hem in welke thee gebruikt wordt, op welke grond die verbouwd wordt, welke bloemen, wanneer geplukt, hoe lang gefermenteerd, hoe lang gedroogd etc.
    Ik wil best geloven dat die soort die je tante meeneemt uit Thailand bijzonder lekker is maar dat zegt niks over de soorten die bij de diverse theewinkels te krijgen zijn. Daar zitten ook erg goede tussen en wellicht zelfs precies dezelfde als je goed zoekt. Heb je een naam voor ons?

Voor de liefhebbers van theebloemen trouwens: ik zie net op een site met theebloemen dat je die twee of meer keren kunt gebruiken terwijl ik altijd heb begrepen dat ze voor eenmalig gebruik zijn. Hoe doen jullie dat?
    pi_62261634
    quote:
    Dat en melk erin staat ook nog eens niet aantrekkelijk....

Ben dol op thee Vooral groene thee met citroen maar ook Darjeeling, English breakfast en lapsang souchong

Verder drink ik geregeld yogi tea en bij de natuurwinkel heb ik piramide thee meegenomen; de zonnemix en de middagmix.

erg lekker
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_62261812
    quote:
    Ook leuk trouwens: Theecocktails!
    N.a.v. de melk in de thee... ik heb een tijdje terug een theecocktail ergens gedronken met rum-rozijnen en slagroom. Daar kon ik me niet zoveel bij voorstellen maar het paste verrassend goed bij elkaar. Al moet ik wel even over mijn aversie tegen melk(producten) in de thee heen.
    pi_62261854
    Ik wilde net een foto maken van mijn kopje thee, blijkt de batterij van mn camera op te zijn. Zonde!
      donderdag 9 oktober 2008 @ 18:53:01 #28
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_62266510
    Leuk topic! Ben dol op thee, met name kruidenthee, soms zwarte thee met melk en suiker (op z'n engels ) en smaakjes thee kan ik ook waarderen. 'S ochtends vind ik de ontbijtmelange van Zonnatura erg lekker en 's avonds pepermunt of de Air of Water thee van pickwick. Eigenlijk vind ik bijna alle thee wel lekker
    Leuk om te lezen wat er nog meer is! Die theebloemen zien er geweldig uit!
    Come on now, you knew you were lost
    But you carried on anyway
    Oh come on now, you knew you had no time
    But you let the day drift away
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:27:31 #29
    220836 rinzzz
    Zoekt en gij zult moe worden.
    pi_62276406
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:03 schreef ColdFeet het volgende:
    Yogi Tea!

vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:36:25 #30
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_62276548
    pi_62281147
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 14:06 schreef MinderMutsig het volgende:
    De meeste thee drink ik zonder suiker e.d. maar in sommige zwarte thee doe ik wel een klein beetje honing.
    Maar als ik ergens ben waar ze alleen maar vieze zakjessmaakjestheetroep hebben doe ik er wel suiker in om die enorm ranzige smaak van gearomatiseerde zakjesthee te verbloemen.
    Ja een ben een theesnob en ik ben er trots op.

Nooit geweten, ik ben een theesnob.
    Is er een supportgroep?
    pi_62281176
    weet je wat nóg erger is dan pickwick smaakjes thee?

senseo thee gatver, dat mensen dat drinken en mensen voor durven te zetten
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_62281577
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 10:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Is er een supportgroep?
    We kunnen wel een clubje oprichten?

En eens met DE. Met degene die senseo'thee' heeft uitgevonden moeten rituele dingen gedaan worden.
    pi_62282611
    Senseo 'thee'
    Automaten 'thee'
    Automaten 'thee' met schuim
    Ik sleep dus altijd maar mijn eigen theezakjes mee naar het werk.

Ik heb pas geleden van die bloementhee besteld via het web. Mooi spul is dat en ook leuk om weg te geven. Over de smaak was ik iets minder te spreken, maar het is goed te hebben. Linkje ligt thuis, dus dit is tevens een tvp om die er later nog bij te plakken.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_62282713

Zal wel weer even genoeg wezen zo
    pi_62286837
    Revolution tea die hebben echt fantastische smaakjes-thee! Niet met zo'n 'toegevoiegd fruit-aroma-smaakje, gewoon met specerijen en kruiden en gedroogd fruit enzo
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:10:11 #37
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_62288530
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 10:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Is er een supportgroep?
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:11:31 #38
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_62288555
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 11:29 schreef Cat22 het volgende:
    Senseo 'thee'
    Automaten 'thee'
    Automaten 'thee' met schuim
    Ik sleep dus altijd maar mijn eigen theezakjes mee naar het werk.

Ik heb pas geleden van die bloementhee besteld via het web. Mooi spul is dat en ook leuk om weg te geven. Over de smaak was ik iets minder te spreken, maar het is goed te hebben.
    ?

Waarom drink je dan thee? Om lekker alto te zijn?
    pi_62291656
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 15:11 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

?

Waarom drink je dan thee? Om lekker alto te zijn?

Omdat ik niet van koffie houd maar op zijn tijd wel een warme drank wil.

Omdat ik thee, gezet met mijn eigen smaakje en heet water wat op het werk prima voorhanden is, wel lekker vind.

En omdat ik het voor af en toe een aparte ervaring vind om de bloem te zien bloeien in mijn glazen theepot. Het oog wil ook wat.

En het moge duidelijk zijn dat ik geen Senseo (niet voor koffie en niet voor thee) in huis heb.

Verder nog verklaringen nodig?

Ik zou nog een linkje plaatsen van die bloementhee: http://www.hotsoup.nl/winkel/
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_62293116
    Oeh, thee..

die bloementhee gebruikte ik altijd maar 1 keer... Ik heb nu een flinke verzameling liggen, nog wat zakjes, en een hoop losse thee...
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:36:35 #41
    139677 Curiosity
    In the devil's playground
    pi_62742571
    http://www.pureteacompany.com/

van de week deze thee gedronken, erg goed, ook erg leuke verpakking
    “Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
    pi_62743215
    Lekker, thee!

Deze twee zijn mijn lievelingsthee. Lekker met melk en suiker, want bij deze twee theesoorten is dat officiëel toegestaan.

Nadeel is wel dat ze allebei nauwelijks te krijgen zijn in NL.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2008 10:02:45 ]
      dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:28:51 #43
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_62743862
    Ik heb ook van die bollen "bloementhee", die heeft iemand per ongeluk voor me meegenomen uit China. Ik wilde eigenlijk kleine jasmijnpareltjes. Het nadeel van die bollen vind ik dat ze te groot zijn voor 1 persoon. Een kopje is al meteen te sterk, maar een pot ook. Dus ik ben er niet zo blij mee. Doe mij die pareltjes maar.

Maar mooi zijn ze wel! Als je een glazen theepot hebt. Ha.
      dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:28:19 #44
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_62755357
    Ah, een theetopic.

Ik neem ook mijn eigen thee mee naar mijn werk, ik hou niet zo van naturel zwarte thee en meer keuze is hier niet.

Ik zit nu aan de Himalay (met gember) van yogi die ik een keertje van iemand heb gekregen, maar ik weet nog niet wat ik er van moet vinden, ik denk dat ik hem wat te scherp vind.

Ik heb trouwens een geweldige theedoos (al zeg ik het zelf) die ik zelf heb gemaakt. Ik zal hier eens een foto plaatsen.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_62758617
    De rooibosliefhebbers kan ik deze van harte aanraden:

pi_62758964
    Vandaag Sint-janskruid thee gedronken van AH merk, verbazend lekker!
      dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:02:24 #47
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_62759374
    Sterrenmunt thee van Pickwick Ideaal voor in de winter/herfst.

Verder roeleert de jasmijn thee En de pickwick fire, en Water en Earth thee

De white tea is ook donders De Turkisch appel is ook lekker.

De minty marokko is dan weer niet te drinken
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:17:26 #48
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_62764552
    Omdat ik nergens een theedoos kon vonden waar zowel losse als zakjes thee in kan heb ik maar zelf eentje gemaakt. Het deksel is ook gelijk een dienblad:

Ik heb gebruik trouwens bijna nooit theepot omdat ik eigenlijk altijd thee in het kopje zelf zet. Ik heb wel geweldige kop en schotels, ze komen bij mijn oma uit de kast toen ze ging verhuizen naar een verpleegtehuis.

Ik heb er trouwens 20 stuks van ofzo
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_62764730
    Wat een leuke theedoos

Waarom hebben ze de herfstthee van pickwick nog niet
      dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:22:37 #50
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_62764744
    wat cool
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo