abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62256218
Goed, ik ben van de week als eneco nogmaals aangeschreven voor een verhoging van de maandelijkse termijnbedragen en begin hier van te balen.

Even nijn situatie:
Verleden jaar een nieuw appartement opgeleverd gekregen, dus had ik geen indicatie wat het gebruik op jaar basis zal zijn. Contract ging in op 1 oktober, kleine maand voor oplevering, dit werd allemaal prima geregeld zodat de bouwer ook alvast stroom, gas en water had om de apparatuur op te leveren.
Alles is goed geisoleerd, heb een HR ketel, dubbel glas en ik stook vrij weinig.

December 2007 kreeg ik de jaarrekening met daarin het cumultatieve gebruik en een omgerekend verbruik op jaarbasis, daaruit zou ik veel meer gas moeten gebruiken dan ik nu volgens mijn excelberekening verbruik.
Volgens mijn berekening kom ik op 2200 kwh uit en op 600 kuub gas, dit is een 1 persoonshuishouden, overdag weg dus minder stookkosten.

Eneco heeft nu nog steeds geen jaarafrekening gestuurd, dit komt pas in december en alweer gaan ze de bedragen baseren op andere gemiddelden uit mijn postcode gebied.

Ronduit belachelijk en ik heb zelf op diverse energie sites bekeken wat ik kwijt zou moeten zijn op jaarbasis bij mijn verbruik, een goeie 1000 euro kom ik op uit en dan heb ik het aardig afgerond.
Bij mijn weten zou ik dan een maandbedrag van 85 euro nodig hebben om dat bedrag alvast "te sparen".

Ik overweeg door dit gehannes van eneco, het uitstellen van de jaarrekening, de 2-de maal een ongevraagde verhoging van 124 naar 170 euro om over te stappen naar een ander bedrijf.

Iemand raad welk energiebedrijf er wel orderlijk werkt met zijn klanten en re-eele maandtermijnen hanteert?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:00:54 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_62256353
Ik ben verschillende keren van energie leverancier veranderd, en het is overal dezelfde klotezooi.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:22:10 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_62256831
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:00 schreef Snakey het volgende:
Ik ben verschillende keren van energie leverancier veranderd, en het is overal dezelfde klotezooi.
Klopt! En dan heb ik het nog niet eens over de rompslomp die bij het overstappen om de hoek komt kijken.

Eneco
Nuon
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:23:12 #4
2964 Armageddon
pi_62256854
Trouwens, wat maakt het uit dat je 170 betaald? Krijg je aan het eind van het jaar lekker een hele sloot geld terug. Of kan je het niet missen?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:26:19 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62256945
Wat een hoog termijnbedrag.
Ik betaal voor een volledig huis 100 Euro per maand en dan krijg ik elk jaar geld terug.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62256955
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:23 schreef Armageddon het volgende:
Trouwens, wat maakt het uit dat je 170 betaald? Krijg je aan het eind van het jaar lekker een hele sloot geld terug. Of kan je het niet missen?
Je mist de rente, hou geld liever in mijn eigen zak.
pi_62256981
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:54 schreef Noway666 het volgende:
het uitstellen van de jaarrekening
Als de jaarrekening vorig jaar in december kwam komt hij dit jaar weer in december. Dat is dus geen uitstellen.

Wanneer zijn de meterstanden opgenomen?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:27:57 #8
2964 Armageddon
pi_62256988
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:26 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Je mist de rente, hou geld liever in mijn eigen zak.
Welke rente? Alle banken vallen om. Kan je het beter bij Eneco stallen.
pi_62257827
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:23 schreef Armageddon het volgende:
Liever nog even in me eigen portemonnee houden kan ik er inderdaad rente op vangen, wat denk je dat hun met die rente doen ?
-Onzin reclames maken.
-Spaarlampen uitdelen in subsidiewijken.

Ergste is nog wel dat ik heel energie bewust probeer te leven en deze winter nog minder zal verstoken maar ik blijf steeds meer betalen, daar baal ik van. Energiebewust okay maar me portemonee geniet niet mee.
pi_62259169
Ik betaal 62 euro voor een 4 kamer appartement met cv en krijg nog geld terug!
pi_62260767
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:26 schreef Copycat het volgende:
Wat een hoog termijnbedrag.
Ik betaal voor een volledig huis 100 Euro per maand en dan krijg ik elk jaar geld terug.
Valt nog mee, ik betaal 197 euro per maand, ook voor een heel huis volledig huishouden.
pi_62260797
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:03 schreef klipper het volgende:

[..]

Valt nog mee, ik betaal 197 euro per maand, ook voor een heel huis volledig huishouden.
Daar wordt iemand gigantisch genaaid
pi_62267362
Maandvoorschot omlaag laten zetten!
Bij Essent kan het via internet gelukkig.
Zijn ze nou helemaal besodemieterd.

Maar het is bij elk energiebedrijfs hetzelfde hoor, ontkom je niet aan!
pi_62268535
Ook bij Eneco kun je het omlaag zetten. Alleen als je het naar hun idee te laag wil zetten, dan zeggen ze dat er geen betalingsregeling komt als het idd veel te laag is gezet.
pi_62274169
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Daar wordt iemand gigantisch genaaid
Hoezo dat?
Kan ik er wat aan doen dat eneco speciaal voor mij alleen een windmolen nodig hebt?
Verrek dat kan ik, energiebesparing noemen ze dat.
Alleen kom ik dan in het dilemma van wil ik dat ja of nee, en de luxe vind ik persoonlijk toch wel erg belangrijk, een slimme meter zal hier dus ook niets uithalen.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 03:40:06 #16
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_62277746
Bij Essent en Nuon ben je nog veel slechter af

Eneco FTW
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:28:33 #17
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_62282578
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Maandvoorschot omlaag laten zetten!
Bij Essent kan het via internet gelukkig.
Zijn ze nou helemaal besodemieterd.

Maar het is bij elk energiebedrijfs hetzelfde hoor, ontkom je niet aan!
Ja maandbedrag kan ook via internet verlaagd worden en dat had ik 2 keer gedaan maar er wordt ondergrens opgezet zodat je niet te veel omlaag kan.
De muts heeft dat bedrag gelukkig nu naar 75 euro gezet wat nog te veel is maar goed.

Waar ik gewoon pissed om werd was het feit dat ze mij geen jaarrekening kunnen geven aan het einde van het contract en gelijk maar de "hoge" standaard tarieven te verrekenen in mijn maandtermijn.
Meeste kosten van de energie zit hem in de netwerkkosten ipv het gas en alleen op de producten krijg je een marginale korting.

Ik zit echt te twijfelen of het gras toch niet groener is bij de buren........
pi_62289650
Ik heb een tweekamer appartement. Ik douche kort en ik heb de verwarming en licht bijna nooit aan want ik ben overdags niet thuis en in de avond ook vrij weinig. Toch betaal ik voor 60m2 ¤139 per maand.
Mijn ouders hebben een 1gezinswoning en betaling ¤110 per maand en zij zijn wel vaak thuis. rara hoe kan dat. Ik snap niks van dat Eneco.
Haters gonna hate.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:10:19 #19
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_62290260
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:28 schreef Noway666 het volgende:

Ik zit echt te twijfelen of het gras toch niet groener is bij de buren........
Alleen van de bovenkant, de rest is dor en bitter maar daar bijt je wel doorheen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_62291596
Wat er al eerder gevraagd werd: wanneer zijn er meterstanden opgenomen door Eneco?

Zolang ze geen werkelijke stand van je hebben zullen ze ook niet veel meer kunnen dan inschatten op je postcode.

Als Eneco iedereen z'n termijnbedrag laat halveren dan gaat waarschijnlijk je energierekening omhoog vanwege de kosten die Eneco moet maken voor schrale harries die de jaarrekening niet betalen.
pi_62292206
Je kan wel overgaan naar een ander energieleverancier, maar van Eneco kom je toch niet af dan aangezien je dan transportkosten moet betalen.
pi_62308305
ACh ik betaal momenteel ook bijna het dubbele van wat ik verbruik, die eikels hadden zelfs het gore lef 3x te rekenen wat ik verbruik doordat ze onze netbeheerder ook hadden overgenomen (daardoor was ik 'nieuwe' klant en mocht ik het hoogste tarief betalen). Een belletje later met de meterstanden van elke maand van de afgelopen 3 jaar voor mijn neus en het was geregeld. Daar hadden ze niet van terug. Sorry dat ik he tgoed bijhou.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_62327454
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:20 schreef Silvieja het volgende:
Je kan wel overgaan naar een ander energieleverancier, maar van Eneco kom je toch niet af dan aangezien je dan transportkosten moet betalen.
Jij komt ook niet van jezelf af he?
pi_62607501
Eneco is de grootste oplichter die er bestaat mijn zoon is nooit thuis vanwege zijn werk en heeft volgens eneco 2500 kub gas verbruikt in het afgelopen jaar heeft een maandbedrag van 260 euro terwijl hij alleen woont in een 4 kamerflat met dubbele beglazing en HR ketel moet nog 500 euro bijbetalen wat een gekken en er valt niet met eneco te praten zijn zeer ONKLANTVRIENDELIJK
pi_62608201
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:02 schreef elsjas het volgende:
Eneco is de grootste oplichter die er bestaat mijn zoon is nooit thuis vanwege zijn werk en heeft volgens eneco 2500 kub gas verbruikt in het afgelopen jaar heeft een maandbedrag van 260 euro terwijl hij alleen woont in een 4 kamerflat met dubbele beglazing en HR ketel moet nog 500 euro bijbetalen wat een gekken en er valt niet met eneco te praten zijn zeer ONKLANTVRIENDELIJK
Ooit gehoord van interpunctie? Ik zou eerst de herkomst van die meterstanden eens achterhalen, zowel de begin- als eindstanden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_62608881
Ze komen nu met een soort "prepaid" systeem.

http://prive.eneco.nl/pro(...)elmi_nieuwsbrief.asp

https://eneco.dmcampagne.eu/pub/telmi/pdf/eneco_telmi.pdf

Ik heb dergelijke meters maar ben zo wantrouwend, geloof er geen donder van.
pi_62610506
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:52 schreef Noway666 het volgende:
Ze komen nu met een soort "prepaid" systeem.

http://prive.eneco.nl/pro(...)elmi_nieuwsbrief.asp

https://eneco.dmcampagne.eu/pub/telmi/pdf/eneco_telmi.pdf

Ik heb dergelijke meters maar ben zo wantrouwend, geloof er geen donder van.
Wat valt er niet aan te geloven? In Engeland maken talloze mensen gebruik van een pre-paid systeem. Voor mensen die een wellicht te hoog of te laag voorschot niet kunnen riskeren is dit een handig alternatief.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 23 oktober 2008 @ 14:39:50 #28
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_62611784
quote:
Der zit zo'n mooie meter in het huis die je kiddo zelf ook kan aflezen.
En als je die meter vervolgens niet vertrouwt kan je een ijkingsverzoek doen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_62612758
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:53 schreef Steeven het volgende:

[..]

Wat valt er niet aan te geloven? In Engeland maken talloze mensen gebruik van een pre-paid systeem. Voor mensen die een wellicht te hoog of te laag voorschot niet kunnen riskeren is dit een handig alternatief.
Ik wacht eerst nog even de jaarafrekening af, die krijg ik in december. Als dat niet bevalt dan komt dat systeem er maar in.

Die slimme meters heb ik al in huis.
pi_62617524
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:14 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Ik wacht eerst nog even de jaarafrekening af, die krijg ik in december. Als dat niet bevalt dan komt dat systeem er maar in.

Die slimme meters heb ik al in huis.
Tja, het nadeel van prepaid is dat je in de winter extra veel zal betalen en in de zomer extra weinig, moet je ook maar net geld voor hebben .
pi_62617587
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:17 schreef Steeven het volgende:

[..]

Tja, het nadeel van prepaid is dat je in de winter extra veel zal betalen en in de zomer extra weinig, moet je ook maar net geld voor hebben .
Komt wel eerlijker over.
Als ik in de zomer minder verstook hoef ik ook minder te betalen. Zelfde geld ook voor dingen zoals auto rijden, als je meer rijdt, moet je ook meer betalen.

En niet X honder euro per maand en achteraf na gaan wat iets kost.
pi_62618247
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:20 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Komt wel eerlijker over.
Als ik in de zomer minder verstook hoef ik ook minder te betalen. Zelfde geld ook voor dingen zoals auto rijden, als je meer rijdt, moet je ook meer betalen.

En niet X honder euro per maand en achteraf na gaan wat iets kost.
Je voorschot is gebaseerd op je jaarverbruik, wat neerkomt op je verbruik in de winter, want in de winter stook je ongeveer je hele rekening vol. Het lijkt me dan ook niet onredelijk om dat verbruik in delen te betalen, want dat doe je in feite. Als achteraf blijkt dat je minder verbruikt hebt dan verwacht, krijg je geld terug. Er zijn mensen die dan gaan zeiken over rente e.d., maar meestal gaat het om geringe bedragen, we praten hier niet over duizenden euro's. Ik denk eerlijk dat maar weinig mensen het geld kunnen opbrengen om prepaid hun stookkosten van de winter te kunnen betalen, want dat betekent dat ze hun geld moeten wegleggen in de eerdere maanden, maar dan zijn er vaak andere prioriteiten, zoals luxe goederen of op vakantie gaan (ja, ik spreek uit ervaring, veel mensen vinden op vakantie gaan normaal, ook al hebben ze geen geld, een recht zelfs).
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:09:44 #33
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_62632293
quote:
Dan moet ie de thermostaat uitzetten als hij niet thuis is..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:30:03 #34
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62633833
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:52 schreef Steeven het volgende:

[..]

Je voorschot is gebaseerd op je jaarverbruik, wat neerkomt op je verbruik in de winter, want in de winter stook je ongeveer je hele rekening vol. Het lijkt me dan ook niet onredelijk om dat verbruik in delen te betalen, want dat doe je in feite. Als achteraf blijkt dat je minder verbruikt hebt dan verwacht, krijg je geld terug. Er zijn mensen die dan gaan zeiken over rente e.d., maar meestal gaat het om geringe bedragen, we praten hier niet over duizenden euro's. Ik denk eerlijk dat maar weinig mensen het geld kunnen opbrengen om prepaid hun stookkosten van de winter te kunnen betalen, want dat betekent dat ze hun geld moeten wegleggen in de eerdere maanden, maar dan zijn er vaak andere prioriteiten, zoals luxe goederen of op vakantie gaan (ja, ik spreek uit ervaring, veel mensen vinden op vakantie gaan normaal, ook al hebben ze geen geld, een recht zelfs).
Na ruim 3 jaar gaat het bij mij inmiddels niet meer om duizenden euro's maar in de eerste jaren zeker wel! Eerste jaar kreeg ik bijna 3000 euro terug, jaar erna 1500 euro en jaar daarna 1100 euro. Nu hebben ze eindelijk een keer goed geschat en kreeg ik 38 cent terug
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_62638907
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 09:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Na ruim 3 jaar gaat het bij mij inmiddels niet meer om duizenden euro's maar in de eerste jaren zeker wel! Eerste jaar kreeg ik bijna 3000 euro terug, jaar erna 1500 euro en jaar daarna 1100 euro. Nu hebben ze eindelijk een keer goed geschat en kreeg ik 38 cent terug
Hahaha, dat is wel ernstig zeg
pi_62639447
Volgens de berekening van Eneco zelf betaal je als gezin zijnde met 2 kinders zo'n 1000 euro p.j. voor electriciteit, water en gas. Bovendien kun je je bedrag verlagen met een simpel telefoontje, mocht je het termijnbedrag te hoog vinden.
pi_62963872
Meterstanden hebben we dubbel nagekeken thermostaat is uit en we hebben een ijk controle aangevraagd maar eneco vind dat niet nodig omdat het een normaal gebruik is 2500 kub gas per jaar dus we zijn nu over naar een ander bedrijf die wel de moeite nam om te kijken was de meter gewoon niet goed bleef zelfs lopen als er niemand thuis was kwamen ze achter toen we in de kelder aan het kijken waren nu verbruikt mijn zoon ong. 20 kub per maand maal 12 is dus maar 240 kub per jaar dus ik ben blij dat hij bij eneco weg is
pi_62964794
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:00 schreef elsjas het volgende:
Meterstanden hebben we dubbel nagekeken thermostaat is uit en we hebben een ijk controle aangevraagd maar eneco vind dat niet nodig omdat het een normaal gebruik is 2500 kub gas per jaar dus we zijn nu over naar een ander bedrijf die wel de moeite nam om te kijken was de meter gewoon niet goed bleef zelfs lopen als er niemand thuis was kwamen ze achter toen we in de kelder aan het kijken waren nu verbruikt mijn zoon ong. 20 kub per maand maal 12 is dus maar 240 kub per jaar dus ik ben blij dat hij bij eneco weg is

aha
pi_62965860
Je bepaalt altijd nog zelf of je een meter wilt laten ijken, niet Eneco.

Je loopt alleen het risico dat als er niets aan de hand is met de meter een rekening van een paar honderd euro aan ijkkosten te ontvangen.

Had je trouwens niet zelf kunnen constateren dat de meter doorloopt met de thermostaat dicht?
pi_62966977
nee heb ik niet aan gedacht om daar naar te kijken maar nu is het gelukkig voor mijn zoon opgelost en zijn rekening bij de andere leverancier (Elektran) is stukken goedkoper ondanks dat hij voor transportkosten aan de eneco vast zit scheelt hem 75 euro in de maand
  woensdag 5 november 2008 @ 13:11:39 #41
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_62967123
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:20 schreef hydra77 het volgende:
Je bepaalt altijd nog zelf of je een meter wilt laten ijken, niet Eneco.

Je loopt alleen het risico dat als er niets aan de hand is met de meter een rekening van een paar honderd euro aan ijkkosten te ontvangen.

Had je trouwens niet zelf kunnen constateren dat de meter doorloopt met de thermostaat dicht?
Nee.. dat kon ze alleen maar als er niemand thuis was..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_62967358
je denkt daar gewoon niet aan als er idd niemand thuis is en alles uit dat de meter gewoon loopt die overigens in de kelder zit waar hij ook niet altijd komt
  woensdag 5 november 2008 @ 14:11:25 #43
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_62968957
Moet toch ergens blijven dan ? Geen gaslek ofzo gehad ?

Wel verrot zo'n kapotte meter, kun je dat nog met terugwerkende kracht terugkrijgen ?
pi_62969596
uiteraard krijg je niks terug want hoe kan je bewijzen hoe lang de meter kapot was valt niets meer aan te doen vandaar de overstap naar een andere leverancier waar wel naar je wordt geluisterd
pi_62971239
Als je meter achteraf defect is gebleken, kan de leverancier op basis van historisch verbruik corrigeren. Aangezien het gissen is wanneer de meter stuk is gegaan, gaat de leverancier maar terug tot een x-aantal jaar.
pi_62986521
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:23 schreef Steeven het volgende:
Als je meter achteraf defect is gebleken, kan de leverancier op basis van historisch verbruik corrigeren. Aangezien het gissen is wanneer de meter stuk is gegaan, gaat de leverancier maar terug tot een x-aantal jaar.

uiteraard, áls de meter kapot is (wat vrijwel nooit gebeurd, omdat een meter langzamer of niet draait als deze kapot is), dan kun je Eneco daar op aanspreken

hoogst waarschijnlijk is/was er ergens een lek, of de CV-ketel stond onnodig te stoken

sowieso lijkt mij het hele verhaal van deze poster onzin, maar goed
pi_62989981
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:17 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

uiteraard, áls de meter kapot is (wat vrijwel nooit gebeurd, omdat een meter langzamer of niet draait als deze kapot is), dan kun je Eneco daar op aanspreken

hoogst waarschijnlijk is/was er ergens een lek, of de CV-ketel stond onnodig te stoken

sowieso lijkt mij het hele verhaal van deze poster onzin, maar goed
Hij zou dan zelfs inderdaa de kosten achteraf kunnen terug claimen, maar dit lijkt sterk op een broodje aap verhaal.

Mede door de feiten die hij zelf aandraagt.
240 m3 per jaar is wel verschrikkelijk weinig, of je moet in een diepvriezer wonen.
Maar hij verbruikt nu dus 2500 m3 - 240 m3 = 2260 m3 per jaar minder en daar betaalt hij ¤ 75 minder voor.

Wat dat betreft had hij dan beter bij eneco kunnen blijven, omdat dit hem dan iets meer dan ¤110 per maand had gescheeld.
Hiermee is rekening gehouden met de eerste 800m3 waar je geen energiebelasting over betaalt.

Alleen al door deze berekening blijkt de grote duim van hem.
Maar hij kan natuurlijk altijd zijn rekeningen inscannen

[ Bericht 17% gewijzigd door klipper op 06-11-2008 08:11:08 ]
pi_62995084
Ach en veel mensen kijken enkel naar het voorschotbedrag en niet naar de kosten voor het jaarlijkse verbruik. Als je bij leverancier A zit en leverancier B belt je op en zegt dat je maar 50 euro per maand hoeft te betalen, terwijl je bij leverancier A op 120 per maand zat, dan denken mensen dat dat verschil winst is . Je kunt je maandelijkse betaling bij wijze van op 1 euro zetten, de rekening krijg je later toch wel, want je verbruik is waar je op moet letten. Los van het feit dat leveranciers zonder netbeheer sowieso lagere maandbedragen aan kunnen bieden, maar wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt, aangezien je netbeheer blijft betalen aan je oude leverancier (dit gaat met de splitsing veranderen, netbeheer compleet onafhankelijk).
pi_62996646
ik vind het raar dat degene waar je vastrecht aan betaald (in mijn geval Eneco) verreweg de goedkoopste aanbieder is, als ik naar een andere over zou stappen betaal ik (als je het hele jaar bekijkt) uiteindelijk minstens 100 euro meer
pi_63005039
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:47 schreef JoPiDo het volgende:
ik vind het raar dat degene waar je vastrecht aan betaald (in mijn geval Eneco) verreweg de goedkoopste aanbieder is, als ik naar een andere over zou stappen betaal ik (als je het hele jaar bekijkt) uiteindelijk minstens 100 euro meer
Bedoel je vastrecht over je levering? Daar zitten nl. ook kosten in berekend voor de klantenservice enzo. Het ene bedrijf neemt nooit op en de andere binnen vijf minuten, het is net waar je van houdt. Ik betaal liever iets meer voor een beetje service.
pi_63006858
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:04 schreef Steeven het volgende:

[..]

Bedoel je vastrecht over je levering? Daar zitten nl. ook kosten in berekend voor de klantenservice enzo. Het ene bedrijf neemt nooit op en de andere binnen vijf minuten, het is net waar je van houdt. Ik betaal liever iets meer voor een beetje service.
Heb zelf ook diverse andere energieleveranciers gehad, maar ben blij dat ik dan toch weer terug bent bij het oude vertrouwde eneco, het scheelt een hoop gezeik en stress puur omdat ze het niet kunnen regelen.
pi_63007422
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:04 schreef Steeven het volgende:

[..]

vastrecht betaal je sowieso aan Eneco, maar de gebruikkosten zijn bij andere aanbieders altijd duurder dan bij Eneco, per jaar scheelt het minstens 100 euro

dat begrijp ik niet, dat is geen concurrentie natuurlijk
pi_63007831
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:43 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

vastrecht betaal je sowieso aan Eneco, maar de gebruikkosten zijn bij andere aanbieders altijd duurder dan bij Eneco, per jaar scheelt het minstens 100 euro

dat begrijp ik niet, dat is geen concurrentie natuurlijk
Je weet dat je drie soorten vastrecht hebt die je niet per sé aan je netbeheerder moet betalen? Ik meen twee van de drie, want er komt er maar eentje neer op levering.

De gebruikskosten variëren, maar heel veel scheelt het niet. Dat Eneco goedkoper is dan álle andere aanbieders geloof ik niet. Eneco is een van de grote drie in dit land en die zijn altijd iets duurder, omdat ze een betere service bieden. Een snelle blik op energieprijzen.nl laat ook zien dat de kleinere aanbieders goedkoper zijn, maar die hebben geen service. Helaas wordt dat laatste niet gemeten. En als die site correct is, zou Nuon als eerste van de grote drie het goedkoopste zijn.
pi_63018014
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:59 schreef Steeven het volgende:

[..]

Je weet dat je drie soorten vastrecht hebt die je niet per sé aan je netbeheerder moet betalen? Ik meen twee van de drie, want er komt er maar eentje neer op levering.

De gebruikskosten variëren, maar heel veel scheelt het niet. Dat Eneco goedkoper is dan álle andere aanbieders geloof ik niet. Eneco is een van de grote drie in dit land en die zijn altijd iets duurder, omdat ze een betere service bieden. Een snelle blik op energieprijzen.nl laat ook zien dat de kleinere aanbieders goedkoper zijn, maar die hebben geen service. Helaas wordt dat laatste niet gemeten. En als die site correct is, zou Nuon als eerste van de grote drie het goedkoopste zijn.

Eneco blijft op één of andere manier de goedkoopste
pi_63018655
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:28 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Eneco blijft op één of andere manier de goedkoopste
Ja, onderbouw dat maar eens eerst, of werk je soms voor Eneco .
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:46:52 #56
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_63034049
Westland Energie Services is drie jaar op rij uitgeroepen tot beste energiebedrijf. Niet de goedkoopste en inmiddels onderdeel van Essent maar blijven nog wel gewoon hun eigen klanten behandelen. Je kanje er dus nog steeds aanmelden. Voordeel van Westland is dat je er geen callcenter hebt je krijgt iemand van het bedrijf zelf aan de lijn die je duidelijk kan uitleggen hoe dingen gaan en werken.

Hoe ik dit allemaal weet.... ik werk er zelf
pi_63034145
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:57 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ja, onderbouw dat maar eens eerst, of werk je soms voor Eneco .

op elke andere website krijg je een berekening van alle kosten in een jaar (vastrecht + verbruik) en daar komt standaard uit dat ik beter bij Eneco kan blijven...

volgens mij komt het omdat het vastrecht omhoog gaat als je weg gaat bij Eneco...
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:29:57 #58
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_64277445
En ja hoor even ingelogd en de jaarrekening gedownload want die durven ze schijnbaar niet meteen op te sturen.

En tadaa, ik krijg gewoon 500 euro terug maar weer een absurd hoog termijn bedrag, tijd om de stekker eruit te trekken bij die lui.
pi_64277567
Ik zit bij Cogas via UnitedConsumers (kan ook via Ikea geloof ik) en bevalt prima. Duidelijke rekeningen digitaal en op papier elk jaar en een redelijke prijs. Ik ben tevreden.
  woensdag 24 december 2008 @ 19:16:42 #60
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_64334588
ik betaal maandelijk 72 EUR, maar nou heb ik een verhaal van de Oxxio ontvangen dat ze me laten overstappen (kosten door hen betaald)

kosten STROOM
vastrecht per jaar: 23,85
leveringstarief per kWH: piek: 0,1386
leveringstarief per kWh: Dal: 0,0856
leveringstarief per kWh: enkel: 0,1141
energiebelasting 0-10000 kwh: 0,0865
energiebelasting 100001-50000 kwh: 0,0446

kosten gas
vastrecht: 23,85
per m3: 0,5628
belasting 0-5000m3: 0,1849
belasting 5001-170000m3: 0,1621

opslag G1 en G2: 0,01104

digitale meter; 4,82 pm
deze prijzen staan dan wel vast voor 3 jaar - is dit een beetje redelijk (behalve de extreem lange termijn) ?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_64335223
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:16 schreef Reddiablo het volgende:
ik betaal maandelijk 72 EUR, maar nou heb ik een verhaal van de Oxxio ontvangen dat ze me laten overstappen (kosten door hen betaald)

kosten STROOM

kosten gas

digitale meter; 4,82 pm
deze prijzen staan dan wel vast voor 3 jaar - is dit een beetje redelijk (behalve de extreem lange termijn) ?
Ik raad het nu af om prijzen vast te zetten, de gasprijs moet halverwege 2009 gaan dalen, pas daarna wordt het weer interessant om de prijzen vast te zetten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64335379
Nu echt niets vast zetten.
De prijzen zijn schandalig hoog nu.
Juli zijn de prijzen een stuk lager.

En ik snap het probleem niet van dit topic.
En een hoog termijn bedrag is altijd fijner dan 500 euro bij te moeten betalen.
pi_64341392
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:16 schreef Reddiablo het volgende:

kosten STROOM

kosten gas

digitale meter; 4,82 pm
Eneco tarieven per 01-01-2009:
Vastrecht
Per maand ¤ 1,67 (¤ 1,99 incl BTW)
Enkeltariefmeter
Leveringstarief excl.BTW = Per kWh ¤ 0,09193
Leveringstarief incl. BTW = Per kWh ¤ 0,1093967

Dubbeltariefmeter (daluren 23:00 - 07:00) 2)
Leveringstarief
Normaaltarief per kWh excl. Btw ¤ 0,10824
Normaaltarief per kWh incl. Btw ¤ 0,1288056
Laagtarief per kWh excl. BTW ¤ 0,06739
Laagtarief per kWh incl. BTW ¤ 0,0801941

Dubbeltariefmeter (daluren 21:00 - 07:00) 2)
Leveringstarief
Normaaltarief per kWh excl. BTW ¤ 0,11513
Normaaltarief per kWh incl. BTW ¤ 0,1370047
Laagtarief per kWh excl. BTW ¤ 0,06739
Laagtarief per kWh incl. BTW ¤ 0,0801941

Energiebelasting excl. BTW = ¤ 0,10850
Energiebelasting incl. BTW = ¤ 0,129115
pi_64357722
Je bedoelt eigenlijk, dat ze van jou voorschot gebruik maken als een soort lening, ipv dat ze bij de bank moeten lenen? Het bedrag is zoziezo te hoog, want ik betaal 100 euro per mnd aan greenchoice, neit de goedkoopste wel 1 van de betere, omdat je daar alles aan betaalt, dus ook je vastrecht enzo.
De vastelastenbond kan ik je ook aanraden.
over beide bedrijven is weinig negatief nieuws te vinden.
pi_64379328
Ben net verhuist naar een appartement, heb uiteindelijk gekozen voor Nuon. Werd geschat op 16 (!) euro per maand. Zal vast en zeker wel komen omdat de vorige bewoner er nauwelijk gewoont heeft.

Maar goed, ik kon zelf mijn termijn kiezen en er werd totaal niet moeilijk over gedaan; sterker nog ik kan iedere maand moeiteloos mijn termijn wijzigen via internet

Je zou dus een maand lang je meterstanden kunnen bijhouden, kijken wat je verbruikt en een totale inschatting maken wat je kwijt bent op jaarbasis....
pi_64379428
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:21 schreef Backslash88 het volgende:
Ben net verhuist naar een appartement, heb uiteindelijk gekozen voor Nuon. Werd geschat op 16 (!) euro per maand. Zal vast en zeker wel komen omdat de vorige bewoner er nauwelijk gewoont heeft.

Maar goed, ik kon zelf mijn termijn kiezen en er werd totaal niet moeilijk over gedaan; sterker nog ik kan iedere maand moeiteloos mijn termijn wijzigen via internet

Je zou dus een maand lang je meterstanden kunnen bijhouden, kijken wat je verbruikt en een totale inschatting maken wat je kwijt bent op jaarbasis....
Neem het dan liever gedurende een heel jaar op, zowel gas als elektra verbruik is in de winter nu eenmaal een stuk hoger dan in de zomer.

Winter eerder verlichting aan.
Zomer vaak geen verwarming aan.
pi_64379455
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:26 schreef klipper het volgende:

[..]

Neem het dan liever gedurende een heel jaar op, zowel gas als elektra verbruik is in de winter nu eenmaal een stuk hoger dan in de zomer.

Winter eerder verlichting aan.
Zomer vaak geen verwarming aan.
Heb je gelijk in, maar als je net intrekt in een nieuwe/bestaande woning en je moet je verbruik inschatten op de korte termijn zou ik een maand aanhouden En hier dan weer 20% bovenop als speling, in de wintermaanden bijvoorbeeld 30%. Ik heb het geluk dat ik alleen maar op Gas hoef te koken en zoveel kan stoken als ik maar wil.
pi_64379483
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Backslash88 op 26-12-2008 16:29:18 ]
pi_64379493
.
pi_64504260
Vroeger kende men ook al het principe van pre paid, toen noemde men het gewoon een munt meter.

Je schafte bij de kruidenier een of meer gas en stroom muntjes aan en gooide die naar behoefte in de meter als de betaalde stroom of gas op was moest je een nieuw muntje in de meter gooien of je zat in het donker of de kou alleen moet je wel rekening houden dat je muntjes in huis had want als het weekend was als de meter uitsloeg dan zat je wel tot de winkel opgenging in het donker en de kou, eens in de zoveel tijd kwam er iemand de muntjes uit de meter halen en die tellen, vaak kon je dan tegen betaling bij deze man een aantal muntjes kopen alleen was het probleem dat de buren wel eens een "muntje" kwamen lenen omdat ze in het donker zaten, als ze zelf dan eens mis greep en je geleende muntje terug wilde had men net het laatste muntje in de meter gegooid.

Bij sommige buren kwam het zo vaak voor dat op een gegeven moment de hele voorraad gekochte muntjes tegelijk in de meter gekieperd werd zodat de buren de volgende keer te horen kregen "sorry buurman/vrouw" ik heb net het laatste muntje in de meter gegooid.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')