Klopt! En dan heb ik het nog niet eens over de rompslomp die bij het overstappen om de hoek komt kijken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:00 schreef Snakey het volgende:
Ik ben verschillende keren van energie leverancier veranderd, en het is overal dezelfde klotezooi.
Je mist de rente, hou geld liever in mijn eigen zak.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:23 schreef Armageddon het volgende:
Trouwens, wat maakt het uit dat je 170 betaald? Krijg je aan het eind van het jaar lekker een hele sloot geld terug. Of kan je het niet missen?
Als de jaarrekening vorig jaar in december kwam komt hij dit jaar weer in december. Dat is dus geen uitstellen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:54 schreef Noway666 het volgende:
het uitstellen van de jaarrekening
Welke rente? Alle banken vallen om. Kan je het beter bij Eneco stallen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:26 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Je mist de rente, hou geld liever in mijn eigen zak.
Liever nog even in me eigen portemonnee houden kan ik er inderdaad rente op vangen, wat denk je dat hun met die rente doen ?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:23 schreef Armageddon het volgende:
Trouwens, wat maakt het uit dat je 170 betaald? Krijg je aan het eind van het jaar lekker een hele sloot geld terug. Of kan je het niet missen?
Valt nog mee, ik betaal 197 euro per maand, ook voor een heel huis volledig huishouden.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:26 schreef Copycat het volgende:
Wat een hoog termijnbedrag.
Ik betaal voor een volledig huis 100 Euro per maand en dan krijg ik elk jaar geld terug.
Daar wordt iemand gigantisch genaaidquote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Valt nog mee, ik betaal 197 euro per maand, ook voor een heel huis volledig huishouden.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Daar wordt iemand gigantisch genaaid
Ja maandbedrag kan ook via internet verlaagd worden en dat had ik 2 keer gedaan maar er wordt ondergrens opgezet zodat je niet te veel omlaag kan.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Maandvoorschot omlaag laten zetten!
Bij Essent kan het via internet gelukkig.
Zijn ze nou helemaal besodemieterd.
Maar het is bij elk energiebedrijfs hetzelfde hoor, ontkom je niet aan!
Alleen van de bovenkant, de rest is dor en bitter maar daar bijt je wel doorheenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:28 schreef Noway666 het volgende:
Ik zit echt te twijfelen of het gras toch niet groener is bij de buren........
Jij komt ook niet van jezelf af he?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:20 schreef Silvieja het volgende:
Je kan wel overgaan naar een ander energieleverancier, maar van Eneco kom je toch niet af dan aangezien je dan transportkosten moet betalen.
Ooit gehoord van interpunctie? Ik zou eerst de herkomst van die meterstanden eens achterhalen, zowel de begin- als eindstanden.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:02 schreef elsjas het volgende:
Eneco is de grootste oplichter die er bestaat mijn zoon is nooit thuis vanwege zijn werk en heeft volgens eneco 2500 kub gas verbruikt in het afgelopen jaar heeft een maandbedrag van 260 euro terwijl hij alleen woont in een 4 kamerflat met dubbele beglazing en HR ketel moet nog 500 euro bijbetalen wat een gekken en er valt niet met eneco te praten zijn zeer ONKLANTVRIENDELIJK![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat valt er niet aan te geloven? In Engeland maken talloze mensen gebruik van een pre-paid systeem. Voor mensen die een wellicht te hoog of te laag voorschot niet kunnen riskeren is dit een handig alternatief.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:52 schreef Noway666 het volgende:
Ze komen nu met een soort "prepaid" systeem.
http://prive.eneco.nl/pro(...)elmi_nieuwsbrief.asp
https://eneco.dmcampagne.eu/pub/telmi/pdf/eneco_telmi.pdf
Ik heb dergelijke meters maar ben zo wantrouwend, geloof er geen donder van.
Der zit zo'n mooie meter in het huis die je kiddo zelf ook kan aflezen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:02 schreef elsjas het volgende:
Eneco is de grootste oplichter die er bestaat mijn zoon is nooit thuis vanwege zijn werk en heeft volgens eneco 2500 kub gas verbruikt in het afgelopen jaar heeft een maandbedrag van 260 euro terwijl hij alleen woont in een 4 kamerflat met dubbele beglazing en HR ketel moet nog 500 euro bijbetalen wat een gekken en er valt niet met eneco te praten zijn zeer ONKLANTVRIENDELIJK![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wacht eerst nog even de jaarafrekening af, die krijg ik in december. Als dat niet bevalt dan komt dat systeem er maar in.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:53 schreef Steeven het volgende:
[..]
Wat valt er niet aan te geloven? In Engeland maken talloze mensen gebruik van een pre-paid systeem. Voor mensen die een wellicht te hoog of te laag voorschot niet kunnen riskeren is dit een handig alternatief.
Tja, het nadeel van prepaid is dat je in de winter extra veel zal betalen en in de zomer extra weinig, moet je ook maar net geld voor hebbenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:14 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Ik wacht eerst nog even de jaarafrekening af, die krijg ik in december. Als dat niet bevalt dan komt dat systeem er maar in.
Die slimme meters heb ik al in huis.
Komt wel eerlijker over.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:17 schreef Steeven het volgende:
[..]
Tja, het nadeel van prepaid is dat je in de winter extra veel zal betalen en in de zomer extra weinig, moet je ook maar net geld voor hebben.
Je voorschot is gebaseerd op je jaarverbruik, wat neerkomt op je verbruik in de winter, want in de winter stook je ongeveer je hele rekening vol. Het lijkt me dan ook niet onredelijk om dat verbruik in delen te betalen, want dat doe je in feite. Als achteraf blijkt dat je minder verbruikt hebt dan verwacht, krijg je geld terug. Er zijn mensen die dan gaan zeiken over rente e.d., maar meestal gaat het om geringe bedragen, we praten hier niet over duizenden euro's. Ik denk eerlijk dat maar weinig mensen het geld kunnen opbrengen om prepaid hun stookkosten van de winter te kunnen betalen, want dat betekent dat ze hun geld moeten wegleggen in de eerdere maanden, maar dan zijn er vaak andere prioriteiten, zoals luxe goederen of op vakantie gaan (ja, ik spreek uit ervaring, veel mensen vinden op vakantie gaan normaal, ook al hebben ze geen geld, een recht zelfs).quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:20 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Komt wel eerlijker over.
Als ik in de zomer minder verstook hoef ik ook minder te betalen. Zelfde geld ook voor dingen zoals auto rijden, als je meer rijdt, moet je ook meer betalen.
En niet X honder euro per maand en achteraf na gaan wat iets kost.
Dan moet ie de thermostaat uitzetten als hij niet thuis is..quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:02 schreef elsjas het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Na ruim 3 jaar gaat het bij mij inmiddels niet meer om duizenden euro's maar in de eerste jaren zeker wel! Eerste jaar kreeg ik bijna 3000 euro terug, jaar erna 1500 euro en jaar daarna 1100 euro. Nu hebben ze eindelijk een keer goed geschat en kreeg ik 38 cent terugquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:52 schreef Steeven het volgende:
[..]
Je voorschot is gebaseerd op je jaarverbruik, wat neerkomt op je verbruik in de winter, want in de winter stook je ongeveer je hele rekening vol. Het lijkt me dan ook niet onredelijk om dat verbruik in delen te betalen, want dat doe je in feite. Als achteraf blijkt dat je minder verbruikt hebt dan verwacht, krijg je geld terug. Er zijn mensen die dan gaan zeiken over rente e.d., maar meestal gaat het om geringe bedragen, we praten hier niet over duizenden euro's. Ik denk eerlijk dat maar weinig mensen het geld kunnen opbrengen om prepaid hun stookkosten van de winter te kunnen betalen, want dat betekent dat ze hun geld moeten wegleggen in de eerdere maanden, maar dan zijn er vaak andere prioriteiten, zoals luxe goederen of op vakantie gaan (ja, ik spreek uit ervaring, veel mensen vinden op vakantie gaan normaal, ook al hebben ze geen geld, een recht zelfs).
Hahaha, dat is wel ernstig zegquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Na ruim 3 jaar gaat het bij mij inmiddels niet meer om duizenden euro's maar in de eerste jaren zeker wel! Eerste jaar kreeg ik bijna 3000 euro terug, jaar erna 1500 euro en jaar daarna 1100 euro. Nu hebben ze eindelijk een keer goed geschat en kreeg ik 38 cent terug
quote:Op woensdag 5 november 2008 11:00 schreef elsjas het volgende:
Meterstanden hebben we dubbel nagekeken thermostaat is uit en we hebben een ijk controle aangevraagd maar eneco vind dat niet nodig omdat het een normaal gebruik is 2500 kub gas per jaar dus we zijn nu over naar een ander bedrijf die wel de moeite nam om te kijken was de meter gewoon niet goed bleef zelfs lopen als er niemand thuis was kwamen ze achter toen we in de kelder aan het kijken waren nu verbruikt mijn zoon ong. 20 kub per maand maal 12 is dus maar 240 kub per jaar dus ik ben blij dat hij bij eneco weg is
Nee.. dat kon ze alleen maar als er niemand thuis was..quote:Op woensdag 5 november 2008 12:20 schreef hydra77 het volgende:
Je bepaalt altijd nog zelf of je een meter wilt laten ijken, niet Eneco.
Je loopt alleen het risico dat als er niets aan de hand is met de meter een rekening van een paar honderd euro aan ijkkosten te ontvangen.
Had je trouwens niet zelf kunnen constateren dat de meter doorloopt met de thermostaat dicht?
quote:Op woensdag 5 november 2008 15:23 schreef Steeven het volgende:
Als je meter achteraf defect is gebleken, kan de leverancier op basis van historisch verbruik corrigeren. Aangezien het gissen is wanneer de meter stuk is gegaan, gaat de leverancier maar terug tot een x-aantal jaar.
Hij zou dan zelfs inderdaa de kosten achteraf kunnen terug claimen, maar dit lijkt sterk op een broodje aap verhaal.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:17 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
uiteraard, áls de meter kapot is (wat vrijwel nooit gebeurd, omdat een meter langzamer of niet draait als deze kapot is), dan kun je Eneco daar op aanspreken
hoogst waarschijnlijk is/was er ergens een lek, of de CV-ketel stond onnodig te stoken
sowieso lijkt mij het hele verhaal van deze poster onzin, maar goed
Bedoel je vastrecht over je levering? Daar zitten nl. ook kosten in berekend voor de klantenservice enzo. Het ene bedrijf neemt nooit op en de andere binnen vijf minuten, het is net waar je van houdt. Ik betaal liever iets meer voor een beetje service.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:47 schreef JoPiDo het volgende:
ik vind het raar dat degene waar je vastrecht aan betaald (in mijn geval Eneco) verreweg de goedkoopste aanbieder is, als ik naar een andere over zou stappen betaal ik (als je het hele jaar bekijkt) uiteindelijk minstens 100 euro meer
Heb zelf ook diverse andere energieleveranciers gehad, maar ben blij dat ik dan toch weer terug bent bij het oude vertrouwde eneco, het scheelt een hoop gezeik en stress puur omdat ze het niet kunnen regelen.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:04 schreef Steeven het volgende:
[..]
Bedoel je vastrecht over je levering? Daar zitten nl. ook kosten in berekend voor de klantenservice enzo. Het ene bedrijf neemt nooit op en de andere binnen vijf minuten, het is net waar je van houdt. Ik betaal liever iets meer voor een beetje service.
quote:Op donderdag 6 november 2008 17:04 schreef Steeven het volgende:
[..]
Bedoel je vastrecht over je levering? Daar zitten nl. ook kosten in berekend voor de klantenservice enzo. Het ene bedrijf neemt nooit op en de andere binnen vijf minuten, het is net waar je van houdt. Ik betaal liever iets meer voor een beetje service.
Je weet dat je drie soorten vastrecht hebt die je niet per sé aan je netbeheerder moet betalen? Ik meen twee van de drie, want er komt er maar eentje neer op levering.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:43 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
vastrecht betaal je sowieso aan Eneco, maar de gebruikkosten zijn bij andere aanbieders altijd duurder dan bij Eneco, per jaar scheelt het minstens 100 euro
dat begrijp ik niet, dat is geen concurrentie natuurlijk
quote:Op donderdag 6 november 2008 18:59 schreef Steeven het volgende:
[..]
Je weet dat je drie soorten vastrecht hebt die je niet per sé aan je netbeheerder moet betalen? Ik meen twee van de drie, want er komt er maar eentje neer op levering.
De gebruikskosten variëren, maar heel veel scheelt het niet. Dat Eneco goedkoper is dan álle andere aanbieders geloof ik niet. Eneco is een van de grote drie in dit land en die zijn altijd iets duurder, omdat ze een betere service bieden. Een snelle blik op energieprijzen.nl laat ook zien dat de kleinere aanbieders goedkoper zijn, maar die hebben geen service. Helaas wordt dat laatste niet gemeten. En als die site correct is, zou Nuon als eerste van de grote drie het goedkoopste zijn.
Ja, onderbouw dat maar eens eerst, of werk je soms voor Enecoquote:Op donderdag 6 november 2008 23:28 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Eneco blijft op één of andere manier de goedkoopste
quote:Op donderdag 6 november 2008 23:57 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja, onderbouw dat maar eens eerst, of werk je soms voor Eneco.
Ik raad het nu af om prijzen vast te zetten, de gasprijs moet halverwege 2009 gaan dalen, pas daarna wordt het weer interessant om de prijzen vast te zetten.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:16 schreef Reddiablo het volgende:
ik betaal maandelijk 72 EUR, maar nou heb ik een verhaal van de Oxxio ontvangen dat ze me laten overstappen (kosten door hen betaald)
kosten STROOM
vastrecht per jaar: 23,85
leveringstarief per kWH: piek: 0,1386
leveringstarief per kWh: Dal: 0,0856
leveringstarief per kWh: enkel: 0,1141
energiebelasting 0-10000 kwh: 0,0865
energiebelasting 100001-50000 kwh: 0,0446
kosten gas
vastrecht: 23,85
per m3: 0,5628
belasting 0-5000m3: 0,1849
belasting 5001-170000m3: 0,1621
opslag G1 en G2: 0,01104
digitale meter; 4,82 pm
deze prijzen staan dan wel vast voor 3 jaar - is dit een beetje redelijk (behalve de extreem lange termijn) ?
Eneco tarieven per 01-01-2009:quote:Op woensdag 24 december 2008 19:16 schreef Reddiablo het volgende:
ik betaal maandelijk 72 EUR, maar nou heb ik een verhaal van de Oxxio ontvangen dat ze me laten overstappen (kosten door hen betaald)
kosten STROOM
vastrecht per jaar: 23,85
leveringstarief per kWH: piek: 0,1386
leveringstarief per kWh: Dal: 0,0856
leveringstarief per kWh: enkel: 0,1141
energiebelasting 0-10000 kwh: 0,0865
energiebelasting 100001-50000 kwh: 0,0446
kosten gas
vastrecht: 23,85
per m3: 0,5628
belasting 0-5000m3: 0,1849
belasting 5001-170000m3: 0,1621
opslag G1 en G2: 0,01104
digitale meter; 4,82 pm
deze prijzen staan dan wel vast voor 3 jaar - is dit een beetje redelijk (behalve de extreem lange termijn) ?
Neem het dan liever gedurende een heel jaar op, zowel gas als elektra verbruik is in de winter nu eenmaal een stuk hoger dan in de zomer.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:21 schreef Backslash88 het volgende:
Ben net verhuist naar een appartement, heb uiteindelijk gekozen voor Nuon. Werd geschat op 16 (!) euro per maand. Zal vast en zeker wel komen omdat de vorige bewoner er nauwelijk gewoont heeft.
Maar goed, ik kon zelf mijn termijn kiezen en er werd totaal niet moeilijk over gedaan; sterker nog ik kan iedere maand moeiteloos mijn termijn wijzigen via internet
Je zou dus een maand lang je meterstanden kunnen bijhouden, kijken wat je verbruikt en een totale inschatting maken wat je kwijt bent op jaarbasis....![]()
Heb je gelijk in, maar als je net intrekt in een nieuwe/bestaande woning en je moet je verbruik inschatten op de korte termijn zou ik een maand aanhoudenquote:Op vrijdag 26 december 2008 16:26 schreef klipper het volgende:
[..]
Neem het dan liever gedurende een heel jaar op, zowel gas als elektra verbruik is in de winter nu eenmaal een stuk hoger dan in de zomer.
Winter eerder verlichting aan.
Zomer vaak geen verwarming aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |