quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Silenus het volgende:
Ik snap het allemaal wel hoor. Je hebt gewoon heel veel mensen op je werk, studie, omgeving die nooit naar Ajax gaan maar jou als FC Groningen-supporter (ik noem even een club) het wel even gaan 'inpeperen' als Groningen heeft verloren en Ajax heeft gewonnen. Wat tot voor kort toch regelmatig voorkwam.
Ik heb er zelf nooit mee te maken, omdat ik nooit supporters in levenden lijve tegenkom die vaker hun voetbalclub bezoeken dan ik Ajax. Sterker nog, in mijn omgeving heb ik iets meer Feyenoordfans die minder vaak per jaar in de Kuip komen dan ik. (0 om één keer, gemiddeld)
Ik ken het gevoel. Smsjes die je krijgt van zo'n eppo met 'Hahaha, helemaal niets in Amsterdamm!'. Normaal zou je dat nog enigszins kunnen trekken van iemand die zelf ook elke 2 weken in de Kuip is te vinden, maar NIET van zo'n blije mongool die bij de zoveelste nederlaag van Feyenoord 'eigenlijk niet meer zo veel om voetbal geeft....het interesseert me niet zoveel meer'.
En die gasten heb je bij elke club zitten, en nog wel iets meer bij de topclubs en ik denk het allermeest bij Ajax.
En natuurlijk die hele rits aan BN'ers die zogenaamd voor Ajax zijn 'om erbij te horen' en dat dan in goede tijden uitgebreid op tv gaat zitten verkondigen. Flikker toch gewoon een end op. Die paar echte Ajacieden onder de BN'ers kent iedereen toch wel (Freek de Jonge, Peter R. de Vries, Robert ten Brink, Ivo Niehe, Jack Spijkerman, gewoon de mensen die elke thuiswedstrijd in de Arena zitten) maar niet die Winston Gerschtanovic achtige types die dan even op uitnodiging komen blaten en zichzelf laten zien.
(Ik dwaal een beetje af, maar hier heb ik dus gewoon een hekel aan;))
Ik voel me overigens ook nooit aangesproken als ik woorden hoor als 'Ajaxpubliek' en 'alle Ajacieden zijn successupporters'. Denk dat ik met bijna iedereen hier op FOK, ook alle fanatieke andere supporters, prima een biertje kan drinken voor elke wedstrijd, zonder dat ze mij in elkaar gaan beuken omdat ze me zo'n arrogante blaaskaak vinden.
*bookmark*quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:31 schreef M0NTANA het volgende:
Ik haat Ajax ook
Ajakkus, ijdorp, neuzen....niveautje hoor voor een volwassen persoon op deze aardkloot. Ongekendquote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
[..]
*bookmark*
Als FC Den Haag fan is les 1 dat ajakkus fout is. Nergens wordt die BV uit ijdorp zo gehaat als in de hofstad. Dus tja, da's logisch he?
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest, ik hoor nog liever een Hilbilly de Engelse taal verkrachten.
Het maakt me ook geen zak uit wie de tegenstander is, of wie of wat afhankelijk is van een positief resultaat van die neuzen, liefst zie ik ze gewoon alles verliezen.
Beetje hetzelfde als met Hellas Verona in Italie eigenlijk
En dan klagen over het taaltje inderdaad.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:23 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Ajakkus, ijdorp, neuzen....niveautje hoor voor een volwassen persoon op deze aardkloot. Ongekend
Wat kunnen mensen eraan doen welk accent ze hebbenquote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest
Ook dit is tekenend. De haat richting Ajax en Amsterdam is bij de meesten groter dan de liefde voor de eigen club.quote:Het maakt me ook geen zak uit wie de tegenstander is, of wie of wat afhankelijk is van een positief resultaat van die neuzen, liefst zie ik ze gewoon alles verliezen.
Waar zegt hij dan dat hij liever Ajax ziet verliezen dan zijn eigen club winnen?quote:Op woensdag 19 november 2008 22:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ook dit is tekenend. De haat richting Ajax en Amsterdam is bij de meesten groter dan de liefde voor de eigen club.
Nu breekt m'n klomp. Dat platt Haagse accent is pas echt om te janken.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest, ik hoor nog liever een Hilbilly de Engelse taal verkrachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
Ik dacht dat Vitesse ook wel mee viel.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:
Volgens mij is de enige club die geen hekel aan Ajax heeft Heracles.
Logopedie?quote:Op woensdag 19 november 2008 22:32 schreef RayMania het volgende:
Wat kunnen mensen eraan doen welk accent ze hebben.
En dan?quote:
Nee dat zeg ik niet. Jij zegt dat mensen er niks aan kunnen doen. Dat is onzin natuurlijk. Het is aangeleerd, dus kun je het ook weer afleren.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:02 schreef RayMania het volgende:
En dan?. Omdat anderen er 'last' van hebben?
Volendam, Telstar en Haarlem ook nietquote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:
Ajax en Twente ging vroeger wel redelijk.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:
Was, denk ikquote:Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:
Staat me iets bij dat ze qua Hooliganisme ooit dingen samen hebben gedaan (tegen feyenoord?). Maar dat durf ik absoluut niet met zekerheid te zeggen. Anyone?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ajax en Twente ging vroeger wel redelijk.
Maar met de jaren veranderen dingen.
Nou er was een jongen uit Enschede lid van de f-side in de jaren 80 en begin 90 en die kon ook mensen van twente en zo ging dat balletje rollen.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:33 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Staat me iets bij dat ze qua Hooliganisme ooit dingen samen hebben gedaan (tegen feyenoord?). Maar dat durf ik absoluut niet met zekerheid te zeggen. Anyone?
Erik Lassche is idd vermoord door een Feyenoorder. Zou me inderdaad niets verbazen dat het daar iets mee te maken heeft.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou er was een jongen uit Enschede lid van de f-side in de jaren 80 en begin 90 en die kon ook mensen van twente en zo ging dat balletje rollen.
Qua hooligan ongein heb ik 1 keer meegemaakt dat gasten van twente meegingen naar groningen, maar dat was een handjevol.
't was meer de gedeelde haat richting feyenoord na dat verhaal met die jongen van Twente (Erik Lasscher ofzo?), al is dat een paar jaar voor mijn voetbaltijd geweest.
Denk het wel ja.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:38 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Erik Lassche is idd vermoord door een Feyenoorder. Zou me inderdaad niets verbazen dat het daar iets mee te maken heeft.
Het heeft inderdaad zijn charmequote:Op donderdag 20 november 2008 10:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Denk het wel ja.
Maar goed, over het algemeen spelen er andere sentimenten een rol natuurlijk (gelukkig maar). Persoonlijk genoot ik er altijd van om echt intens gehaat te worden. Voor er bij feyenoord zo'n loopbuis was en je over het plein moest was ook altijd mooi man, al die kakkerlakken op die trappen en overal ingeklommen om je maar uit te schelden en waar mogelijk wat naar je hoofd te smijten.
En andersom zelfde verhaal. Heerlijk toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |