abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63354542
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:21 schreef Silenus het volgende:
Ik snap het allemaal wel hoor. Je hebt gewoon heel veel mensen op je werk, studie, omgeving die nooit naar Ajax gaan maar jou als FC Groningen-supporter (ik noem even een club) het wel even gaan 'inpeperen' als Groningen heeft verloren en Ajax heeft gewonnen. Wat tot voor kort toch regelmatig voorkwam.

Ik heb er zelf nooit mee te maken, omdat ik nooit supporters in levenden lijve tegenkom die vaker hun voetbalclub bezoeken dan ik Ajax. Sterker nog, in mijn omgeving heb ik iets meer Feyenoordfans die minder vaak per jaar in de Kuip komen dan ik. (0 om één keer, gemiddeld)
Ik ken het gevoel. Smsjes die je krijgt van zo'n eppo met 'Hahaha, helemaal niets in Amsterdamm!'. Normaal zou je dat nog enigszins kunnen trekken van iemand die zelf ook elke 2 weken in de Kuip is te vinden, maar NIET van zo'n blije mongool die bij de zoveelste nederlaag van Feyenoord 'eigenlijk niet meer zo veel om voetbal geeft....het interesseert me niet zoveel meer'.

En die gasten heb je bij elke club zitten, en nog wel iets meer bij de topclubs en ik denk het allermeest bij Ajax.
En natuurlijk die hele rits aan BN'ers die zogenaamd voor Ajax zijn 'om erbij te horen' en dat dan in goede tijden uitgebreid op tv gaat zitten verkondigen. Flikker toch gewoon een end op. Die paar echte Ajacieden onder de BN'ers kent iedereen toch wel (Freek de Jonge, Peter R. de Vries, Robert ten Brink, Ivo Niehe, Jack Spijkerman, gewoon de mensen die elke thuiswedstrijd in de Arena zitten) maar niet die Winston Gerschtanovic achtige types die dan even op uitnodiging komen blaten en zichzelf laten zien.
(Ik dwaal een beetje af, maar hier heb ik dus gewoon een hekel aan;))

Ik voel me overigens ook nooit aangesproken als ik woorden hoor als 'Ajaxpubliek' en 'alle Ajacieden zijn successupporters'. Denk dat ik met bijna iedereen hier op FOK, ook alle fanatieke andere supporters, prima een biertje kan drinken voor elke wedstrijd, zonder dat ze mij in elkaar gaan beuken omdat ze me zo'n arrogante blaaskaak vinden.

En wat dacht je van die 12 jarige breezers die op hyves lid worden van de ajax hyves die ondertussen meer dan 100.000 leden heeft en de afcahooligans hyve
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_63354740
Wat ook zo fucking kansloos is, was een keer op een donderdag avond in de kroeg uefacup voetbal aan het kijken waar ook wat feyenoorders waren. Eerst verliest feyenoord en vervolgens komt ajax op 0-2 bij fc borac. Bij de 1-2 gaan die feyenoorders helemaal uit hun dak en juichen alsof ze de CL hebben gewonnen. ik lach er wat om, maar een andere stamgast (ajacied) wordt boos en een nieuwe ruzie is onstaan

samengevat:

Feyenoorders met een grotere ajax haat dan feyenoordliefde
pi_63355234
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:31 schreef M0NTANA het volgende:
Ik haat Ajax ook
*bookmark*

Als FC Den Haag fan is les 1 dat ajakkus fout is. Nergens wordt die BV uit ijdorp zo gehaat als in de hofstad. Dus tja, da's logisch he?
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest, ik hoor nog liever een Hilbilly de Engelse taal verkrachten.
Het maakt me ook geen zak uit wie de tegenstander is, of wie of wat afhankelijk is van een positief resultaat van die neuzen, liefst zie ik ze gewoon alles verliezen.

Beetje hetzelfde als met Hellas Verona in Italie eigenlijk
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_63359244
In utrecht en rotterdam vinden ze ons anders ook niet zo lief. Maak er anders een wedstrijd van, welke club ons het meeste haat.
pi_63359574
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:18 schreef DIGGER het volgende:

[..]

*bookmark*

Als FC Den Haag fan is les 1 dat ajakkus fout is. Nergens wordt die BV uit ijdorp zo gehaat als in de hofstad. Dus tja, da's logisch he?
Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest, ik hoor nog liever een Hilbilly de Engelse taal verkrachten.
Het maakt me ook geen zak uit wie de tegenstander is, of wie of wat afhankelijk is van een positief resultaat van die neuzen, liefst zie ik ze gewoon alles verliezen.

Beetje hetzelfde als met Hellas Verona in Italie eigenlijk
Ajakkus, ijdorp, neuzen....niveautje hoor voor een volwassen persoon op deze aardkloot. Ongekend
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_63359620
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:23 schreef El-Salvador het volgende:

[..]

Ajakkus, ijdorp, neuzen....niveautje hoor voor een volwassen persoon op deze aardkloot. Ongekend
En dan klagen over het taaltje inderdaad.
Ach, we weten wie het zegt.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_63359872
quote:

Daarnaast is het taaltje daar ook echt tranentrekkend triest
Wat kunnen mensen eraan doen welk accent ze hebben . Wat een flauwekul argument.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63360224
quote:
Ook dit is tekenend. De haat richting Ajax en Amsterdam is bij de meesten groter dan de liefde voor de eigen club.
  woensdag 19 november 2008 @ 22:50:29 #159
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63360510
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ook dit is tekenend. De haat richting Ajax en Amsterdam is bij de meesten groter dan de liefde voor de eigen club.
Waar zegt hij dan dat hij liever Ajax ziet verliezen dan zijn eigen club winnen?

edit: owh wacht.. je hebt toch wel een beetje gelijk.
pi_63360592
quote:
Nu breekt m'n klomp. Dat platt Haagse accent is pas echt om te janken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_63366442
Volgens mij is de enige club die geen hekel aan Ajax heeft Heracles.
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_63366722
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:23 schreef Lamzak_ het volgende:
Ik dacht dat Vitesse ook wel mee viel.
pi_63367022
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:32 schreef RayMania het volgende:
Wat kunnen mensen eraan doen welk accent ze hebben .
Logopedie?
pi_63367211
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:53 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Logopedie?
En dan? . Omdat anderen er 'last' van hebben?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63367270
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:02 schreef RayMania het volgende:
En dan? . Omdat anderen er 'last' van hebben?
Nee dat zeg ik niet. Jij zegt dat mensen er niks aan kunnen doen. Dat is onzin natuurlijk. Het is aangeleerd, dus kun je het ook weer afleren.
pi_63367288
Ik krijg ook altijd een westers accent op vakantie, na twee weekjes
pi_63367515
quote:
Volendam, Telstar en Haarlem ook niet
- verwijderd door admin -
pi_63367582
Omniworld valt ook wel mee.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_63367656
quote:
Ajax en Twente ging vroeger wel redelijk.

Maar met de jaren veranderen dingen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 20 november 2008 @ 10:22:43 #170
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_63367687
quote:
Was, denk ik
Ik heb trouwens persoonlijk geen problemen met Ajax, alleen als ze weer eens lafjes gewonnen hebben van ons ben ik er een weekje klaar mee , maar dat heb ik met elke andere club ook. Toch geeft het wel iets extra's om van Ajax te winnen, maar dat komt ook vooral door de media. Je weet dat als je van Ajax wint, dat je dan als kleine club een week lang wordt vereerd.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_63367951
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:21 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ajax en Twente ging vroeger wel redelijk.

Maar met de jaren veranderen dingen.
Staat me iets bij dat ze qua Hooliganisme ooit dingen samen hebben gedaan (tegen feyenoord?). Maar dat durf ik absoluut niet met zekerheid te zeggen. Anyone?
pi_63368041
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:33 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Staat me iets bij dat ze qua Hooliganisme ooit dingen samen hebben gedaan (tegen feyenoord?). Maar dat durf ik absoluut niet met zekerheid te zeggen. Anyone?
Nou er was een jongen uit Enschede lid van de f-side in de jaren 80 en begin 90 en die kon ook mensen van twente en zo ging dat balletje rollen.

Qua hooligan ongein heb ik 1 keer meegemaakt dat gasten van twente meegingen naar groningen met ons om te knokken, maar dat was een handjevol doorgehaalde leipo's

't was meer de gedeelde haat richting feyenoord na dat verhaal met die jongen van Twente (Erik Lasscher ofzo?), al is dat een paar jaar voor mijn voetbaltijd geweest.

Maar goed, denk dat de verhoudingen afhangen van wie je het vraagt

Persoonlijk mocht ik bepaalde groepen wel waar ik dat destijds beter niet van kon zeggen zeg maar
pi_63368082
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:36 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nou er was een jongen uit Enschede lid van de f-side in de jaren 80 en begin 90 en die kon ook mensen van twente en zo ging dat balletje rollen.

Qua hooligan ongein heb ik 1 keer meegemaakt dat gasten van twente meegingen naar groningen, maar dat was een handjevol.

't was meer de gedeelde haat richting feyenoord na dat verhaal met die jongen van Twente (Erik Lasscher ofzo?), al is dat een paar jaar voor mijn voetbaltijd geweest.
Erik Lassche is idd vermoord door een Feyenoorder. Zou me inderdaad niets verbazen dat het daar iets mee te maken heeft.
pi_63368184
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:38 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Erik Lassche is idd vermoord door een Feyenoorder. Zou me inderdaad niets verbazen dat het daar iets mee te maken heeft.
Denk het wel ja.

Maar goed, over het algemeen spelen er andere sentimenten een rol natuurlijk (gelukkig maar). Persoonlijk genoot ik er altijd van om echt intens gehaat te worden. Voor er bij feyenoord zo'n loopbuis was en je over het plein moest was ook altijd mooi man, al die kakkerlakken op die trappen en overal ingeklommen om je maar uit te schelden en waar mogelijk wat naar je hoofd te smijten.

En andersom zelfde verhaal. Heerlijk toch?
pi_63368219
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:42 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Denk het wel ja.

Maar goed, over het algemeen spelen er andere sentimenten een rol natuurlijk (gelukkig maar). Persoonlijk genoot ik er altijd van om echt intens gehaat te worden. Voor er bij feyenoord zo'n loopbuis was en je over het plein moest was ook altijd mooi man, al die kakkerlakken op die trappen en overal ingeklommen om je maar uit te schelden en waar mogelijk wat naar je hoofd te smijten.

En andersom zelfde verhaal. Heerlijk toch?
Het heeft inderdaad zijn charme
Ik vraag me sowieso wel af welke Nederlandse clubs, hooligangroepen samen hebben gewerkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')