 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 20:10 schreef WEST het volgende:
Hoe laat komen steeds updates?
 bovenstaande gepost zonder jou reactie te hebben gelezen... Toch alsjeblieft
 bovenstaande gepost zonder jou reactie te hebben gelezen... Toch alsjeblieft  
											 
			 
			
			
			Maar de verplaatsing op de kaart is toch gewoon real time?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 20:11 schreef the_disheaver het volgende:
Positiereport om 00h, 03h, 06h. 09h enzovoort nederlandse tijd.
Wie gaat de 03h stand posten? :p
edit: dit is omgerekend vanuit GMT tijden, dus na 24 oktober (ofzoiets) zal het 02h, 05h, 08h enzo worden (dankzij zomer-wintertijd)
 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 | 2 E-4 1.3 3 E-3 2.3 4 GDra 4.9 5 Delt 6.4 <<? 6 TBla 5.6 <<? 7 TBlu 6.7 8 Russ 18.5 | 
 
			 
			
			
			die wel ja, en als de goede viewer er komt heb je nog veel meer info tot je beschikking, dus een paar dagen kijken en je komt er vanzelf helemaal in te zitten en ziet zo wie een slimmere route neemt, die meestal nog om is ookquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 20:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar de verplaatsing op de kaart is toch gewoon real time?
 
			 
			
			
			Het was het wel eventjes, maar niet meer. Volgens mij was de live tracker bedoeld voor inport races, maar nu ze blijkbaar problemen met de VS hebben, hebben ze die maar tijdelijk gebruikt. Bij Inport races maakt het niets uit of ze live data, of de data in periodes van 3 uur vrij geven.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 20:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar de verplaatsing op de kaart is toch gewoon real time?
 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 | E-4 1 20.5 E-3 2 20.0 GDra 5 21.5 TBla 6 20.7 Delt 6 20.8 TRus 10 0.0 TBlu 18 12.8 | 
 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 | E-3 +7 19.3 GDra 11 18.3 Puma 15 14.0 TBla 18 11.4 Delt 33 7.8 TRus 34 0.0 TBlu 44 9.4 | 
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | E-3 +7 +0 20.2 GDra 16 5 15.5 Puma 28 13 11.8 TBla 33 15 10.3 TRus 45 11 0.0 Delt 54 21 4.0 TBlu 61 17 10.8 team DTL verschil met DTL van 3 uur terug, snelheid (knts) | 
 Over 6 uur zou Ericsson de straat van Gibraltar gepaseerd kunnen zijn. De kustvaarders hebben meer wind, vooral Delta is minder gelukkig. Ik vind wel dat ze voordeel tov Russia hebben, bovendien hebben ze al 2 records: ze zijn het dichts bij Cape Town, en hebben de meest hoge golf mee gemaakt (4.9 meter)
 Over 6 uur zou Ericsson de straat van Gibraltar gepaseerd kunnen zijn. De kustvaarders hebben meer wind, vooral Delta is minder gelukkig. Ik vind wel dat ze voordeel tov Russia hebben, bovendien hebben ze al 2 records: ze zijn het dichts bij Cape Town, en hebben de meest hoge golf mee gemaakt (4.9 meter) 
 
			 
			
			
			Ik zit me bijna af te vragen of de russen de stealth tracking hebben geactiveerd. Al zou je dan denken dat juist de positie niet zichtbaar is. Of wellicht hebben ze hun eigen stealth mode van de koude oorlog mee genomen..quote:Op zondag 12 oktober 2008 03:28 schreef NoMercy285 het volgende:
nogmaals, kijk dan bloos naar die race viewer, zo duidelijk als wat dat dei data gewoon klopt, alleen dat je team russia goed om moet zien ook al staan ze dwars weergegeven en een snelheid van 0 knots (al sinds de start!)..
ik zie het zelfs nu nog duidelijk, na een zaterdagavonduitgaan..
 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 1 Ericsson 4 0 00:00:00 6298 2 Ericsson 3 7 00:27:17 6305 3 Green Dragon 16 01:04:43 6314 4 Puma 28 02:20:49 6326 5 Telefonica Black 33 02:46:00 6331 6 Team Russia 45 No Data 6343 7 Delta Lloyd 54 04:42:32 6352 8 Telefonica Blue 61 04:13:26 6359 | 
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ze hebben dan ook dikke problemen:quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Telefonica Blue doet het niet echt goed he. Wel de havenrace gewonnen.
quote:Telefonica Blue is hugging the coast of Spain after being slowed by steering damage on their Volvo Open 70 soon after the start of the 2008-09 race.
Skipper Bouwe Bekking had been jostling for the lead with PUMA and the Ericsson duo as the eight boats left the start line in Alicante Bay in 20-25 knots.
Just 20 miles into the first leg to Cape Town as the fleet drag raced to the Straits of Gibraltar, Bekking reported to race headquarters in Portsmouth that they had broken a tiller arm and were down to one rudder.
Bekking has yet to decide whether they will have to stop for repairs and a decision is likely as they approach Gibraltar in the next few hours.
In a despatch to race headquarters, Bekking said: "What a day to start in, plenty of breeze, fast sailing with the spinnaker up, and we were neck on neck with Ericsson 4, not bad at all. We had great speed but all of a sudden a sickening crack.
"It turned out that a part of our steering broke, only 20 miles out from the start. Only one rudder was working so we made a beauty wipe-out. We had to take the spinnaker down and have been sailing slow for nearly 6 hours, when in the meantime Pepe (Ribes) and Xabier (Fernandez) were working on the repair.
"At one stage we tried to put up a big spinnaker, but we were totally out of control so quickly changed back to a small jib. Of course an option was to stop, but since the breeze is going to die, this would mean a long and painful sail out of the Med.
"Still not sure if we are going to stop and take the 12-hour penalty, we know it will be expensive, as the boats ahead will always sail in more pressure and will strech away from us.
"We have to shorecrew on standby, and have until Gibraltar to make my mind up. How do we feel, just gutted. The good thing is that we crawled back on some of the other boats, but the Ericsson guys are in fat city."
Some good did emerge from Telefonica Blue's misfortune as their enforced decision to head inland allowed them to gain on the pack as the wind eased during the night. They currently hold fifth place just behind of stablemates Telefonica Black and ahead of PUMA, Team Russia and Delta Lloyd.
At the sharp end, Ericsson 4 and Ericsson 3 are staging their own private battle for the lead with a 30-mile gap back to Green Dragon in third place.
 
			 
			
			
			Ik denk net de verkeerde koers gevaren, net te vroeg naar de kust gegaan. Ze hebben vrij weinig wind, terwijl de E's ongeveer dezellfde koers hebben, alleen wat verder voorop zijn best veel wind hebben. Ik wil weerkaartjes! :pquote:Op zondag 12 oktober 2008 11:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Telefonica Blue doet het niet echt goed he. Wel de havenrace gewonnen.
 
			 
			
			
			Ah, dat verklaart het beter. Je kunt toch niet anders dan stoppen voor reparaties met een roer minder? Of het moet ze lukken 6000nm grotendeels over dezelfde kant te gaan zeilenquote:Op zondag 12 oktober 2008 11:53 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook dikke problemen:
[..]
 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 | E-3 0 5.3 GDra 12 8.0 Puma 23 10.8 TRus 29 0.0 TBla 31 9.5 TBlu 41 12.8 Delt 64 3.3 | 
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Was ook gelijk het eerste waar ik aan moest denken ja... Samen met PotC. Alleen is de PotC toen met het vliegtuig naar Cape Town gegaan...quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:56 schreef SevenWonders het volgende:
TELEFONICA BLUE SLOWED BY DAMAGE
History repeating........had Bouwe de vorige keer na 1 dag ook al niet problemen met de Movistar?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | E-3 6158 6.8 146 E-4 +1 8.0 142 Tbla +1 5.5 168 PUMA +2 5.8 163 GDRA +4 7.5 155 TRUS +18 No D No DLYD +48 5.8 148 TBlu +No 0.0 No | 
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | E-4 6081 10.5 142 PUMA +7 9.0 182 Tbla +8 8.8 175 E-3 +9 8.7 133 GDRA +11 8.5 167 TRUS +22 8.0 No DLYD +48 12.0 184 TBlu +99 13.5 87 | 
 
			 
			
			
			Als iemand webruimte heeft waar hij een tekstbestandje kan includen zodat mijn domein niet voor iedereen zichtbaar is, zou dat fijn zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:57 schreef de_boswachter het volgende:
Thanks voor de logjes trouwens disheaver.
 
			 
			
			
			Cuben is de productnaam van een doeksoort wat gemaakt is uit ultralicht polyethyleen gemengd met carbonfibres. Een cubenfiber zeil is veel stabieler en sterker dan normale polyesther doeksoorten terwijl het qua gewicht haast niks scheelt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:38 schreef JoStro het volgende:
Ik las in de boat email van Team Russia dat zij de CUBEN MASTTOP KITE hadden gehezen. Is dit wat ik denk dat het is, namelijk een vlieger in de top van de mast.
 
			 
			
			
			ook voor mijquote:
 
			 
			
			
			Nee, ik sta 13342ste ofzo...quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:16 schreef Sandworm het volgende:
De game al gepot? http://www.volvooceanracegame.org/
Erg verslavend!
 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | E-4 6048 6.8 152 Tbla +6 7.3 178 E-3 +7 7.0 148 PUMA +9 4.0 169 GDRA +10 7.0 159 TRUS +26 5.3 176 DLYD +45 9.5 175 TBlu +76 13.3 103 | 
 
			 
			
			
			Ohw, dan ben je al door de straat van Gibraltarquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, ik sta 13342ste ofzo...

 
			 
			
			
			ja.. met 4 km/h (en ondanks dat ik echt aangaf geen landrot (waar is hij eigenlijk?) te zijn, krijg ik toch km/s te zien...quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:35 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Ohw, dan ben je al door de straat van Gibraltar
 
											 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Team DTF S 24h WS E-4 5979( 0) 13.3 203 12.8 PUMA +7( 1) 13.3 203 13.3 Tbla +7( -1) 12.3 203 12.3 E-3 +8( -1) 12.3 195 10.3 GDRA +17( -3) 11.8 191 10.5 TRUS +33( -1) 12.3 205 12.5 DLYD +58( -6) 11.3 182 10.0 TBlu +75( -1) 12.8 157 10.5 | 
 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | E-4 5861 17.0 219 PUMA +3 16.5 224 GDRA +5 17.8 225 Tbla +6 15.8 221 E-3 +6 14.8 222 DLYD +45 15.7 225 TRUS +51 13.5 191 TBlu +56 14.0 265 | 
 
			 
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Team DTF S 24h GDRA 5790( 3) 19.0 270 20.7 E-4 +6( -5) 17.3 271 18.3 PUMA +9( -6) 20.3 279 23.3 E-3 +10( -4) 17.5 266 17.0 Tbla +14(-14) 16.0 256 20.0 TRUS +64(-10) 13.7 227 15.3 DLYD +67(-24) 18.0 245 20.7 TBlu +77(-19) 13.7 260 14.0 | 
 
			 
			
			
			
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |