abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62310373
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kohl kwam toch een paar uitgeput aan de finish en was na een half minuutje puffen niet terug 100% gerecupereerd zoals de meesten.
En reed na die uitputtende bergritten de tijdrit van z'n leven.
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:23 schreef kawotski het volgende:

[..]

of ze voegen niets toe aan die Ronde.. doen bijv. Menchov of Contador wel mee?
Waarom zouden ze in eerste instantie dan wel meedoen?
pi_62310448
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Door door te controleren? Ze hadden ook ervoor kunnen kiezen om amper te controleren. Dan krijg je dus ook amper positieve gevallen, zoals in andere sporten wel het geval is. Dat is de meest simpele weg.

En als je bedoelt doordat er nog steeds renners aan de doping zitten, kan ik alleen maar zeggen dat dat probleem niet alleen van het wielrennen is. In andere sporten zitten ze ook aan de doping, maar door de matige controle vallen er veel minder door de mand. Kortom, het wielrennen graaf alleen zijn eigen graf door zoveel en zo goed te controleren.
Dat denk ik ook. Hoe meer en hoe beter je controleert, hoe meer positieve gevallen. Je kunt ook niets doen, dan heeft niemand het over doping.

Ik geloof niet dat alleen wielrenners gebruiken en bv sprinters niet.
pi_62310515
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. Sinds die tijd ben ik het minder gaan vertrouwen. Hebben we ook nog de PDM-affaire gehad. Jongens als bv. Frans Maessen vertrouwde ik nog wel, maar die Italianen waren toen al niet meer te vertrouwen.

Bv een Thomas Dekker ook niet.
Ik heb het rijtje met namen van Gewiss al eerder opgesomd. Daarbij noemde ik naast Berzin, Riis en Gianetti nog Bobrik, Ugrumov (misschien wel na Riis de grootste pakhaas van allemaal), Furlan (bij wie zelfs na zijn carrière dopingproducten zijn gevonden), Cenghialta (die opeens als knecht tweede werd in de AGR), Colombo (die na zijn zege in Milaan San-Remo bijna niets meer heeft gepresteerd) en MInali (één van de topsprinters uit die tijd).

Tekenend voor Gewiss was overigens het voorjaar van 1994. Furlan won Milaan San-Remo, Berzin won Luik-Bastenaken-Luik en vlak daarna werden Argentin, Furlan en Berzin 1, 2 en 3 in de Waalse Pijl door de rest van het peloton gewoon los uit het wiel te rijden
pi_62310535
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik heb het rijtje met namen van Gewiss al eerder opgesomd. Daarbij noemde ik naast Berzin, Riis en Gianetti nog Bobrik, Ugrumov (misschien wel na Riis de grootste pakhaas van allemaal), Furlan (bij wie zelfs na zijn carrière dopingproducten zijn gevonden), Cenghialta (die opeens als knecht tweede werd in de AGR), Colombo (die na zijn zege in Milaan San-Remo bijna niets meer heeft gepresteerd) en MInali (één van de topsprinters uit die tijd).

Tekenend voor Gewiss was overigens het voorjaar van 1994. Furlan won Milaan San-Remo, Berzin won Luik-Bastenaken-Luik en vlak daarna werden Argentin, Furlan en Berzin 1, 2 en 3 in de Waalse Pijl door de rest van het peloton gewoon los uit het wiel te rijden
Precies. Ook opvallend: veel wielrenners zijn op jonge leeftijd al kalend of zelfs helemaal kaal. Dat komt ook niet van de tegenwind.
pi_62310906
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. Ook opvallend: veel wielrenners zijn op jonge leeftijd al kalend of zelfs helemaal kaal. Dat komt ook niet van de tegenwind.
Dat heeft er volgens mij weinig tot niets mee te maken. Dat lijkt me nou vooral een logisch gevolg van ouder worden.
pi_62311634
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:46 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat heeft er volgens mij weinig tot niets mee te maken. Dat lijkt me nou vooral een logisch gevolg van ouder worden.
Barry Bonds, die werd ook wel in rap tempo oud dan
pi_62322871
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:46 schreef wimderon het volgende:

[..]

Al die wielrenners die op hun 27e al aan het kalen zijn. Dat ze vrijwel allemaal astma en bronchitis hebben ligt ook niet aan het ouder worden.
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:05:13 #108
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62325411
Trouwens, net in de "7de dag" op Eén gezien dat een professor zegt dat CERA al van in 2003 ontwikkeld is, en er allicht al van dan af illegale circuits waren die het moeten verkocht hebben ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_62328101
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, net in de "7de dag" op Eén gezien dat een professor zegt dat CERA al van in 2003 ontwikkeld is, en er allicht al van dan af illegale circuits waren die het moeten verkocht hebben ...
De grote vraag is dan natuurlijk of er toen ook al een extra molecuul in zat en of ze de urine uit die tijd nog hebben.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:32:48 #110
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62328201
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:27 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

De grote vraag is dan natuurlijk of er toen ook al een extra molecuul in zat en of ze de urine uit die tijd nog hebben.
Dat extra molecuul is niks meer dan een fabeltje hoor ...

Wat wel zo is , is dat de producent van dat product heeft geholpen met de dopinglabs om een test te ontwikkelen voor dat product, maar er is aan dat product zelf niks veranderd ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_62328676
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 09:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Al die wielrenners die op hun 27e al aan het kalen zijn. Dat ze vrijwel allemaal astma en bronchitis hebben ligt ook niet aan het ouder worden.
Kom eens met een leuk rijtje dan? En dan een rijtje met dopeurs die nog een bos haar hebben. Dat 90% van het peloton astma heeft is iets anders. Dat laatste is overigens ook in de atletiek heel populair.
pi_62328788
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar als CERA al vanaf 2003 ontwikkeld is maar nog niet op de markt gebracht dan moet dit toch door de producent illegaal geleverd zijn?

Sinds wanneer wordt CERA in de medische bladen beschreven?
Wanneer is CERA goedgekeurd en op de markt gebracht?
pi_62328806
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Kom eens met een leuk rijtje dan? En dan een rijtje met dopeurs die nog een bos haar hebben. Dat 90% van het peloton astma heeft is iets anders. Dat laatste is overigens ook in de atletiek heel populair.
De meeste zwemmers zijn ook kaal..
pi_62331969
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat extra molecuul is niks meer dan een fabeltje hoor ...

Wat wel zo is , is dat de producent van dat product heeft geholpen met de dopinglabs om een test te ontwikkelen voor dat product, maar er is aan dat product zelf niks veranderd ...
Hoe kom je daar zo opeens bij dat dat extra molecuul een fabeltje is ?
pi_62332079
De baas van Roche vertelde dat. Hij zei dat het volstrekt onverantwoord zou zijn om de moleculaire basis van geneesmiddelen te veranderen voor een dopingcontrole.
pi_62332485
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar als CERA al vanaf 2003 ontwikkeld is maar nog niet op de markt gebracht dan moet dit toch door de producent illegaal geleverd zijn?

Sinds wanneer wordt CERA in de medische bladen beschreven?
Wanneer is CERA goedgekeurd en op de markt gebracht?
Dat dit middel al vanaf 2003 ontwikkelt wordt is niet gek natuurlijk. Dit soort middelen moeten ook getest worden enzo.

Maar dat van dat molecuul is wel echt gelul zeg. Ze veranderen het Cera melecuul niet, ze voegen aan het eindproduct (de gevulde spuit) naast alleen Cera nog een geheim stofje toe met dat molecuul.
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:22:41 #117
127004 maril
Smeetsfan
pi_62332644
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De meeste zwemmers zijn ook kaal..
Ja, en het is ook verdacht dat Jack van Gelder kaal is
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_62333194
IOC verzwijgt misstanden dopingcontroles
Uitgegeven: 12 oktober 2008 18:41

DÜSSELDORF - Het internationaal olympisch comité (IOC) heeft misstanden en onvolkomenheden bij de dopingcontroles tijdens de Olympische Spelen van Peking verzwegen. Van de 4770 voorgenomen tests ontbreken van driehonderd nog altijd de documenten en de resultaten.
ANP2

Dat blijkt uit het slotrapport van de onafhankelijk commissie van waarnemers, die het mondiale antidopingbureau WADA tijdens de Spelen toezicht liet houden.

Het Duitse tv-programma ARD-Sportschau onthulde dat zaterdagavond. Bovendien heeft het dopinglaboratorium in Peking honderd op testosteron onderzochte stalen als negatief beoordeeld en niet gemeld. Dat druist in tegen de internationale standaard voor dopingtests.

Verbetering

"Op het gebied van verslaglegging door het lab is het een en ander voor verbetering vatbaar", concludeerde de tien leden tellende WADA-commissie onder meer.

Voorzitster Sarah Lewis, algemeen secretaris van de internationale skifederatie, stuurde haar vijftig pagina's tellende rapport al op 19 september naar het IOC.

Whereabouts

Een van de kritiekpunten betreft het doorgeven van de 'Whereabouts' door de nationale olympische comité's.

Liefst 102 van de 205 deelnemende organisaties in Peking hebben niet of onvoldoende laten weten waar hun atleten op bepaalde momenten uithingen. Ook na een aanmaning kreeg het IOC de benodigde informatie niet.

Gering

Daarnaast was de medewerking van de 28 internationale zomersportbonden tot 'bloedscreening' in het voorolympisch traject gering.

Slechts vier federaties (atletiek, wielrennen, roeien en moderne vijfkamp) gaven gehoor aan de oproep mee te doen in deze strijd tegen bloeddoping door transfusies en epogebruik.

Opnieuw

Het IOC heeft, door nieuwe en betere opsporingsmethodes, besloten een deel van de vijfduizend ingevroren urine- en bloedmonsters opnieuw te controleren op insuline en CERA, de moderne, lang effectieve epovariant.

Dat gaat in Lausanne gebeuren. Er waren in Peking al verdenkingen, maar het bewijs ontbrak.
pi_62333508
Verbaast me niets.
pi_62334334
quote:
Het IOC heeft, door nieuwe en betere opsporingsmethodes, besloten een deel van de vijfduizend ingevroren urine- en bloedmonsters opnieuw te controleren op insuline en CERA, de moderne, lang effectieve epovariant.
Nu weer een deel?? Ze heben zeker een deel van de Chinese stalen niet ontvangen ofzo.

Er hangt aan die hele spelen een luchtje. Iets waardoor die Chinezen het zo goed deden, Phelps en Bolt misschien zo grandioos waren. Alsof we zwaar voor de gek worden gehouden. Ik voel echt een ongekend groot sport schandaal aankomen.
pi_62334643
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:33 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Nu weer een deel?? Ze heben zeker een deel van de Chinese stalen niet ontvangen ofzo.

Er hangt aan die hele spelen een luchtje. Iets waardoor die Chinezen het zo goed deden, Phelps en Bolt misschien zo grandioos waren. Alsof we zwaar voor de gek worden gehouden. Ik voel echt een ongekend groot sport schandaal aankomen.
Het zou wel een overwinning zijn voor de dopingbestrijding mochten mannen als Phelps en Bolt betrapt worden op doping.

Van Phelps durf ik overigens niet te zeggen. Kwalificaties als freak of nature, robot, etc. gaan daar volgens mij wel voor op.

Bolt lijkt mij echter overduidelijk positief.
pi_62334867
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:33 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Het zou kunnen, al zal een "ongekend groot" schandaal wel meevallen, vooral omdat ik dan vrees dat het chinese deel netjes onder een groot rood kleed wordt geveegd.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:44:50 #123
127004 maril
Smeetsfan
pi_62336394
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:45 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Het zou wel een overwinning zijn voor de dopingbestrijding mochten mannen als Phelps en Bolt betrapt worden op doping.

Van Phelps durf ik overigens niet te zeggen. Kwalificaties als freak of nature, robot, etc. gaan daar volgens mij wel voor op.

Bolt lijkt mij echter overduidelijk positief.
Waarom moeten ze gepakt worden als ze misschien wel helemaal niets hebben gedaan? (zeker weten doe je dat niet, als er geen bewijs van is), en waar baseer jij het op dat Bolt dope gebruikt.
Je bent volgens mij een ware sportliefhebber.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_62337609
Op zich moeten Bolt of Phelps zeker niet betrapt worden, als er maar geen massaal gebruikte doping is waar niemand vanaf weet zoals de epo in de jaren 90 in de tour.

Maar je moet niet te paranoia naar sportwedstrijden kijken natuurlijk. Die 100m van Bolt was genieten, ultiem.
pi_62338463
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:44 schreef maril het volgende:

[..]

Waarom moeten ze gepakt worden als ze misschien wel helemaal niets hebben gedaan? (zeker weten doe je dat niet, als er geen bewijs van is), en waar baseer jij het op dat Bolt dope gebruikt.
Je bent volgens mij een ware sportliefhebber.
Ik werd hier 4 jaar geleden ook uitgekotst toen ik beweerde dat in de jaren '90 iedereen aan de EPO zat en dat op dat moment alle wielrenners ook nog aan de EPO zaten maar toen bleek ik ook gelijk te hebben.

Betekent niet dat ik niet van sport geniet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')