abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62252434
Kersjes veel sterkte vandaag! Geef Devin maar een dikke kus

Hmm over een half uurtje krijgt Linde haar prikken En ze is juist zo blij en vrolijk de laatste dagen. Heb steeds het gevoel dat ik smelt als ik haar zie Volgens mij heb ik dat nog niet zo erg gehad als nu. Vanmorgen kon ik bijna geen afscheid nemen omdat ze me steeds bleef roepen met dat lieve hoge piepstemmetje "mama?"
pi_62253181
Kersjes en Devin, succes bij de oogarts vandaag!

Lishe, wat een stoere meid heb je toch!

Moonah, morgen mag Thies een stukje opschuiven en mag Mirte onderaan sluiten hier...
Fake it till you make it...
pi_62255203
Devin en Kersjes, succes vandaag!

Beterschap voor Pien en Floor! (en hopelijk hebben ze niemand aangestoken, zieke kleintjes zijn zo sneu)

Lishe, wat leuk, Lena ook aan de wandel!

En Thies alweer (bijna) twee, gefeliciteerd!

Net het vorige topic doorgelopen en vastgesteld dat mijn kleine deugniet gewoon netjes de rest van de fok!dreumesjes gevolgd heeft:

- ze heeft op een paar weken tijd 6(!) tandjes doorgekregen. Brengt ons op 14, nog 6 te gaan dus.
- ze is wat ziek nu, een virale keelontsteking. Voor de eerste keer iets 'ernstiger' dan een verkoudheidje...wel raar. En koorts, al enkele dagen.
- maar gelukkig is ze voor de rest wel vrij vrolijk, een heerlijk klein dreumesje is het
- en sinds gisteren opnieuw een blauwe plek. Meisje was iets te enthousiast aan het lopen buiten bij opa. Z'n oprit zijn kasseien en da's best glad.
Maar ach, ondanks haar speedie-tempo vallen de bulten en butsen hier best mee
pi_62255222
Kersje en Devin, hopelijk valt het een beetje mee vandaag.. Wel heel erg lief zo'n omhelsing bij thuiskomst!

Lishe, wat goed zeg! Lekker vlot ook..

Stiemie, inmiddels zullen de prikken er wel inzitten. Dat vind ik eigenlijk nog het naarste. Dat je weet dat er tussen 5-12 dagen een reactie komt, en dat er in mijn kindje gewoon iets borrelt
Hoe was het verder op het CB?

Chris lijkt in een spraak-ontwikkel-fase aangekomen te zijn.. Hij babbelt opeens veel meer. De mamamama klank, maar ook gewoon een gesprek. Was gisteren leuk in de super:
Chris: tititibaba
ik: wat zullen we straks eens eten
Chris: kikibati
ik: oja, ik heb ook wel zin in nasi
2 dames in hetzelfde gangpad keken heel verbaasd
pi_62255416
Wat leuk Deepfreeze!

Daar kijk ik ook zo naar uit...naar gesprekjes. Ze begrijpt steeds meer, reageert bvb op 'gaat liande dan nu in de stoel om te eten', en dan gaat ze spontaan naar de stoel en blijft daar wachten tot we haar erin tillen.
Of 'waar is je buik?' en dan lekker wrijven over haar tonnetje

Maar mama of papa? Nah...
Alhoewel...
Laatst was ik 's morgens Liande aan het verschonen.
ik: "zeg eens mama"
Liande: "pa-pa"
Liande: "Pa.... stilte... pa"
ik: "nee, zeg eens mama"
Liande: "Pa-pa"

Gek kind. Maar papa was wel blij natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Iksje op 09-10-2008 13:24:48 ]
pi_62256140
Ach wat sneu voor Devin die vervelende onderzoeken
Hopelijk valt het allemaal toch een beetje mee vandaag

Deepfreeze, dat klinkt als een diepgaand gesprek

Zo en nu ga ik maar eens aan het werk....pff geen zin
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62256179
Liande 6 tandjes! Dta gaat rap zeg!

En Mirte morgen alweer hier en Thies alweer een topic verder (wel met een hele mooie apenkroon!)

Lief he als ze zo gaan kwebbelen Dat supermarktgesprek Deepfreeze

Linde gaat steeds meer kletsen, het is een echte kwebbeltante. Volgens mijn moeder heeft ze dat van mij want ik was 2,5 jaar oud toen ik hele verhalen in de bus ophing tegen iedereen Dan vroeg ik aan opa's en oma's of ik op schoot mocht zitten als het druk was, of ik vroeg hard aan mijn moeder waarom die mevrouw achter ons zoveel pukkels had. Mijn moeder was altijd blij als we de bus weer uitkonden Volgens haar is een klein kletskousje dan ook mijn verdiende loon

Linde zegt nu papa, mama, opa, oma, poe(s), kwak-kwak-kwak (eendje), Bob (da's mijn oom die ze heel leuk vindt), broem (auto), ete(n) en lekke(r). Zo gezellig om nu lekker met haar te kletsen

CB was goed en de prikken zitten erin. Bij de BMR in haar arm moest ze niet eens huilen wel bij de prik in haar been. De wvk zei dat we er ook voor konden kiezen om de BMR niet te geven als we zo bang waren voor autisme, maar ja wat doe je dan als je kind bv mazelen krijgt? En hoe blij is ze dan als ze later zwanger is en geen rodehond-antistoffen heeft? Pff lastig hoor...

Verder was alles helemaal prima! Ze is nu 75 cm en iets zwaarder dan 10 kilo. Dus daaaaag maatje 74. Mama kan weer lekker gaan shoppen
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:59:06 #33
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62256314
Kersjes, hopelijk valt het allemaal mee vandaag

Die babbelaars Nasi yummm! En dat gepapa, Hoe herkenbaar!
Hier vanochtend ook een grappige: ik kleed me aan en opeens begint Brent te zwaaien naar me en roept 'Doei doei bosjes, doei doei!'
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62256378
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Kersjes, hopelijk valt het allemaal mee vandaag

Die babbelaars Nasi yummm! En dat gepapa, Hoe herkenbaar!
Hier vanochtend ook een grappige: ik kleed me aan en opeens begint Brent te zwaaien naar me en roept 'Doei doei bosjes, doei doei!'
Brent!
pi_62256447
hahaha, Brent ! bosjes ook ? Stond je naakt ?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:10:06 #36
190853 RockabeIIa
pi_62256550
Ja, ik deed net mijn BH aan.
pi_62256630
pi_62256668
hihi brent, die zag de bosjes aan zijn neus voorbij gaan

Stiemie, fijn dat alles goed is met Mirte. En een leuke woordenschat ook al.
pi_62256700
Brent

En wat een woordenschat heeft Linde zeg!

Van autisme als bijwerking van de BMR-prik heb ik nooit gehoord. Als dat bekend is, zouden ze dat toch op het CB als waarschuwing horen te geven, toch?
Mazelen (en andere ziektes waarvoor ze ingeënt worden) kunnen ze ook nog krijgen als ze ingeënt zijn, alleen is de kans kleiner dacht ik.
En rode hond, die kregen wij hier in België nog eens op 11-12 jarige leeftijd(vlak voor de overgang naar het middelbaar), alle meisjes in elk geval. Werd in het medisch centrum dat bij de school/scholengroep hoorde gedaan.
Toen ik zwanger was, is er gecontroleerd of ik nog voldoende antistoffen had, blijkbaar neemt dit ook af in de loop van de jaren...

Maar goed, het dilemma van elke moeder: het beste willen voor je kind en toch niet willen dat het pijn/last heeft.

Hopelijk reageert Linde er goed op. Hier viel het best mee. Ook een stoere meid die niet huilde en een dikke week na datum wel even een dagje koorts, maar dat kan evengoed aan de tandjes gelegen hebben, achteraf gezien.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:19:23 #40
190853 RockabeIIa
pi_62256774
Iksje, daar hebben ze het op het CB niet over maar in Amerika is daar nog steeds heel wat om te doen. Ik las het gelukkig achteraf pas allemaal...
pi_62256897
De BMR komt hier ook nog eens met 9 jaar..
Op rode hond werd hier ook getest bij de zwangerschap.

Dat van autisme schijnt voor te komen bij kindjes die al erfelijk belast zijn.. Net zoals bij allergien. Die krijg je ook niet zomaar. Alleen als je er gevoelig voor bent, dan heb je een kans dat het verschijnt.
Nou heb ik zo geen bron, maar ik dacht eens gelezen te hebben dat autisme soms herkend wordt rond de tijd van de prikjes (niet echt diagnose, maar meer dat er iets niet klopte). Maar dat geld dan voor geprikte kindjes evenveel als niet geprikte kindjes..
Dus ik maak me er niet zoveel zorgen over..
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:56:07 #42
190853 RockabeIIa
pi_62257659
Had ik al verteld dat ie Brent alle littekens en moedervlekjes als tepel benoemt? Dat levert hilarische maar ook genante situaties op. Vooral in het openbaar... En ik krijg dat er nooit meer uit, geloof ik!
Het is frappant dat juist zulke woorden (incl. plassen en poepen) erg in dat kleine koppie blijven hangen. Ik doe er niet raar of anders over, ook niet als hij het er over heeft.
Laatst in de supermarkt, voorin de winkelwagen, zat ie lekker mijn rits omhoog en omlaag te trekken en opeens schreeuwt ie keihard door de drukke winkel 'Mama! Tepel!!!' al wijzend naar een moedervlekje iets boven mijn borsten... En hij kon er niet over ophouden ook. Om het nog erger te maken: Ik zei dus 'Nee nee, dat is geen tepel dat is een vlekje.' Maar volhardend als ie is ging hij natuurlijk nog even door. Ik doe de rits omhoog zodat er een einde aan kwam maar meneer werpt zich achterover in zijn zitje en de drama... 'Tepel!!!!!!!!!!!! Boehoehoeeeee! Tepel!!!!!!' enz................
Eenmaal buiten en inmiddels opgehouden pak ik de fietstassen op de fiets met 1 hand en de andere op het zadel want Brent zat al achterop. Hij pakt mijn hand vast en ziet er een vlekje op echt zegt 'Mama, dat is een tepel, dat is een tepel'....

pi_62257825
Brent!!!!! Geweldig!

Nijna, ben je al aan het herbeleven?
Is zooooo leuk, die eerste verjaardag!

Iksje, geen zorgen over alleen maar 'Papa' hoor. Thies noemt ons beiden nog steeds alleen maar 'Mama'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:05:35 #44
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62257871
Tja, als er eenmaal iets in die koppies zit, dan is het moeilijk om ze daarvan af te halen....

Maud zingt de hele dag hoor ik lalalalalalala en dan even stilte en dan weer lalalalaala
En ze kent zichzelf. Wijst naar mij en zegt, mama, wijst naar zichzelf en zegt Mau. En als ze gaat slapen zegt ze na het tandepoetsen: leke lape, Mau en dan driftig zwaaien en handkusjes geven in de spiegel. Heerlijk deze leeftijd.

Zal eens kijken of ik het zingen krijg opgenomen....

Prikken-kinders en mama's succes
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:08:14 #45
190853 RockabeIIa
pi_62257939
Hoe is het met jouw herbelevingen Moonah? (En lach me niet uit ja! Dergelijks overkomt jou ook nog wel!)

Nijna, Ooooooooh Ja, de eerste verjaardag was geweldig! Voor mij een periode van afsluiten en weer een nieuw begin ook. Geniet!
pi_62258437
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:24 schreef Deepfreeze het volgende:
De BMR komt hier ook nog eens met 9 jaar..
Op rode hond werd hier ook getest bij de zwangerschap.

Dat van autisme schijnt voor te komen bij kindjes die al erfelijk belast zijn.. Net zoals bij allergien. Die krijg je ook niet zomaar. Alleen als je er gevoelig voor bent, dan heb je een kans dat het verschijnt.
Nou heb ik zo geen bron, maar ik dacht eens gelezen te hebben dat autisme soms herkend wordt rond de tijd van de prikjes (niet echt diagnose, maar meer dat er iets niet klopte). Maar dat geld dan voor geprikte kindjes evenveel als niet geprikte kindjes..
Dus ik maak me er niet zoveel zorgen over..
Linde kan dus erfelijk blast zijn omdat mijn zwager autistisch is. Dus vandaar ook dat ik me er denk ik meer zorgen over maak. Rocka in Amerika is er inderdaad veel meer over te doen dan hier. Maar ja dan kunnen ze bij het cb weer niet precies vertellen of de vaccinaties die hier gebruikt worden dezelfde zijn als daar Eigenlijk had ik het misschien ook gewoon maar liever achteraf geweten denk ik Had me een hoop gepieker gescheeld in ieder geval.

En sorry, maar ik moest erg lachen om kleine Brent op tepel-jacht Kan je in zo'n winkel niet iets zeggen van: "nee hoop dat is geen lepel!"
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:39:52 #47
190853 RockabeIIa
pi_62258690
haha lepel... en dan het kind nog meer in de war brengen dan dat ie al is?
Ik vind het eigenlijk wel hilarisch. Het is ook niet dat ik rood aanloop ofzo maar op het moment zelf probeer ik er wel zo goed mogelijk mee om te gaan (als dat al mogelijk is )
pi_62260748
Haha, die Brent! Nu al een borsten/tepel-man

Deepfreeze en Stiemie, hopelijk zullen jullie kleintjes niet te veel last gaan krijgen van die prikken.

Iksje, leuk om weer eens te lezen over je grote meid! Hoe voel je je eigenlijk? Heb je genoeg energie om achter je speedy aan te rennen steeds?

Moonah en Nijna, emotionele periode he, als je kindje bijna jarig is?

We hebben weer veel te veel tijd doorgebracht in het ziekenhuis en het was een drama. Het liep 5 kwartier uit en toen mochten we eindelijk naar binnen bij de orthoptiste. Ze deed wat kleine onderzoekjes (ik heb het aapje trouwens gezien!) en toen kreeg Devin de pupilverwijdende druppels in. En toen begon hij te krijsen en dat heeft hij letterlijk non-stop volgehouden tot we de parkeergarage weer uitgereden waren, zeker 3 kwartier later In de tussentijd hebben we honderden rondjes met hem gelopen terwijl hij in de buggy lag of zat, hebben we hem proberen vast te houden, zelf laten lopen, kruipen en over de grond laten rollen, hebben we 1001 sooorten afleidingstechnieken uitegprobeerd, maar hij bleef met knalrode kop compleet hysterisch krijsen Op een gegeven moment werden we in een donkere kamer neergezet omdat ze dachten dat hij misschien last van het licht had door de wijde pupillen, maar dat werkte niet. De oogarts en orthoptiste probeerden uit alle macht nog iets van zijn ogen te bekijken, maar dat ging vrijwel niet. Beetje nuteloos dus achteraf gezien, maar ja... Ze zijn wel vrij zeker dat hij geen lui oog heeft (zoals ik heb gehad) maar zijn hoornvlies en netvlies, waar het dus om ging, konden niet onderzocht worden. Net als zijn exacte sterkte. Over een jaar ofzo weer terug naar de kinderarts, maar over een paar maanden weer terug naar de orthoptiste voor een geautomatiseerde (minder nauwkeurige) sterktemeting. Zonder druppels! In de tussentijd zijn ogen zo veel mogelijk bescheremen tegen het zonlicht en proberen kunsttranen toe te dienen.
De hele weg terug heeft hij geslapen en nu ligt hij ook alweer 1 1/2 uur in bed. Arm ding, hij was zo overstuur, dat hebben we echt nog noooooit meegemaakt! Hij was niet te troosten, op geen enkele manier te kalmeren
.... met gevoel voor drama....
pi_62260888
Ach...die Devin. Wat sneu, zeg. Jij natuurlijk ook doodop.
Had je eigenlijk niet gewoon moeten gaan ? Gewoon nieuwe afspraak maken.
3 kwartier wachten, belachelijk.
pi_62261200
Arm mannetje Wel idioot zeg 5 kwartier wachten. Kunnen ze je volgende keer niet als eerste afspraak op de dag plannen? Moet je er wel erg vroeg zijn, maar in ieder geval kan het dan niet allemaal al uitlopen of wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')