abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62243356
quote:
De klusstrijd Het Blok is dit keer voor de vijfde keer te zien bij NET 5. De lustrumeditie bevat weer alle bekende ingrediënten: lange klusnachten, slopende weekenden en keiharde strijd om een bouwval om te toveren tot vier topappartementen. Wat de deelnemers van dit jaar echter niet weten, is dat Het Blok nog gesplitst moet worden van één woonhuis in meerdere woonhuizen. En dat ze dus eerst moeten gaan slopen, voordat ze kunnen beginnen aan de zwaarste verbouwingswedstrijd annex relatietest van Nederland.

Vier koppels
Het Blok speelt zich in en rondom vier vervallen appartementen af. In deze appartementen klussen en wonen vier kleurrijke koppels, terwijl ze hun dagelijkse baan gewoon voortzetten. Ze hebben slechts elf weken en een beperkt budget om de appartementen volledig te renoveren en in te richten. Na 77 dagen van bloed, zweet en tranen, worden de appartementen op een officiële onroerend goed veiling van de hand gedaan. Het bedrag dat de stellen kunnen winnen, is het verschil tussen verkoopprijs op de veiling en de oorspronkelijk getaxeerde startwaarde. Het koppel dat de grootste meerwaarde heeft weten te realiseren, wint bovendien de hoofdprijs van 50.000 euro.

Op de proef gesteld
De stellen worden in Het Blok enorm mentaal en sociaal op de proef gesteld. Kan hun relatie dat aan? Komen er verborgen karaktereigenschappen boven drijven, die de ander tot nu toe niet gezien had? Zijn er kanten die hem of haar toch iets minder leuk maken? Of wordt de onderlinge band juist enorm versterkt?
Terugkijken:
Gelukkig heeft NET5 ook een Uitzendinggemist. Bekijk de afleveringen hier!

Stellen:

Eleanor (28) & Roek (30)

De grootste motivatie van Eleanor en Roek om mee te doen aan Het Blok, is geld. Eleanor en Roek zijn al sinds hun middelbare schooltijd onafscheidelijk en zijn twee jaar geleden getrouwd. Kinderen hebben ze niet, maar ze zullen wel kat Bumper elf weken moeten missen.

Harde werkers
Zij danst professioneel bij zangeres EliZe en werkt daarnaast als directiesecretaresse. Hij is overdag financieel medewerker bij een internetbedrijf en ’s avonds sporttrainer. Het zijn dus harde werkers en ze zijn enorm gemotiveerd om als winnaars uit Het Blok te komen.

Goede wil
Kortom: aan goede wil ontbreekt het dit stel niet, maar zullen zij erin slagen om samen te werken? Eleanor heeft weinig kluservaring, Roek is wel handig. Maar Roek kan moeilijk samenwerken en Eleanor is eigenwijs…

Omdat er wel erg weinig geld over was (geen) zijn ze vervangen door Alex en Linda

Floortje (25) & Jeroen (28)

Stylist/visual merchandiser Floortje en accountmanager Jeroen hebben anderhalf jaar een relatie. Het eerste jaar hebben ze elkaar echter amper gezien; Floortje studeerde in China en Jeroen woonde en werkte in Dubai.

Samenwonen
Sinds een half jaar is dit stel weer terug op Nederlandse bodem en wonen ze bij elkaar om de hoek. Floortje en Jeroen gaan in Het Blok voor het eerst samenwonen. Dat wordt de eerste beproeving. Als hun relatie de verbouwingswedstrijd overleeft, komen er in de toekomst zeker vijf kinderen en een grachtenpand met een sloep voor de deur.

Eerbetoon
Behalve een relatietest is deelname aan Het Blok voor dit stel ook een eerbetoon aan hun handige vaders. De vader van Jeroen is in 2006 overleden. Die van Floortje een jaar eerder. Beide vaders waren fervente klussers en Floortje en Jeroen willen laten zien dat zij hun genen hebben geërfd. Jeroen zegt dat hij een goede klusser is en dat Floortje ‘voor een vrouw’ best handig is, kortom: dit studentikoze stel gaat voor de winst.

Petra (37) & Frits (40)

Frits heeft een vloerenbedrijf en zijn vrouw Petra helpt hem met de administratie. Daarnaast werkt ze in een woonwinkel en vormt ze de spil van het gezin. Petra en Frits zijn al 24 jaar samen en hebben hun handen vol aan hun zoons Dion (10), Guy (8) en dochter Estelle (5).

Met z'n tweetjes
Ze gaan eindelijk weer eens iets echt met z’n tweetjes doen, dat is de belangrijkste reden van Petra en Frits om zich met hart en ziel in deze verbouwingswedstrijd te storten. Klussen is ze wel toevertrouwd. Hun huis aan de rand van Groningen hebben ze helemaal zelf opgeknapt.

Vertrouwen
Dit stel heeft er dan ook alle vertrouwen in dat ze de klus in Het Blok met het grootste gemak aan kunnen, ook al zullen ze de kinderen natuurlijk vreselijk gaan missen. Maar dat wordt meer dan goed gemaakt als Frits en Petra winnen. Want dan gaat het hele gezin samen op reis.

Kristel (25) & Yarno (31)

Kristel en Yarno hebben elkaar via internet leren kennen en wat begon als vriendschap, is langzamerhand uitgegroeid tot liefde. Inmiddels heeft dit stel acht jaar een relatie en wonen ze al zes jaar samen.

Motto
Een dag niet gewerkt, is een dag niet geleefd’, is het motto van Kristel en Yarno. Grafisch vormgever Kristel en elektromonteur Yarno zijn echte workaholics die geen minuut stil kunnen zitten. Al hun spaarzame vrije tijd gaat op aan hun eigen huis, dat zij van onder tot boven zelf verbouwen. Een flinke klus waar Kristel en Yarno zes jaar geleden mee zijn begonnen en waarvan het einde nog lang niet in zicht is…

Grootste uitdaging
Dat zij de klus in Het Blok zullen klaren, staat voor dit stel als een paal boven water, maar gaat hen dit binnen elf weken lukken? De tijdsdruk vormt de grootste uitdaging voor Kristel en Yarno, die maar één doel voor ogen hebben: met het gewonnen geld eindelijk de verbouwing van hun eigen huis afmaken.

Vorige topics:
Het Blok 2008 #1
Het Blok #2

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 50% gewijzigd door Piles op 08-10-2008 21:17:26 ]
pi_62243408
Die reactie van Floor en Jeroen??
Nijkerk
Wat een achterlijk koppel.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:10:41 #3
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_62243410
Petra en Frits over dat stucen

en Floortjes gezicht toen bleek dat er nog meer boeren zijn gearriveerd
pi_62243420
Hoe heten die nieuwe?
pi_62243424

De trieste boertjes kunnen het niet handelen...
MOKUM XXX RATED
pi_62243435
Jeroen
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:12:08 #7
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_62243462
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:11 schreef Piles het volgende:
Hoe heten die nieuwe?
Alex en Linda, dacht ik
pi_62243472
Ha leuk ze gaan zo naar de kinderboerderij waar ik altijd met mijn dochter heenga
pi_62243505
Westerpark is echt leuk, ik zou het zo doen helpen op de kinderboerderij daar
MOKUM XXX RATED
pi_62243528
Oh men ik vind die enge jarno en zijn hysterische wijf zoooooooooooooo annoying
en prima dat Floor en jeroen daar weinig laten merken, die boeren naaien zichzelf wel compleet op
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62243579
Jeroen
pi_62243591
Ik mag ze niet maar ik vind het wel stoer dat ze zo nonchalant zitten te eten of er niks aan de hand is en die boertjes helemaal para worden omdat ze nog steeds achterlopen
MOKUM XXX RATED
pi_62243647
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:15 schreef dronkeykong het volgende:
Ik mag ze niet maar ik vind het wel stoer dat ze zo nonchalant zitten te eten of er niks aan de hand is en die boertjes helemaal para worden omdat ze nog steeds achterlopen
misschien moeten ze wat meer klussen en wat minder op anderen letten

oh ja en vloeken en tieren enzo valt niet onder klussen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:17:44 #14
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_62243677
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:13 schreef dronkeykong het volgende:
Westerpark is echt leuk, ik zou het zo doen helpen op de kinderboerderij daar
O, ik verstond Westerbork..... dat had ik pas een goeie actie gevonden....moestern helemaal heen en terug
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:18:23 #15
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_62243694
Kinderboerderij
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:18:35 #16
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_62243711
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:15 schreef dronkeykong het volgende:
same here. Ze worden de hele tijd dwarsgezeten, maar blijven er wel om lachen (op Jeroen en z'n kinderboerderijfobie na dan), da's op zich best tof.
pi_62243725
Ook niet echt slim van ze om ze wederom stil te leggen. Je had beter kunnen wachten totdat ze met de badkamer en wc bezig waren en dan stil leggen.
Badkamer en wc is echt kut met verbouwen.
MOKUM XXX RATED
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:19:19 #18
124676 RobertoCarlos
pi_62243735
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:10 schreef amaranta het volgende:
Die reactie van Floor en Jeroen??
Nijkerk
Wat een achterlijk koppel.
Leek me echt niet zo erg een boerengat... alhoewel ik ook niet wist waar het lag...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 oktober 2008 @ 21:20:41 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62243787
Hoe kan het toch dat iedereen zo weinig geld heeft? Is er al zoveel betaald is hebben ze gewoon beroerd boekgehouden?

En die Jeroen straf krijg je in dit programma over het algemeen niet voor niets
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:21:09 #20
124676 RobertoCarlos
pi_62243801
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:19 schreef dronkeykong het volgende:
Ook niet echt slim van ze om ze wederom stil te leggen. Je had beter kunnen wachten totdat ze met de badkamer en wc bezig waren en dan stil leggen.
Badkamer en wc is echt kut met verbouwen.
of iig op de laatste dag.....
pi_62243818
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:20 schreef rubbereend het volgende:
Hoe kan het toch dat iedereen zo weinig geld heeft? Is er al zoveel betaald is hebben ze gewoon beroerd boekgehouden?

En die Jeroen straf krijg je in dit programma over het algemeen niet voor niets
Ze hebben gewoon erg weinig budget vergeleken met voorgaande jaren.
pi_62243826
Zou dat vandalisme zo maar mogen?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:22:01 #23
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_62243844
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Leek me echt niet zo erg een boerengat... alhoewel ik ook niet wist waar het lag...
voor Floortje en Jeroen zijn wrs alle niet-Amsterdammers boeren.... terwijl ze zelf volgens mij ook geen ras-Amsterdammers zijn
pi_62243854
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:21 schreef k_man het volgende:
Zou dat vandalisme zo maar mogen?
Hopelijk niet
pi_62243878

Die Frits ligt zelf al een dag stil zonder een stukadoor
MOKUM XXX RATED
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: