abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62242350
Ik heb eerlijk gezegd geen medelijden met jullie. Waarom wilde je sparen bij Icesave? De hoge rente zodat je zoveel mogelijk geld kon verdienen. Heb je gekeken naar de rating vd bank? De meesten waarschijnlijk niet. Blijkbaar gaat hebzucht voor goed nadenken. Laat die hebzucht nou 1 vd redenen zijn dat we met al deze shit zitten.

Ik zou zeggen laat je geld lekker bij een goede gevestigde bank staan en fuck die ene procent rente. Dat geschuif van mensen de hele tijd met hun spaargeld, voor dat kleine beetje rendement
Waarom denk je dat Icesave in eerste instantie zo'n hoge rente bood? Omdat ze het geld hard nodig hebben. Iets waar de meesten ook niet bij stilstaan.

De Aldi is misschien goedkoop maar de kwaliteit vd producten is slechter dan die vd AH of De Boer. Zelfde geldt voor banken. Een bank met een lagere rente is misschien wel een hele stabiele en verstandige bank.

Ik werk zelf in de financiele sector en zie mensen geld weg boeken voor minieme rente verschillen die ze misschien twee tientjes per jaar meer oplevert. En ondertussen maar bijdragen aan de onzekerheid op de financiele markt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_62242464
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen medelijden met jullie. Waarom wilde je sparen bij Icesave? De hoge rente zodat je zoveel mogelijk geld kon verdienen. Heb je gekeken naar de rating vd bank?
Ja, die was zeer goed
quote:
De Aldi is misschien goedkoop maar de kwaliteit vd producten is slechter dan die vd AH of De Boer.
Is dat zo?
pi_62242511
Sorry maar als we al niet meer kunnen bouwen op een Europese Bankgarantie en een Double A status maakt het ook niet uit of we het geld bij ANM Amro hielden.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62242540
Profiteren van kapitalisme, maar de verantwoordelijkheden daarvan (namelijk: je neemt een risico, zij het een beperkt) niet willen dragen. Zum kotsen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_62242614
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:46 schreef Mendeljev het volgende:
Sorry maar als we al niet meer kunnen bouwen op een Europese Bankgarantie
Die heeft nooit bestaan.
quote:
en een Double A status
Die heeft ook nooit bestaan. Als hij bestaan zou hebben zou dat overigens het risico niet nihil hebben gemaakt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:52:45 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_62242735
Ik heb ook geen medeleven. Nederland is een land met een zeer solide DNB. Je spaargeld op een buitenlandse bank zetten is dan eigen risico. Ik vindt dat de Nederlandse bank en de belastingbetaler niet voor spaargeld hoeven op te draaien wat gegeven is aan buitenlandse banken. En Ijsland is geen lid van de Eu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_62242753
TS is bang voor zijn eigen baan, jankerd! Ze gaan naar andere banken met betere rentes.

Ik ben ook voor meer rente gegaan, gaat niet om tientjes maar om honderden euro's per jaar. Ik heb wel bewust de keuze gemaakt om niet voor IceSave te gaan.

Ik heb dan ook geen medelijden, het was bekend dat onder IJslands risico viel. Het was daarom ook te verwachten dat IJsland dat niet kan afdekken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sparqq op 08-10-2008 20:58:23 ]
pi_62242835
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:49 schreef nostra het volgende:
Die heeft ook nooit bestaan. Als hij bestaan zou hebben zou dat overigens het risico niet nihil hebben gemaakt.
Nee, maar het is een indicatie in hoeverre het veilig is.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62242837
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:52 schreef Megumi het volgende:
Ik heb ook geen medeleven. Nederland is een land met een zeer solide DNB.
Wie had de verguning verstrekt? En wie garandeerd een bepaalde gedeelte en had dus ook vertrouwen in deze bank? Juist, DNB.
pi_62242956
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:55 schreef Mendeljev het volgende:
Nee, maar het is een indicatie in hoeverre het veilig is.
Dat klopt. Betekent dat dat het risico bij iemand anders hoort te liggen dan jijzelf?
Best pilot in history
pi_62243027
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:53 schreef Sparqq het volgende:
TS is bang voor zijn eigen baan, jankerd! Ze gaan naar andere banken met betere rentes.

Ik ben ook voor meer rente gegaan, gaat niet om tientjes maar om honderden euro's per jaar. Ik heb wel bewust de keuze gemaakt om niet voor IceSave te gaan.

Ik heb dan ook geen medelijden, het was bekend dat onder IJslands risico viel. Het was daarom ook te verwachten dat IJsland dat niet kan afdekken.
Ik ga weer 4 jaar studeren en sla een totaal andere richting in. Bang voor mn baan ben ik dus niet, die is al opgezegd.
pi_62243113
Ik heb geen medelijden, en toch wel een beetje want iedereen hoopt op meer geld, en dit is niet te vergelijken met het graaien op hoog niveau.

Dat de aldi slechtere spullen heeft als AH is een loze vergelijking, lees eerst eens naar wat er in het product zit en je zal zien dat wat verkocht wordt als een A merk vaker volzit met genetisch gemanipuleerd spul, conserveringsmiddelen kleur en smaakstoffen om het product meer te laten lijken dan het is. ( net als een bank met hun producten ).
Maar zoals met alles, eerst lezen wat er in het product zit. niet naar welk merk erop staat.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Redactie Frontpage woensdag 8 oktober 2008 @ 21:04:01 #13
145738 superworm
is erbij
pi_62243189
"Kwaliteit ALDI slechter dan Super de Boer" WHAHAHAHA donder toch een eind op, zeg. Alleen omdat er op het ene product een merkje zit en op de andere een B-merkje, is de één slechter dan de ander? Bij Kassa kwamen Aldi-producten heel vaak als beste uit de test
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:05:33 #14
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_62243249
Ohra for the win
pi_62243297
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:04 schreef superworm het volgende:
"Kwaliteit ALDI slechter dan Super de Boer" WHAHAHAHA donder toch een eind op, zeg. Alleen omdat er op het ene product een merkje zit en op de andere een B-merkje, is de één slechter dan de ander? Bij Kassa kwamen Aldi-producten heel vaak als beste uit de test
Mijn ervaring is anders, maar goed het was maar een vergelijking die je denk ik wel snapt toch?
pi_62243396
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:01 schreef longinus het volgende:
Ik heb geen medelijden, en toch wel een beetje want iedereen hoopt op meer geld, en dit is niet te vergelijken met het graaien op hoog niveau.

Die paar tientjes die je meer ontvangt aan rente, dat vind ik toch echt een teken van hebzucht. Je gaat je geld toch niet naar een of andere obscure internet bank uit Ijsland brengen? Dat snap ik gewoon niet. Het gaat hier wel om je spaargeld, waar veel mensen jarenlang voor hebben gewerkt.

Daarmee wil je toch uiterst voorzichtig te werk gaan?
  Redactie Frontpage woensdag 8 oktober 2008 @ 21:13:15 #17
145738 superworm
is erbij
pi_62243511
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Mijn ervaring is anders, maar goed het was maar een vergelijking die je denk ik wel snapt toch?
Jawel, maar het was dus een oneiglijke vergelijking. Tuurlijk zijn bepaalde dingen van de Aldi viezer (de MnM's bijvoorbeeld), maar veel dingen is t verschil niet echt te merken.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 21:13:47 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62243530
Ik vind het wel sneu voor de spaarders en hoop dat ze hun geld terug krijgen via de daarvoor geldende regels. Ik vind niet dat regels aangepast of opgerekt zouden moeten worden om deze mensen tegemoet te komen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:13:47 #19
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62243533
Feit is gewoon dat Landsbanki tot voor kort een van de betere ratings had van de nieuwe banken. Met een garantiestelsel zou je je dan veilig moeten voelen.
Dat je nu door de bizarre kredietcrisis rekening moet houden dat IJsland bankroet gaat had niemand natuurlijk kunnen voorzien.
Met een bank-run is geen enkele bank veilig. Momenteel is het meer Russische roulette dan mensen die uit hebzucht hun geld op een vage rekening zetten.
pi_62243592
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik. Heb je gekeken naar de rating vd bank?
heb je een lijstje met ratings van banken ?
pi_62243655
Nee joh!
Typisch Nederlands. Je geld op een vage bank zetten om 0,25% meer rente te vangen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_62243719
Zelfs als IJsland bankroet zou gaan krijgen de spaarders van Icesave het eerste gedeelte van de garantie (t/m ¤ 20000,- ) dit word dan namelijk door de NL overheid betaald, of het word overgenomen door een andere bank.
Engeland staat garant voor alle spaarders van de Icesaver daar, daarom zal NL als er niks meer te halen is in IJsland dit ook doen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:20:07 #23
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62243770
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:18 schreef BadEend19 het volgende:
Zelfs als IJsland bankroet zou gaan krijgen de spaarders van Icesave het eerste gedeelte van de garantie (t/m ¤ 20000,- ) dit word dan namelijk door de NL overheid betaald, of het word overgenomen door een andere bank.
Engeland staat garant voor alle spaarders van de Icesaver daar, daarom zal NL als er niks meer te halen is in IJsland dit ook doen.
Garandeer jij dat dan weer? Dus dat jij bijspringt als Nederland dat niet doet?
Ik heb namelijk helemaal nergens gezien dat Nederland dat van plan is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2008 @ 21:21:52 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62243836
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:18 schreef BadEend19 het volgende:
Waar haal je vandaan dat de NL overheid die eerste 20K betaald

Overigens, als je in dit topic nog de reacties leest van mensen die toch gewezen werden op de risico's... tja
Banken met hoge rente #9
pi_62243848
Ik vraag me af, als het waar is dat IceSave vantevoren zo slecht stond, hoe het mogelijk is dat DNB ze een bankingvergunning hebben gegeven?
Mn ouders hebben er 30k op staan, maar lijkt me sterk dat dat nu foetsie is.. denk dat er nog wel iets komt, want als Icesave het niet betaald, en het is een deel van IJsland onderhand.. Dan gaat IJsland failliet.
Maar dat wil niemand, dus zal 1 of ander landje IJsland wat geld lenen en zo worden de schulden afgelost..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')