Ja, die was zeer goedquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen medelijden met jullie. Waarom wilde je sparen bij Icesave? De hoge rente zodat je zoveel mogelijk geld kon verdienen. Heb je gekeken naar de rating vd bank?
Is dat zo?quote:De Aldi is misschien goedkoop maar de kwaliteit vd producten is slechter dan die vd AH of De Boer.
Die heeft nooit bestaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:46 schreef Mendeljev het volgende:
Sorry maar als we al niet meer kunnen bouwen op een Europese Bankgarantie
Die heeft ook nooit bestaan. Als hij bestaan zou hebben zou dat overigens het risico niet nihil hebben gemaakt.quote:en een Double A status
Nee, maar het is een indicatie in hoeverre het veilig is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:49 schreef nostra het volgende:
Die heeft ook nooit bestaan. Als hij bestaan zou hebben zou dat overigens het risico niet nihil hebben gemaakt.
Wie had de verguning verstrekt? En wie garandeerd een bepaalde gedeelte en had dus ook vertrouwen in deze bank? Juist, DNB.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:52 schreef Megumi het volgende:
Ik heb ook geen medeleven. Nederland is een land met een zeer solide DNB.
Dat klopt. Betekent dat dat het risico bij iemand anders hoort te liggen dan jijzelf?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:55 schreef Mendeljev het volgende:
Nee, maar het is een indicatie in hoeverre het veilig is.
Ik ga weer 4 jaar studeren en sla een totaal andere richting in. Bang voor mn baan ben ik dus niet, die is al opgezegd.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:53 schreef Sparqq het volgende:
TS is bang voor zijn eigen baan, jankerd! Ze gaan naar andere banken met betere rentes.
Ik ben ook voor meer rente gegaan, gaat niet om tientjes maar om honderden euro's per jaar. Ik heb wel bewust de keuze gemaakt om niet voor IceSave te gaan.
Ik heb dan ook geen medelijden, het was bekend dat onder IJslands risico viel. Het was daarom ook te verwachten dat IJsland dat niet kan afdekken.
Mijn ervaring is anders, maar goed het was maar een vergelijking die je denk ik wel snapt toch?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:04 schreef superworm het volgende:
"Kwaliteit ALDI slechter dan Super de Boer" WHAHAHAHA donder toch een eind op, zeg. Alleen omdat er op het ene product een merkje zit en op de andere een B-merkje, is de één slechter dan de ander? Bij Kassa kwamen Aldi-producten heel vaak als beste uit de test
Die paar tientjes die je meer ontvangt aan rente, dat vind ik toch echt een teken van hebzucht. Je gaat je geld toch niet naar een of andere obscure internet bank uit Ijsland brengen? Dat snap ik gewoon niet. Het gaat hier wel om je spaargeld, waar veel mensen jarenlang voor hebben gewerkt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:01 schreef longinus het volgende:
Ik heb geen medelijden, en toch wel een beetje want iedereen hoopt op meer geld, en dit is niet te vergelijken met het graaien op hoog niveau.
Jawel, maar het was dus een oneiglijke vergelijking. Tuurlijk zijn bepaalde dingen van de Aldi viezer (de MnM's bijvoorbeeld), maar veel dingen is t verschil niet echt te merken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders, maar goed het was maar een vergelijking die je denk ik wel snapt toch?
heb je een lijstje met ratings van banken ?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik. Heb je gekeken naar de rating vd bank?
Garandeer jij dat dan weer? Dus dat jij bijspringt als Nederland dat niet doet?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:18 schreef BadEend19 het volgende:
Zelfs als IJsland bankroet zou gaan krijgen de spaarders van Icesave het eerste gedeelte van de garantie (t/m ¤ 20000,- ) dit word dan namelijk door de NL overheid betaald, of het word overgenomen door een andere bank.
Engeland staat garant voor alle spaarders van de Icesaver daar, daarom zal NL als er niks meer te halen is in IJsland dit ook doen.
Waar haal je vandaan dat de NL overheid die eerste 20K betaaldquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:18 schreef BadEend19 het volgende:
Zelfs als IJsland bankroet zou gaan krijgen de spaarders van Icesave het eerste gedeelte van de garantie (t/m ¤ 20000,- ) dit word dan namelijk door de NL overheid betaald, of het word overgenomen door een andere bank.
Engeland staat garant voor alle spaarders van de Icesaver daar, daarom zal NL als er niks meer te halen is in IJsland dit ook doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |