abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62241878
quote:
Marokkaanse jeugd treitert brandweer Gorinchem
Binnenlands - door Redactie op 08-10-2008 @ 20:09

Een groep van tien tot vijftien Marokkaanse jongeren zorgt ervoor dat de brandweer in Gorinchem sinds afgelopen weekeinde alleen onder politiebegeleiding blust in de Koningin Wilhelminalaan. Volgens een woordvoerder van de gemeente veroorzaken de pubers sinds het begin van de ramadan overlast in de Haarwijk. "Ze vervelen zich omdat er te weinig te doen is in de buurt."

Sinds eind augustus is er zeven- tot achtmaal brand gesticht in de Koningin Wilhelminalaan, volgens de woordvoerder vermoedelijk door genoemde jongeren. Bij het blussen van een container op 29 september werden spuitgasten gehinderd bij hun werkzaamheden. Een jongen klom op de ladderwagen, een ander kroop achter het stuur van de brandweerauto. Vervolgens gingen jongeren om de brandweermannen heen staan, die zich hierdoor geïntimideerd voelden en de volgende dag aangifte deden bij de politie. Hierop werd besloten dat de brandweer alleen nog onder politiebegeleiding uitrukt naar de straat.

Afgelopen weekeinde moesten brandweerlieden opnieuw uitrukken voor brandjes in de straat. De politie begeleidde hen, zodat ze dit keer ongestoord hun werk konden doen.

De politie is bezig met de aangifte tegen de jongens. Tegelijkertijd praat de gemeente met de groep overlastveroorzakers. Zij gaven volgens de gemeentewoordvoerder aan dat hun baldadigheid veroorzaakt wordt doordat er 'niets leuks te doen is in Gorinchem'. De gemeente is met de hangjongeren in gesprek 'om uit te vinden wat de jongens wel leuk vinden, zodat ze zich niet hoeven te vervelen'.

De PVV heeft Kamervragen gesteld naar aanleiding van de gebeurtenissen in Gorinchem. De partij van Geert Wilders pleit voor het denaturaliseren en uitzetten van de jongeren en hun ouders en wil dat het leger wordt ingezet in de wijk.

Volgens de gemeentewoordvoerder gaat iedere vergelijking met de situatie in Gouda volledig mank. Vorige maand weigerden buschauffeurs door een wijk in Gouda te rijden omdat de situatie onveilig zou zijn.
Marokkaanse jeugd treitert brandweer Gorinchem

Het zoveelste 'incident'. De politiek en politie schijnt er maar niet in te slagen om het tuig doeltreffend aan te pakken. Deze blijvende ellende is niet alleen bijzonder vervelend voor de Nederlandse burgers, maar ook voor alle fatsoenlijke Nederlandse Marokkanen die hier ook op worden aangekeken.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:39:04 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62242215
Ja, als je plaatselijk nieuws op gaat blazen tot landelijk, krijg je er inderdaad 'veel'.

Of is dat erg overdreven, dit als 'regionaal' nieuws zien?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62242229
De zweep erover.

Gastjes oppakken, oranje pak aan en de straat vegen!!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:43:10 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62242361
En Geert wil het leger inzetten. Welja. Het 'oude' geschreeuw waren we inmiddels wel gewend. Wat wordt het volgende week Geert, atoombommetje erop?
pi_62242397
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:39 schreef DroogDok het volgende:
De zweep erover.

Gastjes oppakken, oranje pak aan en de straat vegen!!
Inderdaad, zet ze aan het werk uit school. Straf van 3 maanden. Doen ze het weer? Hoppa, zes maanden. Huiswerk laten maken in de pauzes enz. (en nu heb ik het over alle ettertjes en niet alleen over deze groep)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:44:43 #6
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_62242416
Het zoveelste voorbeeld van een groepje 'Marokkanen. . Zucht. Er zullen best genoeg goede lui tussen zitten die wel goed hard en eerlijk werk doen, maar dit soort tuig zorgt er weer voor dat ik een hekel aan jeugdige Marokkanen krijg. Ik heb een hekel aan discriminerend gedrag, maar ze maken het soms ook wel heel 'gemakkelijk' om discriminerende gedachten te krijgen...
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:45:41 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62242449
Zeg, is dit het topic om je ratio te verliezen, of heb ik wat gemist ofzo?
pi_62242524
Potverdriedubbeltjes.

Het leger is de enige oplossing, ik zeg het je. Het is niet normaal meer tegenwoordig
X
pi_62242601
Misschien toch een goed idee van Tong om een Marokkanen forum op te zetten.
Kunnen alle berichten daar centraal.
pi_62243087
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:49 schreef Vodkadruppel het volgende:
Misschien toch een goed idee van Tong om een Marokkanen forum op te zetten.
Kunnen alle berichten daar centraal.
Zullen een hoop berichten worden
pi_62243259
Mozes, moet ik ook alle incidenten waar geen Marokkanen bij betrokken zijn hier op het forum plempen ?

Misschien wel een goed idee.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:05:49 #12
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_62243262
konden ze niet ff een harde straal water op die kutmocro's spuiten..? hebben ze wat te doen...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_62243291
De politie die de brandweer moet beschermen ...dat kan alleen door marokkanen komen.
Triest
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_62243464
En een stel stoere brandweermannen laat zich tegehouden door een paar van miezerige jochies. Nou het zal je huis maar moeten blussen.

Zet er een straal water op en geef ze een schop mee.
know'm sayin?
word? word.
pi_62243499
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:43 schreef Yildiz het volgende:
En Geert wil het leger inzetten. Welja. Het 'oude' geschreeuw waren we inmiddels wel gewend. Wat wordt het volgende week Geert, atoombommetje erop?
Die gast neem ik onderhand helemaal niet meer serieus, maar de jeugd wordt wel steeds meer etterig. Dus alles afdoen als och, kleine foei en morgen niet meer doen vind ik vreemd.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:05 schreef gelly het volgende:
Mozes, moet ik ook alle incidenten waar geen Marokkanen bij betrokken zijn hier op het forum plempen ?

Joh, niet in NWS gekeken zeker?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_62243649
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:13 schreef paddy het volgende:

Het gaat deze users erom dat het nieuws niet naar buiten wordt gebracht, dat is duidelijk. Een dergelijk schandalig incident is groot genoeg om nieuwswaardig te zijn voor de rest van het land.
pi_62244153
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:05 schreef gelly het volgende:

Ik zou het gewoon proberen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:31:06 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62244193
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Die gast neem ik onderhand helemaal niet meer serieus, maar de jeugd wordt wel steeds meer etterig. Dus alles afdoen als och, kleine foei en morgen niet meer doen vind ik vreemd.
[..]

Ik heb in mijn jeugd nog meegemaakt dat ineens het 'openbaar fikke stoken' verboden werd. Dat was blijkbaar tot die tijd heel normaal. Nu, nog geen 15 jaar later, is het voor Tweede Kamerleden al normaal om het leger op dat soort dingen af te sturen.

Het kan gek lopen...
pi_62244208
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:29 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon proberen.
0 topic is ook een idee, als je toch wilt censureren
oh ja en alle voetbal ook graag in 1 topic
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_62244742
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik heb in mijn jeugd nog meegemaakt dat ineens het 'openbaar fikke stoken' verboden werd. Dat was blijkbaar tot die tijd heel normaal. Nu, nog geen 20 jaar later, is het voor Tweede Kamerleden al normaal om het leger op dat soort dingen af te sturen.

Het kan gek lopen...
Ja, daar zeg je zoiets. Fikkie stoken mocht ineens niet meer. Weg tijd van aardappels poffen.

Ik zie voorstellen die niet eens kunnen, maar zou ook wel eens willen weten wat je wel tegen die etters moet doen.

Ik woon tijdelijk in een buurt die bekend staat als crimineel, maar eigenlijk merk ik niets van dat soort dingen. Jongelui houden de deur open hier voor de volwassenen. En ja, wonen juist veel Marokkanen, maar juist van die mensen heb ik geen last.

Maar ik ga de etterbakken dus niet goed praten. En ik vind dit
quote:
Zij gaven volgens de gemeentewoordvoerder aan dat hun baldadigheid veroorzaakt wordt doordat er 'niets leuks te doen is in Gorinchem'
geen reden om het gedrag goed te praten. Bij ons was een buurthuis vanaf 15 jaar. Werden zomers wel eens spellen georganiseerd, maar echt niet elke week. Dikke kutsmoes dus //////jullie moeten mij bezig houden, anders ga ik jullie etteren en is het jullie eigen schuld/// ? Ja, moest je vroeger proberen. Ik kreeg maanden huisarrest. en huisarrest was echt niet leuk thuis
pi_62245099
Ik stel voor als een Marokkaans huis in brand staat gewoon laten branden,dan houden ze vast (hopelijk)snel op.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_62245192
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:55 schreef Slappy het volgende:
Ik stel voor als een Marokkaans huis in brand staat gewoon laten branden,dan houden ze vast (hopelijk)snel op.
Dat lijkt me dan weer niet zo'n goed idee.

Wat ik me wel afvraag is hoe de situatie was geweest als die jongen was overleden
met die ambulancepersoneel bedreigingen.
pi_62246225
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:58 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan weer niet zo'n goed idee.

Wat ik me wel afvraag is hoe de situatie was geweest als die jongen was overleden
met die ambulancepersoneel bedreigingen.
Dat is helaas al een keer gebeurd. Een man kon geen tijdig hulp krijgen door zo'n rel.
pi_62246346
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat is helaas al een keer gebeurd. Een man kon geen tijdig hulp krijgen door zo'n rel.
Ik doel meer op die bedreigers, als die jongen door hun belemmeringen was overleden,
zouden ze dan nog steeds het ambulancepersoneel verantwoordelijk houden?
pi_62246386
Volgens mij kan je dit soort dingen met die waterspuit van zo'n brandweer wagen vrij snel oplossen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')