ja dat kan (de bus van Pakse naar Vientiane nemen en dan in Tha Khaek uitstappen). In het ergste geval wordt je op de highway eruit gezet, en staan er songtheaws of skylabs klaar om je naar het centrum te brengen. Als het niet met de snelle toeristenbussen kan, kan het wel met de local busses, in het ergste geval met een tussenstop in svannakhet. Van Pakse naar Tha Khaek kost zeker niet meer dan 1 dag, 's ochtends een beetje vroeg vertrekken is de beste optie (aangezien local busses werken op het 'leave when full' system gecombineerd met het 'drive fast only when full' systeem.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:24 schreef sieske het volgende:
Hoi, ik v roeg me af of het mogelijk is om met de bus die van pakse naar vientiane gaat mee te gaan en dan halverwege (tha khaek) uit te stappen, of is er een ander mogelijkheid om daar te komen? (ik heb maar 2 dagen om van pakse naar tha khaek te komen) Derde dag wil ik de konglor cave loop doen en daarna verder naar vientiane.
En kan iemand mij zeggen hoe lang het duurt om van grens laos naar chang rai te reizen (ik ga ervan uit dat de grens dicht is als ik daar in laos ben, dus de volgende dag naar Chang rai en van daaruit een vlucht richting bangkok).
maar wat vond je nou van Azie?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:55 schreef Hik het volgende:
Ik heb geen antwoord op je vragen, maar dit is een schaamteloze tvp...![]()
(Ik ga er vanuit dat ik eventueel wel kan helpen bij wat volgende vragen)
Heel kort door de bocht?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
maar wat vond je nou van Azie?
mooi zoquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:12 schreef Hik het volgende:
[..]
Heel kort door de bocht?
Ik vind het heel tof dat ik nou een keer die kant op ben geweest. Sommige dingen waren echt zoals ik had verwacht, andere dingen niet echt anders dan in andere zich ontwikkelende landen, andere dingen waren echt volkomen nieuw (de invloed van het Buddisme bijvoorbeeld). Heb heel erg genoten van het eten (zonder meer een stuk beter dan in veel delen van Afrika en Latijns-Amerika), de landschappen, Angkor, de monniken, de prijzen, de kinderen, het erop uittrekken op brommertjes, de rust... Belangrijkste "minpunten": de muziek,het feit dat het in veel plaatsen toch een beetje met de kippen op stok is (vergeleken met Colombia vorig jaar
) en vooral (persoonlijke frustratie) dat ik toch niet écht met mensen praten kan. Tuurlijk, hier en daar spreek je wel iemand die behoorlijk engels spreekt, maar écht diepgaande gesprekken zijn toch lastiger. Ook (met name in Laos): hoe behulpzaam, lief en vriendelijk mensen ook zijn, het contact is soms wat moeilijker te krijgen: mensen zijn wat introverter, meer timide dan in veel van de landen waar ik tot nu toe hebt gereisd. Laatste nadeel: toch wel veel toeristen (meer dan Colombia, Mozambique, Libanon, in elk geval
). Met name door het laagseizoen en de brommertjes het platteland op hebben we dat nog aardig kunnen vermijden, maar als je ziet wat de capaciteit van sommige plekken is... oef (en op plekken als Ko San Road wil ik mezelf al helemaal ophangen
).
Al met al: super, kan me helemaal voorstellen dat mensen verslaafd raken aan de regio. Voor mij (maar dat zal niemand verbazen) blijft LA toch favoriet, maar dat doet niets af aan deze vakantie!
Het snelst is eigenlijk vliegen naar Bangkok en dan met Bangkok Airways naar Trat/Ko Chang lijkt me. Dan kun je het 1 dag doen (op Trat airport staan minibusjes klaar om je met de ferry naar Ko Chang te brengen).quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:26 schreef rrvliet het volgende:
Vanuit Siem Rap willen we terug naar Thailand om op Ko Chang uit te rusten Hoe kunnen we deze reis vanuit Siem Rap het beste en snelst doen.
Niet slecht! Waar precies?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:59 schreef bluesparkle het volgende:
ben bezig met kopen van een huisje in laos
Kijk eens op deze site:quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:31 schreef rrvliet het volgende:
Beste Dinosaur. IK heb begrepen dat je vanuit SR of met de boot of met bus en taxi naar Battambang kan? Heb je hie rervaring mee. Ik heb ook gelezen dat je met een taxi voor $ 25 van Battambang naar de grens kan met Thailand. Weten jullie wat de grensplaats die gebruikt wordt? Vanuit hier schijn je met een minivan binnen 1.5 uur in Trat te zijn?
Heeft een van jullie hier ervaringmee??
we zijn 3 weken in Azie.ongeveer 1 weel laos, 1 week cambodja rest op Ko Chang.
Als je in for voor me hebt hoor ik het graag
alvast bedankt
Boot van Battambang naar Siem Reap wel ervaring mee, zie ook post van Hik. Leuk ritjes, en het draaien en steken was juist erg leukquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:31 schreef rrvliet het volgende:
Beste Dinosaur. IK heb begrepen dat je vanuit SR of met de boot of met bus en taxi naar Battambang kan? Heb je hie rervaring mee. Ik heb ook gelezen dat je met een taxi voor $ 25 van Battambang naar de grens kan met Thailand. Weten jullie wat de grensplaats die gebruikt wordt? Vanuit hier schijn je met een minivan binnen 1.5 uur in Trat te zijn?
Heeft een van jullie hier ervaringmee??
zou je je niet liever beperken tot 1 land, want dat is een akelig tempoquote:we zijn 3 weken in Azie.ongeveer 1 weel laos, 1 week cambodja rest op Ko Chang.
Als je in for voor me hebt hoor ik het graag
Mai pen raiquote:alvast bedankt
Cool, wil ik ook wel, maar ja.... niet getrouwd met een Laoitiaanse he....quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:28 schreef bluesparkle het volgende:
[..]
In Vientiane 4km van het centrum
tuurlijk.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:40 schreef bluesparkle het volgende:
Hee Dino dan ben ik er ook(meeting?)
Arrival 12-1quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tuurlijk.![]()
we weten alleen nog niet precies wanneer we er zijn, en waar
(Vientiane, dat zeker)
ik kom wel langs om te helpen texen (ofietsdergelijks)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:28 schreef bluesparkle het volgende:
[..]
In Vientiane 4km van het centrum
wordt druk daar in Laos dan. Gaan we misschien toch terug naar Myanmarquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:19 schreef sieske het volgende:
[..]
ik kom wel langs om te helpen texen (ofietsdergelijks). Ben in januari daar.
Hey ik heb die bus een jaartje geleden gepakt, prima te doen mits je de juiste instelling hebt. zal tussen de 8-14 uur zitten gok ik. Ik had een hele mooie bus vol met rijstzakken en een aapje dat aan een ketting op 't gangpad vastzat.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:24 schreef sieske het volgende:
Hoi, ik v roeg me af of het mogelijk is om met de bus die van pakse naar vientiane gaat mee te gaan en dan halverwege (tha khaek) uit te stappen, of is er een ander mogelijkheid om daar te komen? (ik heb maar 2 dagen om van pakse naar tha khaek te komen) Derde dag wil ik de konglor cave loop doen en daarna verder naar vientiane.
En kan iemand mij zeggen hoe lang het duurt om van grens laos naar chang rai te reizen (ik ga ervan uit dat de grens dicht is als ik daar in laos ben, dus de volgende dag naar Chang rai en van daaruit een vlucht richting bangkok).
Wij zijn eind Januari als het goed is ook in Luang Namtha.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wij vliegen meen ik 14/1 terug vanuit Yangon naar Bangkok, maar weten dan nog niet of we vervoglens doorvliegen naar Udon Thani (voor Vientiane) of naar Chiang Rai. In het laatste geval gaan we bij Tachilek noordoost Myanmar weer in. In het laatste geval zouden we zo rond chinees nieuwjaar (26/1) in Luang Namtha zijn en van daar uit langzaam afzakken.
Angkor Wat, Killing Fields + school (gevangenis) en Silver Pagoda. Die mag je sowieso niet missenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:59 schreef kepler het volgende:
hoi
Volgend jaar ja ga ik een tijd rondreizen in Cambodja/Laos (ik vlieg op Bangkok en ik moet 2.5 maanden later in Ho Chi Minh City zijn). Nu weet ik nog niet precies hoelang ik waar ga blijven, maar misschien zijn hier mensen die tips kunnen geven? Wat kan ik echt niet missen in beide landen?
Verder vraag ik mij af hoe het reizen als backpacker daar gaat. Ik heb zelf weinig ervaring in zulke landen en ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat. Hoe makkelijk kan je daar met de bus/trein rijden, zijn er hostels en hoe zijn die. Kortom: hoe is het om daar te backpacken?
Ik? Jij komt gewoon in topics waar ik al tijden lang kom, en je gaat opeens naar landen waar ik al ben geweest. Wie is hier nu de stalker?quote:Op donderdag 13 november 2008 23:25 schreef kepler het volgende:stalker
Killing field was ik helemaal vergeten, lijkt me inderdaad heel erg indrukwekkend...
Wanneer je bij Taschilek de grens overgaat, moet je je paspoort inleveren en krijg je een vervangend document voor max 14 dagen waarmee je uitsluitend op een route tot ong. 100km noordelijk kan reizen. Niet zo handig lijkt me wanneer je in T. je paspoort weer moet ophalen. Ik zou maar voor een vlucht naar Udon Thani kiezen en vanaf het vliegveld daar de minibus naar de Friendshipbridge nemen. Dan ben je in een uurtje in Laos en heb je veel meer mogelijkheden om vanuit Vientiane alle richtingen op de gaan.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wij vliegen meen ik 14/1 terug vanuit Yangon naar Bangkok, maar weten dan nog niet of we vervoglens doorvliegen naar Udon Thani (voor Vientiane) of naar Chiang Rai. In het laatste geval gaan we bij Tachilek noordoost Myanmar weer in. In het laatste geval zouden we zo rond chinees nieuwjaar (26/1) in Luang Namtha zijn en van daar uit langzaam afzakken.
Ja inderdaad, als er al een trein rijdt. Maar in Thailand is het veel goedkoper, confortabeler, veiliger en sneller om met een 24 seats VIP bus te reizen dan met de trein. En overigens zijn de 2nd class sleepers vaak al weken vantevoren uitverkocht omdat veel touroperators die tickets vaak opkopen voor de populaire routes zoals Bangkok-Chiang Mai.quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:13 schreef Blik het volgende:
Het reizen in dat soort landen is nog bijna makkelijker als hier. Over het algemeen is het gewoon een kwestie van naar het busstation gaan en een kaartje kopen. Meestal vertrekt er ieder uur (op z'n minst) wel een bus. In Cambodja worden de bustickets ook gewoon bij kleine reisbureautjes verkocht. De Lonely Planet heeft vaak ook wel aardige informatie daarover.
In Thailand kun je overigens ook de (nacht)trein pakken naar bijvoorbeeld Chiang Mai. IN Cambodja wordt je dat afgeraden wegens enorme lange reistijden (als de trein uberhaupt rijd)
Cambodja is heel erg toeristisch aan het worden. Overal hotels, hostels en overal verkopen ze bus tickets etc. Maak je daar echt maar geen zorgen over. Hetzelfde geldt (in nog ergere mate) voor Thailand. Laos is misschien nog net iets minder toeristisch maar zelfs daar begint het erg te worden. Laos vond ik het leukste, ik vond de 4000 islands toch wel erg leuk omdat het lekker geisoleerd was en redelijk primitief (bv maar vanaf 4-6 electriciteit) en lekker in je hangmatje sukkelen met een boek en een fruitshake erbij. Wat kaarsjes etc als het donker werd en gewoon lekker rusten.quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:24 schreef kepler het volgende:
en hoe zit het met overnachtingen? Is dat ook net zo makkelijk te vinden, ook in de minder toeristische gebieden in Laos en Cambodja?
Vreemd, wij hebben de nachttrein naar Chiang Mai 3 dagen vantevoren geboekt. Was geen enkel probleem (in de zomer, dus semi-hoogseizoen)quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:12 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, als er al een trein rijdt. Maar in Thailand is het veel goedkoper, confortabeler, veiliger en sneller om met een 24 seats VIP bus te reizen dan met de trein. En overigens zijn de 2nd class sleepers vaak al weken vantevoren uitverkocht omdat veel touroperators die tickets vaak opkopen voor de populaire routes zoals Bangkok-Chiang Mai.
Heej, bedankt voor deze tips!! Ik vind het toch wel fijn als ik vantevoren weet of ik en bepaalde route kan nemen (zeker als ik niet echt veel tijd heb, redelijk vaststaande planning dus) En ik zal proberen niet in het donker te rijden, was in India ook hel!!quote:Op woensdag 12 november 2008 20:20 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Hey ik heb die bus een jaartje geleden gepakt, prima te doen mits je de juiste instelling hebt. zal tussen de 8-14 uur zitten gok ik. Ik had een hele mooie bus vol met rijstzakken en een aapje dat aan een ketting op 't gangpad vastzat.
*TIP*
wil je de uren lange karaoke dvd's voorkomen, koop een flimpje op de markt en vraag de busdriver of hij die wilt draaien. Ik had toevallig een film (http://www.imdb.com/title/tt0368909/) gekozen die uit thailand kwam en die taal snappen ze daar dus nog wel. Zat ik mooi met de hele bus te genieten van die film.
p.s
De loop is echt fantastisch om te doen, alleen probeer niet in het donker nog te rijden... dat is een hel!
Klinkt goedquote:Op vrijdag 14 november 2008 10:48 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Cambodja is heel erg toeristisch aan het worden. Overal hotels, hostels en overal verkopen ze bus tickets etc. Maak je daar echt maar geen zorgen over. Hetzelfde geldt (in nog ergere mate) voor Thailand. Laos is misschien nog net iets minder toeristisch maar zelfs daar begint het erg te worden. Laos vond ik het leukste, ik vond de 4000 islands toch wel erg leuk omdat het lekker geisoleerd was en redelijk primitief (bv maar vanaf 4-6 electriciteit) en lekker in je hangmatje sukkelen met een boek en een fruitshake erbij. Wat kaarsjes etc als het donker werd en gewoon lekker rusten.
Verder vind ik "the loop" iets wat je echt moet doen. Ga met een groepje van 2-4 erop uit met je brommertje en een kaartje en rij door het landschap heen opzoek naar de mooie locaties die langs de route liggen. Stop af en toe bij een local restaurantje/eethonk en klets wat met de locals. Hardstikke leuk om te doen, kost in principe niks en je kan er makkelijk 3 dagen zoet mee zijn.
Verder aanraders: The Gibbon Experience en het noorden van Laos is sowieso een stuk minder toeristisch met nog hele mooie kleine dorpjes waar je echt leuke trekkings kunt doen. Daar heb ik bijvoorbeeld geleerd hoe de mensen daar vissen met netten etc en die hebben we daarna op een kampvuurtje lekker opgegeten was echt een toffe ervaring. Ik kan even opzoeken voor je waar dat allemaal was maar dat hoor ik nog wel.
Wil je trouwens iets lolligs doen (niet schikken van het toerisme gehalte) dan moet je gaan Tuben, met een rubbere band een riviertje afgaan en om de haverklap een "cafe" tegenkomen waar je in wordt getrokken via een touw. Dan haal je een biertje en slinger je jezelf weer het water in via een soort ala Tarzan constructie met een mooi lang touw etc.
Reizen in Cambodia en Laos gebeurd vrijwel alleen met de bus. Zorg dat je genoeg geduld hebt (vooral in Laos) en ga je niet kapot ergeren als de bus 1-2-3-4 uur later vertrekt of met een mooie omweg 2-4 uur later aankomt. Accepteer het want je gaat er niks aan veranderen. In Thailand is het allemaal veel beter geregeld, met VIP bussen en nachttreinen waar je comfortabel* op je punt van bestemming aankomt.
Ik bedoelde wel het hoog seizoen van december t/m februari. En drie dagen vantevoren boeken.... pffff, Ik wordt al moe als ik voor de zoveelste keer weer eens 2 dagen in Bangkok ben! Overigens is onze zomer daar helemaal geen (semi) hoogseizoen. Dat is het eigenlijk alleen maar in november en in maart tot aan Sonkrang. De rest van het jaar is gewoon laagseizoen met bijbehorende, verlaagde prijzen voor de wat betere hotels.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Vreemd, wij hebben de nachttrein naar Chiang Mai 3 dagen vantevoren geboekt. Was geen enkel probleem (in de zomer, dus semi-hoogseizoen)
owquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:56 schreef Blik het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar als je drugs gaat gebruiken in een land waar het niet is toegestaan ben je gewoon een asociale hillbillie. Je hebt gewoon te gedragen naar de regels van het land waar je bent.
Je kunt ieder moment van de dag in Nederland een jointje roken
Geen idee hoe corrupt het is, ik kreeg het idee dat het met de corruptheid wel meeviel. Je moet meteen betalen, dat wel. Wat je er aan kan doen? Wat extra opletten...quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:53 schreef kepler het volgende:
Hoe moet ik me dat voorstellen dan? Ik heb wel verhalen gehoord over corrupte politie, maar houden ze je dan gewoon aan en mag je handje contantje 300 dollar overhandigen? Is hier iets tegen te doen?
Ik denk een maand in Cambodja en ongeveer anderhalve maand in Laos. Achteraf had ik graag nog wat langer in Laos gebleven maar goed je wilt zoveel mogelijk zien hequote:Op maandag 17 november 2008 23:36 schreef kepler het volgende:
[..]
Klinkt goed
Ik noteer het allemaal
Hoe lang ben jij in deze landen geweest?
het lijkt mij vrij logisch dat er in dit geval drugs bedoelt werd, voor een biertje drinken hoef je geen 300 dollar smeergeld te betalen. Dat is een compleet maandloon in een land als Laos.quote:Op woensdag 19 november 2008 00:00 schreef kepler het volgende:
[..]
owIk dacht dat drugs en de corrupte politie los van elkaar stonden
Ik zou echt never nooit drugs gebruiken in zulke landen... Ik heb alleen in de US en Canada een jointje gerookt, en dat was in Canada nog legaal ookIn de US was ik nog jong en naief
nou, ik heb ook verhalen gehoord over de politie in andere landen die gewoon willekeurig toeristen aanhouden en die toeristen een 'boete' laten betalen (dus zelfs zonder aanwezigheid van drugs oid)quote:Op woensdag 19 november 2008 00:14 schreef Blik het volgende:
[..]
het lijkt mij vrij logisch dat er in dit geval drugs bedoelt werd, voor een biertje drinken hoef je geen 300 dollar smeergeld te betalen. Dat is een compleet maandloon in een land als Laos.
Ja, dat gebeurt absoluut. Maar dan gaat om bedragen van een paar euro, en niet om een bedrag van 300 dollar. In Thailand rijden de meeste toeristen op een scooter zonder helm. Als je aangehouden wordt moet je ff een paar 100 baht geven en je kunt weer verder. Dat is een paar euro.quote:Op woensdag 19 november 2008 10:26 schreef kepler het volgende:
[..]
nou, ik heb ook verhalen gehoord over de politie in andere landen die gewoon willekeurig toeristen aanhouden en die toeristen een 'boete' laten betalen (dus zelfs zonder aanwezigheid van drugs oid)
Ja, die 300 dollar leek me ook al sterk inderdaad. Een paar euro is nog wel te overzien, zeker als je echt iets fout doet (zoals het rijden zonder helm).quote:Op woensdag 19 november 2008 11:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat gebeurt absoluut. Maar dan gaat om bedragen van een paar euro, en niet om een bedrag van 300 dollar. In Thailand rijden de meeste toeristen op een scooter zonder helm. Als je aangehouden wordt moet je ff een paar 100 baht geven en je kunt weer verder. Dat is een paar euro.
Als je 300 dollar moet betalen als smeergeld terwijl je niks gedaan hebt is het toerisme in landen heel snel voorbij. Vandaar dat er gewoon iets zoals drugs in het spel geweest moet zijn.
En die dingen koop je in Phom Penh op Psah Toul Tom Poung (Russian Market) dus voor 2 dollar. Zo zie je maar dat wanneer je denkt een goede deal gemaakt te hebben, je in 9 van de 10 keer nog getild wordt ook. Ook ik! Zo kocht ik daar eens een Columbia short na afdingen voor 4 dollar. Kom ik op m'n hotelkamer, en bekijk die short eens goed, zit er aan de binnenkant een H&M label in.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:33 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
En in Cambodja heb je ook echt niks te vrezen van de politie.
Een agent bood me zelfs z'n badge te koop aan voor 10 dollar...afgedingt naar 5 dollar et voila het ideale souvenir:
[ afbeelding ]
(Mocht je trouwens met dope in Azie rondlopen dan ben je gewoon een randdebiel en dan moet je niet zeiken)
Die Laotianen hebben daar niet zo'n moeite mee. Hoe armer, hoe meer drugs er zelf gebruikt worden, met name in de dorpen buiten de grotere steden. En in LP storen toeristen zich meer aan andere toeristen dan de Laotianen zelf doen. Die zien jou, en mij, toch alleen maar als een bundel dollars wat voorbij loopt en waarvan ze moeten zorgen dat ze daar een zo groot mogelijk deel zelf van krijgen.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:33 schreef Hik het volgende:
Ik heb me hier en daar wel eens afgevraagd hoe de Lao zelf aankijken tegen sommige soorten van toerisme. Dat tuben zal vast hilarisch zijn (heb het zelf niet gedaan) en sure, sommige Lao zullen zelf ook wel eens een jointje roken, maar het lijkt erop dat sommige van die plaatsen echt een overkill aan bizar toerisme hebben, zeker vergeleken met wat ik heb meegekregen van de gemiddelde volksaard daar. Heb foto's gezien van mensen die het nodig vonden om na het tuben in hun bikini over straat te gaan lopen en ook in LP kwam ik gasten tegen die het blijkbaar zo warm vonden dat ze midden in de stad in hun blote bast/minimini-rok gingen lopen.
Ik kan niet in de hoofden van de Lao kijken, maar je gaat echt bizar kort door de bocht hier...quote:Op woensdag 19 november 2008 15:39 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Die Laotianen hebben daar niet zo'n moeite mee. Hoe armer, hoe meer drugs er zelf gebruikt worden, met name in de dorpen buiten de grotere steden. En in LP storen toeristen zich meer aan andere toeristen dan de Laotianen zelf doen. Die zien jou, en mij, toch alleen maar als een bundel dollars wat voorbij loopt en waarvan ze moeten zorgen dat ze daar een zo groot mogelijk deel zelf van krijgen.
Ik had ze gezien inderdaad, ze hangen overal in Laos. Echt een supergoede manier om er de aandacht op te vestigen!quote:Op woensdag 19 november 2008 16:59 schreef bluesparkle het volgende:
Er is een heel goed Do's and Dont's boekje voor Laos
http://www.ecotourismlaos.com/dosdont.htm
Klinkt als Vang Vieng. Als je tenminste oneindige sessies afleveringen Friends, en pizza pizza pizza (incl. happy en very happy pizza) toevoegt.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:33 schreef Hik het volgende:
Ik heb me hier en daar wel eens afgevraagd hoe de Lao zelf aankijken tegen sommige soorten van toerisme. Dat tuben zal vast hilarisch zijn (heb het zelf niet gedaan) en sure, sommige Lao zullen zelf ook wel eens een jointje roken, maar het lijkt erop dat sommige van die plaatsen echt een overkill aan bizar toerisme hebben, zeker vergeleken met wat ik heb meegekregen van de gemiddelde volksaard daar. Heb foto's gezien van mensen die het nodig vonden om na het tuben in hun bikini over straat te gaan lopen en ook in LP kwam ik gasten tegen die het blijkbaar zo warm vonden dat ze midden in de stad in hun blote bast/minimini-rok gingen lopen. En dan de drugs inderdaad. Nog afgezien van het feit dat je gewoon een behoorlijke ignorant sukkel bent in bovenstaande gevallen (mijn persoonlijke, zeer subtiele mening hierover): het heeft imho vaak zo'n nare invloed op zo'n dorp/stadje. Het is de reden dat ik Cusco (Peru) altijd haatte: de redelijk timide hoogland cultuur van Peru wordt daar om een geweldig nare (en snelle) manier om zeep geholpen met drugs, happy hours en opdringerige mensen.
Je blijft maar vragen hé meissie. Weet je zeker dat je wel op reis durft? In Pakse kun je aan de grens over land en op het vliegveld gewoon een visum upon arrival krijgen. Geloof mij nu maar! Het is wat anders bij die grens overgang in het Zuiden met Cambodja. Dat is niet een echt officiele overgang, ja wel voor locals, maar niet voor ons. Daar moet je wat schuiven om een stempeltje te krijgen om een van de twee landen binnen te mogen. Maar ik zou zeggen go with the flow en maak je niet zo druk. Je kunt op zo'n reis ook niet alles plannen en raak niet in paniek als een bus eens niet rijdt, morgen gaat er weer een.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:12 schreef sieske het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe ik aan een visum voor laos kom. Ik weet al maanden dat ik daarnaartoe ga en dat ik daar een visum kan kopen bij binnenkomst maar ik las op een site dat ik die alleen krijg op 2 plaatsen in het noorden (vriendschapsbrug en vliegveld wattai in vientiane) en daar kom ik pas op het laatst van mijn reis.
Als ik in Bangkok mijn visum zou halen, is die slechts 15dagen geldig.
Ik ga vanuit Ubon Ratchathani naar Pakse. Hoe gaat dat daar met visum? kan iemand mij helpen, please????
Ik zie trouwens net op die site dat die van 2002 ismaar toch zou ik dat wel graag zeker willen weten, voor ik daar sta en niet binnen kom.
Stel je niet zoveel van die ouwe stenen voor hé. OK je moet natuurlijk dat plaatje hebben van die Jungle Tempel maar Angela Jolie zul je er zelf bij moeten bedenken. En die Bayon tempel is wel aardig voor een half uurtje. Dat hele Angor Wat had ik in een halve dag wel gezien, maar nu ben ik ook niet zo voor om ouwe stenen te bezichtigen.quote:Op woensdag 26 november 2008 23:40 schreef marcb1974 het volgende:
Angkor Wat staat wel heel hoog op mijn 'verlanglijst' dus zal dit topic goed in de gaten moeten houden
quote:Op donderdag 27 november 2008 09:43 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Stel je niet zoveel van die ouwe stenen voor hé. OK je moet natuurlijk dat plaatje hebben van die Jungle Tempel maar Angela Jolie zul je er zelf bij moeten bedenken. En die Bayon tempel is wel aardig voor een half uurtje. Dat hele Angor Wat had ik in een halve dag wel gezien, maar nu ben ik ook niet zo voor om ouwe stenen te bezichtigen.
wat vind je dan wel interessant in Cambodja? (niet sarcastisch bedoelt trouwensquote:Op donderdag 27 november 2008 09:43 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Stel je niet zoveel van die ouwe stenen voor hé. OK je moet natuurlijk dat plaatje hebben van die Jungle Tempel maar Angela Jolie zul je er zelf bij moeten bedenken. En die Bayon tempel is wel aardig voor een half uurtje. Dat hele Angor Wat had ik in een halve dag wel gezien, maar nu ben ik ook niet zo voor om ouwe stenen te bezichtigen.
Ja, ik blijf maar vragen maar dit was de laatstequote:Op donderdag 27 november 2008 09:39 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Je blijft maar vragen hé meissie. Weet je zeker dat je wel op reis durft? In Pakse kun je aan de grens over land en op het vliegveld gewoon een visum upon arrival krijgen. Geloof mij nu maar! Het is wat anders bij die grens overgang in het Zuiden met Cambodja. Dat is niet een echt officiele overgang, ja wel voor locals, maar niet voor ons. Daar moet je wat schuiven om een stempeltje te krijgen om een van de twee landen binnen te mogen. Maar ik zou zeggen go with the flow en maak je niet zo druk. Je kunt op zo'n reis ook niet alles plannen en raak niet in paniek als een bus eens niet rijdt, morgen gaat er weer een.
Smaken verschillen. En Angelina Jolie hoeft er zeker niet bijquote:Op donderdag 27 november 2008 09:43 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
ja idd, ik begrijp dat je wellicht niet into cultuur, gebouwen etc., maar Angkor een stapel oude stenen noemen gaat mij ook echt te ver.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:34 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Snap niet dat iemand Angkor Wat een stapel oude stenen kan noemen..
Ik ben helemaal niet into tempels, architectuur of oude gebouwen maar Angkor Wat is gewoon magisch !
http://www.retire-asia.com/lao-visa-on-arrival-30-days.shtmlquote:We cannot confirm the Cambodia/Lao crossing points issue visas.
dat werd mij bij de tempels ook aangebodenquote:Op woensdag 19 november 2008 11:33 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
En in Cambodja heb je ook echt niks te vrezen van de politie.
Een agent bood me zelfs z'n badge te koop aan voor 10 dollar...afgedingt naar 5 dollar et voila het ideale souvenir:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 november 2008 09:43 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |