Gast, wat wil je er anders mee doen?quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:46 schreef RoW_0 het volgende:
zijn er metal powerchords? dus met distortion
Johquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:53 schreef starla het volgende:
Powerchords zijn powerchords...metal gespeeld ofniet. Ze zijn ook erg populair bij
grunge en rockbandjes dus het heeft niet zoveel te maken met het genre.
Kan prima!quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gast, wat wil je er anders mee doen?
Clean spelen?![]()
Volgens mij gaf ik een duidelijk antwoord op de vraagquote:Op maandag 13 oktober 2008 00:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Joh
Wij punkers gebruiken ze gelukkig nooit
Nog even ge-editquote:Op maandag 13 oktober 2008 00:02 schreef starla het volgende:
[..]
Volgens mij gaf ik een duidelijk antwoord op de vraag
Dat iets kan wil niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk moet doenquote:
Zelfs daarquote:
quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:08 schreef GoodGawd het volgende:
Jazz akkoorden > Power akkooden
Hmmm....maar niet veel in ieder geval, daar kiezen ze meestal voor een voller geluid.quote:
Ach, zo'n toeterneger zit er toch de hele tijd maar wat doorheen te blazen...quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:11 schreef starla het volgende:
[..]
Hmmm....maar niet veel in ieder geval, daar kiezen ze meestal voor een voller geluid.
Gelukkig weten ze ook hoe het wel moet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:07 schreef The_Dean het volgende:
Dat iets kan wil niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk moet doen
quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ach, zo'n toeterneger zit er toch de hele tijd maar wat doorheen te blazen...
ik ben gewoon een liefhebber van een floyd brug (tremmelo systeem).quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:55 schreef nijnja het volgende:
Wat is er mis aan een vaste brug, en wat voorn brug heb je nog meer? Dit is mijn eerste gitaar en ik wist nog niet of het wel wat voor mij was, dus ik vind het prima zo
.
Bedankt dat je zo positief bent
vond ik nou ookquote:
Of vaak juist niet. Meer dan voldoende jazzgitaristen die zelden de grondtoon spelen om op die manier makkelijker leuke boventonen als een 13 te kunnen pakkenquote:Op maandag 13 oktober 2008 00:11 schreef starla het volgende:
[..]
Hmmm....maar niet veel in ieder geval, daar kiezen ze meestal voor een voller geluid.
Ik kijk nu een vergelijking gemaakt door een kerel op youtube en hij toont aan dat een nadeel van Kahler is dat bij stringbends hij vals wordt, maar als je een kleine divebomb erna doet, corrigeert de Kahler dat ook weer. Dit schijnt te komen doordat bij de Kahler de snaren over 3 punten gaan (rollers, een kam en het bewegende deel waar ze in zitten).quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:16 schreef Deansensitized het volgende:
Omdat Floyds bekender zijn/goedkoper. Kahler is minstens zo goed. Heb veel mensen gehoord die liever een Kahler hebben dan een Floyd, ze zweren erbij. Eerste wat ze dan ook vaak doen als ze een nieuwe gitaar kopen is de Floyd laten verwissellen met een Kahler.
Waarom, ik weet het niet, Floyd is vaak net zo goed. Als schijnt een Kahler nog meer 'tuning-stable' te zijn, maar dat kan overal aan liggen... topnut, snaren, kwaliteit gitaar... Heb er zelf niet dusdanig ervaring mee dat ik dat kan bevestigen.
Nope, wat is het verschil?quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:09 schreef Witchfynder het volgende:
Hey Ares (of iemand anders), weleens met een Kahler tremolo gespeeld?
[ afbeelding ]
Die dingen kom je weinig tegen in de winkels of ligt het aan mij?
Of je de grondtoon speelt of niet zegt toch niets over of het geluid vol is?quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of vaak juist niet. Meer dan voldoende jazzgitaristen die zelden de grondtoon spelen om op die manier makkelijker leuke boventonen als een 13 te kunnen pakken.
Bij de floyd beweeg je de hele brug, bij een Kahler is het een soort van roller die beweegt in een frame en je snaren worden geleid over een kam en een soort van kleine rollertje in iets wat lijkt op een tune-o-matic.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nope, wat is het verschil?
ben benieuwd hoe die dingen dan technisch in elkaar steken (beide systemen) maar verder: ben tevreden met mijn floyd systemen...
Nee, dat klopt. Maar het zegt wel dat je per definitie geen powerchord speelt. Of je nu een vol akkoord pakt of een tweetoon die in combinatie met de rest van de band voldoende harmonie suggereert.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:34 schreef starla het volgende:
[..]
Of je de grondtoon speelt of niet zegt toch niets over of het geluid vol is?
ahha, dus het zou voordelen kunnen hebbenquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bij de floyd beweeg je de hele brug, bij een Kahler is het een soort van roller die beweegt in een frame en je snaren worden geleid over een kam en een soort van kleine rollertje in iets wat lijkt op een tune-o-matic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |