Een app store op hun apparaat dus.quote:Op maandag 26 april 2010 09:25 schreef Rejected het volgende:
Vraag me af wat hun nieuwe producten zullen zijn.
Mooi, weer een businessmodel om zeepquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gratis navigatie met Microsoft Bing Maps
quote:
quote:Op maandag 26 april 2010 09:11 schreef LXIV het volgende:
TT is wel een winnaar op de PND-markt. En dit is een markt waar er uiteindelijk hooguit 2 of 3 spelers overblijven, kleinere jongens kunnen gewoon niet rendabel concurreren.
Ook zijn de cijfers van de afgelopen kwartalen goed. Het risico op een faillisement is eigenlijk wel afgewend.
Er zit alleen nog die grote angst in voor de gratis navigatie op een smartphone. Toevallig heb ik dit weekeinde zo'n Android in handen gehad, maar het is het gewoon net niet. Net zoals foto's maken met je mobiel het net niet is. Leuk als gadget, maar als je zo'n apparaat vaker dan een enkele keer per jaar gebruikt dan loont het zich die honderd euro + uit te geven voor een dedicated device.
nou, eens kijken of ze de concurrentie aankunnenquote:TomTom gaat Chinese markt op
AMSTERDAM - De leverancier van navigatiesystemen TomTom heeft een overeenkomst gesloten met een Chinese distributeur voor het verkennen van de Chinese markt. Dat zei een woordvoerder van TomTom vrijdag tegen ANP-Reuters.
© ANP
De navigatiekastjes van het Nederlandse bedrijf komen daar deze week voor het eerst in de winkels.
''Het is nog onduidelijk wat we van de Chinese markt kunnen verwachten. Het is ook geen grootschalige overeenkomst'', aldus de woordvoerder. Hij benadrukt dat TomTom zijn aandacht vooral blijft richten op Europa en Noord-Amerika.
Volgens de woordvoerder waren de navigatie-apparaten van TomTom al jaren geleden klaar voor de Chinese markt. ''Ze waren al in de Chinese tekens omgezet.''
In Nederland misschien maar in Azie zijn er nog miljoenen te slijten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:02 schreef Sokz het volgende:
TomTom .. ik snap mensen die hierin beleggen niet. Ze maken maar 1 product/software en die s ook nog sterk onderhevig aan concurrentie + de markt raakt/is verzadigt. ?
Ofcourse maar mensen die verwachten dat TT ooit ook maar een fractie van de oude high gaat terug zien houdt zichzelf voor de gek.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In Nederland misschien maar in Azie zijn er nog miljoenen te slijten.
Bovendien ontwennen we om op de ANWB borden en de kaart te rijden dus iemand die navigatie gewoon is zal niet meer zonder kunnen en die dingen blijven kopen.
Waarom zouden Aziaten die - voorlopig - nog een stukje armer zijn dan 'wij' een relatief dure TomTom kopen als ze ook een goedkope Chinese kloon kunnen kopen? Ik als 'rijke' westerling koop tenslotte ook een 5" navigatie dinges met detail kaarten van heel euroland voor minder dan 70 euries bij DX.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In Nederland misschien maar in Azie zijn er nog miljoenen te slijten.
Bovendien ontwennen we om op de ANWB borden en de kaart te rijden dus iemand die navigatie gewoon is zal niet meer zonder kunnen en die dingen blijven kopen.
Wie zegt dat die TT daar niet voor een paar Yuan`s de deur uit gaat? De TT wordt immers ter plekke gemaakt en heeft vast niet een veel hogere kostprijs..quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:04 schreef Poekieman het volgende:
Waarom zouden Aziaten die - voorlopig - nog een stukje armer zijn dan 'wij' een relatief dure TomTom kopen als ze ook een goedkope Chinese kloon kunnen kopen? Ik als 'rijke' westerling koop tenslotte ook een 5" navigatie dinges met detail kaarten van heel euroland voor minder dan 70 euries bij DX.
Nou zijn Chinezen wel status gevoelig, dus misschien dat TomTom een 'samenwerking' met Gukki ofzo moet aangaan en ze dan voor 5000 RMB in de markt kan zetten.
Er moet ook nog op verdiend worden. De marges die ze daar kunnen maken zullen veel kleiner zijn dan hier - en loont het dan nog wel de moeite...?quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wie zegt dat die TT daar niet voor een paar Yuan`s de deur uit gaat? De TT wordt immers ter plekke gemaakt en heeft vast niet een veel hogere kostprijs..
Volgens mij is de solvabiliteit wel goed, dus ik zie niet in waarom er op korte termijn een emissie zou moeten komen. We hebben er toch net een gehad?quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:12 schreef Sokz het volgende:
mwuaha misschien wel een emissietje. Is dat niet eerder gebeurd met TomTom op deze manier?
Dat uitpluizen vind ik zelf ook altijd wel interessant. Met name als je dingen ziet die ergens op kunnen wijzen. Ik zelf denk nog steeds aan een soort van wanhoops poging geld uit T2 te krijgen. Met alle macht het aandeel weer omhoog pompen. Ik zal morgen eens wat dieper in de volumes kijken of ik daar wat interessants uit kan halen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:48 schreef Blandigan het volgende:
Ik denk ook dat er iets aan de hand is. Gevalletje voorkennis of anderszins.
Vorige week werden optiecontracten afgesloten die ongekend waren. Zo was er een order voor 4000 call opties 6 euro, toen de prijs nog rond de 5,70 zat en 2 dagen vóór het nieuws over de samenwerking met die chinezen bekend werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |