abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2009 @ 23:54:28 #151
144851 Kuron
Zinloos geweldig
pi_65551823
Nederbelg meldt zich. Half jaar geleden hier een baan aangeboden gekregen, nooit meer terug
"That's when you know you've found someone special: when you can just shut the fuck up for a moment and comfortably share silence..."
  vrijdag 30 januari 2009 @ 01:19:55 #152
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65553703
hmm..

Misschien willen jullie vertellen waarmo je juist wel/niet terug wilt?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 01:17:22 #153
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_66008428
Deze zomer ga ik na slechts 1 jaar net over de grens gewoond te hebben terug naar Nederland Ik heb dan wel een jaar van mijn studie min of meer verspild (heb natuurlijk wel kennis opgedaan dus het is niet helemaal voor niets geweest) maar ik heb het er absoluut voor over om opnieuw in Nederland te beginnen Met de Vlamingen ben ik in ieder geval helemaal klaar...het is jaloezie ten top hier en ik heb het gevoel dat iedereen hier achterbaks is. Zelfs het zoontje van de buurman hoor ik wekelijks over 'Ollanders praten...dat kind is drie ofzo
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_66044448
Ik woon hier nu bijna een jaar en waar ik me het meest aan stoor is de geslotenheid. Nederlanders zijn naar mijn idee toch een stuk directer en ik ben er achtergekomen dat ik dat toch wel fijn vind. Je weet in ieder geval wat je aan iemand hebt en hier vind ik dat toch een stuk moeilijker te bepalen. Ik heb er geen moeite mee dat iemand een anderen mening heeft maar dan moet hij die wel uiten anders kan ik er niets mee.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:28:30 #155
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_66311994
Pas op hé, want je werkgever die jou aan wil nemen moet eens eerst aan tonen dat hij geen Belg voor het werk van jou kon vinden en dan heeft hij nog dat gezever met de overheid. Nee, fijn land maar klote bureaucratie. Alle Brusselse regeltjes worden door het land waarin Brussel ligt lekker met grote voeten getreden.

Ik heb trouwens nog een kot in A'pen, ga stoppen met mijn studie en lekker weer terug naar Nederland. Dat hele niet kunnen werken gedoe nekt me financieel gewoon compleet en de studie was ook niet alles wat ik er van verwacht had. Nu zit ik alleen vast aan mijn huurcontract tot en met september. Proberen om er maar onderuit te komen.

Onderhuurders iemand
50m2 310 centrum
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:28:39 #156
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_66318571
Aw, jammer om te horen Zwahiel.
Maar ik kan het me heel erg goed voorstellen. Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Zeker omdat ik weinig college heb en geen norrmaal internet heb op kot

Wat ga je nu in NL doen?
  zondag 22 februari 2009 @ 02:25:12 #157
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_66332186
Werken vrees ik. Ben nu 26 mag op zich wel 's. Daarbij heb ik al een diploma of twee waaronder dus een HBO. En op de uni spreekt men alleen anderen na, ik wil zelf dingen doen. Zelf dingen uitvogelen, niet alleen de gevestigde orde napraten en mijn conclusies trekken. Daarbij kots ik een beetje van die solo feitjes leer de ganse tijd. Wat heb je daar nu aan

Mijn internet 'jat' ik via apparatuur van anderen
Kreeg een rekening van Electrabel. Over de eerste 61 dagen 49 euro over de volgende 81 ff 550 euro Ja hoor...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 7 maart 2009 @ 07:35:33 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66791234
In 2006 ben ik voor het eerst in Antwerpen gekomen voor een studie. Ik heb een kot betrokken op de campus van de Universiteit Antwerpen in Berchem, wat me destijds goed beviel. Ik ben in A'pen gebleven tot juni 2008, toen het academiejaar afliep heb ik ook de stad verlaten.

In oktober 2008 ben ik aan de slag gegaan als full-time medewerker bij de Nederlandse vestiging van een internationaal consultancybureau (welke ook een Belgische vestiging heeft). Ik heb het hier erg naar mijn zin, maar ik heb nog wel een probleempje.

Ik woon momenteel (weer) bij mijn ouders in Breda, en hoewel dat gewoon prima gaat, wil ik toch mijn eigen plek. Ik kan me in Nederland in laten schrijven voor sociale woningbouw, maar er staan grote wachtlijsten en ik heb weinig zin om te wachten.

Funda biedt me wel leuke woningen welke wel in een korte termijn te betrekken zijn, maar deze zijn schreeuwend duur. Vandaag kwam ik op het idee om eens in België te kijken, en ik heb als eerste gekeken naar hetgene wat ik al kende - het Antwerpse... en het viel me verrassend goed mee. De prijzen liggen een stuk lager dan in Nederland voor hetzelfde of zelfs meer woonruimte.

Ik loop hier dus al een beetje warm voor, maar nu zit ik wel met wat vragen: Ik wil in Antwerpen wonen, maar in Nederland blijven werken. Kan dat? Moet ik Belgisch staatsburger worden, of is een verblijfsvergunning voldoende? En hoe zit dat belastingtechnisch, betaal ik aan Nederland, aan België, aan allebei? En hoe zit het met abonnementen voor bijvoorbeeld gas, water, elektriciteit, tv, internet... kan ik dat ook allemaal zomaar afsluiten? Wat zijn do's en don'ts voor wonen in België maar werken in Nederland?

En waarschijnlijk zijn er nog 1001 dingen die ik vergeet, maar het is slechts een eerste brainfart dus dat vind ik nog niet zo heel erg.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:48:12 #159
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_67467404
Nederbelg meldt zich.

Ben inmiddels 21 jaar, waarvan ik er 10 in Belgie heb doorgebracht .

Heel m'n middelbare school in Belgie gedaan, except laatste jaar (-> 5 havo in r'dam)
Heb altijd in hoogstraten/st-lenaerts/turnhout gewoond. En ehm... ja superleuk!

Middelbare school was uiteraard erg streng, maar iedereen werd er tenminste gelijk behandeld, dus dat was ook echt niet erg. Nu weer 2 jaar in Nederland in Tilburg op mezelf, moeder woont nog steeds in Belgie. Moet zeggen dat het verschil tussen nl en be meisjes wel erg groot is ;> een van de dingen die je echt heel erg merkt whehe.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_67467634
quote:
Op zondag 22 februari 2009 02:25 schreef zwahiel het volgende:
Mijn internet 'jat' ik via apparatuur van anderen
Kreeg een rekening van Electrabel. Over de eerste 61 dagen 49 euro over de volgende 81 ff 550 euro Ja hoor...
Internet hebben wij wel OK geregeld; kost wat, maar is uitstekend geregeld. Maar ik word echt doodziek van Electrabel; wat een prutsers Meternummers verwarren, 3 verschillende facturen voor hetzelfde opsturen...
pi_67467843
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:48 schreef Stekelbees het volgende:
Nederbelg meldt zich.

...

Middelbare school was uiteraard erg streng, maar iedereen werd er tenminste gelijk behandeld, dus dat was ook echt niet erg. Nu weer 2 jaar in Nederland in Tilburg op mezelf, moeder woont nog steeds in Belgie. Moet zeggen dat het verschil tussen nl en be meisjes wel erg groot is ;> een van de dingen die je echt heel erg merkt whehe.
Wat is het verschil dan als ik vragen mag? Zou je ooit nog terug willen naar België?

*Eigenlijk niets te zoeken in dit topic, hoewel ik wel een Nederbelgische zus heb*
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_67470725
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:48 schreef Stekelbees het volgende:
Nederbelg meldt zich.

Ben inmiddels 21 jaar, waarvan ik er 10 in Belgie heb doorgebracht .

Heel m'n middelbare school in Belgie gedaan, except laatste jaar (-> 5 havo in r'dam)
Heb altijd in hoogstraten/st-lenaerts/turnhout gewoond. En ehm... ja superleuk!

Ja, vertel eens wat meer over wat je merkt aan verschil?
  maandag 30 maart 2009 @ 12:28:02 #163
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_67542822
@drexl & julie -

Hmm, ik heb gemerkt dat Belgische meisjes over het algemeen echt veel meer terughoudend zijn, en daarom ook iets 'lastiger' zegmaar. Ben veel in zowel België als Nederland uitgeweest, en dat valt me gewoon het meeste op. Wat dan wel weer zo is, dat je dan later hoort is dat de belze meiskes de Nederlandse jongens weer heel spontaan/leuk vinden . Maar uh tja, gewoon rustiger zegmaar . Niet altijd slecht, ligt er maar aan wat je leuk vind? Uitgaan over het algemeen is ook anders. In België heb ik in 5 jaar tijd misschien 2-3 keer een klein ruzietje gezien tussen een paar mooiboys. In Nederland zie ik het bijna wekelijks (Tilburg, politie te paard staat klaar, Den Bosch op de parade is gewoon een grote boxring, en eindhoven dat lijkt me duidelijk ;/) . Drugsbeleid in BE is ook uber.

En of ik nog terug zou gaan.. mwa. Het heeft allebei wel wat. Ik kom er nog regelmatig vanwege mn moeder natuurlijk. Maar de tijd dat ik in Hoogstraten woonde vond ik echt geweldig (beetje verliefd op dat dorp <3). Andere kant.. sommige dingen zijn in Nederland nou eenmalig vlotter
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:19:15 #164
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_67708527
Amaikes, hier nog 'n Nederbelg ze. Woonachtig in de Vlaamse wijk van Brussel salukes!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_68081591
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:55 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Internet hebben wij wel OK geregeld; kost wat, maar is uitstekend geregeld. Maar ik word echt doodziek van Electrabel; wat een prutsers Meternummers verwarren, 3 verschillende facturen voor hetzelfde opsturen...
In het begin wat last van gehad. Nou ja, last.... Ondanks veel aandringen een jaar niet hoeven te betalen. Daarna alles feilloos.

Daar kan bv. Telenet nog wat van leren.
pi_68801422
OP de grens? telt dat ook? mijn huis is nog netaan nederland.. t huis tegenover me is belgie ..
Tsubasa o hirake..
  vrijdag 8 mei 2009 @ 11:25:21 #167
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_68803235
Leuk Blizzie! Lijkt me geweldig om in zo'n dorp te wonen

Ik twijfel nu om hier een zogenaamde vakantiejob te zoeken.. volgens mij mag ik hier gewoon werken met m'n domiciliatiebewijs. Alleen waar?
pi_68803475
K vind t wel makkelijk. gewone boodschappe in holland. koekjes en chocola in belgie
Tsubasa o hirake..
pi_68804019
Tis handig om op de grens te wonen idd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_68920458
Toekomstige Nederbelg meldt zich. Zit de komende zomer voor een paar maanden in Brussel voor m'n stage (die overigens gewoon in Antwerpen is, lang verhaal). Ga vrijdag mn toekomstige appartement bekijken en als het goed is ook 't contract tekenen. Heb er al zin in, goed voor m'n Frans zal het zeker zijn.
  maandag 11 mei 2009 @ 22:44:13 #171
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_68922521
Gezellig Sny
Succes met je appartement! (zou ik mogen hoe veel dat nu kost hier in Brussel?)
En meh, het Frans spreken is bij mij niet zo vooruit gegaan behalve de standaard groeten
pi_68939423
Als het goed is neem ik een tijdelijk appartement over voor 2 maanden (onderhuur dus) voor 600 euro voor 2 maanden. Ik ga het appartement wel met m'n vriendin huren dus dat wordt zo een 300 euro p.p. wat ik zelf niet slecht vind. Zeker niet als je bedenkt dat het -volgens de huurder, moet het vrijdag nog zien- 95 vierkante meter groot zal zijn. Maar het meeste wat ik op internet vond was het aantal vierkante meter plus een nulletje en nog een klein beetje. 40 m2 was meestal dus 450-550 euro.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:39:53 #173
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_68948837
oh nice
is het heel toevallig in de vrijwillgerslaan oid?
Daar staat iets te huur ook voor 600 euro

en meh ik baal ervan dat mijn vriend niet iets van stufi krijgt.
Anders zou ik snel m'n kot vaarwel zeggen
pi_68949282
Haha, nee ik zit meer richting Saint-Gilles/Forest. Waar zit jij nu dan op kot?
pi_69031790
Sint Gillis! Daar heb ik ook gewoond! Een heel gezellig buurtje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')