Belastingplichtig in NL -> Ik werk wel gedeeltelijk in België maar mijn inkomen komt uit NL.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:53 schreef MLI het volgende:
Als je slim bent laat je je in België verzekeren. Dat kan als je hier werkt. Zo doe ik het ook. 12 euro per kwartaal betalen, 40 euro per maand aan zorgtoeslag ontvangen.
Ik heb sinds gister, na een jaar aanmodderen eindelijk mijn Belgisch-Europese identiteitskaartquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef zwahiel het volgende:
Na 7x proberen me in te schrijven heb ik de moed opgegeven, sue me. Ik sta ook officieel ingeschreven in Nederland dus
Dat klopt. Men geeft geen verzekering aan iemand die niet officieel ingeschreven staat. Dat lijkt me ook niet zo raar eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:14 schreef zwahiel het volgende:
Ik hoor hier dat er genoeg mensen werken zonder belgische inwoners/verblijf kaart. Ze kunnen me wat. Heb 't gehad met die bureaucratie. Ze willen nu een mutaliteitsverklaring van een Belgische mut. maar die geven d'r geen zolang ik geen Belgisch ID nummer heb... Ja natuurlijk...
is alleen raar hé dat als je je in wilt schrijven je wel een Belgische zorgverzekeraar moet hebben...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt. Men geeft geen verzekering aan iemand die niet officieel ingeschreven staat. Dat lijkt me ook niet zo raar eigenlijk.
Volgens mij geven ze vaak alvast je RR-nummer door zodat je je alvast kunt aanmelden bij de zorgverzekeraar.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:31 schreef zwahiel het volgende:
[..]
is alleen raar hé dat als je je in wilt schrijven je wel een Belgische zorgverzekeraar moet hebben...
Het een heft het ander op.
Die verblijfsvergunning moet ik maar eens zien te verkrijgen. Maar dat geneuzel dat de politie op bezoek moet komen enzo, mijn bovenbuuf heeft nog geen wout gezien hier en wacht daar toch al sinds begin september op!
Doen ze wel. Een inschrijvingsbewijs van je school is ook voldoende. In ieder geval voor de CM.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt. Men geeft geen verzekering aan iemand die niet officieel ingeschreven staat. Dat lijkt me ook niet zo raar eigenlijk.
Toen ik destijds bij de mutualiteit kwam wilden ze perse een RR nummer.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:16 schreef Maloney het volgende:
[..]
Doen ze wel. Een inschrijvingsbewijs van je school is ook voldoende. In ieder geval voor de CM.
En Antwerpse bureaucratie![]()
Godzijdank is die elektronische kaart vijf jaar geldig.
Tijd voor actie, duurt veel te lang. Ga anders zelf eens langs bij de wijkagent?quote:Op zondag 11 januari 2009 13:31 schreef zwahiel het volgende:
[..]
is alleen raar hé dat als je je in wilt schrijven je wel een Belgische zorgverzekeraar moet hebben...
Het een heft het ander op.
Die verblijfsvergunning moet ik maar eens zien te verkrijgen. Maar dat geneuzel dat de politie op bezoek moet komen enzo, mijn bovenbuuf heeft nog geen wout gezien hier en wacht daar toch al sinds begin september op!
Agentje zou binnen een paar weken moeten komen. Er staat geloof ik zes weken voor. De mijne was de eerste keer doorgelopen omdat alleen mijn voornaam bij de bel stond (even aanbellen en informeren was blijkbaar teveel moeite). Na mijn belletje (en een nieuw naamplaatje) stond hij een week later op de stoep, ergens in het begin van de avond. Je kan op de site van de politie precies nazoeken welke agent je moet hebben en daarna kan je hem gewoon bellen voor uitleg.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:25 schreef MLI het volgende:
[..]
Tijd voor actie, duurt veel te lang. Ga anders zelf eens langs bij de wijkagent?
Ik heb 2 jaar in Belgie gewerkt en had geen zin om elke dag op en neer te rijden, dus was ik er ook maar gaan wonen. Op een bepaald moment ging die toko (helaas) sluiten en kreeg ik een baan in Engeland en ben toen daar naartoe verhuisd.quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:05 schreef Niara het volgende:
Hoi SeLang!![]()
Wat was je reden om naar België te verhuizen? En weer terug? Of woon je niet in Nederland?
Anyway, we want the dirty details!!
vlan.be is de beste belgische woningsite, vind je meestal wel een hoop appartementen/studio's/...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:53 schreef Niara het volgende:
Js, dat is dan wel het gemakkelijkst.
Niara is het ondertussen beu en is op zoek naar een kot of stufio in Brussel.
MLI, heb je nog tips? En is het erg moeilijk om als buitendse iets te vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |