Fenerbahce is de enige volksclub in Turkije. Dit zeg ik niet omdat ik zelf voor Fenerbahce ben overigens. Ten tijde van oorlogen werden er vaak wedstrijden georganiseerd tussen Fenerbahce en teams die bestonden uit de "bezetters" van Turkije. Het was altijd Fenerbahce die het opnam tegen dit soort teams.. Mede hierdoor is Fenerbahce dus altijd een volksclub geweest.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:37 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Je hebt namelijk 4 grote clubs in de competitie van Turkije waarvan er 3 uit die Instanbul komen. Fenerbahce, Galatasaray en Besiktas. Ik zelf denk dat er toch meer Galatasaray fans hier in NL zitten sinds al mijn Turkse vrienden fan zijn van Gala.
Nope.. een abonnement voor Lig TV kost al gauw 300 euro per jaar.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:10 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij kun je Lig TV wat voordeliger krijgen als je een schotel neemt waarmee je Digiturk kunt ontvangen.
Ach, Galatasaray heeft minstens een even nationale achterban, en dat FB rijk is, dat is inderdaad niet te ontkennen. Maar veel verstandigs doen ze ook niet met hun geld.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:40 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Fenerbahce is de enige volksclub in Turkije. Dit zeg ik niet omdat ik zelf voor Fenerbahce ben overigens. Ten tijde van oorlogen werden er vaak wedstrijden georganiseerd tussen Fenerbahce en teams die bestonden uit de "bezetters" van Turkije. Het was altijd Fenerbahce die het opnam tegen dit soort teams.. Mede hierdoor is Fenerbahce dus altijd een volksclub geweest.
De rijkere zaten altijd bij galatasaray inderdaad, maar dat Fenerbahce nu de rijkste club in Turkije is ook een feit inmiddels
Ze zullen nu wel wat nationalistischer zijn ja, maar ten tijde van de bezetting door de fransen fungeerde de universiteit van Galatasaray als een soort pentagon voor de fransen. Tevens ook de reden dat de hoofdtaal frans is op die school.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ach, Galatasaray heeft minstens een even nationale achterban
Je bedoeld dat ze de verkeerde spelers hebben gekocht voor veel geld neem ik aan??quote:dat FB rijk is, dat is inderdaad niet te ontkennen. Maar veel verstandigs doen ze ook niet met hun geld.
quote:Genegeerde Van Hooijdonk: „Ik ben fit genoeg”
Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM, zondag
Feyenoord is bij de zoektocht naar een vervanger voor Roy Makaay voorbijgegaan aan Pierre van Hooijdonk. De afgezwaaide spits stond open voor een tijdelijke rentree. ,,Als ik de club daarmee had kunnen helpen, zou ik daar zeker over nagedacht hebben.”
Volgens technisch directeur Peter Bosz was Van Hooijdonk geen optie. ,,Geen moment overwogen. Het kan niet zo zijn, dat je een jaar niks doet en je dan in één keer fit genoeg bent voor duels op dit niveau.” Van Hooijdonk: ,,Ik was fit genoeg als pinchhitter achter Mols. Ik ben goed in conditie, speel en train wekelijks bij de amateurs, spring vaak bij op de training van Excelsior, waar ik stage loop, en train voor de Roparun, een estafetterace van Parijs naar Rotterdam. Maar als het niet aan de orde is gekomen bij Feyenoord houdt het op.”
quote:Van Hooijdonk als analist bij Eredivisie Live
Door Carlo Willemsen
Donderdag, 28 augustus 2008, 15:03
Pierre van Hooijdonk heeft een nieuwe werkgever gevonden. De oud-spits van onder meer Feyenoord, NAC Breda en Vitesse treedt in dienst bij de nieuwe abonneezender Eredivisie Live.
De voormalig Oranje-international, die zijn actieve voetbalcarrière in de zomer van 2007 beëindigde, wordt analist bij de betaalzender. Eerder werden Mario Been en Jan van Halst al vastgelegd om voor, tijdens en na wedstrijden hun mening over diverse voetbalzaken te ventileren. Van Hooijdonk was eerder als analyticus werkzaam bij Sport1
Nou, wat een feestquote:
quote:Been wil Van Hooijdonk als assistent
vrijdag 30-01-2009-
ROTTERDAM - Pierre van Hooijdonk is kandidaat om komend seizoen assistent-trainer te worden bij Feyenoord.
Mario Been ziet de 39-jarige oud-speler als een ideale kracht om zijn technische staf voor komend seizoen te completeren. De huidige interim-coach, Leon Vlemmings, keert in elk geval terug in zijn rol als een van de assistenten bij Feyenoord, Patrick Lodewijks blijft keeperstrainer.
Van Hooijdonk liep afgelopen seizoen stage bij Excelsior, in het kader van de cursus Coach Betaald Voetbal. De voormalige aanvaller nam in het seizoen 2006/07 afscheid als speler van Feyenoord, de club waarmee hij in 2002 de UEFA Cup won.
Een andere oud-speler, Ben Wijnstekers, is kandidaat om onder Been de nieuwe teammanager te worden. Die functie wordt nu bekleed door Bas van Noortwijk.
quote:Pierre: Geen voorbeeld-Marokkaan
Mocht burgemeester Aboutaleb zich in Rotterdam ooit moeten verdedigen voor zijn komaf, dan kan hij er altijd fijntjes op wijzen dat Feyenoord in 2002 de UEFA Cup dankte aan een halve Marokkaan.
Pierre van Hooijdonk, zo wordt ‘onthuld’ in ‘Het laatste gevecht’, heeft een Marokkaanse vader.
De lange spits uit het Brabantse Steenbergen heeft de man die hem verwekte nooit ontmoet. Daar had hij domweg geen behoefte aan. ,,Ik was nergens naar op zoek en was niet nieuwsgierig,’’ zegt Van Hooijdonk op de door sportjournalist Emile Schelvis gemaakte dvd die maandag in Rotterdam werd gepresenteerd. ,,Die man heeft zich ook nooit bij mij gemeld. Voor mij was het geen groot issue.’’
Jan van Hooijdonk, die met Pierre’s moeder Corrie trouwde toen deze zwanger was van haar ex-vriend, beschouwt hij als zijn echte vader. Punt uit. ,,Ik heb altijd tegen hem gezegd ‘als je wat wil weten, dan vraag je het maar’,’’ zegt Corrie van Hooijdonk. ,,Maar dat heeft hij nooit gedaan.’’
De afkomst van Van Hooijdonk was tot voor kort een publiek geheim. ,,Mensen in mijn omgeving wisten het wel,’’ sprak hij gisteren na de presentatie in de Hogeschool Rotterdam. ,,Maar in de media ben ik er nooit over begonnen. Ik wilde tijdens mijn voetbalcarrière ook geen uithangbord zijn. In deze biografie praat ik niet alleen over voetbal. Dan is het ook logisch dat je niet voorbij gaat aan je wortels.’’
Het antwoord op de vraag in welke mate zijn achtergrond hem heeft gevormd, geeft de gefilmde biografie niet, al valt dat maker Schelvis waarschijnlijk niet kwalijk te nemen. ,,Er rust voor mij geen taboe op dit onderwerp, maar het heeft gewoon geen enkele rol gespeeld in mijn leven,’’ stelt Pi-Air nuchter. ,,Ik heb het nooit relevant gevonden. Ik ben erg selfmade. Ik wilde gewoon de beste zijn.’’
Van wie hij die karaktereigenschap heeft, weet hij zelf ook niet. Feit is dat zijn mentaliteit hem de carrière bezorgde waar hij van droomde. Wie Van Hooijdonk tachtig minuten over zijn leven en werk hoort praten, krijgt een aardig inkijkje in wat er in het hoofd van een topsporter met groot ego en enorm zelfvertrouwen omgaat. ‘Het eeuwige gevecht’ was een betere titel geweest voor een film over de spits die nergens het conflict schuwde.
De eigenzinnige Brabander blijft echter ook het jongetje dat intens kan nagenieten van wat hij heeft bereikt. Mooi is wat dat betreft de bijna kinderlijke bekentenis over de strafschoppenserie in de kwartfinale van de UEFA Cup tegen Psv. Trainer Bert van Marwijk wil dat Van Hooijdonk de eerste penalty neemt. Maar de held van de avond, wil de ultieme hoofdrol en claimt de vijfde en laatste strafschop.
,,Kezman nam de laatste voor Psv,’’ zegt Van Hooijdonk. ,,Ik hoopte dat hij zou scoren. Als je een boek mag schrijven, moet de climax op het allerlaatste moment liggen.’’
Pi-air is dus een mocro.quote:Premiere DVD 'Het Laatste Gevecht'
Vanmiddag vond in het auditorium van de Hogeschool Rotterdam de premiere plaats van 'Het Laatste Gevecht', een documentaire over Pierre van Hooijdonk. Naast tal van Feyenoorders en andere coryfeeen uit de voetballerij behoorde ook een delegatie van Lunatic News tot de genodigden (gratis hapjes en drankjes, we maken er graag tijd voor).
De ook wel als 'biografie in beeld' betitelde documentaire, welke is samengesteld door Emile Schelvis, brengt op schitterende wijze de carriere als ook persoonlijkheid van Van Hooijdonk in beeld. Beelden uit zijn glansrijke periode bij Feyenoord worden hierbij gecombineerd met beelden van zijn rol bij bijvoorbeeld Fenerbahce, Celtic en Steenbergen 4 (wie kent ze niet?).
Na het vertonen van diverse fragmenten, korte interviewtjes en een PvH-quiz (gewonnen door Ton Lokhof, ten faveure van tegenspelers Hugo Borst, Joris Lutz en een of ander lekker wijf uit de zaal), was het Mario Been, die het eerste exemplaar -voorzien van mooie woorden- overhandigde aan een terecht trotse Van Hooijdonk.
De DVD ‘Het Laatste Gevecht’ is vanaf deze week te koop in onder meer de Feyenoord Fanshops.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |