Ze noemen het ook niet voor niets het zesde zintuig, je neemt zaken op een bepaald level waar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:38 schreef MarMar het volgende:
@ Bastard
Wat ik me dus wel eens afvraag, of dat ook niet "gewoon" een hele hoge vorm van intuïtie is wat bij de een nou eenmaal veel sterker is dan bij de ander. Dat heb je bij "normale" zintuigen ook, er zijn mensen die ontzetttend scherp zien en mensen met een zogenaamd absoluut gehoor.
Het welles nietes vind ik inderdaad ook niet intressant, hoe mensen het zelf ervaren wel.
Inderdaad, ik denk dat de moeilijkheid erin ligt om de stoorzenders eruit te vissen. De "dat zal toch niet" of "neh, ben je gek, dat kan toch niet" gedachtes die de eigenlijke pure intuïtie verstoren zeg maar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ze noemen het ook niet voor niets het zesde zintuig, je neemt zaken op een bepaald level waar.
Vrouwen schijnen daar met name goed in te zijn he, die zouden dat zintuig meer ontwikkeld hebben dan mannen.
Maar net zoals je ogen je voor de gek kunnen houden kan de intuitie dat ook doen, dat je het niet juist interpreteert.
ja zo ervaar ik het ook wel , zodra je er over gaat nadenken ipv op dat moment gewoon open te zijn dan verstoort het je pure intuitie .quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:45 schreef MarMar het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat de moeilijkheid erin ligt om de stoorzenders eruit te vissen. De "dat zal toch niet" of "neh, ben je gek, dat kan toch niet" gedachtes die de eigenlijke pure intuïtie verstoren zeg maar.
Ik denk dat als je tot de kern van je intuïtue komt en al die stoorzenders weet te onderdrukken, je intuïtie je niet voor de gek houdt.
Nee dat hoort er niet bij. Dat heet een sense of danger endat komt door de lichaamstaal door anderen waar jij heel sterk op ingespeeld bent. Ben trots erop, het is niet paranormaal(dat is intuitie sowieso niet), jij zult zelf niet vaak in de problemen komen!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:26 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik weet niet of het ook hierbij hoort.
Maar ik kan heel sterk aanvoelen als ik ergens kom of er ruzie ofzo is geweest.
Ik ben heel gevoelig voor dat soort spanningen, en kan er dan ook totaal niet tegen, en voel me dan op zo,n moment ook echt niet lekker in m,n vel.
Ja dat herken ik wel , had ik ook een keertje dat ik een deur binnen kwam en de lucht voelde heel dik aan en voelde idd ruzie in de lucht dat is idd intuitie ( aanvoelen van bepaalde energieen )quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:26 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik weet niet of het ook hierbij hoort.
Maar ik kan heel sterk aanvoelen als ik ergens kom of er ruzie ofzo is geweest.
Ik ben heel gevoelig voor dat soort spanningen, en kan er dan ook totaal niet tegen, en voel me dan op zo,n moment ook echt niet lekker in m,n vel.
Ik was er niet bij, dus ik kan er ook niet over oordelen. Verder kan ik ook niet oordelen of je verhaal klopt, ja of nee. Dit zal ik dan ook niet doen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja dat herken ik wel , had ik ook een keertje dat ik een deur binnen kwam en de lucht voelde heel dik aan en voelde idd ruzie in de lucht dat is idd intuitie ( aanvoelen van bepaalde energieen )
en nee , toen zag ik nog geen mensen waar ik aan hun lichaamstaal iets kon aflezen , zag alleen nog een muur toen ik binnenkwam.
Goed, dan nu een iets uitgebreidere reactie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:13 schreef MarMar het volgende:
Ik ben er wel eens benieuwd naar hoe dat bij andere mensen werkt.
Ik denk ook dat wat paranormaal genoemd wordt vaak niets meer en minder is dan een heel sterk ontwikkelde intuïtie.
Eigenlijk vind ik het raar dat het door veel mensen als abnormaal wordt beschouwd en denk ik dat het een "vergeten" zintuig is.
Ook denk ik dat iedereen eigenlijk wel van te voren bepaalde dingen weet, maar dat niet iedereen even goed luistert naar dat "stemmetje", bijvoorbeeld in relaties waarin je achteraf bekeken van te voren allang wist dat het fout zou gaan.
Zelf ervaar ik mijn intuïtie als heel sterk, ik heb alleen wel moeten leren om ernaar te durven luisteren.
gelukkig weten mensen zelf wel of hun verhaal klopt of niet mocht jij ff niet in de buurt zijn .quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 20:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, dus ik kan er ook niet over oordelen. Verder kan ik ook niet oordelen of je verhaal klopt, ja of nee. Dit zal ik dan ook niet doen.
niet iedereen herinnert zich alle details of heeft de expertise om er een verklaring aan te geven(lees mijn andere posts). Ik wil je best testjes geven als j zo intuitief bent als je claimt te zijn hoor(verslag komt ervan op een paranormale website). Ik vrees alleen dat je je naam dan op het spel zetquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:15 schreef Summers het volgende:
[..]
gelukkig weten mensen zelf wel of hun verhaal klopt of niet mocht jij ff niet in de buurt zijn .
mensen delen hun eigen ervaring met hun intuitie en andere mensen herkennen zelfs dingen weer uit eigen ervaring ,quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
niet iedereen herinnert zich alle details of heeft de expertise om er een verklaring aan te geven(lees mijn andere posts). Ik wil je best testjes geven als j zo intuitief bent als je claimt te zijn hoor(verslag komt ervan op een paranormale website). Ik vrees alleen dat je je naam dan op het spel zet
Het is wellicht veel leuker om aan te horen. "ik zag een UFO" , terwijl het een vallende ster was, "ik zie een geest" terwijl het een belichtingsfout op een foto was, "Derek Ogilvie kan echt contact maken" terwijl mensen met expertise het doorzien(als je expertise van iets hebt, kun je er ook over praten, (mensen lees LEKEN, en dat hoeven niet perse domme mensen te zijn) kunnen het gat niet invullen en gaan dus voor een andere verklaring omdat ze de kennis niet hebben om te weten wat het dan wel is.quote:Op zondag 12 oktober 2008 04:17 schreef Summers het volgende:
[..]
mensen delen hun eigen ervaring met hun intuitie en andere mensen herkennen zelfs dingen weer uit eigen ervaring ,
veel leuker om te horen , daar ligt de expertise voor mij .
waar jij je mee bezig houd moet je zelf weten maar ik houd me liever bezig met de mogelijkheden en eigen ervaringen van mensen met hun intuitie , ieder zijn ding .
Hehe.. Gisteravond nog op een feestje gedaan bij iemand die ik niet kende. Mijn huisgenoten natuurlijk heel hard lachen (die weten het van mij en genoten dubbel en dwars mee), maar het blijft leukquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:07 schreef MarMar het volgende:
Vragen die nog niet gesteld zijn beantwoorden (dat vinden mensjes om me heen wel es eng)
Ja , iedereen heeft intuitie en het is ook de normaalste zaak op de wereld , alleen ondervind je wel veel weerstand als je het zo benaderd , dan moet je van jezelf worden gered of zoiets terwijl je eigenlijk niet meer dan gewoon jezelf bent en gebruikt wat je hebt meegekregen .quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:07 schreef MarMar het volgende:
Ik denk dat je dan gewoon de energie voelt die mensen uitstralen. Geen abacadabra, er zijn gewoon allerlei kleine signaaltjes die je wellicht niet kan benoemen of zien, maar die je wel registreert.
Dat is ook iets wat ik sterk heb.
Maar frapantere dingen kwa intuitue is bijvoorbeeld aan iemand voorgesteld worden via via op een feestje oid en meteen terwijl diegene best prettig communiceert er een akelig gevoel bij hebben. Vervolgens er later achter komen dat dat gevoel volkomen terecht was.
Of nog heftiger, out of the blue je zorgen om een familielid gaan maken terwijl er niets met diegene aan de hand is. Dezelfde week is ze verongelukt.
Weten watvoor ziekte mensen hebben en of het weer beter wordt of niet voordat een dokter er wat van gezegd heeft.
Het van te voren aanvoelen als je kind een keer verdrietig van school komt terwijl je haar nog niet gezien hebt en er geen aanleiding voor was toen ze naar school ging.
Vragen die nog niet gesteld zijn beantwoorden (dat vinden mensjes om me heen wel es eng)
Dit zijn allemaal dingen waar ik niet snel mee te koop loop, omdat dat weinig zin heeft en omdat mensen er nogal sceptisch op regaeren terwijl ik juist denk dat het de normaalste zaak van de wereld is. Ik zal niet de enige zijn wel?
Als je expertise hebt kan je er idd over praten , dat gebeurd hier dan ook , daarom herkennen mensen ook dingen van elkaar , ik herken mezelf of iemand anders in dit topic niet in je beschrijving van mensen lees LEKEN die een gat niet in kunnen vullen vanwege gebrek aan kennis , dat is jouw beleving , ervaring is kennis , ik hoor dat mensen wel weten waar ze over praten en ervaringen delen die heel herkenbaar zijn .quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het is wellicht veel leuker om aan te horen. "ik zag een UFO" , terwijl het een vallende ster was, "ik zie een geest" terwijl het een belichtingsfout op een foto was, "Derek Ogilvie kan echt contact maken" terwijl mensen met expertise het doorzien(als je expertise van iets hebt, kun je er ook over praten, (mensen lees LEKEN, en dat hoeven niet perse domme mensen te zijn) kunnen het gat niet invullen en gaan dus voor een andere verklaring omdat ze de kennis niet hebben om te weten wat het dan wel is.
genoeg voorbeelden in dit topic wat je met je intuitie ( zesde zintuig ) kan doen .quote:Ik wil me ook graag bezighouden met intuitie maar wat is intuitie precies volgens jou? Wat kan je er mee, wat zou je ermee kunnen(wat is het einde van de tunnel bij intuitie) EN wat kun je er niet mee volgens jou?
quote:Hopende op een antwoord,
Groetjes Michiel
Dan heeft je intuitie het mis, ik ben gewoon oprecht geinteresseerd in de werking van intuitie.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:43 schreef Bastard het volgende:
Jongens, lees mn eerste post nog eens goed.. het gaat hier niet over het wel of niet bewijzen van de werking van iemand zijn intuitie, en mijn intuitie zegt me dat jullie aan het vissen zijn bij Summers. (Michielos, Denninger)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |