abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62204939
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:12 schreef Jarno het volgende:
Mooi.

Nu nog 100.000 euro!
maal het aantal banken in Nederland
pi_62204972
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:20 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

maal het aantal banken in Nederland
Ik bedoelde meer voor mezelf.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:30:30 #78
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62205325
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

En voor mij
censuur :O
pi_62205478
Geld een garantie van je spaargeld eigenlijk per persoon of per bankrekening bij een bank?
pi_62205688
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ook. 100.000 is prettig, maar 100.000 op elke Nederlandse bank is nog prettiger
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:57:26 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62206305
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:33 schreef Stansfield het volgende:
Geld een garantie van je spaargeld eigenlijk per persoon of per bankrekening bij een bank?
Ik hoor steeds 'per rekening' maar tis me ook niet helemaal duidelijk.

Dus als ik spaarrekening x en spaarrekening y hebt bij bank z dan krijg ik 2 ton terug (mits ik uberhaupt 2 ton heb)?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:00:33 #82
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62206397
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus als ik spaarrekening x en spaarrekening y hebt bij bank z dan krijg ik 2 ton terug (mits ik uberhaupt 2 ton heb)?
het gaat om verschillende banken...

Het is een vreemd systeem , ik weet het..
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:19:30 #83
19840 Libris
Live from Singapore
pi_62208428
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

100.000 per persoon per bank. Ik had net een flinke som van mijn ABN Spaarrekening naar mijn Lopende Rekening geboekt om het naar een andere bank over te maken. Dat kan dus nu weer terug. Is die 100.000 garant eigenlijk per direct?
pi_62209400
per persoon per bankvergunning. Sommige banken hebben samen één vergunning, sommige niet.
zie http://mistermoney.rtl.nl/depositogarantiestelsel-wie-bij-wie.asp
pi_62209568
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:

Nou ja, een papieren afschrift welke de bank je stuurt via snailmail lijkt me van iets meer waarde dan een screenshotje van je tegoed op internet.
Ik ben verbaasd over dit topic... is dit in nederland dan anders dan in belgie?

ik kan steeds mijn rekeninguittreksels afprinten van mijn internetrekeningen. Daar is een knopje voor, getiteld " Nieuwe uittreksels", die print ik uit en hou ik bij...

ik heb verschillende internetrekeningen en ze hebben het allemaal ...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:18:25 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62211815
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:06 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Ik ben verbaasd over dit topic... is dit in nederland dan anders dan in belgie?

ik kan steeds mijn rekeninguittreksels afprinten van mijn internetrekeningen. Daar is een knopje voor, getiteld " Nieuwe uittreksels", die print ik uit en hou ik bij...

ik heb verschillende internetrekeningen en ze hebben het allemaal ...
Maar een printje is natuurlijk heel eenvoudig te vervalsen. Bij de postbank heb je een 'afdruk' knop. Die opent een nieuw venster. Die kan ik heel eenvoudig opslaan, een paar nullen in de source toevoegen en uitprinten.
pi_62213395
Och, je kan ook een papieren afschrift zelf maken. Dus waar gaat dit over.........
pi_62213474
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:06 schreef HPoi het volgende:
Och, je kan ook een papieren afschrift zelf maken. Dus waar gaat dit over.........
Exact. Het gehele bancaire systeem is gebaseerd op onderling vertrouwen en als dat er niet meer is, stort het ineen. Dat merk je nu bij de kredietcrisis waarbij banken onderling elkaar geen leningen meer durven verstrekken. Dat is funest voor het huidige financiële systeem.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:10:02 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62213493
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:06 schreef HPoi het volgende:
Ja een papierenafschrift met het logo van de postbank knutsel je ff in elkaar inderdaad

Een webpage kan ik zo uitprinten dat je niet ziet aan de hardcopy dat er mee gerommeld is. Een afschrift drukken met exact hetzelfde logo is toch een ander verhaal. Maar goed, dan wordt het verhaal dus nog leuker.... Hoe ga je bewijzen dat je dat geld had? DAAR gaat het over.

Neem nu Icesave. Website is onbereikbaar, IJsland is failliet. Nederlandse overheid staat in ieder geval voor alles boven de 20K garant... Maar hoe ga je dat nu claimen?
pi_62213526
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:

Maar een printje is natuurlijk heel eenvoudig te vervalsen. Bij de postbank heb je een 'afdruk' knop. Die opent een nieuw venster. Die kan ik heel eenvoudig opslaan, een paar nullen in de source toevoegen en uitprinten.
tja, de printjes die je van de bank krijgt kan je ook kopiëren en dan vervalsen, namaken, enz. Ik krijg mijn uittreksels in pdf en ik zie ze me nog niet zo gemakkelijk aanpassen eigenlijk, maar goed :-)

sowieso heeft een bank ( ja, ook een internetbank) de verplichting jouw bankuittreksels jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren bij te houden. Het is niet omdat ze failliet gaan dat ze de boel in de fik steken. Integendeel, dan doen de curatoren hun werk, en die maken zelden fouten.

( en oh ja, op de printjes van mijn uittreksels staat ook het logo van de banken, dus ze zijn even moeilijk - of eigenlijk toch gemakkelijk - na te maken ).
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:11:42 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62213553
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:09 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Exact. Het gehele bancaire systeem is gebaseerd op onderling vertrouwen en als dat er niet meer is, stort het ineen. Dat merk je nu bij de kredietcrisis waarbij banken onderling elkaar geen leningen meer durven verstrekken. Dat is funest voor het huidige financiële systeem.
Dus... hoe komt die individuele spaarder dan aan zijn geld Daar gaat het om. Dat alles op vertrouwen gebaseerd is snap ik ook. Dat de hele tering zooi nu om dreigt te vallen ook. En elke avond staat er weer een staatssecretaris of minister Bos te vertellen dat je spaargeld nu toch echt tot 100K gegarandeerd is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:13:21 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62213618
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:10 schreef petitlapin2 het volgende:
en die maken zelden fouten.
Zet je geld op de bank... daar is het veilig.

Is het daar niet mee begonnen. En hoe dan nu met icesave? Die vallen onder de nederlandse garantieregeling, maar die bank zit in ijsland.

Maar goed. Ik begrijp dus dat je moet bidden. Meer mogelijkheden heb je niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:15:38 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62213694
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:10 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

tja, de printjes die je van de bank krijgt kan je ook kopiëren en dan vervalsen, namaken, enz. Ik krijg mijn uittreksels in pdf en ik zie ze me nog niet zo gemakkelijk aanpassen eigenlijk, maar goed :-)

( en oh ja, op de printjes van mijn uittreksels staat ook het logo van de banken, dus ze zijn even moeilijk - of eigenlijk toch gemakkelijk - na te maken ).
Nee doosch, ik kan in een source van een webpagina gewoon 3 nullen digitaal toevoegen en vervolgens hardcopy uitprinten. Als ik een bankafschrift ga kopieeren krijg je kwaliteitsverlies.

Digitaal aanpassen is nog steeds een tikkie simpeler dan hardcopies aanpassen.
pi_62213780
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:

Zet je geld op de bank... daar is het veilig.

Is het daar niet mee begonnen. En hoe dan nu met icesave? Die vallen onder de nederlandse garantieregeling, maar die bank zit in ijsland.

Maar goed. Ik begrijp dus dat je moet bidden. Meer mogelijkheden heb je niet.
ik begrijp jouw probleem eigenlijk niet. Als een 'gewoon' bedrijf faillit gaat, heb jij als schuldeiser toch ook maar jouw contract om te bewijzen dat je nog een tegoed hebt van die firma. Dat is net hetzelfde bij een bank. Met dit verschil dat de nationale bankcommissies jou een bescherming hebben gegeven voor een bepaald bedrag.

icesave ken ik niet ( functioneert niet in belgie). kaupthing is er bij ons wel met 'kaupthing edge', die valt bijvoorbeeld onder de luxemburgse wetgeving met bankgarantie van 20000 euro. naar ik heb gehoord is die garantie nu opgetrokken, maar goed.

een ijslander bij kaupthing heeft een gerantie van - als ik het me goed herinner- 100 % van zijn gespaarde bedrag. en zo moet iedereen maar kijken naar de algemene voorwaarden bij het aangaan van een contract met een bank.
pi_62213840
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:

Nee doosch, ik kan in een source van een webpagina gewoon 3 nullen digitaal toevoegen en vervolgens hardcopy uitprinten. Als ik een bankafschrift ga kopieeren krijg je kwaliteitsverlies.

Digitaal aanpassen is nog steeds een tikkie simpeler dan hardcopies aanpassen.
het andere is misschien moeilijker, maar ALLESBEHALVE onmogelijk
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:23:48 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62214005
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:17 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik begrijp jouw probleem eigenlijk niet. Als een 'gewoon' bedrijf faillit gaat, heb jij als schuldeiser toch ook maar jouw contract om te bewijzen dat je nog een tegoed hebt van die firma.
Eh ja... ook daar vissen schuldeisers regelmatig achter het net. Ik heb geen probleem ik heb gewoon een pragmatische vraag. Wat stellen al die garanties voor? Hoe bewijs ik hoeveel spaargeld ik had op het moment van omvallen als om welke redenen dan ook de gegevens die de bank doorgeeft niet klopt. Want ja. Nu er maar blind op vertrouwen dat de bank dat op de eerste plaats keurig heeft bijgehouden en dit op de tweede plaats na een faillissement nog eenvoudig boven tafel komt is ook maar afwachten.
quote:
Dat is net hetzelfde bij een bank. Met dit verschil dat de nationale bankcommissies jou een bescherming hebben gegeven voor een bepaald bedrag.
En mijn vraag is dus.... Hoe krijg je dat geld dan uiteindelijk.
quote:
icesave ken ik niet ( functioneert niet in belgie). kaupthing is er bij ons wel met 'kaupthing edge', die valt bijvoorbeeld onder de luxemburgse wetgeving met bankgarantie van 20000 euro. naar ik heb gehoord is die garantie nu opgetrokken, maar goed.

een ijslander bij kaupthing heeft een gerantie van - als ik het me goed herinner- 100 % van zijn gespaarde bedrag. en zo moet iedereen maar kijken naar de algemene voorwaarden bij het aangaan van een contract met een bank.
Allemaal prachtig. Beantwoord alleen mijn vraag niet.

Maar nogmaals. Het antwoord is dus blijkbaar: Bidden tot god.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:24:25 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62214019
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:19 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

het andere is misschien moeilijker, maar ALLESBEHALVE onmogelijk
Nee... dus... HOE BEWIJS JE NOU HOEVEEL GELD JE HAD.

godskolere ik praat toch geen chinees?
pi_62214235
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:

Maar nogmaals. Het antwoord is dus blijkbaar: Bidden tot god.
swetsie, het is gewoon zo dat de bank al jouw gegevens heeft. Als ze failliet gaat, is ze die dag nog onmiddellijk in handen van de curatoren. Jouw gegevens kennen ze écht wel. Een failliete bank is geen loslopend stuk wild waar ze alle papieren en pc's naar buiten hebben gegooid,

Als klant moet je jouw uittreksels bijhouden, in belgië tot vijf jaar terug, dus TOCH afprinten, die - in jouw ogen onbetrouwbare vervalsbare boel- en daar heb je jouw ENIG bewijs.

bij veel internetbanken vragen ze je bij het aangaan van het contract zelfs of je je uittreksels gaat afprinten, of dat je ze toch per post wil krijgen. Vraag ze dus per post, als je je daar beter bij voelt.

en ik verwed er mij, mijn man, en mijn twee dochters op dat dat bedrag op jouw uittreksels overeen zal komen met het bedrag dat de bank in zijn systeem heeft staan.
pi_62214660
De postbank verstrekt van de internetspaarrekening geen afschriften. Enkel het verplichte jaaroverzicht, maar zoals TS al aangaf: daar heb je niks als het in oktober mis gaat met de bank.

Leuke hypothetische vraag, de Postbank zal er niet gelukkig van worden maar misschien toch vragen om een saldobevestiging zo nu en dan? Liefst per post, natuurlijk.
pi_62214780
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:41 schreef Serinde het volgende:
De postbank verstrekt van de internetspaarrekening geen afschriften. Enkel het verplichte jaaroverzicht, maar zoals TS al aangaf: daar heb je niks als het in oktober mis gaat met de bank.

Leuke hypothetische vraag, de Postbank zal er niet gelukkig van worden maar misschien toch vragen om een saldobevestiging zo nu en dan? Liefst per post, natuurlijk.
mèn, kijk, in belgie is een bank VERPLICHT van uittreksels te verschaffen. ben je zeker dat die optie ook niet bestaat op de site van de postbank? Swetsenegger zegt toch dat hij de afschriften wél kan afprinten.

en hij mag dan wel denken dat hij die kan vervalsen, maar hoe gaat hij dat doen? een paar nullen bijzetten, ok, maar bij betwisting gaat de bank uiteraard controleren of de transacties wel zijn gebeurd. M.a.w. je valt nogal door de mand als je zegt dat je 10000 euro hebt ontvangen van rekeningnummer X en op rekeningnummer X vindt men daar dan niets van terug...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')