abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62179692
als de keeper vanuit z'n handen de bal wilt trappen. mag je de bal op het moment dat de keeper de bal loslaat, de bal over de keeper heen spelen en scoren?
Dit zonder te keeper aan te raken en/of te hinderen.
pi_62179801
In principe hinder je de keeper sowieso als je de bal wilt wegtikken als hij hem net voor zich uit gooit..
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:30:48 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62179898
Nee mag niet.
pi_62179907
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:25 schreef fakk3L het volgende:
Zoiets?
Dat lijkt me geen geldige goal. De aanvaller kwam uit buitenspelpositie teruglopen.
pi_62179912
ja zoiets, maar net anders.
sta schuin achter de keeper en tik de bal over hem heen voordat deze de grond heeft geraakt. maar tik de bal niet uit zijn handen
pi_62179949
Hier is N00b-voetbalvraagjes voor.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:33:09 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62179959
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:31 schreef eusie het volgende:
ja zoiets, maar net anders.
sta schuin achter de keeper en tik de bal over hem heen voordat deze de grond heeft geraakt. maar tik de bal niet uit zijn handen
Mag niet
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:33:28 #9
67174 Dos37
Come on Twente
pi_62179969
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:32 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hier is N00b-voetbalvraagjes voor.
je vergeet iets
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_62179978
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:31 schreef Light het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen geldige goal. De aanvaller kwam uit buitenspelpositie teruglopen.
pi_62179993
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:33 schreef Dos37 het volgende:

[..]

je vergeet iets
Nee hoor. Vraag beantwoord, topic zakt vanzelf wel weg.
Enkel een tip voor de volgende keer
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62180465
dat gaat alleen maar over buitenspel of niet. en andere duidelijke dingen. maar dat mocht duidelijk zijn dat dat in dit geval zeker niet het geval is! er is ook geen spraken van hinderen en er is ook geen sprake van "sneaky" gedrag want de keeper zag mij ook gewoon staan.
ik vraag mij dus ook af waarom dit wel of niet mag
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:59:13 #13
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62180623
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:53 schreef eusie het volgende:
dat gaat alleen maar over buitenspel of niet. en andere duidelijke dingen. maar dat mocht duidelijk zijn dat dat in dit geval zeker niet het geval is! er is ook geen spraken van hinderen en er is ook geen sprake van "sneaky" gedrag want de keeper zag mij ook gewoon staan.
ik vraag mij dus ook af waarom dit wel of niet mag
Je mag de keeper niet hinderen bij het uittrappen van de bal. Dat betekent dat je niet voor hem mag gaan springen bij een uitgooi en niet de bal mag schoppen als hij net uit wil trappen.

Waarom niet? Omdat dat in de spelregels staat.
pi_62180809
Simpel.. Als de keeper de bal zo gooit om hem uit te schoppen mag je er niet aan (of in de buurt komen).. zodra de keeper de bal echter met zijn voet heeft aangeraakt, of duidelijk op de grond heeft gerold, dan mag je deze gewoon oppikken en in het netje leggen.

en die kerel die over buitenspel begon? hahahaha
pi_62181720
Over dat filmpje zou ik zeggen: de keeper wordt niet gehinderd, hij staat gewoon niet op te letten.

Overigens vind ik dat hele 'je mag de keeper niet hinderen'-verhaal maar vaag, zeker in combinatie met de 6-seconden regel. Je ziet toch vaak dat spelers 4 seconden in de weg staan, en de keeper dan nog maar 2 seconden heeft. Eigenlijk moeten die 6 seconden pas ingaan als de alle aanvallers weg zijn uit het 16-meter-gebied, en zou het daaraan gekoppeld verplicht moeten worden om het 16-meter gebied zo snel mogelijk uit te gaan. Dat lijkt me een veel overzichtelijker situatie dan de huidige regels.

En buitenspel... tja, daar ga ik niet eens op in, dat is net zoiets als roepen dat het hands is omdat de keeper de bal in zijn handen heeft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:46:52 #16
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62182141
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:34 schreef heiden6 het volgende:
Over dat filmpje zou ik zeggen: de keeper wordt niet gehinderd, hij staat gewoon niet op te letten.

Overigens vind ik dat hele 'je mag de keeper niet hinderen'-verhaal maar vaag, zeker in combinatie met de 6-seconden regel. Je ziet toch vaak dat spelers 4 seconden in de weg staan, en de keeper dan nog maar 2 seconden heeft. Eigenlijk moeten die 6 seconden pas ingaan als de alle aanvallers weg zijn uit het 16-meter-gebied, en zou het daaraan gekoppeld verplicht moeten worden om het 16-meter gebied zo snel mogelijk uit te gaan. Dat lijkt me een veel overzichtelijker situatie dan de huidige regels.

En buitenspel... tja, daar ga ik niet eens op in, dat is net zoiets als roepen dat het hands is omdat de keeper de bal in zijn handen heeft.
Ach, het is pas buitenspel op het moment dat je als speler in het spel betrokken wordt he. Als die speler profiteert van zijn buitenspelpositie om de bal weg te kapen, zou je ervoor moeten fluiten
pi_62182722
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:46 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach, het is pas buitenspel op het moment dat je als speler in het spel betrokken wordt he. Als die speler profiteert van zijn buitenspelpositie om de bal weg te kapen, zou je ervoor moeten fluiten
Hij krijgt de bal van een tegenstander.
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:13:14 #18
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62183024
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hij krijgt de bal van een tegenstander.
Hij profiteert van z'n buitenspelpositie.

Stel je staat buitenspel en er komt een lange bal je kant op. Je besluit de bal eerst te laten gaan, dan is het nog geen buitenspel. Maar op het moment dat je tegenstander de bal aanneemt besluit je toch de bal af te pakken, dan dient er voor buitenspel gefloten te worden.
pi_62185541
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hij profiteert van z'n buitenspelpositie.

Stel je staat buitenspel en er komt een lange bal je kant op. Je besluit de bal eerst te laten gaan, dan is het nog geen buitenspel. Maar op het moment dat je tegenstander de bal aanneemt besluit je toch de bal af te pakken, dan dient er voor buitenspel gefloten te worden.
Heb je 't filmpje wel gezien?
pi_62190537
quote:
Simpel.. Als de keeper de bal zo gooit om hem uit te schoppen mag je er niet aan (of in de buurt komen).. zodra de keeper de bal echter met zijn voet heeft aangeraakt, of duidelijk op de grond heeft gerold, dan mag je deze gewoon oppikken en in het netje leggen.

wat bedoel je met in de buurt komen... dat is geen regel, het is relatief! dan zou het iets moeten zijn van dat je minimaal 9meter van de keeper af moet zijn.. maar dat is ook geen regel dus in de buurt komen ken ik niet. misschien moet er dan maar een duidelijkere regel komen. dit is allemaal wat wij vinden.
Ik vind dat het moet kunnen! moet ie maar opletten en de bal niet zo in mijn voeten gooien. tsja dan vraag je der om.
En dat als de keeper hem zo gooit, mag het niet. maar als die hem verkeerd uitgooi, dan wel? wanneer is iets verkeerd en wanneer is het gewoon stom....
als daar echt regels voor zijn dan moet ie afgekeurd worden! (en dan ben ik best benieuwd hoe die regels luiden, lijk me ook lastig om er een regel over te maken)
En anders is het gewoon een doelpunt!

wat vinden of liever WETEN jullie der van....

ps; beter nokken over dat buitenspel, want daar gaat het in dit geval helemaal niet om
en als je wilt weten hoe dat precies zit. moet je het maar ff vragen want dan wordt het wel ff duidelijk uitgelegd. vragen staan immers vrij:)

[ Bericht 11% gewijzigd door eusie op 06-10-2008 23:53:12 ]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:02:30 #21
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62196612
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:13 schreef Hephaistos. het volgende:
Maar op het moment dat je tegenstander de bal aanneemt besluit je toch de bal af te pakken, dan dient er voor buitenspel gefloten te worden.
Nee hoor.
pi_62202230
Buitenspel, duidelijk.
pi_62203873
quote:

[..]

pi_62216103
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:02 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Nee hoor.
Inderdaad, alleen als de bal bijvoorbeeld tegen een verdediger aankomt en afketst richting de aanvaller die al buitenspel stond. Als de verdediger de bal aanneemt en de aanvaller pakt de bal af heeft dat niets te maken met of hij even daarvoor wel of niet buitenspel stond.
pi_62217118
quote:

[..]

Hahaha!
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:50:37 #26
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_62217252
Henry deed het ook ooit eens, maar dat doelpunt werd toen afgekeurd.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_62230833
quote:
Zoiets?
Dit mag gewoon.
Goals zoals die ene van Henry, dat mag niet. Sinds de zes seconden regel voor keepers is ingevoerd mag de keeper niet gehinderd worden bij het uittrappen van een bal uit de handen.
pi_62231063
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:34 schreef heiden6 het volgende:
die 6 seconden regel wordt helemaal niet gebruikt, ik heb nog nooit gezien dat een scheidsrechter daar voor floot
pi_62231126
quote:
Zoiets?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:35:16 #30
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_62232355
Het mag alleen als er een verdediger tussen jou en de keeper staat op het moment dat je dit wilt doen, anders is het namelijk buitenspel.......
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_62232399
nee mag niet, gebeurde in de laatste minuut van de kwalificatie van trinidag&tobago tegen saudi arabie ofzo, dat werd toen afgekeurd wat iig goed was voor beenhakker en consorten
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:42:12 #32
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_62232558
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:35 schreef BoNi het volgende:
Het mag alleen als er een verdediger tussen jou en de keeper staat op het moment dat je dit wilt doen, anders is het namelijk buitenspel.......
Weer zo'n bullshit. Uit de wiki.

Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks ontvangt uit een:
doelschop
inworp
hoekschop of
Als de speler de bal ontvangt van een tegenstander.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_62232947
Ik hoop niet dat al die mensen die hier de buitenspelregel niet snappen in het weekend ook op een voetbalveld rondlopen.
pi_62232956
ah het was tegen bahrein:

even spoelen naar 3:40

woensdag 8 oktober 2008 @ 14:58:54 #35
53851 BoNi
pi_62233023
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:42 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Weer zo'n bullshit. Uit de wiki.

Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks ontvangt uit een:
doelschop
inworp
hoekschop of
Als de speler de bal ontvangt van een tegenstander.
lees de PI.......
Schitterend!
pi_62236597
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:58 schreef BoNi het volgende:

[..]

lees de PI.......
een plaatsen als je het zelf in een eerdere post hebt over buitenspel als een speler de bal van een TEGENSTANDER krijgt
pi_62237588
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:56 schreef WooZ het volgende:
ah het was tegen bahrein:

even spoelen naar 3:40

Als keeper zijnde had ik vol uitgehaald tegen zijn been aan
pi_62238919
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Nee hoor. Vraag beantwoord, topic zakt vanzelf wel weg.
Enkel een tip voor de volgende keer
Natuurtalentje .
-
pi_62238946
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:14 schreef NoMercy285 het volgende:

[..]

een plaatsen als je het zelf in een eerdere post hebt over buitenspel als een speler de bal van een TEGENSTANDER krijgt
Of je kijkt naar de PI.
-
pi_62240338
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:49 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

die 6 seconden regel wordt helemaal niet gebruikt, ik heb nog nooit gezien dat een scheidsrechter daar voor floot
Die regel wordt dan ook vrijwel nooit overtreden.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:36 schreef WooZ het volgende:
nee mag niet, gebeurde in de laatste minuut van de kwalificatie van trinidag&tobago tegen saudi arabie ofzo, dat werd toen afgekeurd wat iig goed was voor beenhakker en consorten
Daarbij raakt de bal de grond niet, dus dat is denk ik weer een ander geval.
pi_62249278
Bahrein .
pi_62249432
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Daarbij raakt de bal de grond niet, dus dat is denk ik weer een ander geval.
naja daar trapt de keeper toch de bal vanuit z'n handen?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 08:25:45 #43
53851 BoNi
pi_62252083
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:14 schreef NoMercy285 het volgende:

[..]

Meer zeg ik niet
Schitterend!
pi_62253905
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

zeker wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')