abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 09:57:20 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_59812825
Ik heb een paar voetbalvraagjes die me de laatste weken bezighouden... (voor de kenner te dom voor woorden, maar ik ben een n00b):

1. Klopt mijn herinnering dat het vroeger zo was dat een voetballer verplicht zijn shirt in zijn broek moest hebben?

2. Hoort die halve ronde cirkel die aan de 16-meter zit ook tot het gebied waar de keeper met de bal in de hand mag lopen?

3. Ik snap de buitenspelregel (ja, dat dan weer wel), maar ik snap alleen niet waarom ie er is. Eigen schuld toch als je een aanvaller tussen jou en de keeper laat komen?

Er zijn er nog meer, maar ik breng ze gefaseerd
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_59812856
1. Geen idee
2. Volgens mij niet, heb Lehmann geloof ik een keer rood zien krijgen toen hij hem daar pakte.
3. Het is nou eenmaal de regel, niks aan te doen. Denk dat er heeeeeeel veel doelpunten meer worden gescoord als die regel verdwijnt.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_59812895
1. Dat klopt
2. Nee, daar mag de keeper de bal niet vasthouden
3. Anders wordt het veelste makkelijk
pi_59812904
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:57 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb een paar voetbalvraagjes die me de laatste weken bezighouden... (voor de kenner te dom voor woorden, maar ik ben een n00b):

1. Klopt mijn herinnering dat het vroeger zo was dat een voetballer verplicht zijn shirt in zijn broek moest hebben?
Het is nooit in de regels vastgelegd gok ik, maar volgens mij werd er vroeger wel strenger op gelet inderdaad.
quote:
2. Hoort die halve ronde cirkel die aan de 16-meter zit ook tot het gebied waar de keeper met de bal in de hand mag lopen?
Haha, goede vraag eigenlijk.

Maar volgens mij mag het niet.
quote:
3. Ik snap de buitenspelregel (ja, dat dan weer wel), maar ik snap alleen niet waarom ie er is. Eigen schuld toch als je een aanvaller tussen jou en de keeper laat komen?
Het komt de snelheid van het spel ten goede. Als de buitenspelregel er niet was werden verdedigers min of meer aangmoedigd om in het eigen strafschopgebied te blijven. Nu is het verstandiger voor ze om meer naar voren te gaan en meer bij het spel betrokken te worden. Hierdoor krijg je sneller 'combinatievoetbal' en minder lange ballen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:02:00 #5
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59812906
quote:

1) Ja

2) Nee

3) Om te voorkomen dat je iemand blijft staan bij de 16 om de bal op te wachten. Die moet dan weer gedekt worden.
-
pi_59812947
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:02 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

1) Ja

2) Nee

3) Om te voorkomen dat je iemand blijft staan bij de 16 om de bal op te wachten. Die moet dan weer gedekt worden.
En zo is't Next q plz!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_59812956
Waar is die halve cirkel die aan het strafschopsgebied zit dan eigenlijk voor
Brutal. Fucking. Metal.
pi_59812988
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Tot daar mag je een aanloop nemen voor een penalty
pi_59812995
quote:
Afstand tot de penaltystip is dan overal gelijk.
pi_59812997
quote:
Om spelers op afstand te houden als er een penalty wordt genomen.
pi_59813002

http://nl.wikipedia.org/wiki/Voetbalveld
Is voor het afstand houden van 9,15 meter tot de penaltystip
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:06:24 #12
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_59813006
quote:

ja, dat moest
quote:
nee, daar moet iedereen buiten blijven bij een penalty, (behalve de penaltynemer natuurlijk)
quote:
als er een spits van ieder team in de 16 meter van de andere partij gat staan, krijg je alleen maar lange ballen, en geen middenveldspel meer
quote:
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_59813011
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:06 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Ooooooooh ok
Brutal. Fucking. Metal.
pi_59813054
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:06 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Weer wat geleerd, dacht altijd dat de keeper daar in mocht landen na een uittrap.

It Never Hurts To Help!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:09:50 #15
33954 ElisaB
pi_59813066
Ik dacht ook altijd dat die halve cirkel verboden-handjes-gebied was, maar ik zal toch zweren dat ik afgelopen zondag één van de twee keepers met de bal de cirkel in zag lopen om 'm (de bal dus, niet de keeper) vervolgens een enorme slinger te geven.

Dus ik denk: WTF

Next:

4. Klopt het dat de doelen (bijvoorbeeld op verschillende velden) verschillende formaten hebben? Soms lijken ze kleiner namelijk.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:11:59 #16
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59813107
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:09 schreef ElisaB het volgende:
Ik dacht ook altijd dat die halve cirkel verboden-handjes-gebied was, maar ik zal toch zweren dat ik afgelopen zondag één van de twee keepers met de bal de cirkel in zag lopen om 'm (de bal dus, niet de keeper) vervolgens een enorme slinger te geven.

Dus ik denk: WTF

Next:

4. Klopt het dat de doelen (bijvoorbeeld op verschillende velden) verschillende formaten hebben? Soms lijken ze kleiner namelijk.
Hij stond nog op de lijn, dan mag het.

4) Nee, velden wel. Doelen niet.
-
pi_59813137
Er zijn kleine E/F-doeltjes. .
Hoi.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:17:23 #18
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_59813218
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:05 schreef Upsetter het volgende:

[..]

Tot daar mag je een aanloop nemen voor een penalty
uhm nou volgens mij klopt dat nie hoor....dat niemand langer een aanloop neemt is omdat je anders moe bent voordat je bij de bal bent....maar het zou volgens mij officieel wel mogen dat je er buiten loopt.
Alleen mogen de overige spelers idd niet in de halve cirkel staan als de strafschop wordt genomen

Doelen zijn overigens idd altijd hetzelfde. Speelveld mag geloof ik tussen de 90 en 100 meter lang zijn en tussen de 50 en 60 meter breed (hang me er niet aan op)

Ik herinner me nog wel een wedstrijd waar de tegenstander van Nederland het veld expres een paar meter kleiner had gemaakt zodat het voor hen makkelijker verdedigen was en voor de Nederlanders het moeilijker was om het spel breed te houden
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:17:45 #19
33954 ElisaB
pi_59813227
Sowee, jullie zijn snel

5. Als de scheids aan het begin een muntje opgooit, waar draait het dan om?

6. Krijgen spelers van (bijv het Nederlands elftal) voor iedere wedstrijd nieuwe shirtjes, of worden die na afloop gewassen voor een volgende keer?

7. Waarom gaan keepers na het vangen van een bal er vaak aansluitend zo nadrukkelijk bovenop liggen?

8. Telt de keeper ook mee als het gaat om de buitenspelregel? Of ben je per definitie niet buitenspel als je het voor elkaar krijgt om achter de keeper te komen?
pi_59813271
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:17 schreef ElisaB het volgende:
Sowee, jullie zijn snel

6. Krijgen spelers van (bijv het Nederlands elftal) voor iedere wedstrijd nieuwe shirtjes, of worden die na afloop gewassen voor een volgende keer?

7. Waarom gaan keepers na het vangen van een bal er vaak aansluitend zo nadrukkelijk bovenop liggen?

8. Telt de keeper ook mee als het gaat om de buitenspelregel? Of ben je per definitie niet buitenspel als je het voor elkaar krijgt om achter de keeper te komen?
5. Wie de aftrap heeft.
6. Meestal worden die shirtjes afgegeven (geruild met een andere speler).. Bij clubverband worden ze wel gewassen denk ik.
7. Dan weten ze zeker dat ze de bal niet meer kunnen laten glippen, en deels voor de show.
8. De keeper telt dan ook mee
pi_59813308
quote:
Sowee, jullie zijn snel

Degene die de tos wint mag een helft kiezen of als eerste aftrappen.
quote:
Nederlands elftal: Elke wedstrijd een nieuw shirt met andere bedrukking (datum, tegenstander, etc.)
Clubverband: vaak gewassen.
quote:
Soms voor de show, soms om de bal nog beter te 'klemmen'.
quote:
Nee. Bij buitenspel gaat het erom dat er twee spelers tussen de goal en de voorste man staan. De keeper is gewoon een van de twee 'spelers'. Hij telt dus volop mee.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:22:23 #22
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59813331
quote:
Sowee, jullie zijn snel

5) Wie de aftrap neemt. Andere mag kiezen in welke goal ze willen beginnen.

6) Arme landen als Albanie en Afrikaanse landen wassen ze. De wat rijkere landen ruilen ze.

7) Om te voorkomen dat de bal los raakt en ingetikt kan worden. Of om te voorkomen dat een speler de keeper de bal afpikt.

8) Keeper is gewoon een speler indeze. Als je een speler op de doellijn hebt staan en de keeper staat ver voor andere spelers telt het ook. Goed voorbeeld was met de goal van Van Nistelrooy tegen Italie.
-
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:23:27 #23
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_59813352
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:19 schreef Milou__ het volgende:

[..]

5. Wie de aftrap heeft.
6. Meestal worden die shirtjes afgegeven (geruild met een andere speler).. Bij clubverband worden ze wel gewassen denk ik.
7. Dan weten ze zeker dat ze de bal niet meer kunnen laten glippen, en deels voor de show.
8. De keeper telt dan ook mee
5. is niet alleen voor wie de aftrap heeft maar ook voor welke kant gekozen wordt. Als je voor een kant kiest, krijgt de ander automatisch de aftrap, als je voor de aftrap kiest mag de andere partij de kant kiezen. Dit kan voordeel hebben in verband met een laagstaande zon, of met de wind. Aangezien met de wind mee vaak als makkelijker wordt ervaren

6. clubverband wordt idd gewassen, tenzij ze kapot zijn. Volgens mij ruilen ze shirts ook wel met internationaal clubverband.

7. is inderdaad voor grip en show

8. De keeper telt ook mee idd... zijn apart regels voor.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:23:56 #24
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59813360
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:21 schreef koningdavid het volgende:

Elke wedstrijd een nieuw shirt met andere bedrukking (datum, tegenstander, etc.)
[..]
Bij Oranje misschien. Maar dat is niet per definitie zo.
-
pi_59813364
quote:
Sowee, jullie zijn snel

huh?
quote:
bijna altijd nieuwe shirts, zeker interlands want shirtjes worden gewisseld en er staat altijd datum en wedstrijd op, in competitie wordt bij bijvoorbeeld arsenal veel van de shirts weer verkocht voor goede doel na een wedstrijd
quote:
zodat er geen leipo komt die de bal uit de handen tikt en dan scoort
quote:
als je achter de keeper bent en je krijgt een pass van je medespeler dan is het buiten spel want je staat achter de laatste verdediger (keeper is geen veldspeler) als de bal via een tegenstander komt is het geen buitenspel

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')