abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:36:34 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62448504
Met de AHOLD-vergoeding moest je kunnen aantonen de aandelen in een bepaalde periode in je bezit gehad te hebben. Wanneer je ze nu verkoopt maakt dat niet uit voor de schadevergoeding. Die heel, heel, heel misschien nog volgt uit de eventuele winst die Bos maakt met de verkoop van het gezonde oderdeel Fortis.

Of het zin heeft om te dumpen nu? Als je nog 10.000 stuks hebt of meer dan kun je dat beter herbeleggen in een ander fonds denk ik. Het is nu dood geld.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:00:58 #212
862 Arcee
Look closer
pi_62449085
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:07 schreef LXIV het volgende:
Ik snap ook echt niet wie er nu nog kopen.
Ik ook niet idd.

Trouwens, welke kansen doel je op?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:03:41 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62449148
Kans op een schadevergoeding. Maar daarvoor hoef je de aandelen niet vast te houden hoor!
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:04:54 #214
862 Arcee
Look closer
pi_62449184
"Er zijn nu kansen genoeg op de beurs", doelde ik op.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:08:38 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62449277
Ok. Kansen genoeg toch? Op solide fondsen die onterecht zijn afgestraft tijdens deze crisis? Als de angst uit het financiele systeem loopt, lopen de koersen vanzelf weer op. En misschien moeten bedrijven als AEGON éénmalig wat verliezen afboeken als gevolg van omgevallen banken, maar op de langere termijn zijn hun winsten verzekerd.

Ik zit trouwens 100% long nu, dus voor mij is het gewoon afwachten totdat iedereen gelooft dat de beurs tot in het oneindige zal blijven stijgen. Dan verkoop ik weer.

Al met al verwacht ik met deze crash toch minstens 60K te verdienen. In 2 jaar tijd. Vorige crash heeft me in 4 jaar 90K opgeleverd, en toen had ik op de bodem ongeveer 1/3 van wat ik nu heb. Ik ben dus conservatief in mijn schatting.
The End Times are wild
pi_62449513
me vrienden en ik hebben besloten om onze aandelen in een bv te stoppen.(de bv bestaat al langer, is een slapende bv).

echter hoorde ik dat we aangifte moeten doen als we een bepaald aantal aandelen hebben, hoe zit dat?
pi_62449570
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:08 schreef LXIV het volgende:
Ok. Kansen genoeg toch? Op solide fondsen die onterecht zijn afgestraft tijdens deze crisis? Als de angst uit het financiele systeem loopt, lopen de koersen vanzelf weer op. En misschien moeten bedrijven als AEGON éénmalig wat verliezen afboeken als gevolg van omgevallen banken, maar op de langere termijn zijn hun winsten verzekerd.

Ik zit trouwens 100% long nu, dus voor mij is het gewoon afwachten totdat iedereen gelooft dat de beurs tot in het oneindige zal blijven stijgen. Dan verkoop ik weer.

Al met al verwacht ik met deze crash toch minstens 60K te verdienen. In 2 jaar tijd. Vorige crash heeft me in 4 jaar 90K opgeleverd, en toen had ik op de bodem ongeveer 1/3 van wat ik nu heb. Ik ben dus conservatief in mijn schatting.
Voor hoeveel geld zit je nu in aandelen?
pi_62449585
ik hoop dat meerdere mensen aan onze actie meegaan doen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:27:12 #219
862 Arcee
Look closer
pi_62449621
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:08 schreef LXIV het volgende:
En als AEGON nou failliet gaat en ING genationaliseerd wordt?

Okee, als telt niet, maar toch. De financials staan wel laag, maar het sentiment is nog onzeker.

Ahold of KPN lijken dan stabieler.
pi_62450653
Voor wie het kwartjesaandeel Fortis op waarde wil schatten: Waaruit bestaat het beursgenoteerde Fortis nu?

Aldaar een samenvatting van hun financiële positie en risico's, en een link naar een Fortis-persbericht van 11 pagina's met meer info.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:29:22 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62451263
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:24 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Voor hoeveel geld zit je nu in aandelen?
Wel. Voor genoeg!
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 oktober 2008 @ 10:46:11 #222
862 Arcee
Look closer
pi_62499222
Hoe tijden veranderen (24 september 2007):

http://www.beurskenners.nl/forum/topic.aspx?nTopicID=18
quote:
Zal ik nog bijkopen nu Fortis vandaag daalt tot onder de 26 euro?
Voor 26 euro heb je nu 30 aandelen.:')
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:51:27 #223
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62499275
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:21 schreef hoipim het volgende:
me vrienden en ik hebben besloten om onze aandelen in een bv te stoppen.(de bv bestaat al langer, is een slapende bv).

echter hoorde ik dat we aangifte moeten doen als we een bepaald aantal aandelen hebben, hoe zit dat?
Volgens mij is dat zeer dom. Immers voor particulieren is de winst over de koersstijgingen onbelast terwijl die voor bedrijven juist belast is. Daarentegen mag je koersverliezen afboeken van de winst dus als je het hebt in een bestaand goed lopend bedrijf met belangen in gelieerde bedrijven kan het interessant zijn.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:02:32 #224
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62667880
Ik kreeg gister tot m'n verbazing een mailtje van Alex waarin stond dat de Belgische overheid coupons heeft uitgereikt voor mijn aandelen Fortis en dat ik dus val onder de vergoedingsregeling van de overheid. (valt in 2014 vrij) Ze stonden ook gelijk in mijn portefeuille.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62669108
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:14 schreef Public_NME het volgende:
Dat begrijp ik. Maar dat doet er niets aan af dat ik een rechtmatige eigenaar ben van de topholding Fortis NV en de subsequente onderliggende holdings.
Het was bij Fortis kiezen of delen: failliet of nationalisatie.
Daar kun je als aandeelhouder wel over mijmeren, maar dat is een zinloze discussie.

Overigens denk ik dat het overgebleven aandeel Fortis nu sterk ondergewaardeerd is. Ik heb niet de stalen zenuwen om ze bij te kopen, maar als ik ze had zou ik ze gewoon aanhouden.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62669384
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:02 schreef Public_NME het volgende:
Ik kreeg gister tot m'n verbazing een mailtje van Alex waarin stond dat de Belgische overheid coupons heeft uitgereikt voor mijn aandelen Fortis en dat ik dus val onder de vergoedingsregeling van de overheid. (valt in 2014 vrij) Ze stonden ook gelijk in mijn portefeuille.
en je woont niet in België
pi_62669412
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:15 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Waar je woont doet helemaal niet terzake, het gaat er om waar je je rekening hebt. Als je in Nederland woont en een rekening bij Fortis Belgie hebt valt die bijv. onder het Belgische stelsel omdat Fortis Belgie op basis van een Belgische vergunning werkt.

Idem dito staat de Nederlandse staat bij ING ook garant voor de 50 miljoen spaarders van ING Direkt (die verspreid over de hele wereld wonen) omdat ING Direkt op een Nederlandse vergunning werkt.

[ Bericht 10% gewijzigd door FeestNummer op 25-10-2008 17:24:10 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62669608
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:09 schreef LXIV het volgende:
Dump die laatste zooi nu je er nog wat geld voor kunt vangen. En koop iets met toekomst.
Een dom advies bij de huidige koers.
Gewoon aanhouden, hier valt nog geld mee te verdienen.
pi_62669680
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:17 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Waar je woont doet helemaal niet terzake, het gaat er om waar je je rekening hebt. Als je in Nederland woont en een rekening bij Fortis Belgie hebt valt die bijv. onder het Belgische stelsel omdat Fortis Belgie op basis van een Belgische vergunning werkt.

Idem dito staat de Nederlandse staat bij ING ook garant voor de 50 miljoen spaarders van ING Direkt (die verspreid over de hele wereld wonen) omdat ING Direkt op een Nederlandse vergunning werkt.
Het gaat om aandelen Fortis.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:58:29 #230
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62670238
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:15 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Graag informeren wij u via dit bericht over de toekenning van coupons Fortis N.V.

Toekenning coupon
De Belgische Staat heeft op basis van uw positie op 10 oktober 2008 in Fortis N.V. coupons toegekend. Deze coupon is niet verhandelbaar en de uitkering daarvan heeft ook geen invloed op de waarde van het aandeel Fortis N.V.

Wat kunt u met deze coupon?
De coupon die u heeft ontvangen is nodig om aanspraak te kunnen maken op een door de Belgische Staat opgericht fonds. In dit fonds zal een deel van de mogelijke meerwaarde en opbrengsten, die ze behaalt door haar deelneming in BNP Paribas, worden gestort.

Wie komt in aanmerking voor dat fonds?
Er zijn wel voorwaarden waar u aan moet voldoen om aanspraak te mogen maken op het fonds. Een aantal van deze voorwaarden zijn als volgt:

*

De aanvrager is een natuurlijk persoon

*

De aanvrager is Belg, verblijft in België of heeft een andere EU-nationalitiet

*

De aanvrager moet op 1 juli 2008 aandelen Fortis N.V. in bezit hebben gehad

*

De aanvraag kan maximaal betrekking hebben op 5000 aandelen per persoon

*

Opties en andere producten vallen er buiten
--Let Op--
Het kan dus zijn dat u wel een coupon heeft ontvangen terwijl u geen aanspraak op het fonds kunt maken omdat u niet aan de voorwaarden voldoet.

dit kreeg ik in mijn box.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62671893
quote:
De aanvrager is Belg, verblijft in België of heeft een andere EU-nationalitiet
en dit is echt?
pi_62672376
quote:
'Nederlandse Fortis-aandeelhouders gecompenseerd'
25 oktober 2008, 14:47 | ANP

AMSTERDAM (AFN) - Ook Nederlandse aandeelhouders van Fortis kunnen aanspraak maken op een compensatiefonds dat België heeft opgericht. Dit blijkt uit een e-mail die internetbroker Alex heeft verstuurd aan zijn klanten die aandelen Fortis in bezit hebben.

Eerder leek er sprake van te zijn dat alleen Belgen uit het fonds zouden kunnen putten. In de e-mail staat echter dat ook mensen met een andere EU-nationaliteit aanspraak kunnen maken op compensatie. Het fonds wordt opgebouwd uit geld dat de Belgische staat verdient met haar deelneming in de Franse bank BNP Paribas.

De aandeelhouders krijgen een vergoeding per aandeel van maximaal 8,96 euro. Uitbetaling zal pas in juli 2014 plaatsvinden. Aan compensatie zijn nog wel enkele voorwaarden verbonden. De regeling geldt alleen voor beleggers die op 1 juli 2008 aandelen in handen hadden. Verder wordt per persoon voor maximaal 5000 aandelen gecompenseerd.

Het beursgenoteerde Fortis werd begin oktober sterk ingekrompen. De Nederlandse staat kocht de Nederlandse activiteiten, terwijl de Belgische en Luxemburgse tak werden overgenomen door BNP Paribas. België kreeg bij deze laatste transactie 11,6 procent van de Franse bank in handen. Nadat de verkopen waren afgerond lag de handel in het aandeel enkele dagen stil. Bij heropening kelderde de koers.
Ah.
pi_62672426
Juli 2014
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:11:31 #234
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62673331
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 19:11 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

en dit is echt?
Nou het staat toch echt in de mail van Alex. Ik heb trouwens de coupons al mijn portefeuille staan, dat het pas in 2014 vervalt is jammer, maar ik zit er niet heel erg mee.
pi_62674068
Er staat ook tiet hihihihih
pi_62682266
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 01:15 schreef kevin85 het volgende:
Wat is jullie advies voor mij?
Verkopen of toch even wachten?

Of is het echt koffiedik kijken wat de koers gaat doen?
ik zou ze maar heel snel verkopen als ik jou was. want die koers gaat volgens mij richting 0.50////

je heb wel lef om er nog relatief gezien zoveel geld in fortis te steken.....
pi_62682360
ik kreeg een paar weken geleden aan afschrift van de postbank met de volgende melding

afsplitsing per dd 14-10-2008
x aandelen fortis -nl
x rights fortis -adm-

omwisasel verhouding voor elk stuk ontvangt u 1 stuk.

en in mij portefeuille zie ik boven mij fortis aandelen de volgende melding
AAND FONDSCODE : 12564 x aantal stuks

weet iemand waarom dit zo is?
pi_62682818
zie hierboven?
pi_62684023
begrijp ik nu goed dat we van twee aandelen, fortis nv en fortis sa(verbonden aandeel) naar een aandeel fortis groep gaan?
pi_62684653
Gaat dit niet nog steeds om die compensatie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')