Ik ook niet idd.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:07 schreef LXIV het volgende:
Ik snap ook echt niet wie er nu nog kopen.
Voor hoeveel geld zit je nu in aandelen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:08 schreef LXIV het volgende:
Ok. Kansen genoeg toch? Op solide fondsen die onterecht zijn afgestraft tijdens deze crisis? Als de angst uit het financiele systeem loopt, lopen de koersen vanzelf weer op. En misschien moeten bedrijven als AEGON éénmalig wat verliezen afboeken als gevolg van omgevallen banken, maar op de langere termijn zijn hun winsten verzekerd.
Ik zit trouwens 100% long nu, dus voor mij is het gewoon afwachten totdat iedereen gelooft dat de beurs tot in het oneindige zal blijven stijgen. Dan verkoop ik weer.
Al met al verwacht ik met deze crash toch minstens 60K te verdienen. In 2 jaar tijd. Vorige crash heeft me in 4 jaar 90K opgeleverd, en toen had ik op de bodem ongeveer 1/3 van wat ik nu heb. Ik ben dus conservatief in mijn schatting.
En als AEGON nou failliet gaat en ING genationaliseerd wordt?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:08 schreef LXIV het volgende:
Ok. Kansen genoeg toch? Op solide fondsen die onterecht zijn afgestraft tijdens deze crisis? Als de angst uit het financiele systeem loopt, lopen de koersen vanzelf weer op. En misschien moeten bedrijven als AEGON éénmalig wat verliezen afboeken als gevolg van omgevallen banken, maar op de langere termijn zijn hun winsten verzekerd.
Wel. Voor genoeg!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:24 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Voor hoeveel geld zit je nu in aandelen?
Voor 26 euro heb je nu 30 aandelen.:')quote:Zal ik nog bijkopen nu Fortis vandaag daalt tot onder de 26 euro?
Volgens mij is dat zeer dom. Immers voor particulieren is de winst over de koersstijgingen onbelast terwijl die voor bedrijven juist belast is. Daarentegen mag je koersverliezen afboeken van de winst dus als je het hebt in een bestaand goed lopend bedrijf met belangen in gelieerde bedrijven kan het interessant zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:21 schreef hoipim het volgende:
me vrienden en ik hebben besloten om onze aandelen in een bv te stoppen.(de bv bestaat al langer, is een slapende bv).
echter hoorde ik dat we aangifte moeten doen als we een bepaald aantal aandelen hebben, hoe zit dat?
Het was bij Fortis kiezen of delen: failliet of nationalisatie.quote:Op maandag 6 oktober 2008 10:14 schreef Public_NME het volgende:
Dat begrijp ik. Maar dat doet er niets aan af dat ik een rechtmatige eigenaar ben van de topholding Fortis NV en de subsequente onderliggende holdings.
en je woont niet in Belgiëquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:02 schreef Public_NME het volgende:
Ik kreeg gister tot m'n verbazing een mailtje van Alex waarin stond dat de Belgische overheid coupons heeft uitgereikt voor mijn aandelen Fortis en dat ik dus val onder de vergoedingsregeling van de overheid. (valt in 2014 vrij) Ze stonden ook gelijk in mijn portefeuille.
Waar je woont doet helemaal niet terzake, het gaat er om waar je je rekening hebt. Als je in Nederland woont en een rekening bij Fortis Belgie hebt valt die bijv. onder het Belgische stelsel omdat Fortis Belgie op basis van een Belgische vergunning werkt.quote:
Een dom advies bij de huidige koers.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:09 schreef LXIV het volgende:
Dump die laatste zooi nu je er nog wat geld voor kunt vangen. En koop iets met toekomst.
Het gaat om aandelen Fortis.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:17 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Waar je woont doet helemaal niet terzake, het gaat er om waar je je rekening hebt. Als je in Nederland woont en een rekening bij Fortis Belgie hebt valt die bijv. onder het Belgische stelsel omdat Fortis Belgie op basis van een Belgische vergunning werkt.
Idem dito staat de Nederlandse staat bij ING ook garant voor de 50 miljoen spaarders van ING Direkt (die verspreid over de hele wereld wonen) omdat ING Direkt op een Nederlandse vergunning werkt.
Graag informeren wij u via dit bericht over de toekenning van coupons Fortis N.V.quote:
Ah.quote:'Nederlandse Fortis-aandeelhouders gecompenseerd'
25 oktober 2008, 14:47 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - Ook Nederlandse aandeelhouders van Fortis kunnen aanspraak maken op een compensatiefonds dat België heeft opgericht. Dit blijkt uit een e-mail die internetbroker Alex heeft verstuurd aan zijn klanten die aandelen Fortis in bezit hebben.
Eerder leek er sprake van te zijn dat alleen Belgen uit het fonds zouden kunnen putten. In de e-mail staat echter dat ook mensen met een andere EU-nationaliteit aanspraak kunnen maken op compensatie. Het fonds wordt opgebouwd uit geld dat de Belgische staat verdient met haar deelneming in de Franse bank BNP Paribas.
De aandeelhouders krijgen een vergoeding per aandeel van maximaal 8,96 euro. Uitbetaling zal pas in juli 2014 plaatsvinden. Aan compensatie zijn nog wel enkele voorwaarden verbonden. De regeling geldt alleen voor beleggers die op 1 juli 2008 aandelen in handen hadden. Verder wordt per persoon voor maximaal 5000 aandelen gecompenseerd.
Het beursgenoteerde Fortis werd begin oktober sterk ingekrompen. De Nederlandse staat kocht de Nederlandse activiteiten, terwijl de Belgische en Luxemburgse tak werden overgenomen door BNP Paribas. België kreeg bij deze laatste transactie 11,6 procent van de Franse bank in handen. Nadat de verkopen waren afgerond lag de handel in het aandeel enkele dagen stil. Bij heropening kelderde de koers.
Nou het staat toch echt in de mail van Alex. Ik heb trouwens de coupons al mijn portefeuille staan, dat het pas in 2014 vervalt is jammer, maar ik zit er niet heel erg mee.quote:
ik zou ze maar heel snel verkopen als ik jou was. want die koers gaat volgens mij richting 0.50////quote:Op maandag 6 oktober 2008 01:15 schreef kevin85 het volgende:
Wat is jullie advies voor mij?
Verkopen of toch even wachten?
Of is het echt koffiedik kijken wat de koers gaat doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |